DHL Reviews

494 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 12.880 reviews
Positief zeer fijne werkgever
logistiek, implementatie mgr (voormalige medewerker) –  Nederland4 februari 2019
Hen er 9 jaar mogen werken begonnen bij Mueller toen AEI toen Danzas-AEI en uiteindelijk DGF.

Binnen DHL hebben ik vele mooie functies mogen uitvoeren en altijd met veel plezier gedaan.

Ben zelf zo dom geweest om er weg te gaan om kortdurige projecten te gaan uitvoeren en mocht er een kans zijn om terug te keren ben ik er weer.

Veel mensen beseffen niet dat dit een van de betere werkgevers is.
Pluspunten
kansen
Minpunten
Leuk maar soms stressvol werk
Bezorger/koerier (voormalige medewerker) –  Enschede30 januari 2019
Het bezorgen is erg leuk om te doen, je krijgt een handige handheld mee waar alle routes op volgorde op staan. Ik werd hier niet helemaal goed ingewerkt waardoor ik dus veel praktische dingen niet wist. De sfeer tussen de mede collega’s is erg gezellig en altijd met humor.

Het management ben ik niet tevreden over, maar dat zijn de depothouders die niet officieel van DHL uit zijn,
Ze maken niet vaak contact met de bezorgers en kunnen erg bot uit de hoek komen. Wat ik erg jammer vind.
Pluspunten
Zelfstandig werken/ de weg op
Minpunten
De collegialiteit van de depothouders
Gezellige sfeer op de werkvloer.
Parcel handling (huidige medewerker) –  Zwolle29 januari 2019
Het is een geweldig bedrijf vind heel Nederland misschien wel. Maar hoe chagrijnig de chauffeurs soms aan de deur komen, van die sfeer is niks te merken op de werkvloer.. we zijn 1 grote familie gewoon. Met altijd wel iets anders en andere collega's.
Maar toch ken je iedereen. Het management is heel gemoedelijk en aardig.. dus een 8 uit 10.. alleen de doorgroeimogelijkheden weet ik niks van.
Pluspunten
Vriendelijke vrolijke sfeer
leuke werkomgeving.
Magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Roosendaal22 januari 2019
Lekker door werken, goede sfeer. goede arbeidsvoorwaarden
Pluspunten
lekker doorwerken
Minpunten
ploegen
Leggen veel druk, geven weinig om de werknemers
Supply Chain Medical CS Agent (voormalige medewerker) –  Nijmegen21 januari 2019
Ik heb daar ruim 3 jaar gewerkt als uitzendkracht, DHL zet je in daar waar zij je nodig hebben. Jouw mening doet er weinig toe, ze leggen veel druk en doen weinig terug voor hun werknemers.
Leik
Administratief medewerkster (voormalige medewerker) –  Arnhem14 januari 2019
Goede begeleiding
Goede werkplek
Fijne collega's heb je hier
bezorgen
Bezorger/koerier (voormalige medewerker) –  dongen7 januari 2019
bezorgen van pakketjes op tijdsdruk.
met een busje of eigen voertuig.
Pluspunten
gezellige collega's
Minpunten
lange dagen
was altijd gezellig
Magazijnmedewerkster (voormalige medewerker) –  Horn29 december 2018
bij dhl heb ik veel kunnen leren
over hoe je je makkelijk kunt opstellen naar collega`s
hoe je beter en efficienter kunt werken
van fouten heb ik kunnen leren
Pluspunten
veel hulp
Minpunten
samenwerking af en toe met collega`s
salaris en werkuren
Koerier/Chauffeur (voormalige medewerker) –  Alkmaar28 december 2018
Ik werkte via een uitzendbureau voor DHL.
Ik reed altijd in de avond en moest altijd heel snel rijden om in de buurt van de tijd te komen, die mij was opgegeven om alle pakketten te bezorgen. Als je later was, was dat je eigen tijd.
Ik had altijd te veel pakketten voor de tijd die ik ervoor kreeg.
Jammer dat het zo was, werk was wel gezellig en fijn
Pluspunten
gezellige sfeer
Minpunten
salaris en werkuren
productief en informeel
Productiemedewerker (voormalige medewerker) –  Den Bosch25 december 2018
Een typische dag kan bestaan uit verschillende taken.
Productieve en fijne werkomgeving
Animatiemedewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven19 december 2018
Fijne bijbaantje waar ik met vrienden samen werkte.
Niet best.
Pakketbezorger (voormalige medewerker) –  Stadskanaal18 december 2018
Middels een online vacature gesolliciteerd voor de functie pakketbezorger als bijbaan naast mijn studie. Al met al heb ik een 2 maand gewerkt voor DHL. Hieronder mijn bevindingen.

Een normale dag-scenario:

's Ochtends werd ik rond 9 uur (op zaterdagen 9:30) verwacht bij de loods waar alle pakketjes aankwamen per vrachtwagen.

Je moest dan meehelpen om alle pakketten onder te verdelen in de verschillende ritten (bijv. rit 1 tot en met 8) die voor die dag gepland staan. Dit onderverdelen duurde ongeveer 15 tot 30 minuten.

Vervolgens moest je wachten (meestal maar 5 minuten) tot er bekend was in welke auto je mocht rijden. Ook kreeg je dan te horen welke rit je moest rijden (bijv. rit 3). Je kreeg dan op een aantal A4'tjes je rit met welk pakje op welk adres afgeleverd moest worden. Ook stond daarop de geplande tijd waarop je dit pakket eigenlijk zou moeten afleveren.

Hierna kon je alle pakketten, welke behoorden tot rit 3, inscannen en in de auto laden. Gemiddeld genomen zat ik per rit rond de 100 pakketten. Het inscannen en sorteren van je eigen pakketten op volgorde van de rit gebeurde doorgaans naast de auto (welke buiten stond). Hierbij kwam het dus wel eens voor dat je tijdens het inladen een regenbui over je heen kreeg, waardoor veel pakketten erg nat werden. Al met al duurde het inscannen en inladen van je pakketten 45 tot 90 minuten. Dit is afhankelijk van hoeveel pakketten je had + hoe goed jij de route kende.

Het streven was altijd om voor 11:00 uur klaar te zijn met inscannen + inladen van je pakketten, want om 11:00 uur mag je bij de eerste klant
  meer... je pakket afleveren. Naarmate je er langer werkt, zal het wat makkelijker gaan, maar als het regent kun je alsnog vertraging oplopen tijdens het inladen.

Vervolgens reed je dan vanaf 11:00 tot aan 16:00/ 17:00/ 18:00. Op de A4'tjes die je meekreeg waarop stond hoeveel pakketten je had en wanneer je die zou moeten afleveren, stond ook jouw geplande eindtijd. Deze tijd was vaak niet te halen, omdat:

- Iemand is niet thuis? Vertraging die niet in de planning staat.
- Je rijdt per ongeluk een verkeerde straat in
- Je hebt last van file
- Brug open, trein voorbij, etc.

Laten we zeggen dat de op de planning stond dat je laatste pakket rond 16:20 afgeleverd moet worden en jij dit rond 16:50 hebt afgeleverd. Vervolgens rijd je na je laatste adres terug naar het depot om vervolgens alle pakketten uit te laden, welke niet zijn afgegeven of van parcelshops zijn. Dit uitladen duurde gemiddeld 5 tot 10 minuten. Hierna kon je vertrekken en op huis aan.

Dus: Van 9:00 tot 17:00 gewerkt. Dat is 8 uur. Vaak zat er nog een kleine pauze tussen. Laten we zeggen 30 minuten. Dus je hebt 7 uur en 30 minuten gewerkt. Wat ik vervolgens terug zag op mijn loonstrook was 5 uur uitbetaling over diezelfde dag. Dus wat blijkt?!

Het voorsorteren van de pakketten en inladen in je auto, wat van 9:00 tot ca. 11:00 duurt, krijg je niet uitbetaald! Het langer nodig hebben dan wat er op de planning stond, werd je wederom niet voor gecompenseerd! Dus al met al ben jij als pakketbezorger 8 uur van huis en uiteindelijk krijg jij maar 5 uur betaald. Zo gebeurde dit elke werkdag.

Zelf had ik namelijk bijgehouden hoeveel dagen en uren ik uiteindelijk had gewerkt. 10 dagen gewerkt waarvan 8 uur per dag = 80 uur. Uitbetaald werd 55 uur! Dus 25 uur niet uitbetaald gekregen. Dit vond ik ronduit schandalig en hierdoor had ik dus mijn baan bij DHL per direct opgezegd.

Ik werkte 8 uur per dag, door weer of geen weer, met x aantal pakketten van wie weet hoeveel waarde en wat krijg ik daarvoor terug? Een heel karig salaris!

De mensen van het depot en de andere bezorgers die er werkten waren stuk voor stuk toppers en daar was niets op aan te merken. De sfeer op het depot was ook altijd wel gezellig, maar diegenen die zich aanbieden om te werken voor zo'n salaris tegenover zo'n werkdruk en verantwoordelijkheid moeten zich echt achter de oren krabben, want je wordt echt uitgemolken!

Oordeel gerust zelf als jij je als pakketbezorger aanmeld, maar dit is puur moderne slavernij!
Pluspunten
Je krijgt een hoop rij-ervaring erbij.
Minpunten
Het salaris is te laag. De planning is te onreëel en daardoor de werkdruk (te) hoog.
Gezellig
Koerier (huidige medewerker) –  Rotterdam16 december 2018
Lange dagen daartegen goed betaald vaak een roostervrije dag omdat je al 11 uur op een dag maakt
Pluspunten
Gratis fruit en bedrijfsuitjes
Minpunten
Lange dagen
Te veel hierachie
Loodsmedewerker (huidige medewerker) –  Schiphol14 december 2018
Management dient veel te leren binnen hun eigen structuur.
Pluspunten
Multi-cultureel
Minpunten
Aansturing
omschrijving taken
Koerier/bezorger (voormalige medewerker) –  Eindhoven6 december 2018
Relevante thema’s hierbij zijn: Wet en regelgeving transport (IATA luchtvracht), Route kennis,
Door mij gebruikte vaardigheden zijn: resultaatgerichtheid, klantvriendelijkheid, stressbestendigheid, nauwkeurigheid en plannen.
Productieve en gezellige werkomstandigheden
Key-Major Account Desk Advisor (huidige medewerker) –  Amersfoort4 december 2018
Goed bedrijf om binnen te komen als starter. Diversiteit en ruimte tot ontwikkeling.
Geld
Magazijn medewerker (voormalige medewerker) –  Kampen26 november 2018
Het was voor mij een tijdelijke baan, heb daar mijn geld verdiend.
prettig gewerkt
pakketbezorger (voormalige medewerker) –  Purmerend7 november 2018
heb hier geleerd wat het is om pakketbezorger te zijn om ervoor te zorgen dat binnen de gestelde tijd alle pakketten goed afgeleverd dienen te zijn.
Pluspunten
het leren om als pakketbezorger te functioneren
Minpunten
Gezellige werkomgeving waar wel hard gewerkt moet worden
Pakketbezorger (huidige medewerker) –  Middelburg7 november 2018
Wanneer men binnenkomt begin je met het sorteren van je eigen pakjes, dit mag uiteraard onder genot van een een kop koffie/thee. vervolgens laad je in in je eigen auto en rijd je de pakketten er uit in een bepaald tijdbestek. Je bent je eigen baas en bepaald zelf hoe en wat je rijdt. Aangezien je voor een groot bedrijf werkt krijg je vrij weinig met het management te maken, je hebt een chef van de plaats waar je werkt. Het lastigste is om de vele pakketten die je vaak hebt er op tijd uit te rijden, en om een goede route te maken voor de pakketten.
Pluspunten
eigen baas
Minpunten
veel in en uit stappen
Werkplek waar alle processen aansluiten
koerier part-time (voormalige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost5 november 2018
Goede bedrijf met zeker potentieel alleen te groot waardoor het personeel uit het oog verloren wordt. Zeker aan te raden om ervaring op te doen op logistiek gebied.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij DHL. Onze community staat klaar om te antwoorden.