Vragen en antwoorden over DHL

Dit is wat mensen hebben gevraagd en geantwoord over het werken en solliciteren bij DHL.

Stel een vraag.

Je vraag zal door iedereen kunnen worden gelezen. Plaats geen persoonlijke informatie. Richtlijnen
De vragen zijn rechtstreeks van toepassing op DHL.
  • Hoe is de omgeving en de sfeer?
  • Hoe zijn de werktijden georganiseerd?
  • Zijn er nuttige tips om het goed te doen tijdens het sollicitatiegesprek?

Bekijk vragen over:

24 vragen

Het algemene beleid ( lees: uitbuiten ) van de bezorgers. Zwaarder tillen ( t/m 31,5 kilo )arbeids-omstandigheden ( zeer slecht) , geen directe actie ondernemen op meldingen van defecte bedrijfs-auto,s waardoor ik drie (3) dagen moest rijden met de mededrling op m,n display " remsysteem defect" en dat daarna langer weigerde omdat ik die stress niet meer accepteerde.

Deze week ben ik op m,n vingers getikt omdat ik teveel " niet thuis" en dat ik meer naar de buren moet. Op mijn vraag, wie de tijd betaald die ik, vaak voor de ook niet thuis zijnde buren doorbreng, krijg ik geen antwoord. We werken op uurloon en ik word geacht tenminste 23 pakketten per uur af te leveren.
Na 18 jaar enorm uitgebuit te zijn door DHL, is mijn grens zo,n beetje bereikt.

Beantwoord

Avondritten waren en zijn nog steeds vanaf 18.00 uur !!!

Wij mogen niet eerder dan 11.00 uur bij de eerste klant zijn.

Vroeg klaar met de eerste rit ??? Zoek maar een plek aan de kant van de weg want je mag pas om 14.00 uur verder. Voor het tijdvenster afleveren en later invoeren mag NIET meer !!!!

Beantwoord

Communiceer openlijk, luister en neem de mensen serieus. Zorgen voor een plek waar wj ons kunnen opwarmen. Kantoor is lekker warm maar dat zit op slot totdat wij de lijst, pda,s en sleutels mogen ophalen. Gaten in de vloer repareren. Respecteer de bezorgers, neem het voor hen op indien nodig, onderneem direct actie als er mankementen aan de bedrijfs-auto gemeld wordt en laat niemand drie dagen rijden met de mededeling " rem-systeem defect" op de display. Toon waardering en respect ( niet alleen via een Kerstkaart)
Om maar even wat te noemen.

Beantwoord

Iedere dag een klein beetje oprechte waardering vanuit het hart, voor de persoon die het werk doet en daarmee het bedrijf iedere dag een beetje verder helpt. Dat zou zo integraal in de cultuur moeten zitten dat het ook in onderhandelingen en andere gesprekken met klanten een onderwerp van gesprek is. Zodat uiteindelijk niet alles om productie en laagst mogelijke tarieven draait, maar om tevredenheid.

Beantwoord

Behandel je mensen eerlijk en als mens. Niet als kostenpost en schakeltje in een proces. Betaal eerlijker en selecteer kritischer. Stop met de 'race to the bottom' betr tarieven.

Beantwoord

Ik werk ongeveer:
6 uur per dag
4 dagen per week

Ik verdien netto 800 per maand.

Beantwoord

Sinds 2018 hebben DHL chauffeurs nieuwe CAO dit betekend dat iedereen €10,75 netto per uur verdiend

Beantwoord

Compensatie waar de vraag over gaat is niet van toepassing voor DHL Express. Zij werken alleen met contract uren en niet met 0 uren contract.

Beantwoord

Net als bij andere grote bedrijven, alles wordt beslist door mensen achter een bureau die de werkelijk niet kennen

Beantwoord

Profiel geclaimd