CSU Cleaning Services Reviews

254 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 255 reviews
Prima bijbaan voor een tijd
Interieurverzorgster (voormalige medewerker) –  Eerbeek15 maart 2019
Op maandag en vrijdag bungalowschoonmaak gedaan.
Prettige werksfeer en werd goed begeleid.
Pluspunten
Goede werksfeer en betaling
Minpunten
Niet altijd het schoonste werk
tijd stelen
schoonmaker (voormalige medewerker) –  Amsterdam Centrum4 maart 2019
werk in het weekend is verplicht////
veel moeten werken en krijg je zo zo minder uren
bedrijf is niet netjes////
Pluspunten
Minpunten
menegment
Waardeloze werkgever
Schoonmaakster (voormalige medewerker) –  Heerlen19 februari 2019
Ga hier nooit werken, want je wordt genaaid waar je bijstaat. Ze beloven gouden bergen maar komen niets na. Als je niet al jaren voor CSU werkt word je als nieuwkomer niet gewaardeerd.
Bij heel veel bedrijven is er een belangenverstrengeling onder de medewerkers, die al jaren voor dit bedrijf werken. De leidinggevende behandelen je als voetvolk, je kunt nooit wat goed doen. Om een lang verhaal kort te maken BLIJF VER WEG VAN DIT BEDRIJF.
Pluspunten
Minpunten
Teveel om op te noemen
Flexibele werkomgeving
Kamermeisje (voormalige medewerker) –  Tilburg18 februari 2019
Verschonen van bedden, afstoffen en stofzuigen kamers en schoonmaken van badkamers.
Werkt vaak in team van 2.
Uren zijn erg flexibel.
Heel leuk werk plek
Schoonmaakster (voormalige medewerker) –  Capelle aan den IJssel1 februari 2019
CSU is een positieve werkplek met gezellige collega’s
Pluspunten
Leerzaan
Minpunten
Meer werk Tijden
Een bedrijf met goed doorgroeimogelijkheden
Interieurverzorger, Facility host (voormalige medewerker) –  Rotterdam12 januari 2019
Goede doorgroeimogelijkheden maar slecht in het organiseren van het werk. Naar mjn mening zijn er meer leidinggevende dan werknemers .Voor kortdurende zieke mensen hebben ze geen respect en als jij iets vraag aan de administratie ( over salaris,uren e.d) moet je heel lang op antwoord wachten.
schoonmaak werk
huishoudelijke medewerker (voormalige medewerker) –  Eerbeek4 januari 2019
een zware taak om een 12 pers bungalow te schoonmaken in korte tijd. collega en leidinggevenden waren super
Zo jammer
Schoonmaakster (voormalige medewerker) –  Omgeving doetichem16 december 2018
Door overmacht in mn proeftijd ontslagen!
We snappen dat het overmacht is, Maarja ik kan het niet aan de andere dames verkopen. Echt zo jammer.

Je krijgt amper tijd om de puntjes op de i te zetten.
Ik zou zelf niet bij landal boeken omdat het gewoon een vies zooitje is. In het bejaardenhuis waar ik jaren heb gewerkt was de hygiëne velen
Pluspunten
Collegas
Minpunten
Geen tijd om ECHT schoon te maken.
afwisselend werk
Schoonmaker (voormalige medewerker) –  Rijswijk, NL3 december 2018
leuke baan, elke keer verschillende locaties. Hele vriendelijke mensen en flexibele werktijden.
Goed te combineren met je priveleven, maar ze verwachten ontzettend veel
Schoonmaakster (huidige medewerker) –  Weerterbergen16 november 2018
Deze baan valt goed te combineren met je privéleven, indien je schoolgaande kinderen hebt al helemaal. Ik word zelf wel redelijk goed behandeld. Maar ik zie dit niet altijd bij anderen gebeuren. Als iemand ziek wordt, dan worden ze gelijk op het matje geroepen... Al zou je je been breken, dan moet je alsnog komen ( Ik heb dit gezien met eigen ogen dus ik weet dit 100% zeker. Mijn collega moest gewoon met haar been in de lappen, op het werk verschijnen en dan maar iets doen wat gepast was..) Ze gaan met je om alsof je een machine bent.. Ik mag blij zijn dat ik zelf zelden wat heb.

Sommige "Hollandse" collega's zijn niet al te vriendelijk naar de "buitenlandse" collega's. Wat ik erg jammer vind. We zijn allemaal mensen toch? Beetje respect graag..

Verder vind ik het wel fijn dat je lekker zelf aan het werk kan, zonder dat iemand constant op je vingers mee kijkt. Al vind ik de tijdsdruk wel erg lastig. Op de drukke dagen kan je tussen de 9 tot 12 huisjes krijgen en ze verwachten dat je die in 5 uurtjes schoon hebt, terwijl sommige echt smerig zijn. 12 huisjes zijn te doen als het de zogenoemde "5 minuten bungalows" zijn. (niet echt 5 minuten, maar wel al schoon zat als je binnen komt)
In de winter periode daarentegen mag je blij zijn als je een paar uur kan komen.. Je loopt uren mis! Dus ook inkomsten!

Op je uren moet je goed letten, maak foto's van je werkbriefje als je deze inlevert, liefst voor hun neus, dan weten ze dat er niet te sjoemelen valt. Dit gebeurt, helaas, veel bij mijn buitenlandse collega's die niet alles snappen qua wat er gezegd wordt, of zijn te
  meer... onzeker om er tegen in te gaan.

Je moet je iedere keer als je komt legitimeren, indien jij je legitimatie niet mee hebt kan je deze gaan halen!! Of je nou van ver komt of niet, ze mogen je anders niet laten werken.

Tevens een advies, mocht je er komen te werken, laat NOOIT je tas in de bungalow waar je aan het werk bent achter. (voor de lunchpauze als je naar de koffiebungalow gaat) Jij hebt een pasje om de bungalows open te maken, maar dat hebben je collega's ook! En ook je collega's die het beddengoed komen brengen en anderen. Het is al enkele keren bij collega's gebeurd dat ze hun tas achter lieten en de inhoud dus weg was.

Al met al, het salaris zou wat beter mogen, maar het valt te doen. Op de drukke dagen denk ik daar natuurlijk even anders over haha.
Pluspunten
Handig te combineren met privéleven, leuke omgeving (als je van natuur houd)
Minpunten
Salaris zou net wat beter mogen, ze zouden je meer als mensen moeten zien ipv een machine, tijdsdruk
Ramp gebied
Schoonmaker (voormalige medewerker) –  Den Haag5 november 2018
Vakantie huisjes schoongemaakt. Eerste dag zomaar 5 woningen gekregen om schoon te maken zonder ingewerkt te worden of zelfs instructies te krijgen. Zelfs de controleurs begrepen niet hoe dit kon gebeuren. Natuurlijk alles fout omdat ik niet wist wat er allemaal gedaan moest worden.

Daarna ingewerkt in ander soort huisjes met andere taken die gedaan moesten worden. Wat dus totaal niet van toepassing is voor de andere huisjes in het park. Voordat ik weer zelf aan de slag ging, wilde ze dat ik de linnenkar rond ging rijden door het park heen om alles op te halen en af te leveren. Veel klachten over hoe langzaam ik was terwijl ik totaal het hele park niet ken tegenover de werknemer die het al jaren vast doet. Daarna sleutels ingeleverd, raken ze die zelf kwijt en geven ze mij daar de schuld voor.

Laatste dag "hulp" gekregen van een nieuw iemand die totaal niet kan werken en er twee uur over deed om te stofzuigen. Heb daarna op mijn kop gekregen dat *ik* er zo langzaam over deed terwijl ze mij hulp gestuurd hadden.

Daarna een half uurtje na werk achter gebleven om gezellig koffie te drinken. Heb nog heel even met de leidinggevende gepraat daar. Volgende dag een telefoontje gekregen van haar, dat ze me na werk niet meer gezien hadden en dat ze het liever persoonlijk deden, maar dat ik niet meer op werk hoefde te komen. Niet te geloven.
Pluspunten
Tijden waren okay.
Minpunten
Alles.
Werkvloer goed, leiding minder
Schoonmaakster (voormalige medewerker) –  Friesland4 november 2018
2 jaar met plezier gewerkt bij een gemeentehuis in Friesland. Collega's wisselden wel regelmatig, maar geen problemen gehad. Op de werkvloer hing een goede sfeer. Salaris is aardig omhoog gegaan in het nieuwe jaar. (~€10,- netto, 22 jaar) Leuk als bijbaan, maar niet voor volledig werk.

De problemen zitten meer op kantoor en de leidinggevenden. Als je als inval werkt kan je maar beter elke maand goed je loonstrook controleren. Voorvrouw en rayonleider komen heel weinig langs, bestellingen moet ruim van te voren gedaan worden en je hebt vrij weinig tijd om je afdeling te doen als er ook extra werkzaamheden op de planning staan. Er is heel weinig vervanging in de omgeving, dus als er een collega ziek is, moet je het met z'n drieën op zien te lossen (ipv 4).

Ik kon uiteindelijk wel een vast contract krijgen, maar kon zelf niet vanwege 6 maanden stage. In eerste instantie willen ze nooit een vast contract geven terwijl ze overal personeelstekort hebben.
Pluspunten
Salaris, werksfeer, collega's
Minpunten
Rayonleiding, loonstrook klopt vaak niet, snel werken
Slechtste bedrijf ooit
Schoonmaakster (voormalige medewerker) –  Arnhem2 november 2018
Word niet serieus genomen. Salaris klopt nooit!!
Leidinggevende is een leugenaar en de rayonmanager gaat daar lekker in mee.
Nooooooooooooooit meer csu ben gewoon weg gepest na vele jaren werken op die locatie.
Pluspunten
Minpunten
Alles communicatie slecht salaris slecht
enkele collega`waren zeer aardig kon ik goed mee weken
medewerker schoonmaak (voormalige medewerker) –  emmen15 oktober 2018
Ik heb er een paar jaar voor gewerkt maar als er iets was dan kon je nergens met je klacht terecht.
schoonmaak artikelen werden niet op tijd geleverd.'
en als je na vijf uur ging werken en er klopte iets niet bijvoorbeeld de toiletten waren overgestroomd dan kon je nergens terecht.
veel te hoge werkdruk veel doen in veel te weinig tijd. en csu liet het ook vaak afweten naar de klant toe.
ik kwam in de ziektewet terecht na jaren en kon niet volledig werken.
dus op therapeutische basis. Komt de manager langs en knoopt een gesprek aan en zegt dan ik kan niet aan je zien waarom je niet je volledige uren werkt. terwijl ze wist dat ik geopereerd moest worden.
ik ontplofte zowat en was zwaar teleur gesteld. Waarop ik antwoorde : of heb je soms röntgen ogen. Heb dit gemeld en alles wat ze op kantoor zeiden was...je moet het niet zo nauw nemen.'
na de operatie terwijl ik nog aan het revalideren was op therapeutische basis ( omdat ik van nature een doener ben en graag werk ) werd me even mee gedeeld als ik me niet voor een bepaalde datum aan het werk was ik ontslag kreeg.
Terwijl voor mijn herstel ik nog moest revalideren.

kan nog uren doorgaan...…..
ik heb altijd allen op panden gewerkt dat vond ik wel fijn want dan wist ik tenminste dat het goed gebeurde. i

Ben blij dat ik er weg ben
Pluspunten
kon zelf beslissen als ik overdag het pand deed of sàvonds
Minpunten
weinig waardering
vriendjes politiek
Interieurverzorgster (voormalige medewerker) –  Groningen14 oktober 2018
of wel een goed bedrijf maar als je niet meer in het dorp woont waar je voor hun werkt, dan wordt er alles aan gedaan om je te ontslaan veel vriendjes politiek helaas
eentonig werk in de schoonmaak
schoonmaker kantoren (voormalige medewerker) –  Enkhuizen3 oktober 2018
Ver onder mijn werk en denkniveau, maar moet dit doen vanwege de uitkering die ik ontvang als tegenprestatie.Salaris wordt ook ingehouden op mijn uitkering.
Pluspunten
2 uur per dag
Minpunten
saai en eentonig werk
Niet doen
Objectleider (voormalige medewerker) –  Amsterdam11 september 2018
Als je ziek bent moet je je de volgende dag melden op kantoor.

Salarissen worden beloofd maar niet gegeven

Personeel wordt echt belachelijk behandeld. Als objectleider had ik het echt te doen met het personeel. Evenals iedere objectleider uit mijn rayon.

Ik kreeg een contract van 36 uur zodat ze me minder hoefde te betalen maar ik werkte 50 uur per week en overuren worden niet uitbetaald. Zelfs dat was niet genoeg. Als ik 's ochtends om 6 uur de telefoon niet op nam of 's avonds na 9 uur niet meer bereikbaar was werd ik op het matje geroepen!

Bestellingen van producten werden wegens kostenbesparing niet geleverd door de rayonleider dus de medewerkers moesten schoonmaken met vieze doekjes. Als er dan klachten kwamen van het personeel van de kantoorpanden dan kregen de schoonmaak medewerker en objectleider op hun kop.
Pluspunten
Helemaal niets
Minpunten
Belachelijke organisatie
werkdruk erg hoog negatieve sfeer
Ambulant objectleider (huidige medewerker) –  Amsterdam29 augustus 2018
stress
lange dagen
weinig waardering

24/7 mentaliteit

negatieve sfeer binnen de organisatie
Pluspunten
Minpunten
lange werkdagen
Erg zakelijk
Housekeeping (voormalige medewerker) –  Kaatsheuvel27 augustus 2018
Tijden zijn bizar. Begrijpen het verschil tussen kwaliteit en kwantiteit niet.
Gezellige mensen
Interieurverzorgster (huidige medewerker) –  Barendrecht2 augustus 2018
Niet veel om over te klagen en verder leuke collega's

Stel een vraag over solliciteren of werken bij CSU Cleaning Services. Onze community staat klaar om te antwoorden.