Cottus Reviews

Veel werken weinig verdienen
Assistent elektromonteur (huidige medewerker) –  Apeldoorn22 september 2019
Je wordt natuurlijk gelokt met een mooie baan op een leuk project en een opleiding die compleet voor je geregeld wordt.

Eindstand na 8 maanden : geen opleiding, niet uitbetaald krijgen bij ziekte, vragen wel of je weer kan werken maar op mijn vraag over betaling bij ziekte geen antwoord.
Laag loon en eindig met studie schuld
Lasser Mig/Mag (voormalige medewerker) –  Heerenveen4 juni 2019
Let op!!

Omscholen is niet gratis en je wordt wel als ervaren tewerk gesteld bij bedrijven! Hierdoor worden er hoge verwachtingen gesteld aan mensen met weinig ervaring!

Loon is beneden minimum!
Rampzalige combinatie van onervarenheid en tact
Lasser (voormalige medewerker) –  Hengelo19 april 2019
Gedurende mijn sollicitatieperiode ben ik in aanraking gekomen met Cottus omtrent een sollicitatie als controller. Na drie dagen eindelijk teruggebeld door een zeer verveelde medewerker van Cottus die vrijwel niets los liet over mijn sollicitatie - nee deze had een compleet ander plan 'speciaal voor mij' opgesteld. Om te voorkomen dat een ander compleet de mist in gaat door bij Cottus aan de slag te gaan schrijf ik met tegenzin deze review / waarschuwing voor anderen die met dit bureau in contact zijn gekomen.

Het voorstel dat ze bieden is als volgt: Je volgt een interne (lees: niet geaccrediteerde, of in ieder geval bij niemand buiten Cottus zelf om) opleiding van 4 weken en loopt daarna onbetaald stage voor ongeveer eenzelfde periode. Voorwaarde hierbij is natuurlijk wel dat je de gedurende die hele periode (+/- 2 maanden) van een WW-uitkering geniet, want anders zit er bij Cottus natuurlijk geen vet belastingvoordeel aan op het moment dat ze je aan het werk zetten. Oh, en dat zal natuurlijk ook niet zo 1,2,3 gepiept zijn om jou ergens te plaatsen. Maar ja, je zit toch al aan een uitkering, dus wat boeit het als je er nog een paar maandjes inhangt toch.

Vervolgens mag je dan eindelijk aan de slag, maar wacht even; Die interne opleiding die jij gevolgd hebt is ook niet gratis. Cottus wil dat geld wat ze in jou geïnvesteerd hebben graag terug zien. Dat jij dat meer dan genoeg terug verdient door als een tierelier te werken en te bewijzen dat je het geld waard bent boeit Cottus eigenlijk niet. Nee ze trekken gewoon een aantal euro van je uurloon af tot zover hun dat schappelijk
  meer... oogt. Onthoudt dat je al vrijwel gratis bent door eerdergenoemde belastingsregeling. En dat je dan als volledig gecertificeerd werknemer een volle euro en vijftig cent minder verdient als mijn vriendin die zonder enig diploma schoonmaakwerk verricht interesseert ze kennelijk ook niet.

Zeg nou heb ik trouwens geen kinderen maar ik zou toch echt denken dat als je er nog een koter of twee bij hebt dan je dan voor alsnog niet de uitkering uit bent trouwens. Hoelang zou je in die uitkeringsregeling blijven zweven terwijl je kinderen boterloos brood naar school meekrijgen...? Waarom kan papa niet meer werken dan? Tja, omdat dan zijn uitkeringsregeling vervalt en voor Cottus de lol eruit is hè.

Maar goed, voor mensen die dus echt kansloos zijn en nog steeds denken dat dit het enigszins waard is: hou op met jezelf weg te gooien. Je loopt halverwege met een burn-out weg omdat je van de stress van het balanceren van een uitkering, een opleiding en zeer intensief werk het leven niet meer ziet zitten. Misschien als je nog erg jong bent en thuiswonend, natuurlijk, maar dan kom je niet in deze regeling want dan heeft Cottus geen belastingvoordeel aan jou oneindige uitkeringstrekkerij. Ga normaal werk doen bij een normaal sollicitatiebureau en vergeet Cottus, die zal met de volgende crisis toch wel weer met de noorderzon verdwenen zijn.
Pluspunten
Erg vermaakt in het uitpluizen van Cottus
Minpunten
Alles wat ik heb uitgepluist
Waardeloze communicatie!!
Lasser (voormalige medewerker) –  Apeldoorn1 februari 2019
Erg onprofessioneel bedrijf. Ze hebben meer problemen dan dat ze willen toegeven.

Ze zijn gewoon een uitzendburo maar ze halen je binnen met beloftes van gouden bergen.

Communicatie is bar en bar slecht, sommige weten volgens mij niet eens hoe ze hun werk moeten uitvoeren op kantoor. "Mijn" tussenpersoon daar kon alleen maar dingen herhalen en NIKS oplossen.

De opleiding was slecht te volgen door de zelf verzonnen lessen van de leraar. 10 weken onbetaalde stage slaat ook nergens op aangezien zij wél geld voor jou ontvangen van de bedrijven.

Persoonlijk heb ik geen betere keuze kunnen maken door te maken dat ik weg kwam daar.
Investeren in opleidingen
Lasser/Constructiebankwerker (huidige medewerker) –  Apeldoorn4 januari 2019
Ik ben overgestapt van werkgever naar Cottus vanwegen de de opleidingsmogelijkheden die ze bieden.
De docent is streng maar rechtvaardig en kan je heel veel leren.
Binnenkort mag ik verder met mijn mag 3 opleiding.
De kerstborrel en pakket kon ik erg waarderen.
Pluspunten
Aandacht
Betalen niet uit!!
Elektromonteur (huidige medewerker) –  Helmond9 december 2018
Regelmatig worden kilometers, uren of reis uren niet uitbetaald. Altijd achter je geld aan zitten. Je kunt ze niet vertrouwen. Als hun fouten maken geen sorry als ik een fout maak kost het altijd geld. Bijvoorbeeld bij te last ziek melden.
Slechte communicatie, mooie praatjes maar maken niks waar
Nvt (voormalige medewerker) –  Hoogeveen27 augustus 2018
Waardeloos bedrijf. Geven je een leuk verhaaltje om je warm te laten lopen voor hun "project". Maken alles mooier dan dat het is. Waar het uit eindelijk op aan komt is dat ze een uitzendbureau zijn maar zich zo niet willen kenmerken. Kortom ze sturen je een eind weg voor werk, en de kans is zeer groot dat je bij elke werkgever maar een paar maand of weken werkt ( dit noemen ze dus een project om het mooier te maken dan dat het is).

Verder is de communicatie uitermate slecht. Er word niet aan afspraken gehouden qua wanneer contact plaats vind, of reageren helemaal niet op mailtjes.

1 voordeel is dat ze elke vrijdag middag een borrel middag houden. ( mits je in de buurt werkt van hoogeveen). En elke maand een etentje geven. Maar als dat nou de reden zou moeten zijn om voor deze mensen aan het werk te gaan? Niet in de verhaaltjes geloven en lekker bij een ander uitzendbureau solliciteren.
Pluspunten
Minpunten
Communicatie, loze beloftes, vlotte "verkoop" praatjes
Snelle plaatsing
Lasser Mig/Mag (huidige medewerker) –  Helmond31 juli 2018
Enige tijd werkzaam voor ze met plezier. Tevens ben ik nu weer geplaatst bij een mooi bedrijf waar ik echt me ding kan doen.
Pluspunten
Prima salaris en zijn duidelijk wat ze wel en niet kunnen.
Minpunten
Kan ook korte projecten zijn.
Fijn bedrijf
Elektromonteur (huidige medewerker) –  Helmond30 juli 2018
Je krijgt de kans om er opleidingen te volgen en er wordt naar je geluisterd.
Pluspunten
Opleiding
Minpunten
Niet altijd lange projecten
Werkervaring
Vestigingsassistente (huidige medewerker) –  Helmond14 november 2016
Leuk, jong bedrijf. Leuke werksfeer en collega's. Uitdagende en afwisselende werkzaamheden.
Cottus is een detachering/uitzend bureau
Allround Elektromonteur Technische Dienst (voormalige medewerker) –  Gedetacheerd bij Van Merksteijn Coating Raalte23 februari 2014
Cottus is een detachering/uitzend bureau er ging dus schraal aan toe betreffende salering en vergoedingen
Pluspunten
Minpunten
geen reisuren betaling

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Cottus. Onze community staat klaar om te antwoorden.

2,6

Reviews over Cottus gesorteerd op locatie