COSTES
Het management van Costes kalverstraat zijn een stelletje heksen bij elkaar. Arrogante meiden die niks van hun werknemers willen horen of aannemen maar wel verwachten dat ze leuk gevonden worden maar dat zijn ze totaal niet. Iedereen gaat daar weg door het management team, erg jammer want het werk zelf was erg leuk. In de 7 maanden dat ik daar gewerkt heb zijn er 8 personeelsleden weggegaan door het management team.
Mijn ervaring bij de Costes was erg positief. Er werd goed naar je geluisterd en je werd goed geholpen als je ergens tegen aanliep. Het contact met de klanten en met mijn collega´s ging mij goed af.
Vrije dagen- vakantie´s aanvragen ging jammer genoeg altijd net wat minder soepeltjes. Verder geen klachten en een erg leuke en leerzame werkperiode gehad.
Ik heb een aantal jaar voor Costes mogen werken. Wat een ontzettend leuke organisatie. In de ochtend de dag starten met een bakje koffie of thee en daarna knallen met je team! Ik heb een hele leuke tijd gehad bij Costes en dit ook in meerdere filialen. Destijds heb ik de keus gemaakt om terug naar school te gaan. Mocht dit niet het geval zijn geweest dan was er genoeg doorgroei mogelijk!
Pluspunten
Arbeidsvoorwaarden, collega’s, sfeer, doorgroeimogelijkheden
Wat ik vanaf het begin af aan al tof vind zijn de dagstarts. Gezamenlijk de dag starten met een kopje thee of koffie en de dag doorspreken. De sfeer is onderling goed en de grootte van de winkel is prettig. Je loopt wel ontzettend veel (voordeel: cardio is niet meer nodig). Dat betekent wel in de drukke weken dat het ook ontzettend druk is en je loopt te hollen. Daarnaast zijn de borrels ook tof en wordt er in je geïnvesteerd doordat je je kan inschrijven voor trainingen bij The Sting Academy. Je hebt veel doorgroeimogelijkheden en met de juiste motivatie kan je ver komen. Na mijn studie bekijk ik zeker de mogelijkheden op het hoofdkantoor!
Pluspunten
sfeer, collega's
Minpunten
de werkdruk in drukke tijden
Ik werk nu een paar jaar bij costes en ben op jonge leeftijd begonnen. Het is een erg leuk en gezellig bedrijf. Ze organiseren leuke uitjes. Ze bieden je veel doorgroeimogelijkheden als je zelf laat zien dat je graag wilt. Werken leuke collega's, die allemaal fashion erg leuk vinden. Ik heb ook goede ervaring met het management.
Pluspunten
doorgroeimogelijkheden
Het werk is leuk ! En je collega’s zijn heel gezellig en lief. Ze helpen heel goed helemaal als je nieuw bent. Maar het management die daar werken zijn echt een paar heksen bij elkaar. Wanneer de regio manager komt doen ze echt super lief maar ze doen zelf niks en zitten alleen maar op kantoor. echt een nare ervaring. Ze laten nu mensen die weg gaan ook een brief schrijven om daarin aan te tonen dat mensen niet weg vanwege het management , maar iedereen gaat om die reden weg!!! Omdat het zo erg is. Hopenlijk kan ook ik mensen waarschuwen daar voor.
Pluspunten
Collega’s & personeels korting
Minpunten
Het Management
Ik heb er kort gewerkt. Maar een verschrikkelijke ervaring. Leuke collega’s en leuke collega’s van andere filialen. Alleen het management die in Almere Costes staat verpest echt het team en de werksfeer. Spijt dat ik daar heb gewerkt en blij dat ik er vanaf ben. De mensen van de Sting in Almere waren veel leuker kwa management.
Pluspunten
De verkoopmederwerkers zijn super leuk en gezellig
Minpunten
Het management is een groot na deel.
Zelfs de storemanager praat achter iedereens rug om er wordt ongelofelijk veel geroddeld
Pluspunten
25%
Minpunten
De hele bedrijfscultuur
Ik werk al bijna twee jaar voor Costes en ga er eigenlijk altijd met veel plezier naar toe. De sfeer is goed en we maken er vaak iets gezelligs van. Zo heb je het gevoel dat je het echt samen doet.

Ik vind het ook heel tof dat ik als stagiaire ben begonnen, toen als weekendhulp aan de slag mocht en nu ik mijn diploma heb, kan ik sinds vorige maand fulltime werken. Ik hoop dat ik ooit Shopmanager kan worden.
Pluspunten
We gaan vaak iets gezelligs doen met het team. De meeste zijn echt wel vriendinnen geworden., En dat je 25% korting krijgt natuurlijk!
Minpunten
Je moet wel eens werken als iedereen vrij is. Vooral op warme dagen is dat wel eens lastig!, Ook de airco doet het niet altijd even goed.
Fijn bedrijf om te werken en altijd gezelligheid! De arbeidsvoorwaarden zijn goed. Ik ben nooit met tegenzin naar het werk gegaan. Helaas door een verhuizing heb ik mijn baan moeten opzeggen.
Pluspunten
Arbeidsvoorwaarden
Met veel plezier werkte ik al ruim een jaar bij Costes en het is de bedoeling dat ik voor het einde van het jaar door ga groeien naar Floormanager. We hebben een gezellig team waardoor het iedere dag leuk is om naar het werk te komen.
Pluspunten
Minpunten
Werken tijdens de carnaval
Je begint de dag met een kop koffi/thee en kletst gezellig bij. De shopmanager verdeelt de taken en zegt wat de omzetten waren de dag ervoor. De rest van de dag ben je aan het vakken en klanten aan het helpen.
Pluspunten
25% personeelskorting is wel lekker, collega's zijn gezellig
Minpunten
Overwerken
Ik heb het super naar mijn zin bij Costes. Gestart als weekendhulp en inmiddels floormanager geworden binnen 2,5 jaar. Als je laat zien dat je wil dan krijg je de kans om door te groeien.

De collectie is vaak precies wat ik mooi vind. 25% personeelskorting komt dus wel goed uit!

Het leukste van mijn baan zijn toch wel de collega's. Het minst leuke zijn de onregelmatige werktijden, maar dat hoort erbij.
Pluspunten
Collega's, doorgroei mogelijkheden, mooie collectie en winkels
Minpunten
Werktijden
werk sfeer is top, alleen zie ik geen uitdaging meer en wil na 10 jaar graag mijn horizon verbreden.
Costes is een goede werkgever en bied genoeg mogenlijkheden om door te groeien.
Bekijk meer reviews over COSTES
Stel een vraag over solliciteren of werken bij COSTES. Onze community staat klaar om te antwoorden.
Reviews over COSTES gesorteerd op locatie