Video afspelen via YouTube-knop
Coolblue
Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Geweldige ervaring gehad hier. Erg gezellige collega's, informele relatie met je leidinggevenden en goede doorgroeimogelijkheden
Pluspunten
Gezellig
Coolblue was mijn/is mijn lievelingsbedrijf geweest sinds ik ben begonnen in de verkoop. De bedrijfscultuur die er hangt is heerlijk relaxt en alle collega's zijn bevriend met elkaar.
Je krijgt echt het idee dat je gewoon meetelt ipv. dat je maar een werknemer bent die zijn ding doet op de vloer.

Er wordt goed naar je geluisterd als je wat wilt inbrengen en de intern doorgroei mogelijkheden zijn super geregeld.
Pluspunten
(online) feestjes, bedrijfscultuur, uren, salaris, reiskostenvergoeding
Minpunten
Het systeem voor de uren
Coolblue is een bijzonder bedrijf met een unieke bedrijfscultuur en veel ruimte voor groei en persoonlijke ontwikkeling. Je werkt in een vriendenteam en iedereen is bereid om je te helpen. De sfeer onderling met collega's is super, ook tijdens het werken vanuit huis.

Ik heb het enorm naar mijn zin bij Coolblue en kan iedereen een carrière bij dit bedrijf aanbevelen.
Pluspunten
Flexibiliteit
Ik zou hier zo weer terug kunnen/willen gaan. Het sfeer is heel casual en relaxed. Iedereen op de werkvloer is behulpzaam en collegiaal en zelfs de teammanagers zijn relax en meedenkend.
Pluspunten
poolen, tafeltennis, playstation en leuke meeting rooms
Minpunten
Soms kan het wel het even hectisch zijn maar met je team kom je er door heen.
Toen ik begon met werken bij Coolblue was onder de indruk van de goede begeleiding: er was een helder, gepersonaliseerd inwerktraject en veel individuele uitleg en aandacht van collega's. Daarna kreeg ik snel mijn eigen projecten, waardoor ik veel ging leren en proberen. Ik werk nu bijna een half jaar bij Coolblue en ik ben nog steeds erg blij met de goede communicatie en persoonlijke begeleiding die ik krijg tijdens mijn werk. Ik kan altijd overal terecht met mijn vragen en krijg veel feedback op mijn werk, waardoor iedere keer weer een beetje beter word. Verder staat Coolblue natuurlijk bekend om de goede sfeer op werkvloer en die is er ook echt: iedereen wil elkaar helpen en zoekt elkaar op. Je kan lekker jezelf zijn en door spelletjes avonden en vrijmibo's leer je collega's snel kennen.
Pluspunten
Veel persoonlijke aandacht en fijne sfeer
Minpunten
Alles verandert snel, dat is even wennen in het begin
Elke dag begin je samen met iedereen van je dienst, hierbij groet bijna iedereen elkaar en het voelt als een 2de familie! Hierna ga je samen je rit rijden, soms is het een lekker rustig ritje en soms een zware. in je eerste maand leer je van een ervaren bezorger alle handigheden, tilhouding, aansluittechnieken en het rijden op een bus. Op het depot zijn er 4 verschillende functies: bezorger, A-teamer (ervaren bezorger die jongens mag opleiden), teamleider (leidinggevende functie) en depotbaas. Binnen Coolblue is de sfeer ontspannen en er word elkaar veel gegunt, wanneer er iets is wil het bedrijf ook echt met je mee denken om een werkbare omgeving te scheppen. Mits je zelf natuurlijk ook flexible bent. Tijdens het werk zie je veel als je aan het rijden bent, zoals elke dag een andere omgeving. Wat wel minder is is die veel te zware Miele of die hoge koelkast naar 4 hoog, maar het binnen rijden na een zware dag en geholpen worden door je collega's is heerlijk
Een dag bij coolblue is nooit hetzelfde, je komt elke dag bij andere mensen thuis en maakt dus steeds nieuwe situaties mee.

Het team waarin je werkt maakt het bedrijf leuk om voor te werken.

De dagen kunnen wel zwaar zijn dus je moet wel tegen fysiek werk kunnen.
leuke werkomgeving met leuke collegas. het is hard werken en fysiek zwaar maar zeker een leuke baan als je beginnend bent
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes.

Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig.

de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.
Ik werk nu ongeveer 2,5 maand bij Coolblue. Mijn ervaring is er heel positief. Informele band met je leidinggevende en goede doorgroei mogelijkheden. Als je begint krijg je al snel verantwoordelijkheden en dat vind ik persoonlijk erg fijn.
Ik vind Coolblue een zeer fijne werkgever. Werknemers krijgen veel vrijheid, verantwoordelijkheid en kansen om zichzelf te ontwikkelen. De bedrijfscultuur is open en direct. Je weet altijd waar je aan toe bent en ik vind het zeer prettig om in deze cultuur te werken.
Je begint je dag met een bak koffie in een gezamelijke meeting over hoe het gaat met de winkel en wat beter kan. Bij coolblue streven ze altijd naar beter. Dat is de mentaliteit van coolblue en het werkt zeker.
Bij Coolblue is het werk leuk en uitdagend.
Er zijn diverse functies binnen coolblue, en dat maakt het ook leuk. Dat betekent dat er dus ook doorgroeimogelijkheden zijn.

Ik werk zelf als witgoed bezorger en door dat je ook wasmachines/drogers moet aansluiten maakt het, het bezorgwerk een stuk uitdagender.
De combinatie van hard werken en gezelligheid, haalt het beste in me naar boven! Het bedrijf heeft een laagdrempelige cultuur, waarbij gelijkheid centraal staat. Ik ga iedere dag met zoveel plezier naar mijn werk en dat komt zowel door mijn baan, als door mijn collega's! Ik zou het iedereen aanraden!
het is een hele fijne werk omgeving.
het beste eraan is vooral dat niemand zich beter voelt als een ander, denk hierbij aan de leiding gevende.

als je van een gezelige werksfeer houd is dit een erg mooi bedrijf
Elke dag dat ik naar mijn werk ga ben ik blij om mijn team weer te zien. Het zijn gezellige mensen en ik zie ze daadwerkelijk als vrienden. Hierdoor is het werken voor Coolblue hartstikke leuk en ga je met plezier naar het werk.

De taken zijn wisselend en je vervalt niet in een vast ritme, wat erg fijn is. Je leert heel veel en je leert heel snel omdat je iedereen ten alle tijden kan benaderen met vragen.
Na mijn master Digital Marketing ben ik begonnen als starter bij Coolblue. Het is een leuk bedrijf met een gezellige werksfeer. Starters krijgen veel verantwoordelijkheden die je normaal gesproken binnen bedrijven niet meteen zult krijgen. Hierdoor leer je heel snel. Daarnaast worden er trainingen aangeboden om je hard en soft skills verder te ontwikkelen.

Enige minpunt vind ik het salaris en de secundaire arbeidsvoorwaarde.
3 maanden geleden toen ik bij CoolBlue begon met werken dacht ik dat het een heel goed bedrijf was. Echter, toen ik daar aan het werk kwam zag ik dat de cultuur binnen CoolBlue Groningen asociaal is. De E-teamers hebben geen kennis om nieuwe medewerkers te begeleiden. Zij verpesten gemotiveerde en goede medewerkers en stimuleren de roddelcultuur en onverantwoordelijkheid.
De teamleiders zijn niet geschikt voor de functie, er wordt vaak over de eigenaar van CoolBlue en de klanten geroddeld. Goede werknemers worden door de teamleiders weggestuurd. De betrokkenheid in Groningen is heel laag, waardoor klanten minder tevreden zijn en apparatuur en de bussen vaak beschadigd raken. Er wordt geen verschil gemaakt tussen goede werknemers en werknemers die onvoorzichtig zijn. Hard en goed werken wordt niet gewaardeerd.

Niet solliciteren is mijn advies!!
Officiële reactie van Coolblue
31 maart 2020
Bedankt voor je reactie. Vervelend om te horen dat jouw tijd bij Coolblue anders heeft uitgepakt dan je had gehoopt.
Wij willen hier graag nog een keer met je over praten.

Als jij dit ook wil, stuur dan een mailtje naar: k.vandenwollenberg@coolblue.nl.
Het leukste van bezorgen bij coolblue is dat je echt overal komt.
Een typische dag op het werk begint met een lekkere bak koffie en een dagstart. Vervolgens laad je je bus in en ga je met je collega op pad om de klanten van die dag te verwonderen. Aan het eind ruim je de bus op, meld je de rit af en kan je weer naar huis.
Coolblue is een bedrijf waarbij je jezelf beter leert kennen, je snel omhoog kan werken, mits je een beetje goed ligt bij de teamleiders.. En je sociale aspecten mooi op pijl kan houden. Een bedrijf waar je echt als een team te werk gaat. Je maakt van alles mee, een dag is nooit hetzelfde..
'S ochtend vroeg stap ik in de trein om naar een van mijn fietshubs te gaan. Om 7:30u wil ik op locatie zijn om de eerste fietsers te kunnen zien en te spreken. We praten even over wat er het weekend allemaal is gebeurd en wat er allemaal binnen Coolblue wel of niet gaande is. De fietsers zijn aan het sorteren, terwijl ik check of iedereen op de andere depots aanwezig is. Tussendoor kijk ik hoe iedereen zijn of haar werk uitvoert. Indien mogelijk houdt ik een dagstart om ze allemaal op de hoogte te stellen van nieuwe ontwikkelingen en de voortgang van de hub. De fietsen worden ingeladen en weg zijn ze. De hub zit bij de winkel in. Ik woon de dagstart van de winkel bij om daar te kijken wat er wel of niet gaande is en maak een praatje met de managers en winkelpersoneel. Tijd voor wat administratie en dan door naar de andere hub in een andere stad, afhankelijk van je locaties is dit te doen op één dag. In de middagpauze maak ik een praatje met de aanwezige fietsers en geef ze feedback op afwijkingen in hun routes of hun scores. Ze vertrekken voor hun middagrit en ik werk door aan de administratie en bereidt overleggen voor of ga bezig met projecten. Tussendoor wordt je gebeld door een fietser die problemen heeft zoals een adres wat niet te vinden is of die een lekke band heeft. Problemen om direct op te lossen om ervoor te zorgen dat de klant toch zo snel mogelijk het pakketje in ontvangst te krijgen.

Binnen deze rol leer je ontzettend goed met je time-management om te gaan. Je bent veel onderweg en bent veel op afstand aan het managen. Dit maakt het direct een van de grootste
 - meer...
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Coolblue. Onze community staat klaar om te antwoorden.
4,1