Coolblue Reviews

59 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 65 reviews
Teleurstellend
Chauffeur/bezorger (voormalige medewerker) –  Amsterdam6 september 2019
Ik begon vol goede hoop bij Coolblue bezorgt. Vanuit de werkgever wordt er veel beloofd maar er is maar weinig wat ze echt kunnen waarmaken. Uiteindelijk zeer teleurgesteld over de manier waarop er met werknemers wordt omgegaan.
Fijne werkgever
Anoniem (huidige medewerker) –  Rotterdam23 augustus 2019
Fijne collega's, goede werksfeer en inhoudelijk uitdagend.
Matig management
Adviesmedewerker (voormalige medewerker) –  Den Haag9 augustus 2019
Als adviesmedewerker wordt je in de winkel niet adequaat behandeld. Je wordt veel op je vingers gekeken, en ondanks ronduit slechte begeleiding vanuit het winkelmanagement wel afgerekend op fouten die je als gevolg hiervan maakt. Targets behalen is van groot belang en veruit het belangrijkste waarop je wordt beoordeeld, wat ten koste gaat van de kwaliteit en tijd die je aan klanten kan geven. Overigens krijg je voor het behalen van goede resultaten geen provisie en is er als winkelmedewerker nauwelijks sprake van onregelmatigheidstoeslagen.

Verder heerst er een gedwongen bedrijfscultuur binnen de winkel. Het niet aanwezig kunnen of willen zijn op borrels of bedrijfsuitjes wordt niet in dank afgenomen en er wordt door het management met twee maten gemeten. Hardop vraagtekens zetten bij de gang van zaken wordt verder niet gewaardeerd en zelfs afgestraft.

Om met een positieve noot af te sluiten is het werk zelf in de regel wel leuk en het geeft voldoening. Verder komt overwerken nauwelijks voor en kun je van ruime pauzes genieten.
Pluspunten
Nooit overwerken: je klokt uit wanneer je tijd erop zit.
Minpunten
Matig winkelmanagement, slechte begeleiding, veel te sterke focus op targets en een gedwongen bedrijfscultuur.
Achterbakse cultuur
Klantadviseur (voormalige medewerker) –  Rotterdam31 juli 2019
Lijkt in de eerste maand op een topbedrijf dat veel investeert in aandacht aan het personeel. Zodra je eenmaal wordt losgelaten door begeleiders in je inwerkperiode, merk je dat het één vieze achterbakse vriendjespolitiek bende is. Al gauw heb je door dat de 'glimlach', waar Coolblue zo bekend om staat, puur cosmetisch is en daar totaal niets van wordt gemeend. Tevens waren er in mijn tijd geen concrete richtlijnen hoe er met klanten om moest worden gegaan. Er werden tegenover de klanten niet met 2, maar met minimaal 500 maten gemeten. Ongeacht of twee klanten exáct hetzelfde probleem hadden; de één krijgt een vergoeding, de ander moet het maar uitzoeken hoe hij/zij het probleem maar oplost. Dit alles zonder een duidelijke reden te geven waarom zo'n keuze werd gemaakt.

Niet mee gaan naar borrels en uitjes en niet vuistdiep in je leidinggevende zijn/haar achterste zitten resulteert in het niet verlengen van je contract. Het werk zelf is prima te doen en vooral voor studenten goed in te plannen naast studies.
Betrokken werkgever
Sales Specialist (voormalige medewerker) –  Den Haag10 juli 2019
Gedurende mijn tijd bij Coolblue heb ik veel ruimte voor zelfontwikkeling gehad en door vaak in het diepe te zijn gegooid ga je vaak tot het uiterste voor een klant. Resultaat: Alles voor een glimlach!
Na een periode bij Coolblue kwam ik wat in de knel door een opstapeling van prive omstandigheden, in deze tijd heb ik veel de ruimte en begeleiding gekregen waar ik behoefte aan had. Steun en vertrouwen zo nauw wat je normaliter eerder van vrienden en familie verwachten zou.
Echter heb ik mij in de periode van afwezigheid niet veel kunnen bewijzen meer en tegen het einde mijn contractperiode was dit dan ook een verstandige stap om afstand te nemen en verder te gaan.
Ik dank Coolblue voor de fijne momenten en kijk hier op terug als een mooie ervaring rijker in het leven.
Pluspunten
Een gezellige fijne leeromgeving.
Minpunten
Vanessa
Afspraken tellen alleen als jij ze moet nakomen
Anoniem (voormalige medewerker) –  Anoniem12 juni 2019
Het leek zo'n leuk bedrijf. Niets is minder waar.
De collega's is absoluut waar je het voor doet, echter kan je die ook buiten werk ontmoeten.

Je krijgt zwaar onderbetaald. Vriendendienst betekend vrienden politiek en afspraken die je tijdens je sollicitatie maakt, worden niet nagekomen.

Functies worden na een jaar aangepast en jij moet je maar mee aanpassen, of je mag weg. (Management bevestigd dit en zegt letterlijk dat de functies flexibel zijn en dat je hier maar aan moet voldoen; fijn als je solliciteert voor een baan die na een jaar volledig anders is; leuk dat dat ook gewoon helemaal niet bij je sollicitatie genoemd wordt).

Maar gelukkig kan je bij Coolblue altijd eerlijk zijn en zijn er volop doorgroeimogelijkheden... Toch? Nope..
Als je eerlijk zegt dat je het wel een beetje jammer vind dat je functie wordt aangepast naar iets waar je niet op gesolliciteerd heb, wordt je contract gewoon niet verlengd. Er wordt niet eens gekeken naar andere mogelijkheden. Voor een bedrijf dat zich profileert op vrienden, is het wel heel erg makkelijk in vrienden vervangen.

Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest in een bedrijf. Je wordt gewoon voor het blok gezet een baan aan te nemen die je niet wilt, of je wordt eruit gegooid. Ik heb een jaar van mijn tijd in jullie geïnvesteerd en ik krijg er een.middelvinger en verscheurd arbeidscontract voor terug.

Ik hoop dat andere snel door hebben dat jullie ondanks dat jullie je er nog zo van af proberen te zetten, steeds dichter op de Media Markt beginnen te lijken.

Wees er vooral trots op....
Pluspunten
Collega's zijn tof (maar dat is niks unieks)
Minpunten
Komen afspraken niet na waardoor jij weg mag, onderbetaald, doen alsof ze luisteren maar is slechts schijn, functies zijn nooit zeker, MediaMarkt in wording
Gezellige sfeer maar ze houden je skeer'
Senior Project Manager (voormalige medewerker) –  Amsterdam10 mei 2019
Als thuis wonende sportieveling okay voor een dag of 2.

Maar IK' ben Blij dat ik nu een andere baan heb, heel jammer van de leuke collega's.. Coolblue is een bedrijf dat door jou inzet groeit. En dan wordt je contract niet verlengd. Nieuwe mensen starten weer met een minimun salaris en zo gaat t door....

En ze stelen van je gewerkte uren dus wees alert
!!
Pluspunten
Collegas
Minpunten
Salaris, Management, overuren en toeslagen bestaan niet
Geschikt als eerste baan
IT Specialist (voormalige medewerker) –  Rotterdam25 april 2019
Een paar jaar gewerkt binnen de ICT. Als iets oudere werknemer is het even leuk om tussen een gemiddelde leeftijd van 25 jaar te werken maar de managers bij Coolblue zijn wel erg jong. Interessant om snel 'manager' op je cv te kunnen zetten maar zodra je inhoudelijke kennis hebt, ben je de klos en doet iedereen een beroep op jou; 38-uur werken is er dan niet meer bij.

Goed bedrijf om na je studie te beginnen maar niet om je inhoudelijk te profileren.
Pluspunten
Omgang is zeer collegiaal
Minpunten
Weinig betrokken management
Goed werk, slecht systeem.
Magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Tilburg16 april 2019
Solicitatieprocedure was al heel erg haperig. Werd verteld dat ik de week er op al kon beginnen, duurde bijna een maand voordat ik een werkschema aankreeg, nadat ik er zelf achteraan moest jagen.

Eerste dag zou ik ingewerkt worden door een van de zogenaamde 'Seniors', maar die had op de dag (van wat ik heb gehoord) gewoon geen zin. Met het gevolg dat ik na de eerste paar dagen nogsteeds best wel wat vragen had.

Overig personeel was over het algemeen wel vriendelijk, er zaten wat vreemde figuren bij, maar dat ik de verwachten in elk bedrijf. Waren ook altijd open om te helpen.

Het hele systeem om VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aan te vragen was ook gewoon een grote flop. Na 2 maanden kreeg ik pas een mail aan met de link benodigt om de VOG aan te vragen. Bij die tijd had ik dat al zelf gedaan op eigen kosten, die toen ook niet meer werden vergoed.

Dan uiteindelijk werd het een nog grotere puinhoop, want ik kreeg weer geen werkschema toegestuurd. Weer bellen, zeiden ze dat ik thuis kon blijven en dan het waarschijnlijk een fout in het systeem was. Volgende week zou ik weer kunnen komen werken.

De week daarop kreeg ik mijn ontslag.

TLDR; Het systeem bij Coolblue was toen nog niet op orde.

Betaalde uitstekend, kantine was netjes, er waren kluisjes voor je spullen. Alleen al de systeemfouten zorgde voor een belabberde werkervaring.
Introductie dag
Koerier/Chauffeur (voormalige medewerker) –  Amsterdam7 maart 2019
Bij je eerste toets dag waar je moet laten zien hoe goed je bent daar gaat het al fout ze kiezen gewoon 2 heren uit en niet eens kijken wie groot of klein is wie oud of jong is dan moet je meteen wasmachine gaan tillen met die gene gaat het beetje fout dan lig je er uit wat absoluut nergens op slaat want als je in dienst zou komen dan krijg je ook niet meteen een amateur naast je ook iemand die weet wat hij moet doen maar boven op de uur salaris is laag voor wat je allemaal moet doen is niet waard bij die introductie dag waren we met ze 17 man waar onder 8 man zelf weg ging 5 werden weg gestuurd en de rest gehouden ik zeg heren ga lekker anders zoeken laat dit werken aan andere over die hun rug willen kapot maken.
Pluspunten
Minpunten
Slecht betaald werk
Orderpicker
Orderpicker/magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Tilburg2 maart 2019
Het was er zeer gezellig. We hadden zelfs een dj die je oppept. Leuk werk.
Ook het salaris wordt uitbetaald met een glimlach.
Chauffeur CE (voormalige medewerker) –  apeldoorn5 februari 2019
Met valse beloftes ging ik aan het werk als chauffeur en had meteen al voorzien dat geen toekomst voor mij inzat.
Meteen vanaf het begin aan liep allerlei dingen gewoon mis, waarbij de problemen buiten mij om gingen, maar toch het meest last van had. Werkdagen van 14-15 uur per dag waren gewoon heel normaal, of het in de weekenden, feestdagen en / of doordeweeks waren, dat maakte allemaal niets uit.
Ik moest meerdere malen sommeren om mijn salaris uit te betalen, na een lange tijd zonder salaris te hebben gezeten, door fouten in de administratie en niet willen uitkeren, werd na een tweede foute correctie alsnog te weinig uitbetaald. Nu wacht ik nog steeds op het restant wat uitbetaald moet worden en mijn vermoeden is dat ik nooit uitbetaald krijg..
Het is een grote fout van mij geweest om met oneerlijke mensen in zee te gaan. In die korte tijd, heeft tot nu nog herstellend ervan, in mijn prive-sfeer, toch behoorlijke nare gevolgen gehad.

Snel was ik achter gekomen, dat " Alles om een glimlach ", draait, wat een grote masker is achter het succesverhaal. De werkelijkheid is dat het personeel en mensen die voor hun werken, ondergewaardeerd en uitgebuit worden...
Pluspunten
Het nemen van ontslag
Minpunten
uitbetalen salaris
Gezellige werkomgeving leuke collegas
Shipping (huidige medewerker) –  Tilburg28 januari 2019
Leuke gezellige collega's. Kan wel gelachen worden.
Pluspunten
Gratis fruit en koffie
Minpunten
Weinig salaris. En iederéén krijgt het zelfde uurtarief. Ongeacht de leeftijd.
Gaat niet goed
Magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  tilburg31 december 2018
Enige tijd geleden gestopt bij dit bedrijf.

Coolblue is de verkeerde weg ingeslagen, in de tijd dat ik er aan het werk ben geweest heb ik bijna het hele personeelsbestand zien vernieuwen. Er vertrekken veel medewerkers omdat ze iets vinden wat meer in hun richting is, een normale verschuiving. Maar er vertrekken ook genoeg medewerkers puur uit ontevredenheid. De werkdruk is erg hoog en de mooie groei die het bedrijf doormaakt is niet zichtbaar op je salarisstrook. Overwerk is te vaak nodig en probeer daar maar niet onderuit te komen. Verder heeft het bedrijf erg veel regels en heerst er een waarschuwings- sfeertje nodig of niet macht moet gezien worden. Het is jammer, zo mooi als het lijkt te zijn is het dus echt niet meer. Ben erg blij dat ik nu ergens anders werk
Pluspunten
Goed bereikbaar, Wekelijks een brandoefening
Minpunten
Overwerk, salaris, houding naar medewerkers, veel regels
Neppers!
Bezorger (voormalige medewerker) –  Rotterdam24 december 2018
2 weken gewerkt voor de bezorgdienst.. Werd er spontaan gezegd dat mijn proeftijd stopt en dat het hier eindigde. Reden: Ik was te grof op de wagen..
Jongens.. of... Mietjes. De opleiders schelden op de bus met k*nk*r, spreken slecht over het bedrijf.
Na mijn laatste klant, naar de zaak. Alles ging die dag lekker. Zat die schijnheilig in het teamleiders kantoortje met mijn boekje...
Alles wat ze in de voorbereiding tegen je zeggen, niet geloven! Lulkoek..
Leidinggevenden doen vriendelijk in de voorbereiding en erna lachen ze je gewoon uit met hun teamgenootjes
Pluspunten
Geen, leugenaars
Minpunten
Schijnheilig, weinig geld wat je krijgt
Geen aanrader!
retouren (voormalige medewerker) –  Tilburg17 december 2018
Ik heb een periode bij dit bedrijf gewerkt en alles alleen maar achteruit zien gaan. Dagelijks wordt overwerk opgedrongen en echt op een vervelende manier. Werken in weekenden en op feestdagen is normaal tot verplicht, hier krijg je geen toeslag voor terug. Er heerst een enorme doorgroei cultuur ook doordat het bedrijf zo groot is geworden. Hierdoor ontstaat er een slijmerige vriendjespolitiek cultuur. Doorgroeien kan, maar dan moet je wel bereid zijn om naar Rotterdam te reizen in Tilburg valt weinig te behalen. Het salaris is erg laag. Medewerkers worden ontslagen (ja soms vlak voor de feestdagen) omdat ze bepaalde aantallen niet halen. Echt om te janken!

Het moet ooit heel goed zijn geweest, maar tijdens de groei is Coolblue zijn identiteit op de werkvloer volkomen verloren.

Maar om niet alles af te kraken:
De collega's zijn top! Maar dat is ook echt het enige lichtpuntje
Pluspunten
Collega's, Goed gericht op veiligheid
Minpunten
Salaris, vaak overwerk(dwang), slecht voor personeel
Coolblue klantenservice is vreselijk
Klantenservice medewerkster (voormalige medewerker) –  Rotterdam20 november 2018
Coolblue zorgt niet goed voor haar medewerkers, ik ben heel blij dat ik er niet meer werk.
Fijne cultuur binnen het bedrijf
Chauffeur, witgoed (voormalige medewerker) –  Tilburg5 november 2018
Fijne werkgever met veel leuke jongen gasten die er werken(coolblue bezorgd). Wel jammer dat er vanuit een lokale cultuur gehandeld wordt. Op zondag moeten werken voor 100% is om te huilen uiteraard. Veel sympathieke teamleiders maar ook een vriendjes politiek cultuur. Verder wordt je slecht beloond voor het werk dat je verricht, naast alle vrije tijd die je er voor op moet geven. Ook met de feestdagen waaronder kerst mag er gewoon doorgewerkt worden.
Wel altijd met respect behandeld als ik in mijn werkkleding gezien werd door dat het bedrijf een goede naam heeft opgebouwd. Dat is onbewust een fijne bewaarneming.
Kort om, altijd met een glimlach weer naar het werk gegaan!
Pluspunten
Fijne collega's, veel variatie, bedrijfs image
Minpunten
Salaris, weekend werk, zwaar belastend, slecht beloond.
Voorheen een leuke vriendencultuur helaas ontstond er hierna meer een machtscultuur
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Groningen9 oktober 2018
Voorheen was er altijd sprake van een leuke vriendencultuur waarbij je je eigen manier van verkopen mocht ontwikkelen en dat je de ruimte kreeg om je ''eigen ik'' uit te dragen tijdens de klantgesprekken. Tegenwoordig is de cultuur enorm veranderd en naar mijn mening meer verschoven naar een machtscultuur waarin er meer hierarchies is ontstaan en nieuwe strengere regels die de aangename cultuur van voorheen wat onderdrukken.
Pluspunten
* Je doet veel kennis op omtrent elektronisch apparatuur * Leuke borrels na het werk
Minpunten
* Minimum uurloon * Geen toeslagen * Veelal werken in de weekenden
Was leuk, nu niet meer
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam29 september 2018
Vroeger was Coolblue echt een geweldig bedrijf. Veel out-of-the-box denken en veel doorgroeimogelijkheden. Je had mensen die echt hart voor de zaak en voor de klant hadden. Je kon tegen een klant zeggen: Goh, wat vervelend dat uw bestelling niet is bezorgd. Ik stuur nu een nieuwe.
Nu zeg je tegen de klant: Goh wat vervelend. We wachten even de onderzoeken van de vervoerder af. Dit duurt een paar werkdagen. Daarna gaan we zien wie er tijd heeft daarop te reageren en sturen we een nieuw pakket.

Sinds de investeerder erbij is gekomen is de bedrijfscultuur echt zwaar veranderd. Dit zie je bijvoorbeeld ook op Glassdoor.nl. Men kan niet meer doorgroeien. Je krijgt geen mensen meer met hart voor de zaak. Mensen zien het nu als bijbaantje in plaats van een carrière.Je houdt er nu misschien wel vrienden aan over, maar geen loopbaan.
Pluspunten
Leuke collega's.
Minpunten
Cultuur.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Coolblue. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Coolblue gesorteerd op locatie