Video afspelen via YouTube-knop
Coolblue
Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Geweldige ervaring gehad hier. Erg gezellige collega's, informele relatie met je leidinggevenden en goede doorgroeimogelijkheden
Pluspunten
Gezellig
Waar Coolblue een tof bedrijf lijkt. Is het een enge sekte.

Klantenservice is slavenwerk en men kijkt niet naar wat je wel kan. Groei mogelijkheden zeer minimaal op die afdeling. Tenzij je jezelf goed weet in te likken in de gladde bedrijfscultuur.

Pluspunten
Prima kantine
Minpunten
Legbatterij
Nu met thuiswerken is het anders dan anders, maar met videobellen nog steeds gezellig en productief. Fijne sfeer, leuke teamleden en voldoenend werk.Genoeg mogelijkheden om door te groeien.
Bij Coolblue werk je als vrienden met elkaar. Dat klinkt als een mooie belofte maar ik heb het nog bij geen enkele vorige werkgever ook zo ervaren. De band die ik met iedere leidinggevende heb opgebouwd draaide ook altijd om respect, vertrouwen in elkaars kunnen en samen iets moois opbouwen. Er is zeker een verwachting van hard werken maar die verantwoordelijkheid draag je met je team en dus met je 'vrienden' op de werkvloer.

Er zijn ontzettend veel doorgroeimogelijkheden op alle niveaus als je serieuze ambities heb of als je een bepaald gedeelte van je vak nog verder wilt verkennen. Je moet wel om kunnen gaan met een organisatie die snel verandert en niet het type zijn die graag dag in dag uit hetzelfde doet.

Toen mijn zoon was geboren kon ik in goed overleg van 40 naar 32 uur werken gaan en mijn workload is daarop aangepast.
Pluspunten
Voordelige maaltijden in kantine, veel doorgroeimogelijkheden als je die ambitie hebt, alles staat in het teken van de bedrijfscultuur en kernwaardes
Minpunten
Organisatie groeit zo hard het is altijd bijbenen met veranderingen
Tijdens corona vraagt cool.blue bezorgkosten. Hierdoor geven mensen helemaal geen fooi meer terwijl voorheen gemiddeld 30 per dag met uitschieters van 70 euro werd gegeven. We lopen meer risico en voelen ons bestolen door CB.

Daarnaast moet je na een zware dag getild te hebben ook nog een volle bus na je dienst legen en opstapelen in zeecontainers en dat voor maar 11 euro per uur. Belachelijk!
Pluspunten
Leuke collega s
Minpunten
Geen fooi meer, na dienst bus legem.
Wat ik prettig vind bij Coolblue is dat niemand je aanvalt als je een fout maakt. Er wordt altijd relaxt gereageerd. Iedereen maakt fouten, maar bij Coolblue wordt het gezien als een leermoment. Wat kunnen we hiervan leren en wat gaan we eraan doen dat dit verbeterd? Dat is de insteek. Je kan ook iedereen binnen het bedrijf aanspreken als je iets wilt weten. Er wordt gekeken naar je vaardigheden en als je op een bepaalde afdeling niet uitblinkt, kun je misschien naar een andere afdeling doorstromen waar je beter uit de verf komt. Iedereen heeft andere talenten. Er zijn ook een hoop doorgroeimogelijkheden en alles staat open om te vragen. Er zal altijd gekeken worden of het haalbaar is. Het werk-, leertempo ligt hoog. Gewoon doen en dan kom je er wel, al is het met vallen en opstaan.
Coolblue was mijn/is mijn lievelingsbedrijf geweest sinds ik ben begonnen in de verkoop. De bedrijfscultuur die er hangt is heerlijk relaxt en alle collega's zijn bevriend met elkaar.
Je krijgt echt het idee dat je gewoon meetelt ipv. dat je maar een werknemer bent die zijn ding doet op de vloer.

Er wordt goed naar je geluisterd als je wat wilt inbrengen en de intern doorgroei mogelijkheden zijn super geregeld.
Pluspunten
(online) feestjes, bedrijfscultuur, uren, salaris, reiskostenvergoeding
Minpunten
Het systeem voor de uren
Coolblue is een bijzonder bedrijf met een unieke bedrijfscultuur en veel ruimte voor groei en persoonlijke ontwikkeling. Je werkt in een vriendenteam en iedereen is bereid om je te helpen. De sfeer onderling met collega's is super, ook tijdens het werken vanuit huis.

Ik heb het enorm naar mijn zin bij Coolblue en kan iedereen een carrière bij dit bedrijf aanbevelen.
Pluspunten
Flexibiliteit
Ik zou hier zo weer terug kunnen/willen gaan. Het sfeer is heel casual en relaxed. Iedereen op de werkvloer is behulpzaam en collegiaal en zelfs de teammanagers zijn relax en meedenkend.
Pluspunten
poolen, tafeltennis, playstation en leuke meeting rooms
Minpunten
Soms kan het wel het even hectisch zijn maar met je team kom je er door heen.
Toen ik begon met werken bij Coolblue was onder de indruk van de goede begeleiding: er was een helder, gepersonaliseerd inwerktraject en veel individuele uitleg en aandacht van collega's. Daarna kreeg ik snel mijn eigen projecten, waardoor ik veel ging leren en proberen. Ik werk nu bijna een half jaar bij Coolblue en ik ben nog steeds erg blij met de goede communicatie en persoonlijke begeleiding die ik krijg tijdens mijn werk. Ik kan altijd overal terecht met mijn vragen en krijg veel feedback op mijn werk, waardoor iedere keer weer een beetje beter word. Verder staat Coolblue natuurlijk bekend om de goede sfeer op werkvloer en die is er ook echt: iedereen wil elkaar helpen en zoekt elkaar op. Je kan lekker jezelf zijn en door spelletjes avonden en vrijmibo's leer je collega's snel kennen.
Pluspunten
Veel persoonlijke aandacht en fijne sfeer
Minpunten
Alles verandert snel, dat is even wennen in het begin
Elke dag begin je samen met iedereen van je dienst, hierbij groet bijna iedereen elkaar en het voelt als een 2de familie! Hierna ga je samen je rit rijden, soms is het een lekker rustig ritje en soms een zware. in je eerste maand leer je van een ervaren bezorger alle handigheden, tilhouding, aansluittechnieken en het rijden op een bus. Op het depot zijn er 4 verschillende functies: bezorger, A-teamer (ervaren bezorger die jongens mag opleiden), teamleider (leidinggevende functie) en depotbaas. Binnen Coolblue is de sfeer ontspannen en er word elkaar veel gegunt, wanneer er iets is wil het bedrijf ook echt met je mee denken om een werkbare omgeving te scheppen. Mits je zelf natuurlijk ook flexible bent. Tijdens het werk zie je veel als je aan het rijden bent, zoals elke dag een andere omgeving. Wat wel minder is is die veel te zware Miele of die hoge koelkast naar 4 hoog, maar het binnen rijden na een zware dag en geholpen worden door je collega's is heerlijk
Een dag bij coolblue is nooit hetzelfde, je komt elke dag bij andere mensen thuis en maakt dus steeds nieuwe situaties mee.

Het team waarin je werkt maakt het bedrijf leuk om voor te werken.

De dagen kunnen wel zwaar zijn dus je moet wel tegen fysiek werk kunnen.
leuke werkomgeving met leuke collegas. het is hard werken en fysiek zwaar maar zeker een leuke baan als je beginnend bent
Team leiders en bezorgers zijn goed met elkaar verbonden, de werk omgeving is duidelijk en netjes.

Het leukste is dat de ritten altijd verschillen, het komt een keer voor dat het druk is, maar ook een keer voor dat je weer een andere locatie hebt en weinig.

de werkomgeving is gewelding je hebt altijd wat te doen, als er echt niks te doen is kan je nog boven gaan tafeltennisen of playstation met je collega's gaan spelen.
Ik werk nu ongeveer 2,5 maand bij Coolblue. Mijn ervaring is er heel positief. Informele band met je leidinggevende en goede doorgroei mogelijkheden. Als je begint krijg je al snel verantwoordelijkheden en dat vind ik persoonlijk erg fijn.
Ik vind Coolblue een zeer fijne werkgever. Werknemers krijgen veel vrijheid, verantwoordelijkheid en kansen om zichzelf te ontwikkelen. De bedrijfscultuur is open en direct. Je weet altijd waar je aan toe bent en ik vind het zeer prettig om in deze cultuur te werken.
Je begint je dag met een bak koffie in een gezamelijke meeting over hoe het gaat met de winkel en wat beter kan. Bij coolblue streven ze altijd naar beter. Dat is de mentaliteit van coolblue en het werkt zeker.
Bij Coolblue is het werk leuk en uitdagend.
Er zijn diverse functies binnen coolblue, en dat maakt het ook leuk. Dat betekent dat er dus ook doorgroeimogelijkheden zijn.

Ik werk zelf als witgoed bezorger en door dat je ook wasmachines/drogers moet aansluiten maakt het, het bezorgwerk een stuk uitdagender.
De combinatie van hard werken en gezelligheid, haalt het beste in me naar boven! Het bedrijf heeft een laagdrempelige cultuur, waarbij gelijkheid centraal staat. Ik ga iedere dag met zoveel plezier naar mijn werk en dat komt zowel door mijn baan, als door mijn collega's! Ik zou het iedereen aanraden!
het is een hele fijne werk omgeving.
het beste eraan is vooral dat niemand zich beter voelt als een ander, denk hierbij aan de leiding gevende.

als je van een gezelige werksfeer houd is dit een erg mooi bedrijf
Elke dag dat ik naar mijn werk ga ben ik blij om mijn team weer te zien. Het zijn gezellige mensen en ik zie ze daadwerkelijk als vrienden. Hierdoor is het werken voor Coolblue hartstikke leuk en ga je met plezier naar het werk.

De taken zijn wisselend en je vervalt niet in een vast ritme, wat erg fijn is. Je leert heel veel en je leert heel snel omdat je iedereen ten alle tijden kan benaderen met vragen.