Coolblue Reviews

Gaat niet goed
Magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  tilburg31 december 2018
Enige tijd geleden gestopt bij dit bedrijf.

Coolblue is de verkeerde weg ingeslagen, in de tijd dat ik er aan het werk ben geweest heb ik bijna het hele personeelsbestand zien vernieuwen. Er vertrekken veel medewerkers omdat ze iets vinden wat meer in hun richting is, een normale verschuiving. Maar er vertrekken ook genoeg medewerkers puur uit ontevredenheid. De werkdruk is erg hoog en de mooie groei die het bedrijf doormaakt is niet zichtbaar op je salarisstrook. Overwerk is te vaak nodig en probeer daar maar niet onderuit te komen. Verder heeft het bedrijf erg veel regels en heerst er een waarschuwings- sfeertje nodig of niet macht moet gezien worden. Het is jammer, zo mooi als het lijkt te zijn is het dus echt niet meer. Ben erg blij dat ik nu ergens anders werk
Pluspunten
Goed bereikbaar, Wekelijks een brandoefening
Minpunten
Overwerk, salaris, houding naar medewerkers, veel regels
Neppers!
Bezorger (voormalige medewerker) –  Rotterdam24 december 2018
2 weken gewerkt voor de bezorgdienst.. Werd er spontaan gezegd dat mijn proeftijd stopt en dat het hier eindigde. Reden: Ik was te grof op de wagen..
Jongens.. of... Mietjes. De opleiders schelden op de bus met k*nk*r, spreken slecht over het bedrijf.
Na mijn laatste klant, naar de zaak. Alles ging die dag lekker. Zat die schijnheilig in het teamleiders kantoortje met mijn boekje...
Alles wat ze in de voorbereiding tegen je zeggen, niet geloven! Lulkoek..
Leidinggevenden doen vriendelijk in de voorbereiding en erna lachen ze je gewoon uit met hun teamgenootjes
Pluspunten
Geen, leugenaars
Minpunten
Schijnheilig, weinig geld wat je krijgt
Geen aanrader!
retouren (voormalige medewerker) –  Tilburg17 december 2018
Ik heb een periode bij dit bedrijf gewerkt en alles alleen maar achteruit zien gaan. Dagelijks wordt overwerk opgedrongen en echt op een vervelende manier. Werken in weekenden en op feestdagen is normaal tot verplicht, hier krijg je geen toeslag voor terug. Er heerst een enorme doorgroei cultuur ook doordat het bedrijf zo groot is geworden. Hierdoor ontstaat er een slijmerige vriendjespolitiek cultuur. Doorgroeien kan, maar dan moet je wel bereid zijn om naar Rotterdam te reizen in Tilburg valt weinig te behalen. Het salaris is erg laag. Medewerkers worden ontslagen (ja soms vlak voor de feestdagen) omdat ze bepaalde aantallen niet halen. Echt om te janken!

Het moet ooit heel goed zijn geweest, maar tijdens de groei is Coolblue zijn identiteit op de werkvloer volkomen verloren.

Maar om niet alles af te kraken:
De collega's zijn top! Maar dat is ook echt het enige lichtpuntje
Pluspunten
Collega's, Goed gericht op veiligheid
Minpunten
Salaris, vaak overwerk(dwang), slecht voor personeel
Coolblue klantenservice is vreselijk
Klantenservice medewerkster (voormalige medewerker) –  Rotterdam20 november 2018
Coolblue zorgt niet goed voor haar medewerkers, ik ben heel blij dat ik er niet meer werk.
Voorheen een leuke vriendencultuur helaas ontstond er hierna meer een machtscultuur
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Groningen9 oktober 2018
Voorheen was er altijd sprake van een leuke vriendencultuur waarbij je je eigen manier van verkopen mocht ontwikkelen en dat je de ruimte kreeg om je ''eigen ik'' uit te dragen tijdens de klantgesprekken. Tegenwoordig is de cultuur enorm veranderd en naar mijn mening meer verschoven naar een machtscultuur waarin er meer hierarchies is ontstaan en nieuwe strengere regels die de aangename cultuur van voorheen wat onderdrukken.
Pluspunten
* Je doet veel kennis op omtrent elektronisch apparatuur * Leuke borrels na het werk
Minpunten
* Minimum uurloon * Geen toeslagen * Veelal werken in de weekenden
Was leuk, nu niet meer
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam29 september 2018
Vroeger was Coolblue echt een geweldig bedrijf. Veel out-of-the-box denken en veel doorgroeimogelijkheden. Je had mensen die echt hart voor de zaak en voor de klant hadden. Je kon tegen een klant zeggen: Goh, wat vervelend dat uw bestelling niet is bezorgd. Ik stuur nu een nieuwe.
Nu zeg je tegen de klant: Goh wat vervelend. We wachten even de onderzoeken van de vervoerder af. Dit duurt een paar werkdagen. Daarna gaan we zien wie er tijd heeft daarop te reageren en sturen we een nieuw pakket.

Sinds de investeerder erbij is gekomen is de bedrijfscultuur echt zwaar veranderd. Dit zie je bijvoorbeeld ook op Glassdoor.nl. Men kan niet meer doorgroeien. Je krijgt geen mensen meer met hart voor de zaak. Mensen zien het nu als bijbaantje in plaats van een carrière.Je houdt er nu misschien wel vrienden aan over, maar geen loopbaan.
Pluspunten
Leuke collega's.
Minpunten
Cultuur.
Vrienden wordt wel heel letterlijk genomen
Teamleider bezorging (voormalige medewerker) –  Utrecht25 september 2018
'Vrienden' is een van de kernwaarden. Helaas zoals dat met vrienden gaat, gaat dat hier ook. Vriendjespolitiek wordt veel toegepast. Als je niet vaak genoeg mee gaat om bier te drinken, ben je geen vriend en word je weggewerkt. Competenties doen er niet toe, als je maar gezellig bent. Hard werken wordt niet gezien en daarom ook niet beloond
Minpunten
Vriendjes politiek
gewerkte uren niet willen betalen
Bezorger/koerier (voormalige medewerker) –  Woerden16 september 2018
ben weg gelopen om dat ze elke dag 30 min van je gewerkte tijd af trekken en dat ook nog bij dat uur loon denken alleen aan klant geen seconde aan personeel
Pluspunten
120 kilo tillen en amper betaald krijgen
Minpunten
slecht voor personeel
Bedrijfssfeer is optimaal
Winkelmedewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam20 augustus 2018
Bij Coolblue wordt je lekker gelaten wie je bent. Natuurlijk krijg je bepaalde sales richtlijnen zoals bij ieder retail bedrijf, maar de focus bij Coolblue ligt voornamelijk op service. Hierdoor hoef je als medewerker niet te kijken wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt. Is dit het juiste product voor de klant?
Hierdoor heb je als klant ook de garantie dat iemand je niet iets verkoopt omdat er meer marge op zit of omdat hij of zij dan een bonus ontvangt.

De informele sfeer maakte het leuk om te werken en dit viel klanten ook op. Ze geven regelmatig aan dat ze het idee hebben dat wij het naar ons zin hadden op werk.
Pluspunten
Feesten, informele sfeer, goede band met collega's en klanten
Minpunten
salaris, doorgroeimogelijkheden
Afdeling
Intaker (huidige medewerker) –  Tilburg13 augustus 2018
Het is leuk werk om te doen, het is soms best gezellig.
Pluspunten
Goede voorzorg maatregelen
Minpunten
werk sfeer
Erg goede arbeidsvoorwaarden
Orderpicker/magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Tilburg2 juli 2018
De arbeidsvoorwaarden bij Cool Blue waren erg aantrekkelijk. Het enige wat mij tegen viel is de management voor de planning.
Pluspunten
Vriendelijk personeel
Minpunten
Slechte communicatie
fijne collega's, leuke informele sfeer.
Logistiek medewerker (voormalige medewerker) –  Den Haag24 juni 2018
fijne samenwerking, informele sfeer, mooi bedrijf.
Pluspunten
groeiend bedrijf
Minpunten
niet nagekomen afspraken
Inbound medewerker (voormalige medewerker) –  Tilburg30 mei 2018
Als je graag bijna verplicht overwerkt en alle feestdagen wilt werken moet je hier zijn. Verder is het lichamelijk te zwaar werk voor dit salaris en worden afspraken niet nagekomen. Zorg dat je het goed kan vinden met degene boven je dan kom je wellicht verder in het bedrijf.
Pluspunten
Sommige collega's
Minpunten
Niet iedereen word gelijk behandeld
Modern jong bedrijf dat groeit als kool
Sales medewerker (voormalige medewerker) –  Rotterdam12 april 2018
Coolblue is een groeiend bedrijf waar innovatie en het uitwerken van ideeen centraal staan.
Fijne, gezellige werkomgeving.
Teamleider Logistiek (huidige medewerker) –  Tilburg4 april 2018
Ik werk zelf met erg veel plezier bij Coolblue. Ondertussen al een aantal jaar. Bedrijf met goede doorgroeimogelijkheden en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling maar ook zeker inbreng in de ontwikkeling van het bedrijf. Open, eerlijk en direct. Wel merk je dat er een kloof zit tussen de mensen op het hoofdkantoor en degene die logistiek werken of in de winkels staan. Die toenadering zou beter kunnen. Verder niets dan lof over collega's en de werkzaamheden.
Pluspunten
Minpunten
Kloof tussen HQ en logistiek
Interessant en groeiend bedrijf die moeite heeft om de cultuur vast te houden zoals het ooit is begonnen
Klantadviseur (voormalige medewerker) –  Rotterdam30 maart 2018
Een jong en dynamisch bedrijf en een voorbeeld voor vele ondernemers. Een min puntje is wel dat zij veel moeite doen om de "leuke" cultuur vast te houden waardoor zij lichtelijk overdrijven met regels. Echter is dit misschien ook wel nodig om iedereen in toom te houden
Pluspunten
Veel activiteiten en gezelligheid
Minpunten
veel regels
groeiend bedrijf
retour medewerker (huidige medewerker) –  Dongen28 maart 2018
Coolblue is een bedrijf wat momenteel heel hard groeit.
Pluspunten
gezellige werksfeer
Minpunten
weinig tot geen doorgroei mogelijkheden
Leuke sfeer, fijne collega's, uitdagende functie.
Teamleider Retouren afdeling (huidige medewerker) –  Tilburg12 maart 2018
Een hele fijne bedrijf om voor te werken!

Uitdagend, goede sfeer, genoeg doorgroei en opleiding mogelijkheden.
Pluspunten
Bedrijfscultuur.
Goede werksfeer
Medewerker Klantenservice (huidige medewerker) –  Rotterdam27 februari 2018
Coolblue is een snelgroeiend bedrijf met leuke collega's en feesten. Voor een starter op de arbeidsmarkt is Coolblue een heel goed bedrijf om te beginnen.
Pluspunten
Collega's en sfeer
Minpunten
Arbeidsvoorwaarden
In twee jaar Coolblue meer geleerd dan de vijf jaar werkervaring vóór Coolblue
Teamleider Klantenservice (huidige medewerker) –  Rotterdam21 februari 2018
Wow, Coolblue is leerzaam. Door onze kernwaarde Vrienden; open, eerlijk en direct, voelt niemand een drempel om elkaar feedback te geven. Ik leer dus niet alleen veel van mijn leidinggevende, maar ook van mijn slimme en gemotiveerde collega's.

Ook de andere kernwaarden; eigenzinnig, flexibel en gewoon doen, zijn kernwaarden die ik dagelijks terugzie op de werkvloer. Dat maakt mij best trots. Want hoeveel bedrijven bestaan er wel niet die hun kernwaarden mooi op papier zetten, en er vervolgens niets meer mee doen?

Het werken in een dynamische omgeving, waar klanten verwonderen centraal staat houdt mij scherp. We houden ervan om ons 100% te geven op de werkvloer. Dit staat perfect in balans met alle fun die we onderling hebben. Want ook de vrijmibo's wil ik niet meer missen. Hier wil ik voorlopig blijven!
Pluspunten
Work hard, play hard
Minpunten
Salaris

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Coolblue. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Coolblue gesorteerd op locatie