Coolblue Reviews

Coolblue heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Geweldig bedrijf
Telefoonreparateur (voormalige medewerker) –  Eindhoven16 september 2019
Geweldige ervaring gehad hier. Erg gezellige collega's, informele relatie met je leidinggevenden en goede doorgroeimogelijkheden
Pluspunten
Gezellig
Religie
Chauffeur/bezorger (voormalige medewerker) –  Utrecht18 november 2019
Racisten!!!Met volle goede hoop en intenties begonnen met werken bij cool blue depot utrecht!! Alles leek me leuk in t begin totdat ik er gediscrimineerd werd door collega's en leidinggevenden op me religie(Islam) en ras!!! Dat we allemaal het zelfde waren en dat we allemaal criminelen zn die niet willen werken. Tot ik er een x wat van zei,werd t me ontslag!!Ik raad dit bedrijf af voor mensen met islam religie!! Ze nemen er n paar aan voor de kleur in t bedrijf!!Er is nog een collega over met islam achtergrond!!
Lekker fysiek bezig zijn met leuke collega's.
Chauffeur/bezorger (huidige medewerker) –  Utrecht11 november 2019
Het werken bij Coolblue is over het algemeen echt top. Leuke collega's waar je echt mee kan lachen en met wie je samen de dag overleeft . Teamleiders waar je altijd wel bij terecht kunt of het nou voor een praatje of een probleem is. Gewoon lekker je eigen ding kunnen doen zonde dat er iemand over je schouders meekijkt. Een van de dingen die als minder ervaren kan worden is het gewicht dat getild wordt gedurende een dag. Dit wordt namelijk best vaak door sollicitanten onderschat. Maar verder is er weinig slecht te zeggen en kan ik met zekerheid delen dat ik nog niks beters tegen ben gekomen op de arbeidsmarkt.
Pluspunten
Toffe collega's
Minpunten
Vroeg beginnen en op zondag werken
leuk variërend werk
Bezorger/koerier (huidige medewerker) –  Utrecht11 november 2019
Met dit werk is nooit een dag het zelfde je leert elke dag weer wat meer.
je vind je uitdagingen elke dag weer bij de klant.
je werkt altijd met vrolijke en gezellige collega's.
leuk bedrijf om voor te werken
A-Team Bezorger (huidige medewerker) –  Utrecht11 november 2019
Coolblue is een bijzonder klantvriendelijk bedrijf waarbij jij het aanspreekpunt bent. Doorgroeimogelijkheden zijn er waardoor het werk afwisselend blijft. Met als laatste punt ontzettend toffe collega's.
Pluspunten
werk geeft voldoening, collega's en voldoende doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Uitgeput na het werk
Modern en 'jong' bedrijf, met een frisse blik op hoe het ook anders kan
Bezorgheld (huidige medewerker) –  Utrecht11 november 2019
Bij Coolblue krijg je als je wilt genoeg kansen om jezelf verder te ontwikkelen. Je kan richting een kantoorbaan werken maar je zou ook zonnepanelen kunnen gaan installeren. Ook op de werkvloer zelf is alles flexibel. Je kunt jezelf zijn en wordt altijd omringd door fijne mensen.
Top bedrijf
TV Installateur (huidige medewerker) –  Utrecht11 november 2019
Een leuk bedrijf om voor te werken. Een jong bedrijf waar het onwijs gezellig is op de werkvloer. Gezellige mensen en prima salaris.
Top bedrijf
TV Installateur (huidige medewerker) –  Utrecht11 november 2019
Veel leuke collega's. Goede werksfeer op de bus. Soms mindere dagen, maar vooral veel goede en leuke.
Bezorger (huidige medewerker) –  Depot Utrecht11 november 2019
Als je bij ons werkt heb je heel veel te maken met je directe collega's. Over het algemeen heb je hele goeie dagen met je collega's en wordt er vooral veel gelachen op de bus en bij de klanten thuis. Met het kantoorpersoneel hebben wij niet zoveel te maken waardoor en van beide kanten wel eens onbegrip kan ontstaan.
Eigenlijk wordt dat wel gelijk opgelost. Alleen niet vergissen in de fysieke arbeid die wordt verwacht.
Leuke collegas en leuke doorgroeimogelijkheden.
Bezorger (huidige medewerker) –  Utrecht11 november 2019
Ik werk er nu ongeveer 8 maanden en het werk blijft leuk! ik ben deze maand A teamer geworden.. er zijn genoeg kansen om door te groeien.
Hard werken met gezellige collega's en positief klantcontact
Bezorger witgoed (huidige medewerker) –  Utrecht11 november 2019
Als bezorger bij Coolblue kan je rekenen op lekker hard werken. Maar dan wel gezellig met een collega op de bus, onderweg naar de klant. Door de klantvriendelijke focus van Coolblue heeft het klantcontact een erg positieve invloed op je werkdag. Er zijn verschillende doorgroei mogelijkheden binnen coolblue.
Pluspunten
Gezellige collega's
Informele sfeer en heerlijk Fysiek werk
Bezorger (huidige medewerker) –  Utrecht11 november 2019
super collegas, stel gekken bij elkaar XD
veel doorgroeimogelijkheiden.
lekker fysiek bezig zijn en veel rust.
SOLLICITEREEEEEEEEN!!!
Informele en gezellige werkgever
Sales (voormalige medewerker) –  Eindhoven8 november 2019
De samenhorigheid binnen Coolblue is duidelijk te merken omdat er regelmatig feesten en partijtjes worden georganiseerd.
Productive & volop ruimte op te ontwikkelen
Support Specialist (voormalige medewerker) –  Rotterdam6 november 2019
Ik heb hier met veel plezier gewerkt. Echter was het niet mogelijk minder dan 32 uur aan de slag te gaan, wat voor mij destijds nodig was ivm met thuissituatie.
Pluspunten
Familie gevoel
Minpunten
Erg gezellig bedrijf waar hard gewerkt wordt
Pakketbezorger (huidige medewerker) –  Haarlem5 november 2019
Klanten verwonderen, dat is wat Coolblue graag elke dag wil bereiken en dit is waar jij voor zorgt als werknemer. Er wordt hard gewerkt binnen Coolblue maar er is altijd genoeg tijd om lol te hebben met je collega's. Doordat je met veel blije klanten en collega's te maken hebt maak je erg leuke dagen mee. Er wordt veel geluisterd naar feedback en hier wordt vaak ook wat mee gedaan.
Fijne werksfeer met hele toffe collegas
Adviseur (voormalige medewerker) –  Tilburg4 november 2019
Een typische dag op het werk zag er als volgt uit: Een koffie'tje vantevoren met je collegas die ook moeten werken of op dat moment van aankomst op pauze zaten. Even een praatje maken met de managers / collegas om vervolgens de werkvloer op te gaan en klanten te adviseren en helpen bij hun aankoop. Ondertussen is de werksfeer bij Coolblue niet te omschrijven relaxed. Iedereen is erg behulpzaam en geïnteresseerd, ook in hetgeen wat je buiten je werk doet. Het moeilijkste aan deze baan wat ik ook de uitdaging vond is om een goede klik te proberen met iedere klant. Dit kan soms veel energie kosten als je naast 16 uur werken in de week ook nog in je laatste bachelor jaar van de universiteit zit. Het had mij enorm geholpen als er vanaf begin af aan al een contract was van 8 tot 12 uur voor studenten. Het leukste aan deze baan was vrijwel alles. Toffe collegas, een team van managers die erg graag meedenken en er voor je zijn en daarbij ook heel relaxed met je omgaan. Het worden echt vrienden van je, zowel de managers als de collegas.
Pluspunten
De werksfeer!
Minpunten
Veel werkuren!
Coolblue - aanvulling is een verspilling van uw tijd en energie
reachtruck operator (voormalige medewerker) –  Tilburg4 november 2019
Alles was goed totdat een nieuwe teamleider die geen idee had over werken in het magazijn, werd aangenomen. Zijn persoon bedierf de hele sfeer in het bedrijf, en de veranderingen die hij introduceerde, leidden tot veel ontslagen van dit werk door werknemers.
Als u naar de aanvulafdeling wilt komen, kunt u beter op zoek gaan naar iets logischer.
Gezellig bedrijf met genoeg ruimte voor groei
Coolblue Repareert (huidige medewerker) –  Tilburg3 november 2019
Coolblue is een bedrijf met een erg jong karakter, dit werkt op twee manieren, van de ene kant is het erg flexibel maar van de andere kant merk je dat sommige interne zaken nog erg "startup" aanvoelen.

Zaken als bijvoorbeeld het intern contact is erg "jong" met verschillende whatsapp groepen wat bijdraagt aan korte lijnen en gezelligheid maar zorgt wel voor een slechte scheiding tussen werk en privé.

Werktijden in de winkel hebben een goede pauze verdeling, maar geen avondeten compensatie wat je in de retail wel zou verwachten als je mensen tot 9 uur laat werken.

Als je een beetje flexibel bent is Coolblue top om voor te werken, ze zijn het immers ook, hecht echter niet al te veel waarde aan structuur en duidelijkheid want daarvoor is het nu nog net iets te jong voor.
zeker niet altijd met een glimlach
Pakketbezorger/fiets 9.44per uur (voormalige medewerker) –  Den Haag30 oktober 2019
Het bedrijfscult is geweldig.Collegaszijn top. en op de werkvloer bezorgen ze je echt een glimlach.Coolblue betaaldslecht! onregelmatigheid toeslagen,avonduren etc. bestaan niet. Meer werken is wel mogelijk, maar voor het uurloon ga je niet harder van trappen.

Er worden hoge eisen gesteld aan de klantenreis.
en de werknemer worden nou i/d gaten gehouden NPS, dagelijkse gemonitord mbt persoonlijke ontwikkeling. Maar de verloningskoning mag wat meer waardering uitstrooien aan die 4seizoens gemotiveerde fietshelden
Onwijs leuke collega's en een goede HR systemen.
Retourmedewerker (voormalige medewerker) –  Tilburg30 oktober 2019
Werkzaamheden zijn eentonig maar je hebt leuke collega's om het werk leuk te maken.

Management is een grote vriendjes politiek. Door groei mogelijkheden krijg je in de kantine en niet op de werkvloer.
Pluspunten
Minpunten
Cultuur van het doorgroeien
I feel almost like home when working
Senior Software Developer (huidige medewerker) –  Netherlands, Rotterdam24 oktober 2019
It's really a nice place to work, I feel good being at Coolblue and doing what I do. Coolblue really values employees' well-being and really values its customers.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Coolblue. Onze community staat klaar om te antwoorden.