Connexxion
Ik vind Connexxion een goed bedrijf, het kan altijd beter , met plezier bij Connexxion gewerkt.

Dank u.
Ik raad Connexxion erg aan als werkgever. Het is een relaxte omgeving waar je goed kunt leren en ontwikkelen.
Relaxt werken, veel eigen verantwoording samen met collega's. Wisselende diensten.
Ik heb circa tien jaar bij dit bedrijf gewerkt en er werd nogal onvriendelijk gedaan tegen vrouwen.
Dit ging van seksistische opmerkingen door collega chauffeurs tot compleet wegpesten van vrouwelijke chauffeurs aangemoedigd door de leidinggevenden.

Meerdere zieken weggetreitert door de leiding en vele rechtszaken.
Pluspunten
Salaris was goed.
Minpunten
Vrouwonvriendelijk
Na jaren lang bij Connexxion gewerkt te hebben via een uitzendbureau heb ik gesolliciteerd voor de functie Buschauffeur, ik kreeg een afwijzing reden was "wij lopen in op de vacature", later heb ik nog een keer deze poging gewaagd maar dan op een andere vestiging, ik werd gebeld door recruiter, ik kreeg een test doorgestuurd die moest ik maken en mijn sollicitatie zou doorgestuurd worden naar de vestiging manager.
Paar uren later werd ik gebeld door de recruiter met de mededeling dat afdeling HRM had gezegd dat als je een keer afwijzing had ontvangen je niet meer bij Connexxion mag solliciteren dus mij sollicitatie werd afgeblazen.

Na vele vragen van mij kant kwam ik er achter dat mijn leeftijd een probleem was.

Dus als je leeftijd boven de 50 is doe dan geen moeite want je sollicitatie word niet in behandeling genomen, Connexxion wil jongeren in dienst.
Minpunten
Zoek je naar wat een goede eerbare baan dan heeft Connexxion die zeker
ik vind het werk als chauffeur leuk, minder leuk vind ik de manier waarop er met het personeel wordt omgegaan, ik heb het gevoel een nummer te zijn.
Eerst heb ik ouderen gereden was erg leuk en naar 2jaar ben ik kinderen gaan rijden met een beperking helaas ging connexxion geen schoolveroer meer rijden
I only have good things to say.. managers are always having your back. If I didn't have to move continent for family reasons, I'd still be working there.
Het kontact hebben met de passagiers en omstanders geeft veel afwisseling in het werk.
Pluspunten
Zelfstandig werken
Minpunten
Passagiers heb niet altijd begrip voor de situatie.
Prettig bedrijf. houdt zich aan afspraken, flexibele arbeidstijden. kerstpakket, korting zorgverzekering
Ik heb daar met veel plezier gewerkt maar ben toch toe aan iets nieuws vandaar dat ik op de touringcar wil
Leuk werk met fijne collega's. Fijn om rechtstreeks contact te hebben met busreizigers.
Zeer fijn bedrijf veel geleerd op mobiliteit , leidinggeven , facturatie , plannen van organiseren van vervoersopdrachten , onderhoud met klanten.
Het was prettig werken, vooral als touringcar chauffeur. Wel veel scholieren vervoer maar wad een prettige tijd. Op de tour had ik geen ambitie. Jammer dat ze een leeftijdsgrens hebben van 72 jaar, waarvan de laatste jaren als oproep kracht.
Pluspunten
Soms konden we de maaltijden declareren
Minpunten
Geen echte lange dagen maar het lijkte er soms wel op vanwege onderbrekingen
dit in het algemeen geeft stres geen doorgroei mogelijk heden
Pluspunten
Minpunten
geen pauze maar wanneer de centrale het uit komt
ConneXXion word helemaal lyrisch over een psychologische test. Ook al heb je ruim 25 jaar ervaring: je moet altijd deze test doen. Ze willen of alleen maar jongeren want die kan je lekker onderbetalen, of ze nemen de gepensioneerde weer terug ,(die 40 jaar hebben geklaagd over het bedrijf) maar nu weer terug komen voor 2/3 dagen per week want ze missen het bustijden zo (het geld dat missen ze). ConneXXion zal nooit een gewone normale werknemer in dienst nemen want die zijn te duur. Na 25 jaar op de bus zeg ik: toedeledokie
Mooie en leerzame periode gekend bij deze organisatie.
Een directie zonder langere termijn visie, strategie en zwak leiderschap heeft in een aantal jaren deze organisatie naar de afgrond geholpen. Angstcultuur, zwak gemotiveerd personeel dat bang is voor baanverlies, hoog ziekteverzuim en klaar met constante korte termijn strategie en brandjes blussen.
Van een prachtig bedrijf in het jaar 2000 tot totaal naar totaal verziekte sfeer in 2018
Pluspunten
Salaris
Minpunten
je bent een nummer
Heeft bij deze bedrijf ervaring gedaan als taxichauffeut
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Connexxion. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,8