CompaNanny
het was een leuke werk ervaring collega zijn gezellig
Pluspunten
lunch is goed
CompaNanny is een bedrijf die kwaliteit heel hoog heeft staan, niet alleen de kwaliteit voor de kinderen maar ook voor hun medewerkers. Er zijn vele leuke trainingen te volgen die je helpen meer verdieping te krijgen in je dagelijkse werk. Doordat CompaNanny werkt met groepsteamleidsters zijn er meerdere doorgroeimogelijkheden. CompaNanny is een dynamische bedrijf dat nooit stilsstaat en de markt altijd een stapje voor is.
Pluspunten
verzorgde lunch, trainingen
Met veel plezier gewerkt zin in nog meer uitdagingen
Eigen inbreng op de werkvloer wordt niet gewaardeerd
Heel fijn bedrijf om bij te werken, luisteren goed naar je. Veel doorgroeimogelijkheden.
Toen ik afgestudeerd was begon ik hier met werken, inmiddels werk ik er 5 jaar met veel plezier. Ik leer hier super veel, volg mooie trainingen en ben blij dat ik elke dag weer mag bijdrage aan de ontwikkeling van de kinderen. De doorgroeimogelijkheden zijn er genoeg en hierover is goed in gesprek te gaan met je leidinggevende. Er wordt wel wat van je verwacht, maar dit wordt dan ook zeker beloond met veel leuke kleine presentjes, uitstapjes en een blijk van waardering! Ik hoop hier nog lang te mogen werken!
CompaNanny was het eerste kinderdagverblijf wat indruk op mij maakte, toen nog als stagiaire. Ze staan voor een mooie en kwalitatieve visie, die goed uitgedragen word en nageleefd. Input vanuit elke functie word altijd gewaardeerd door het management dus je kan altijd bijdragen aan verbetering of innovatie. Ik heb een positieve ervaring in mijn team door hele fijne en hardwerkende collega's te hebben waardoor we op 1 lijn zitten qua werkhouding. Er zijn veel doorgroei mogelijkheden of in ieder geval mooie trainingen en cursussen die je werk of je persoonlijke ontwikkeling beter maken. Het allerleukste aan het werk is vooral de blije gezichten van de kinderen als ze je herkennen en het fijne contact met ouders. Je word hier vaak echt als opvoedpartner gezien.
Pluspunten
Extra waarderingen zoals goedkope lunch, waarderingscadeautjes, bonussen. Je word gewaardeerd, je mag kritiek/verbetering aankaarten, fijne werkomgeving, goede samenwerking en uitdagende functies.
Minpunten
lange werkdagen soms, zeker als je reistijd erbij rekent.
De laatste jaren zijn ze achter uit gegaan in de kwaliteit. Zonde van dit prachtige bedrijf die een goede visie waarborgen. Hoop geleerd, hoop gezien, hoop trainingen gehad de afgelopen jaren maar of er naar de medewerker geluisterd wordt? nee. Je wordt in de laagste schaal en trede ingedeeld, geen discussie over mogelijk. Salaris is te weinig voor het harde werken wat er tegen over staat. Al zijn er vaak kleine presentjes die voor waardering staan.
Pluspunten
Kleine presentjes. Leuke collega's
Minpunten
Lange werkdagen. Het salaris. Als medewerker wordt je niet gehoord.
Hele mooie visie van Compananny, erg gericht op het ontwikkelen van het kind en jezelf. Je kunt goed doorgroeien en fijne communicatie.
Pluspunten
Minpunten
Weinig personeel > Minder flexibiliteit
erg hoge werk druk, gaat ten koste voor de aandacht aan de kinderen.
Pluspunten
mooi
Minpunten
lange dagen en te hoge werkdruk
Al een ruim aantal jaar ben ik werkzaam bij CompaNanny en tot op de dag van vandaag werk ik hier met veel plezier. Begonnen als Nanny en een mooie doorgroei kunnen maken binnen dit fijne bedrijf. Er is ruimte voor eigen inbreng en jezelf blijven ontwikkelen staat voorop. Door het ruime aanbod aan trainingen kan je je ook op deze manier blijven ontwikkelen, een waardevolle toevoeging!
Daarnaast is CompaNanny ook nog eens een werkplek waar ik volledig mijzelf kan zijn en dit ook voor een groot deel te danken heb aan het leuke team waar ik in terecht ben gekomen. Het voelt als een warm thuis en alle gezellige uitjes, teamborrels en studiedagen vind ik dan ook één groot feest!
Pluspunten
Teamborrels en uitjes
Minpunten
Lange werkdagen
Ik ga met elke dag met veel plezier naar mijn werk. Ik leer elke dag weer iets nieuws en ik kan het goed vinden met mijn collega’s.
Pluspunten
Minpunten
Lange werkdagen door personeel te kort
Dit bedrijf zoekt nanny's waardoor je ervaring niet meegeteld wordt als leidster. Hierdoor begin je onderaan en is de baan heel veeleisend. veel werk zonder compensatie in uren of geld. heel goed voor de kinderen en zou zo mijn kinderen in een van hun kinderdagverblijven plaatsen, maar zou er niet meer willen werken. Bieden wel veel trainingen aan wat een plus is.
Pluspunten
veel trainingen en echt oog voor kinderen en omgang van kinderen.
Minpunten
veeleisend en krijgt weinig ervoor terug
Al ruim vijf jaar werk ik met veel plezier bij CompaNanny. Ik begon als Groepsteamleidster (GTL) en ben na een half jaar doorgegroeid naar de functie van Adjunct. Het leukste van mijn baan vind ik dat elke dag anders is en dat ik nog zoveel contact heb met de kinderen, ouders en gezellige collega's. Het ene moment ben ik een groot zomerfeest aan het organiseren, het volgende moment speel ik voor klusjesvrouw en weer een ander moment koop ik allemaal leuk nieuw speelgoed en mag ik een groep restylen.
Daarnaast doe ik nog 101 andere dingen en soms allemaal tegelijk.

Ik haal veel energie uit mijn werk en ben blij met CompaNanny als werkgever. Ik krijg veel eigen verantwoordelijkheid en de organisatie is erg transparant, daar hou ik van!

Werk-privé balans is eigenlijk alleen lastig als er veel zieke collega's zijn. In ons werk kun je er niet voor kiezen de computer uit te laten staan of thuis te werken. Dus vervanging regelen is dan prioriteit en kan niet altijd wachten tot je op je werk bent.

Maar hoe meer leuke nieuwe collega's, hoe makkelijker dat wordt! ;)

Gelukkig is dit uiteraard geen wekelijks terugkomende gebeurtenis en ga ik elke dag met veel plezier naar mijn werk!
Pluspunten
Goede sfeer!
Toen ik bij CompaNanny kwam werken had ik al enige ervaring met werken in de kinderopvang. De mentaliteit bij CompaNanny is echter heel anders dan wat ik eerder had gezien. Waar ik voorheen samenwerkte met PM'ers die steeds op hun telefoon keken of liever met hun collega's zaten te koffie leuten, had ik nu gemotiveerde collega's met oprechte interesse in de ontwikkeling van elk individueel kind. Nog nooit eerder had ik PM'ers zo enthousiast gezien wanneer een kind voor het eerst omrolde!

De sfeer bij ons op de vestiging is heel prettig, er is veel onderling contact tussen de collega's van verschillende groepen. Tijdens de pauze is het in de lunchruimte bijvoorbeeld altijd erg gezellig. Ook hebben we regelmatig een leuke borrel of uitje op de planning staan. Veel collega's zien of spreken elkaar buiten werktijd om, ik denk dat dat wel aangeeft dat het qua sfeer wel goed zit!
Pluspunten
Mooie duidelijke visie die ook echt in de praktijk wordt gebracht, huiselijke sfeer, waardevolle trainingen
Minpunten
Door personeelstekort moet je soms een andere of langere dienst draaien
CompaNanny is een vooruitstrevend bedrijf wat altijd wilt verbeteren en waar kwaliteit hoog in het vaandel staat, er staat een duidelijke visie en missie op papier die je ook daadwerkelijk terug ziet op de groepen.
Er is veel aandacht voor ontwikkeling van het personeel en als je jezelf goed neerzet, zijn er veel kansen om door te groeien. Er wordt wel een grote mate van flexibiliteit van je verwacht en het zijn lange werkdagen, maar mijns inziens kies je dit vak voor je hart en niet (per se) voor je portemonnee.
Pluspunten
ontwikkelings- & doorgroeimogelijkheden en aandacht voor kwaliteit
Minpunten
salaris en lange werkdagen
Ik krijg veel energie van het werken bij CompaNanny. De sfeer is informeel en iedereen is erg betrokken bij elkaar zowel zakelijk als privé. Wanneer je initiatief neemt is er veel ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. We werken met elkaar aan de missie om zo veel mogelijk kinderen te bereiken met onze pedagogische visie en daarmee bij te dragen aan een betere wereld. Ik vind het fijn om voor een bedrijf te werken waarbij je weet waarvoor we het doen.
Dit jaar ben ik 10 jaar werkzaam bij CompaNanny en het is nog elke dag een feestje.
Ik ben er enorm trots op dat ik al 10 jaar deel mag uitmaken van deze organisatie en sta volledig achter onze Why en Missie!

Er heerst een fijne werksfeer en bedrijfscultuur en er is veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en groei.
Stel je hebt een goede visie die inspeelt op de hoge kwaliteit van dienstverlening. Dan heb je toch goud in handen?

Waarom maakt Compananny het dan zo kapot door een veel te hoge werkdruk te leggen bij de medewerkers?

Medewerkers moeten veel te veel in eigen tijd doen, krijgen onderbetaald en tevens hanteert het bedrijf een top-down bedrijfscultuur waarin de mensen op de groep geen inspraak hebben.

Ja, met een Medewerkers Tevredenheid Onderzoek waar uiteindelijk weinig tot niks mee wordt gedaan. Bovenstaande punten zorgen voor een hoge verloop in personeel wat de kwaliteit van de dienstverlening zwaar onderuit haalt.

Tijd voor actie Compananny in plaats van loze beloftes.

Voor mij te laat, want ik ben weg.
Pluspunten
Lunches, fijne collega's
Minpunten
Top Down Mentaliteit, Wordt niks met MTO's gedaan, Hoge werkdruk
Compananny hanteert een perfecte visie voor de kinderen. Het werken met deze visie is ook erg prettig. Er wordt genoeg aan de kwaliteit gedaan van de pedagogisch medewerkers (d.m.v. interne cursussen).

Helaas is Compananny niet alleen maar leuk. De privé-werk balans van de pedagogische medewerkers en alle andere functies binnen het bedrijf is ver beneden peil. De medewerkers zijn de dupe hierin. Meerdere jaren op rij is dit al de conclusie binnen het MTO, maar er wordt uiteindelijk niks aan gedaan (alleen maar valse beloftes).

Observaties moeten voornamelijk in eigen tijd gemaakt worden (te weinig uren hiervoor), in eigen tijd moet je ook je mail beantwoorden want tijdens het werk is daar geen tijd of ruimte voor.

Tevens zijn de lonen van de nieuwe medewerkers hoger dan die van de langdurig werkenden en ook daarin wordt niet meegedacht door de organisatie en hanteren ze bij iedereen een maximum salarisstijging van 1 trap + ga je tussentijds nooit een extra trap omhoog. Ook al krijgen nieuwelingen wel gelijk een goed salaris. Erg jammer dit.

Het wordt tijd dat Compananny zich richt op een betere lonen en werkbalans in plaats van alleen maar nieuwe vestigingen willen openen en daar flink wat geld aan uit te geven.
Pluspunten
interne opleidingen, lunch
Minpunten
zeer slechte werk-privé balans
Ik heb een leuke tijd gehad bij Compananny. Ze hebben een mooie werkmethode en mooie KDV's.
Pluspunten
Lunch wordt geregeld
Minpunten
lange werkdagen