CIZ Reviews

13 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 14 reviews
Serieuze en rustige werkvloer in een heel fijn en mooi gebouw
Medewerker Aanvraag Advies Lijn (voormalige medewerker) –  Utrecht6 augustus 2019
Binnen het CIZ zijn er 5 verschillende locaties, waar de werksfeer per locatie verschilt. Ik heb zelf gewerkt op het hoofdkantoor te Utrecht- West.
Het CIZ beoordeelt de aanvragen van mensen voor toegang tot de Wet Langdurige Zorg.

Bij het CIZ op het hoofdkantoor wordt er serieus gewerkt door alle medewerkers. De sfeer is er rustig en collegiaal. Een enthousiaste borrel of viering zul je er niet zo snel treffen, maar wel regelmatig iets lekkers, en ook collega's met een warm hart die er voor je zijn als je iets nodig hebt.

Er zijn een aantal verschillende afdelingen op 1 verdieping te vinden. Op de centrale administratie vind je een kleurrijke schakering aan voornamelijk dames, de ICT-afdeling kent veel mannelijke medewerkers uit Midden- Azië, wat een internationaal tintje toevoegt aan het CIZ, en dan zijn er nog een aantal andere afdelingen.
Het CIZ kent een beleid waarbij mensen met een lichaamsbeperking de ruimte wordt gegeven om zich professioneel te ontplooien.

Het gebouw waar CIZ gevestigd is, kent een mooie binnenplaats met bomen en een vijver met goudvissen, waar het heerlijk vertoeven is op warmere dagen.
Verhuizingen en aanpassingen
Medewerkster Backoffice en Superuser (voormalige medewerker) –  Rotterdam23 december 2015
In mijn 16 jarig dienstverband bij het CIZ heb ik 4 verhuizingen van standplaats meegemaakt en telkens was er weer een gewenningsperiode met andere collega's. Echter hebben wij de onderlinge sfeer erg prettig kunnen houden, Vanuit het management werd er ook altijd meegedacht met de werknemer en ik heb dit dan ook als zeer prettig ervaren. Na mijn boventalligheid van 01-01-2015 ben ik erachter gekomen dat het CIZ zijn (ex) medewerkers heel goed behandeld en zelfs nu ik vanaf 01-07-2015 uit dienst ben staan zij mij nog steeds ter zijde. (waar vind je dit nog)! Het enige minpuntje wat ik toch nog wel wil noemen is dat ik vond dat de communicatie topdown nog al eens te wensen overliet en wij vaak voor verassingen kwamen te staan. Als team gingen wij daar dan creatief mee om en bespraken dat met de managers. Maar de ontplooiing van de werknemers heeft het CIZ in mijn ervaring nooit in de weg gestaan!
Pluspunten
Zeer begaan met werknemers
Minpunten
Interne communicatie wat minder
Goed georganiseerd
Adviseur Klant Contact Centrum (voormalige medewerker) –  zwolle18 oktober 2015
Ik heb met veel plezier bij het CIZ gewerkt. Zeker de laatste jaren kan ik spreken van goede werkomstandigheden en een prettige werksfeer. Goede leidinggevenden.
Pluspunten
Aandacht en ruimte voor elkaar, cliënten. Excellente dienstverlening als doel.
Minpunten
reistijd
Goede sfeer, slechte werkomgeving, geen goede ventilatie
aanmeldfunctionaris, medewerker front/back office (huidige medewerker) –  Rotterdam25 augustus 2015
Het CIZ heeft top down management. Er wordt niet geluisterd naar de medewerkers. Dit geeft frustratie.
Pluspunten
centrale ligging
Minpunten
Het gebouw geeft gezondheidsklachten.
leuke baan op klantenservice en interessant vakgebied
Adviseur Klant Contact Centrum (KCC) (voormalige medewerker) –  Zwolle, OV1 juli 2015
heb hier heel prettig gewerkt 2,5 jaar en ik was gebleven als dit mogelijk was. Erg leuke collega's ook en goed betaald. Nauwelijks overwerken
Pluspunten
niet te groot daardoor persoonlijk contact met veel collega's
Minpunten
zomers behoorlijk warm
gezellige werkomgeving met heel veel veranderingen.
Back/frontoffice medewerkster (huidige medewerker) –  Rotterdam/ Rijswijk28 januari 2015
Graag stel ik me voor als zelfstandige backoffice medewerker. Ik heb veel geleerd over de AWBZ zorg .
Hele leuke gezellige collega's .
Je leert steeds nieuwe veranderingen in de AWBZ zorg.
En het leukste van deze baan is dat het afwisselend is.

Ben nu op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Hoop dat via deze weg te vinden.
Op cliënt gerichte uitvoeringsorganisatie, onderhevig aan continue veranderingen
Redacteur (huidige medewerker) –  Driebergen, UT27 januari 2015
Op de afdeling Communicatie van het CIZ is het als redacteur prettig werken. In een vriendschappelijke en creatieve sfeer wordt de gewenste productie geleverd. De resultaten zijn aansprekend en worden hoog gewaardeerd.
De collega's zijn makkelijk benaderbaar, 'begeisterd' en gaan volledig voor hun vak en hun werk.
Soms is de deadline kort, erg kort. Dan moet in minimale tijd hoge productie van goede kwaliteit worden geleverd. Dat brengt wel in iedereen het beste naar boven.
Het contact met collega's in de hele organisatie is een dikke krent in de pap. Zo ook het dagelijks werken met taal.
Pluspunten
Goede ondersteuning door management
Minpunten
Kantoorpand is saai en klimatologisch een drama
Goed bedrijf met veel eigen ruimte tot ontwikkeling
Facilitymanager (huidige medewerker) –  Prins Alexanderpolder, ZH10 mei 2014
Goed bedrijf waar ik veel heb geleerd.
Bedrijf is zeer afhankelijk van de omstandigheden AWBZ en dus regelmatige reorganisatieperikelen.
Bedrijf zorgt wel voor goede studiemogelijkheden en duurzaam vooruit denken.
Collega's niet zakelijk. Rustige sfeer.

In de lijn werken is essentieel en waar mogelijk eigen ruimte zoeken ter verbetering eigen werkzaamheden.

Leuke baan waarin ik mijzelf volledig kan toeleggen op kwaliteitsverbetering en eigen initiatieven zijn altijd gewaardeerd.
Pluspunten
Veel ruimte in eigen functioneren en ontwikkelen
Productieve en gezellige werkomgeving
Backofficemedewerker (huidige medewerker) –  Nijmegen9 april 2013
Voornamelijk werk ik op de planning en de roostering.
Ook andere taken, zoals aanvragen invoeren, eenvoudige indicaties doorvoeren en scannen wordt door mij gedaan.
Het leikste van de baan is het plannen en roosteren.
Plannen is dan vooral het inplannen van klantafspraken voor de indicatiestellers en af en toe artsen.
Het roosteren is het rooster van alle medewerkers zo houden dat het zo optimaal mogelijk gebuikt kan worden.
Fijne collega,s die over het algemeen voor elkaar klaar staan.
Een interessante baan in een voortdurende veranderend werkveld
indicatiesteller V&V (huidige medewerker) –  Rijswijk29 januari 2013
Mijn baan als indicatiesteller is erg afwisselend. De ene dag bezoek ik cliënten in het kader van de wet op de BOPZ. De volgende dag stel ik indicaties voor cliënten die AWBZ zorg behoeven in de thuissituatie of in een instelling of voor zorgintensieve kinderen die wel of niet in aanmerking komen voor AWBZ zorg. De derde dag in de week screen ik de binnengekomen aanvragen en stel vast welke procedure en eraan gekoppeld moet worden en welke aanvullende informatie moet worden opgevraagd. Ik heb geweldige collega's die stuk voor stuk erg betrokken zijn. Wij zijn in staat om te gaan met de voortdurend veranderende wetgeving maar ook om mee te leven met soms trieste situaties en daar passende oplossingen voor te bedenken binnen de wet-en regelgeving.
Pluspunten
afwisseling
Minpunten
werkdruk en overheveling van de awbz naar ziektekostenverzekeraar of gemeente.
front-backoffice medewerkster (voormalige medewerker) –  Bergen op Zoom6 oktober 2012
Een gezellige werkomgeving waar getracht wordt uniform en transparant te werken en waar productiviteit en klantgerichtheid belangrijk zijn. Als front-backoffice medewerker wordt er van je verwacht dat je alle voorkomende taken waaronder telefoon, cliënt aanvragen verwerken, receptie, post- en brief verwerking, digitaal archiveren kunt uitvoeren. Het plannen van huisbezoeken en het werkrooster aanpassen is een extra bijkomende taak. Dit in combinatie met de andere taken maakt het werk afwisselend en leuk. De veranderingen in de politiek, welke voortdurend aanpassingen vragen in de protocollen en werkinstructies maakt het soms moeilijk. Het team is hecht en het gevoel dat je altijd bij je collega's en teammanager aan kunt kloppen bij eventuele vragen geeft een fijn gevoel. De diversiteit van alle collega's maakt het team sterk.
Pluspunten
flexibiliteit in het veranderen van je werkdagen/vakantie
Minpunten
vaak rookpauze's
Productieve AWBZ aanvragen en planningscoordinator
Medewerker Backoffice (huidige medewerker) –  Rotterdam28 september 2012
Door de afgelopen jaren heb ik een brede kijk gekregen over de beleidsregels van de AWBZ, kennisdragersschap ervaring opgedaan, waarbij ik mijn collega's ging informeren over de veranderingen in de AWBZ. Op de planning coordinerende taak werk bedeeld indelen en zorg dragen dat alles in de agenda's van de indicatiestellers overzichtelijk staat.
Pluspunten
goede communicatievaardigheden, doorzettingsvermogen, sociale doener, flexibiel, leergierig en kan goed zelfstandig werken, maar ook in teamverband.
Minpunten
vanuit het ciz een matige communicatie bij veranderen en bedrijfsvoering.

Zie meer reviews over CIZ

Stel een vraag over solliciteren of werken bij CIZ. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over CIZ gesorteerd op locatie