Cito
Cito wordt internationaal erkend als expert in het ontwikkelen en afnemen van examens en toetsen. Het pakket diensten en producten voor de onderwijs- en beroepspraktijk is breed en richt zich op moderne toets vormen en volgsystemen.
Heb hier veel opgestoken om voor het eerst opdrachten goed uit voeren cq uit te werken. De medewerkers waren heel behulpzaam inzake uitleg. Ik deed hier heel veel tekstverwerkingsopdrachten om de nieuwe Cito toetsen uit te werken.
Pluspunten
collega's
Minpunten
Constructie examens voor het voortgezet onderwijs (geen verdere opmerkingen).
uitdagende baan met veel ruimte jezelf te kunnen ontwikkelen, fijne collega's en een fijne werksfeer.
Het was erg leuk om hier gewerkte te hebben
De collega's zijn allemaal top.
Cito is een openbedrijf. Collega's zijn top en daardoor heerst er een goede werksfeer.

Ik heb geleerd hoe je het overzicht kunt houden in drukke periodes met deadlines. Plannen is dan heel belangrijk.

Cito biedt doorgroeimogelijkheden. Hiervoor kun je o.a. interne trainingen volgen of een opleiding volgen van je persoonlijk budget. Als de opleiding een verbetering is van je functie, is Cito, in goed overleg, bereidt een deel van de kosten op zich te nemen.
Pluspunten
Fijne collega's, regelmatig uitstapjes
Een uniek bedrijf in Nederland en in Europa. Van oudsher bekend van "de Citotoets". De organisatie kenmerkt zich door een informele sfeer en door de grote betrokkenheid van de werknemers. Het merendeel is hoog opgeleid (oud-onderwijs) en de leeftijd is gemiddeld 47 jaar. Wel komen er veel jonge mensen binnen op ICT-functies en ook bij de toetsenmakers. Het bedrijf zit momenteel in een grote transitie: er moet meer innovatie plaatsvinden en de medewerkers moeten kostenbewuster worden. Die transitie gaat niet zonder slag of stoot.

Cito is gevestigd in een prachtig pand waar de mensen flexibel werken. Het ligt aan het centraal station van Arnhem en is dus prima bereikbaar met het openbaar vervoer.

De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn prima: er is o.a. een zogeheten individueel werknemers budget en een uitstekende (openbaar)vervoersregeling.

Doorstroommogelijkheden zijn echter gering, gezien het specialistische werk.
Pluspunten
Flexibele werktijden en -plekken, fijne werkomgeving, goede opleidingsmogelijkheden.
Minpunten
In transitie, weinig zekerheid, veel onrust en niet erg sterk leiderschap.
Leerzame tijd. Aardige medewerkers.
Geleerd om toetsopgaven te ontwikkelen die voldoen aan de eisen die het Cito hieraan stelt.
Pluspunten
gratis lunch
Minpunten
zonder echte reden moest ik de werkzaamheden beëindigen.
Dit was een leuke baan. Ik heb hiervan geleerd dat je altijd netjes en secuur te werk moet gaan
Pluspunten
werktijden
Minpunten
het was verder weg
Productieve en gezellige werkomgeving, flexibele werktijden en leuke collega's.
Pluspunten
Flexibele werktijden
Bekijk meer reviews over Cito