CIMSOLUTIONS
Als je op een project zit is er geen probleem, of je moet je naast je salaris ook andere arbeidsvoorwaarden willen.
Slechte ziekte verzuimregeling, wurgcontract qua concurrentie en relatie beding, zeer magere lease regeling. Opleiding zo ingericht dat het allemaal eenheidsworsten worden. Geen medezeggenschap, directeur beslist uiteindelijk toch wel. Management is sloom en niet capabel. Oh ja, salarisverhoging? Dat is woord is hier nog niet doorgedrongen.
Pluspunten
net marktconform salaris
Minpunten
te veel
In basic, a good company to work for. But don't expect quick changes.
As an example, it took a couple of years before they allowed to participate meetings via Teams. Management has some problems with new processes and way of working.

If you don't have any problems with the stiffness of our management, it is okay to work for CIMSOLUTIONS.
Pluspunten
CIMSOLUTIONS is een middelgrote IT detacheerder met een stevige footprint binnen de overheid (zowel rijksoverheid als provinciaal en gemeentelijk). De eigen organisatie is plat en informeel. Sfeer is ongedwongen zonder focus te verliezen. CIMSOLUTIONS heeft een naam hoog te houden als het gaat om ‘social events’. De sportdag voor medewerkers en hun gezin, het weekenduitje met partner en Kerstdiner eveneens met partner zijn daar een paar voorbeelden van. CIMSOLUTIONS is mede hierom voor de 13e keer ‘Employer of the Year’ verkozen in 2019.

Minpunten

Een nadeel, even vaak ook een voordeel, is de autorisatie door de DGA. Zonder zijn fiat gaat het niet door. Maar elke business case wordt serieus genomen. Tevens zijn alle arbeidsvoorwaarden competitief te noemen op de ziektekostenregeling na. Die is vrij minimalistisch.

Verbetering

Met introductie deeltijdwerken en een verbeterde ziektekostenregeling kan het bedrijf in omvang verdubbelen!
CIMSOLUTIONS, geloof al het negatieve wat erover wordt gedchreven en lees met veel sceptisme het positieve. Op z’n best kun je een leuk project krijgen en ben je nooit op ‘t hoofdkantoor en heb je een redelijk salaris (als je niet zien wordt). Op z’n slechts wordt het je ergste ervaring ooit. Mensen die worden bedreigd met ontslag als ze zich willen houden aan vooraf gemaakte afspraken, en nog veel meer. Geloof vooral niet dat ze geleerd hebben of dat het nu beter is dan vroeger. Doe het gewoon niet!
Pluspunten
Minpunten
Lees de recentirs (ziekteregeling en eigenlijk alles)
Totaal geen sociale bedrijfscultuur. Daarnaast wordt er van je verwacht (verplicht) om 2 trainingen per jaar in eigen tijd te volgen die je eerst zelf moet betalen (waar haal je de tijd en het geld vandaan?).
Ze lokken je met gouden bergen zoals een (veel te) hoog salaris maar uiteindelijk komt daar niks van terecht. Het draait ze alleen maar om geld. De overdreven positieve reviews hier worden waarschijnlijk in opdracht geschreven..
Minpunten
Opleidingsregeling, boeteregelingen, concurrentiebeding, slechte ziekteregeling, verplichte meetings, hoge eigen pensioenbijdrage, leaseregeling
Ik kan bizar weinig goeds zeggen over Cimsolutions. In alle opzichten doen ze onder voor vergelijkbare bedrijven: salaris, kennisdeling, doorgroeimogelijkheden, leaseauto, secundaire arbeidsvoorwaarden.
Wat mij uiteindelijk het meest is tegengevallen, is het concurrentiebeding waar Cimsolutions héél principieel mee omgaat. Het concurrentiebeding verbiedt je om in dienst te treden bij elk bedrijf dat zij als concurrent beschouwen. Hier vallen letterlijk alle ICT dienstverleners onder! Overstappen naar een ander ICT bedrijf is onmogelijk, het leidt gegarandeerd tot een kort geding, er zijn genoeg voorbeelden hiervan te vinden op het internet. Nadeel hiervan is ook dat veel medewerkers van Cimsolutions niet weg kunnen of durven, uit angst voor een rechtszaak. Dit leidt tot een sfeer van ontevredenheid en wantrouwen en een zeer gesloten cultuur.

Ik ben er uiteindelijk zeer ontevreden en teleurgesteld weggegaan en heb hiervoor de nodige felle en onplezierige gesprekken moeten voeren. Van de collega's die begrip voor je situatie hebben, ook managers, durft niemand het op te nemen tegen de directeur, Moynul Hossein die als een dictator zijn bedrijf bestuurt.

Het heeft me ook een hoop geld gekost (paar duizend euro boete voor inleveren leaseauto + terugbetalen kosten van verplichte trainingen) maar dat was het me 100% waard.
Pluspunten
Interessant klanten binnen de overheid
Minpunten
Concurrentiebeding, arbeidsvoorwaarden, cultuur, directeur, bureaucratie, boeteregelingen, ziekteregeling, hoge eigen pensioenbijdrage, verplichte avondmeetings (sociale controle), verouderde kantoren
Cimsolutions heeft bij verschillende overheidsinstanties raamcontracten gewonnen. Dus wil jij bij een overheidsinstantie aan de slag en heb je affiniteit met ICT, dan zit je bij Cimsolutions goed.
Qua salaris heb je het zeker niet verkeerd bij Cimsolutions. Ik denk zelfs dat Cimsolutions een van de bestbetaalde werkgevers is.

Daarnaast zijn er heel veel sociale events, zoals; weekendje naar Engeland(partner mag mee), Sinterklaasfeest in Monkey Town, Sportdag etc.

Het is ook prettig dat de directeur iedereen bij zijn naam kent, daarom ben je bij Cimsolutions ook geen Pion. Tevens is er een opleidingsbudget van 5000 euro waar je als medewerker gebruik van kan maken.

Kortom, zeer gezellige werkomgeving met goede primaire arbeidsvoorwaarden!
Pluspunten
Sociaal, Overheidssector, Opleidingsbudget, Salaris
Cimsolutions is een 100% detacheerder die zich vooral richt op de overheid. Het bedrijf ontwikkelt geen eigen producten of diensten en voert geen opdrachten uit met resultaatverplichting.

Er is een duidelijke scheiding tussen management en de overige medewerkers. De cultuur is bijzonder procedureel en onpersoonlijk. Vertrekken naar een andere ICT dienstverlener is onmogelijk vanwege het principieel naleven van het concurrentiebeding. Veel werknemers zien een nieuwe carrièrestap eindigen bij de kort gedingrechter.

De kantoren zijn oubollig en spartaans. Medewerkers krijgen geen laptop of telefoon. Thuiswerken is niet toegestaan. De leaseregeling is slecht. Bij ziekte betaal je de eerste twee dagen zelf. Angstcultuur.
Pluspunten
Minpunten
Angstcultuur, procedureel, concurrentiebeding, arbeidsvoorwaarden
Dit detacheringsbedrijf heeft leuke opdrachten. Prima arbeidsvoorwaarden; er zijn plussen en minnen, maar die heb je bij ieder bedrijf. Hier wordt bijvoorbeeld het niet ziek zijn, beloond in de vorm van een hoger primair salaris. Er zijn veel opleidingsmogelijkheden (mooie certificaten die er toe doen), maar bovenal mooie klanten die goed op je CV staan. Er is veel persoonlijke aandacht, en veel sociale events. Je bent hier geen nummer. Directeur is eigenaar en nauw (soms te nauw) betrokken bij alle processen. Prima bedrijf om bij te werken.
Pluspunten
Hoog salaris, vakantiedagen, opleiding en studiemogelijkheden
Minpunten
Ziektekostenregeling
Aangezien ik mijn studie tijdens deze baan weer oppakte om af te ronden, kon ik deze baan helaas geen 100% geven. Daarom heb ik na een korte tijd besloten om mij volledig op mijn studie te richten.

De eigenaar was niet blij met mijn vertrek en hoopte mij snel weer als werknemer te kunnen verwelkomen zodra mijn studie tot een einde kwam.

Aangezien de hiërarchie enorm aanwezig was en de sfeer enorm zakelijk en koud was, heb ik besloten niet meer terug te gaan naar deze werkgever desondanks de goede omgang met de baas.
Pluspunten
directie, uitdaging, veel verantwoordelijkheden, HR, leidinggevende baan
Minpunten
enorm zakelijke en kille sfeer
Stel een vraag over solliciteren of werken bij CIMSOLUTIONS. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,6
2,6
2,3
2,3
2,1
Reviews over CIMSOLUTIONS gesorteerd op locatie