Video afspelen via YouTube-knop

ChipSoft Reviews

ChipSoft heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
informele cultuur en leuke collega's
Software Consultant (huidige medewerker) –  Amsterdam21 maart 2019
Dat ik bij ChipSoft kwam werken twijfelde ik aanvankelijk wel of ik het moest doen. Ik vroeg me af of ze nog wel oog hadden voor de medewerkers omdat ze zo sterk groeiende zijn en zoveel mensen aannemen. Op de eerste werkdag werd ik warm ontvangen op de introductiedag. De gehele eerste maand stond in het teken van "onboarding" wat mij rustig liet landen in de organisatie. Zo organiseerde zij verschillende traineedagen en Masterclasses. Hierdoor leerde je organisatie rap in de breedte kennen en niet alleen op je eigen aandachtsgebied. Als laatste onderdeel van het ontboardingsprogramma was het klantbezoek. Ik ging naar het Ter Gooi ziekenhuis. Dat was onwijs leuk om te zien, hier kon ik ervaren wat mijn werk in de praktijk zou inhouden. Al snel stelde mijn beeld over de interne organisatie bij en voelde ik me echt onderdeel van de organisatie. Wat ik ook erg prettig vond, doordat de eerste maand zo intensief met alle nieuwe medewerkers was, je gelijk een band opbouwde met andere collega's dan het directe team. Op borrels en interne evenementen kende ik hierdoor ook andere mensen dan alleen mijn eigen team. Daarnaast ben ik een echte yogaliefhebber en ChipSoft organiseert ook yogalessen met een professionele yogadocenten. Hierdoor leerde ik nog meer collega's kennen. Ik werk hier nu drie maanden en ik kan niet anders zeggen dan dat ik ontzettend goed ontvangen ben en leuke collega's heb. Ik ben heel erg blij met mijn overstap van een non-profit organisatie naar ChipSoft toe.
Pluspunten
Yogalessen, ChipSoft Academy, gratis fruit en healthy sapjes, sportschool, bioscoopuitjes & events, leuke collega's, Chipcafé
Minpunten
Groot pand waardoor je collega's echt moet opzoeken, alleen op vrijdag lunch betaald door werkgever, geen Apple producten, geen pauze (werken van 09:00-17:00)
Onprofessioneel bedrijf met jonge, informele werksfeer
Software Consultant (voormalige medewerker) –  Amsterdam16 april 2019
Goede punten
-Informele werksfeer, collega's helpen elkaar graag
-Jonge werknemers
-Grootste leverancier van EPD-software in Nederland
-Echte 9 tot 5 mentaliteit, daardoor genoeg vrije tijd

Verbeter punten
-Totaal geen aandacht voor ontwikkeling van werknemers, ook niet wanneer hierom gevraagd wordt. Alleen na lang aandringen (maanden) is het mogelijk om een traject in te gaan waardoor je jezelf verder kunt gaan ontwikkelen
-Erg onprofessioneel op momenten (bijv. thuiswerken is bijna niet mogelijk, geen feedback op processen en teams etc)
-Er wordt niet naar werknemers geluisterd
-Klant staat niet bovenaan
-Cultuur van vriendjespolitiek
-Aanpak van er vol induiken en gaandeweg de problemen oplossen. Hierdoor ontstaan frustraties bij werknemers aangezien de problemen voorkomen konden worden.
-Echte talenten gaan na 1 tot 2 jaar weg
-Sterke directie vanuit eigenaars, die niet altijd goed op de hoogte is (kan ook niet altijd)
-Het meeste wat je leert is de software, alleen deze kennis is maar in beperkte mate inzetbaar buiten het bedrijf
Platte organisatie met veel vrijheid om eigen ideeën uit te werken en prettige werksfeer
Software Consultant (huidige medewerker) –  Amsterdam21 maart 2019
Ook al is het bedrijf gegroeid naar meer dan 700 werknemers, blijft het een platte organisatie waar de deur van de drie directeuren altijd open staat.

Daarnaast is het een hele gezellige werksfeer; leuke collega's, vrij jong de meeste, niet te serieus en doen we ook leuke activiteiten buiten werktijd.

Sinds 2 maanden ben ik in dienst en ik kan ook zeggen dat de introductie erg goed is geregeld; introductiedag (met leuke activiteit), masterclasses, meelopen een dagje in het ziekenhuis etc. Je wordt niet meteen aan je lot overgelaten ;-)
Pluspunten
Gratis lunch op vrijdagen, interne (gratis) sportschool met lesjes zoals boxen, yoga en personal trainer, gratis frisdrank en goede koffie, weinig overwerken, werktijden 9-5
Minpunten
Beperkte doorgroei mogelijkheden door platte organisatie
Blij dat ik er werk!
Software Tester (huidige medewerker) –  Amsterdam21 februari 2019
Ik werk hier nu 3 jaar en ik ben blij dat ik destijds de overstap hebt gemaakt. Ik zit in een fijn team waar iedereen voor elkaar klaarstaat. In mijn werk zit veel uitdaging, waardoor de tijd vliegt. Van directe collega tot directie is iedereen makkelijk benaderbaar. Daarnaast is het salaris en de arbeidsvoorwaarden uitstekend. Ook niet geheel onbelangrijk. Ik ga 2 keer in de week naar onze sportschool in het gebouw en doe zo nu en dan mee met de groepslessen. Top bedrijf!
Pluspunten
Eigen sportschool
Minpunten
Weet ik even niet
marktleider Zorg&ICT met de sfeer van een familiebedrijf
Consultant (huidige medewerker) –  Amsterdam21 februari 2019
ChipSoft is het best te omschrijven als een combinatie tussen een multinational en de bakker op de hoek die al generaties door de zelfde familie wordt gerund.

Er is een soort gevoel van trots over wat het bedrijf in de afgelopen 30+ jaar allemaal heeft bereikt ( terecht)

Als je op zoek bent naar ingewikkelde managementlagen en hypergespecialiseerde functies dan kan je beter verder kijken: de organisatie is erg plat ( in positieve zin) en er zijn veel mogelijkheden om interessante projecten op te pakken ( of te bedenken)

De directie is makkelijk aanspreekbaar, eigenzinnig, en soms lastig te overtuigen maar ze staan (in mijn beleving) altijd klaar voor de medewerkers.

ChipSoft is een bedrijf waar je goed op je plek zit als je niet vies bent van hard werken maar ook bereid ben eigen initiatief te tonen. Je krijgt niet alles vanzelf op een presenteerblaadje aangeboden.

Los van de organisatie is het product (HiX) 'awesome' om aan te werken: het wordt gebruikt door een groot deel van de ziekenhuizen ( en inmiddels ook huisartsen, apotheken en andere zorgaanbieders) in Nederland en België.

Er komen veel nieuwe mensen binnen, en er gaan er ook weer een heleboel relatief snel weg maar je merkt ook dat er flink wat mensen heel lang bij ChipSoft blijven werken( 15-20-25 jaar)

Wat is er nog meer te melden: eigen (gratis) sportschool met personal trainers, centrale locatie(s) lekkere en betaalbare lunch, coole activiteiten zoals volledig verzorgde skitrip inclusief partner, interessante mix aan klanten variërend van huisartsenpraktijk tot academisch medisch centrum.
Pluspunten
het gevoel om bij de ''marktleider' te werken met bijpassende uitstraling
Minpunten
soms lange werkdagen op obscure locaties
Hardwerkende en gezellige omgeving en collega's
Software Consultant (huidige medewerker) –  Amsterdam21 februari 2019
Een plek om veel te leren in een korte tijd, met de mogelijkheid om je ook in verschillende disciplines te verdiepen. De saamhorigheid onder de collega's is erg hoog en dit maakt ChipSoft tot een geweldige plek om te werken. Ik zie mijzelf hier nog wel even werken!
Gezellige en interessante werkomgeving
Software ontwikkelaar (huidige medewerker) –  Amsterdam21 februari 2019
Goede werkgever waar veel mogelijk is. Veel mogelijkheden tot verantwoordelijkheid nemen, maar weinig management lagen, waardoor doorgroeien beperkt is.
Pluspunten
Vrijdag lunch van baas, Flexibele werktijden, leaseauto met prive kilometers
Minpunten
Soms logge organisatie
Informele werksfeer met open deuren cultuur.
Software Consultant (huidige medewerker) –  Amsterdam Sloterdijk21 februari 2019
Ik werk nu een aantal maanden bij Chipsoft en het bevalt me tot nu toe prima. Leuke werksfeer met leuke collega's.

Een typische dag van een consultant bij chipsoft is dat je 's ochtends begint met je agenda en mail doorlopen. Daarna ga je afhankelijk van of je een project hebt lopen bij een ziekenhuis daarmee aan de slag. Zo niet beantwoord je openstaande supportvragen van klanten en ben je bezig met de software testen als er een nieuwe functionaliteit is gemaakt of een bug hersteld is.

Wat ik geleerd heb hier is vooral zelf initiatief nemen om dingen op te pakken en bij mensen aan te kloppen als je er niet uit komt. En het onderzoekend vermogen om problemen uit te zoeken.

Er heerst een open deuren cultuur (letterlijk staan de meeste deuren hier de hele dag open) Je kan altijd binnen lopen bij mensen, dit wordt zelfs aangemoedigd omdat je niet alle dingen in de software zelf kan oppakken je hebt elkaar echt nodig. Je moet alleen wel goed voorbereid zijn en het een en ander al uitgezocht hebben.

Het moeilijkste van de baan vind ik dat je in het begin nog veel zoekende bent hoe je een bijdrage kan leveren, dit omdat je de software moet leren kennen. Gelukkig worden er veel cursussen gegeven en veel aandacht besteed aan interne opleidingen zodat je blijft ontwikkelen.

Het leukste van de baan vind ik de afwisseling van de werkzaamheden, je hebt de vragen van de klanten die je beantwoord met bijvoorbeeld een gebruikersinstelling of een stukje inrichting waar ze niet helemaal uitkomen. Daarnaast heb je het testen van de software die ontwikkeld is. En je hebt de
  meer... projecten in de zorginstellingen waarbij je samen met de klant de software gaat implementeren en testen voordat het in gebruik genomen gaar worden.

Een hele leuke baan met fijne collega's en veel afwisseling.
Pluspunten
Goed gevulde koelkast, Sportschool in het gebouw, Veel georganiseerde activiteiten, Gratis lunch op vrijdag, maandafsluiting een borrel met alle collega's
Minpunten
Hoge verwachting, Werkdruk
Fijne werkgever met topfaciliteiten!
Software Developer (huidige medewerker) –  Amsterdam21 februari 2019
Vanaf het begin kom je in een warm bad. Collega's zijn behulpzaam en de faciliteiten zijn top. Er worden veel social events als vrijdagmiddagborrels en sporttoernooien georganiseerd. Met een interne academy en talloze kennissessies zijn er ook genoeg mogelijkheden je te blijven ontwikkelen.
Goed
.Net ontwikkelaar (voormalige medewerker) –  Amsterdam3 januari 2019
Pirma salaris. Hond mag ook mee. Station ligt dit bij het kantoor.
Goede voorzieningen en behulpzame collega's
Software Consultant (huidige medewerker) –  Amsterdam22 december 2017
Binnen Chipsoft zijn collegas erg toegangelijk en veelal direct bereid om je even opweg te helpen. De faciliteiten zijn daarnaast van goede kwaliteit wat het werken aangenaam maakt. Dit geld zowel voor de werk voorzieningen, interne cursussen als de activiteiten eromheen.
Pluspunten
sportactiveiten en goede voorzieningen
Informeel en dynamisch bedrijf
Software Consultant (huidige medewerker) –  Amsterdam22 december 2017
Bij ChipSoft werken gepassioneerde mensen die samen de zorg willen verbeteren. Er heerst een informele sfeer, waarbij collega’s altijd willen meedenken wanneer je ergens tegenaan loopt. Het bedrijf groeit snel en is erg dynamisch.
Daarnaast zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden zeer goed.
Leuk, dynamisch en toonaangevend bedrijf
Software consultant (huidige medewerker) –  Amsterdam22 december 2017
Binnen ChipSoft word ik uitgedaagd om nieuwe toepassingen te bedenken die een ziekenhuis efficiënter kunnen maken. Ik maak deel uit van een jong team, met veel vrijheid en gezelligheid maar ook zeker veel uitdaging.
Great
International Business Development (voormalige medewerker) –  Amsterdam11 mei 2017
Great people, great product, great atmosphere. Great family run company.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ChipSoft. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over ChipSoft gesorteerd op locatie