Centric
gezellige collega's
gezellige collega's, weinig keuze's in opleidingen, management moet akkoord ervoor geven wat vaak niet gebeurd,
werksfeer is altijd leuk geweest onder collega's hebt nu nog steeds contact ondanks dat ik een ander baan heb,

draaide ook standby diensten
Je bent niet goedgenoeg
Na 7 weken trappen ze iedereen er weer uit.vervolgens mag je 1 week opleiding zelf betalen .
Bedrijf dat goed is voor hun medewerkers
ik werk al bijna 13 jaar met zeer grote tevredenheid bij Centric. Al veel bedrijven van binnen gezien
Leuke collega's, goed arbieds voorwaarden en goede begeleiding
was leuk
fijne collega`s die ik nooit zag ha ha ha
altijd bij klanten over de vloer
vakinhoudelijk moet je veel weten, maar onderbetaald voor je werkzaamheden.
onderbetaald als monteur in het veld terwijl je vakinhoudelijk veel moet weten. rooster word per dag bepaald door een automatisch dynamisch plansysteem, hierdoor weinig bewegingsvrijheid, als je denkt klaar te zijn aan het einde van je diensttijd wordt er weer een opdracht ingeschoten waardoor je nooit fatsoenlijk op tijd thuis bent. Overwerk wordt slecht betaald maar er wordt verwacht dat je flexibel bent.
Grote organisatie, gezellig team regio Noord-Oost Nederland
Grote organisatie, wat zijn voor-en nadelen kan hebben.

Voor IT'ers een plek waar doorgroeimogelijkheden te over zijn, zolang je wilt studeren.
Pluspunten
Vrijheid in werkzaamheden, indeling van de dag en de volwassen manier van omgaan met elkaar.
Minpunten
beloning van de ondersteunende diensten. De waardering zit in woorden, niet in de financiële beloning helaas.
Mooi en eerlijk bedrijf.
Leuk om te werken en ze denken graag met je mee. Je krijgt alle vrijheid in je werk.
Niet voor beginners
In het begin een fijne werkgever. Kwam er helaas wel al snel achter dat het eigenlijk een stel achterbakse mensen in een gebouw bij elkaar zijn. Als zij iets van jou nodig hebben is het heel dringend en als je centric serieus om hulp vraagt wordt je keihard genegeerd.
Fijne werkomgeving, goede arbeidsvoorwaarden. Makkelijke baan.
Prima werkgever
Centric Netherlands BV is een prima werkgever, volop doorgroei- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Pluspunten
Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
Goede werkgever om te leren
Goede werkgever om te leren en certificaten te behalen/werkervaring op te doen. Helaas is het salaris voor deze functie vergeleken met de overige werkgevers laag.
Pluspunten
Certificaten behalen
Minpunten
Salaris
Fijn bedrijf met fijne cultuur
Ik werk nu 1 maand bij Centric in 's-Hertogenbosch en dat bevalt enorm goed. Er heerst een hele positieve sfeer en iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam. De algehele indruk is daarom heel erg goed. Ik kan Centric aan iedereen aanraden als werkgever.
Pluspunten
goede balans werk en prive, voldoende uitdaging en doorgroei
Prettige collega's, goede balans werk-privé
Bedrijf met een breed scala aan producten en diensten en daardoor voor heel veel verschillende ICT-ers interessant. No nonsense bedrijfscultuur, collegiaal.
Een echte loopbaan, geen baantje.
Ik werk nu sinds juni 2018 als Support Engineer bij Centric. Ik verbaas me elke dag weer positief over de cultuur binnen het bedrijf.

In de eerste week werd er -samen met mij- door mijn fieldmanager een persoonlijk ontwikkelingsplan opgesteld. Sindsdien heb ik al 3 certificaten gehaald en is mijn plan alweer bijgesteld voor de volgende stap.

Als je alleen voor het geld kiest, dan zijn er betere partijen. Maar als je jezelf als ICT-er wilt ontplooien en bij grote opdrachtgevers wilt werken, dan ben je hier helemaal op het juiste adres. Als alles goed gaat ben ik binnen 2 jaar netwerkbeheerder met specialisme in de cloud en virtualisatie. En dat kost me helemaal niks. Hoe gaaf is dat!
Pluspunten
Mooie opdrachten, doorgroeimogelijkheid
Minpunten
Mijn auto rijdt op CNG. Dat is nergens te tanken bijna..
Fijne bedrijfscultuur!
Centric is een mooie organisatie om te werken. Fijne bedrijfscultuur om een voorbeeld te geven: de meetings waar je iedereen ziet, up to date wordt gehouden en iets gezelligs gaat doen. Verder merk je duidelijk dat er oprechte aandacht is voor iedere medewerker binnen Centric.

Salaris bij Centric is ook prima, vooral mooie extra's zoals pensioen.
Pluspunten
vriendelijk en informeel bedrijf
Minpunten
qua communicatie soms rommelig
Goede opstap voor de IT
Wanneer je aan de slag wilt gaan binnen de IT wereld dan is centric een goede opstap.
Onderbetaald werken binnen een hectische angscultuur. fieldservice engineer.
Onderbetaald, ondergewaardeerd.
Het management vult zn zakken over de rug van de werknemers.

Waar de ene monteur 4 jaar dienst en opleiding achter de rug heeft verdient deze 1725 bruto per maand. Een ander na 4 maanden 1725 euro. Weer een ander na 1 jaar 1875 euro. Dit allemaal voor hetzelfde werk.

Ik dacht mijn beklag te doen maar werd op smerige wijze het bedrijf uitgewerkt.

Als ze me hadden ontslagen dan zou dit heel raar staan want ik was een gerespecteerd monteur. Wat ze deden was mij 75 euro extra per maand geven en ik werd per direct op storing gezet ( dat is hoger dan wat ik deed ) ook wouden ze mij aan het eind van het jaar graag het veld controleur traject in hebben.

Dit alles om mij aan het lijntje te houden en na 1 maand ( 2e gesprek, ik dacht over de promotie) gewoon mijn contract niet te verlengen.

Mijn oud collega's en ik kunnen een boek schrijven van de misstanden bij Centric.

Tip. Begin er niet aan, ik eindigde met een burn out.
Minpunten
hoge werkdruk, onderbetaald, angstcultuur, je moet VCA regelementen verbreken.
Managers denken alleen aan hun eigen belang
Heb hier een aantal jaren gewerkt. Collega's en klanten zijn super. Helaas kan je dat niet van de managers zeggen. Die denken alleen aan hun eigen belang om hogerop komen. Als je aangeeft te studeren om hogerop te komen wordt je eruit geknikkerd. Ze bedenken hier wel een reden voor.

Er wordt teveel overleggen ingepland en elk jaar g aan ze nieuwe werkwijze hanteren. Tot nu toe is het alleen maar slechter geworden.

Salaris verhoging? Sta niet raar te kijken als je 22 euro bruto salaris verhoging krijgt.
Pluspunten
Collega's en klanten
Minpunten
Managers
veel contact met klanten bij waterschappen en gemeentes
Veel te maken met deadlines, contact met verschillende overheidsinstanties binnen Nederland, fijne bedrijfscultuur, management luisterde niet naar de aangegeven knelpunten door de medewerkers.
Pluspunten
Goede CAO
Ongeorganiseerde negatieve omgeving
Ik ben 2 jaar bij Centric in dienst geweest en dit was precies 2 jaar teveel. Ik ben van mezelf een flexibel en positief persoon en niet iemand die snel klaagt. Echter in mijn periode bij Centric ben ik een cynisch en negatief persoon geworden.

De werksfeer tussen mij en m'n directe collega's was goed te noemen, maar daar was dan alles mee gezegd.

-De leidinggevenden hadden in al hun onervarenheid hun zaken totaal niet op orde, een chaotische puinhoop is nog zacht gezegd.

- Ze lieten hun werknemers de klappen (van de klant) opvangen, ze voelden weinig verantwoordelijkheid.

- Bijzonder veel personeel met ziekte/burn-outs, door de constante negatieve sfeer en de structuele onderbezetting. De leidinggevenden zagen dit als zwakheid en dit werd ook openlijk gebracht bij mede-collega's (behalve bij diegene zelf, dat ging achter de rug om)

- Veel beloftes voor scholing, maar in de praktijk nooit tijd. Want het was structureel druk (door onderbezetting, die zij mede zelf veroorzaakt hebben).

- Laag salaris, weinig extra's.

- Weinig waardering, veel overwerken en stand-by/weekend-diensten. Soms 2 weekenden per maand (door weer dat onderbezetting verhaal).

Toen ik vertrok bij Centric naar een nieuwe baan was ik na enkele maanden echt een nieuw mens. Toen pas zag ik wat alle negativiteit, stress en de manier waarop we behandeld werden met me had gedaan.
Pluspunten
M'n directe collega's, de kantine
Minpunten
Negativiteit, geen waardering, dingen zeer slecht geregeld
Heb hier met veel plezier gewerkt
Goed bedrijf waar je alle kans krijgt om door te leren.
Ook goed salaris beleid en de optie om verhoging te krijgen wanneer je groeit.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Centric. Onze community staat klaar om te antwoorden.