Centric Reviews

14 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 33 reviews
Fijn bedrijf met fijne cultuur
Centric BPO (huidige medewerker) –  's-Hertogenbosch1 november 2018
Ik werk nu 1 maand bij Centric in 's-Hertogenbosch en dat bevalt enorm goed. Er heerst een hele positieve sfeer en iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam. De algehele indruk is daarom heel erg goed. Ik kan Centric aan iedereen aanraden als werkgever.
Pluspunten
goede balans werk en prive, voldoende uitdaging en doorgroei
Een echte loopbaan, geen baantje.
Support Engineer (huidige medewerker) –  Hoogeveen11 oktober 2018
Ik werk nu sinds juni 2018 als Support Engineer bij Centric. Ik verbaas me elke dag weer positief over de cultuur binnen het bedrijf.

In de eerste week werd er -samen met mij- door mijn fieldmanager een persoonlijk ontwikkelingsplan opgesteld. Sindsdien heb ik al 3 certificaten gehaald en is mijn plan alweer bijgesteld voor de volgende stap.

Als je alleen voor het geld kiest, dan zijn er betere partijen. Maar als je jezelf als ICT-er wilt ontplooien en bij grote opdrachtgevers wilt werken, dan ben je hier helemaal op het juiste adres. Als alles goed gaat ben ik binnen 2 jaar netwerkbeheerder met specialisme in de cloud en virtualisatie. En dat kost me helemaal niks. Hoe gaaf is dat!
Pluspunten
Mooie opdrachten, doorgroeimogelijkheid
Minpunten
Mijn auto rijdt op CNG. Dat is nergens te tanken bijna..
Fijne bedrijfscultuur!
Staffing (huidige medewerker) –  IJsselstein25 juni 2018
Centric is een mooie organisatie om te werken. Fijne bedrijfscultuur om een voorbeeld te geven: de meetings waar je iedereen ziet, up to date wordt gehouden en iets gezelligs gaat doen. Verder merk je duidelijk dat er oprechte aandacht is voor iedere medewerker binnen Centric.

Salaris bij Centric is ook prima, vooral mooie extra's zoals pensioen.
Pluspunten
vriendelijk en informeel bedrijf
Minpunten
qua communicatie soms rommelig
Goede opstap voor de IT
IT Support Engineer (huidige medewerker) –  Amsterdam3 mei 2018
Wanneer je aan de slag wilt gaan binnen de IT wereld dan is centric een goede opstap.
Onderbetaald werken binnen een hectische angscultuur. fieldservice engineer.
Field Service Engineer (voormalige medewerker) –  Hoogeveen26 februari 2018
Onderbetaald, ondergewaardeerd.
Het management vult zn zakken over de rug van de werknemers.
Waar de ene monteur 4 jaar dienst en opleiding achter de rug heeft verdient deze 1725 bruto per maand. Een ander na 4 maanden 1725 euro. Weer een ander na 1 jaar 1875 euro. Dit allemaal voor hetzelfde werk.

Ik dacht mijn beklag te doen maar werd op smerige wijze het bedrijf uitgewerkt.
Als ze me hadden ontslagen dan zou dit heel raar staan want ik was een gerespecteerd monteur. Wat ze deden was mij 75 euro extra per maand geven en ik werd per direct op storing gezet ( dat is hoger dan wat ik deed ) ook wouden ze mij aan het eind van het jaar graag het veld controleur traject in hebben.
Dit alles om mij aan het lijntje te houden en na 1 maand ( 2e gesprek, ik dacht over de promotie) gewoon mijn contract niet te verlengen.

Mijn oud collega's en ik kunnen een boek schrijven van de misstanden bij Centric.

Tip. Begin er niet aan, ik eindigde met een burn out.
Minpunten
hoge werkdruk, onderbetaald, angstcultuur, je moet VCA regelementen verbreken.
Managers denken alleen aan hun eigen belang
IT Consultant (voormalige medewerker) –  Gouda8 december 2017
Heb hier een aantal jaren gewerkt. Collega's en klanten zijn super. Helaas kan je dat niet van de managers zeggen. Die denken alleen aan hun eigen belang om hogerop komen. Als je aangeeft te studeren om hogerop te komen wordt je eruit geknikkerd. Ze bedenken hier wel een reden voor.

Er wordt teveel overleggen ingepland en elk jaar g aan ze nieuwe werkwijze hanteren. Tot nu toe is het alleen maar slechter geworden.

Salaris verhoging? Sta niet raar te kijken als je 22 euro bruto salaris verhoging krijgt.
Pluspunten
Collega's en klanten
Minpunten
Managers
veel contact met klanten bij waterschappen en gemeentes
BPO Employee (voormalige medewerker) –  Roermond12 november 2017
Veel te maken met deadlines, contact met verschillende overheidsinstanties binnen Nederland, fijne bedrijfscultuur, management luisterde niet naar de aangegeven knelpunten door de medewerkers.
Pluspunten
Goede CAO
Ongeorganiseerde negatieve omgeving
Support Engineer (voormalige medewerker) –  Den Bosch19 september 2017
Ik ben 2 jaar bij Centric in dienst geweest en dit was precies 2 jaar teveel. Ik ben van mezelf een flexibel en positief persoon en niet iemand die snel klaagt. Echter in mijn periode bij Centric ben ik een cynisch en negatief persoon geworden.

De werksfeer tussen mij en m'n directe collega's was goed te noemen, maar daar was dan alles mee gezegd.

-De leidinggevenden hadden in al hun onervarenheid hun zaken totaal niet op orde, een chaotische puinhoop is nog zacht gezegd.

- Ze lieten hun werknemers de klappen (van de klant) opvangen, ze voelden weinig verantwoordelijkheid.

- Bijzonder veel personeel met ziekte/burn-outs, door de constante negatieve sfeer en de structuele onderbezetting. De leidinggevenden zagen dit als zwakheid en dit werd ook openlijk gebracht bij mede-collega's (behalve bij diegene zelf, dat ging achter de rug om)

- Veel beloftes voor scholing, maar in de praktijk nooit tijd. Want het was structureel druk (door onderbezetting, die zij mede zelf veroorzaakt hebben).

- Laag salaris, weinig extra's.

- Weinig waardering, veel overwerken en stand-by/weekend-diensten. Soms 2 weekenden per maand (door weer dat onderbezetting verhaal).

Toen ik vertrok bij Centric naar een nieuwe baan was ik na enkele maanden echt een nieuw mens. Toen pas zag ik wat alle negativiteit, stress en de manier waarop we behandeld werden met me had gedaan.
Pluspunten
M'n directe collega's, de kantine
Minpunten
Negativiteit, geen waardering, dingen zeer slecht geregeld
Vreselijk
Administratief medewerkster (voormalige medewerker) –  Gouda5 juni 2017
Er heerst een cultuur van 'doe je werk en ontvang je salaris'. Management is ongeïnteresseerd en communiceert weinig met eigen medewerkers. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn slecht. Geen 13e maand en bonus. Jaarlijkse salarisverhoging soms nihil door bezuinigingen.
Pluspunten
je hebt werk
Minpunten
slechte behandeling van management
Veel vrijheid
IT Specialist (huidige medewerker) –  Moordrecht3 februari 2017
Binnen Centric is vrijheid een kernbegrip. Na 6.5 jaar gewerkt te hebben bij Centric is mij duidelijk geworden dat het een opencultuur kent
Erg leuke stage!
stagiaire (huidige medewerker) –  Deventer18 mei 2016
Ik leer erg veel bij Centric, iedere dag zijn er nieuwe uitdagingen en dat vind ik leuk!

De sfeer in het bedrijf is heel goed, er hangt een fijne sfeer en je kan altijd alles vragen.

Voor mij zijn de standaard werkzaamheden; post verwerken, declaratieformulieren verwerken, bijhouden van rapportages, e-mails verwerken, deelovereenkomsten genereren enz.

Ik heb leren werken met Lotus Notes, Timereg, CRM en andere fijne programma's.
Pluspunten
Je leert heel veel
Minpunten
sommige dagen is er niet zo veel te doen
Sterk veranenderde werkomgeving waarin de interne medewerkers vergeten worden.
Solution Consultant (huidige medewerker) –  Moordrecht, ZH2 oktober 2015
Onder invloed van de veranderende markt en de integratie van verschillende bedrijfsonderdelen is het aspect interne organisatie vergeten. Gevolg is een sterk verslechterde sfeer en werkomstandigheden.
Pluspunten
Mensen organisatie en sterk klant gevoel.
Minpunten
Geen doorgroei mogelijkheden en waardering.
Hectische omgeving en te maken met veel verschillende klanten
Systeem en Database beheerder (huidige medewerker) –  Gouda, ZH13 mei 2014
Is een breed veld waarbij vele klanten gehost worden.
Ik werk voornamelijk met Unix en Oracle.
Tot een jaar geleden was dat ook Informix

Tegenwoordige komt communicatie en informeren steeds meer op
de voorgrond.
Communicatie: overleg, feedback terug naar de klant toe,
bevestigingen per e-mail
Informeren: hem op de hoogte houden van de voortgang.
terug bellen of hem achterna bellen als contact uitblijft

Wat ik geleerd heb is samenwerking en communiceren.
Vroeger was ik meer een nerd, nu is dat minder.

Een typische dag is er eigenlijk, verloopt soms hectisch,
soms rustig.

Collegaś zijn behulpzaam, je kunt ze alles vragen,
nemen ook de tijd om direct iets voor je op te zoeken.

Het moeilijkste van de baan zijn de administratieve procedures die
moeten worden doorlopen, soms houdt zich daar niet iedereen aan

Het leukste van de baan is het scripten om werkzaamhden te
verlichten of te automatiseren.
Pluspunten
Cursussen gratis en vrijwel onbeperkt, Goede kantine
Minpunten
Af en toe chaotisch, plotselinge beslissingen van het management zonder goede onderbouwing

Zie meer reviews over Centric

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Centric. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Centric gesorteerd op locatie