Centraal Orgaan opvang asielzoekers Reviews

Gezellig druk
Maatschappelijk Werker/Voogd AMA's (voormalige medewerker) –  Almelo, Eibergen, Winterswijk en Lochem27 oktober 2018
Werken bij het COA is gevarieerd en druk. Men verveelt zich niet.
Pluspunten
Goed beloning
Minpunten
Druk
Heel nuttig werk. Goede collegas
Programmabegeleider/Opvangmedewerker (voormalige medewerker) –  Markelo31 augustus 2018
Bij het COA voelde mij als vis in water. Heb als maatschappelijk werker en andere functies vervuld. Daarnaast was ik veranwoordelijk voor het reilen en zeilen binnen een deel van de opvang. Veel Cursussen en kon zelf ook een bijdrage leveren aan het beter maken van collegas
Pluspunten
Goede beloning in salaris
een geweldige tijd.
Huismeester (voormalige medewerker) –  Weert20 augustus 2018
ik ben blij dat daar heb mogen werken, heb in die twee jaar veel geleerd, zowel over mijzelf en andere mensen.
Pluspunten
goede werk sfeer
Minpunten
afstand
mensen met problemen helpen
agoog (voormalige medewerker) –  Alkmaar27 mei 2018
De COA is een stichting van Justitie en heeft de opvang van de vluchtelingen.
zat in de begeleiding van de vluchtelingen en deed alle bestellingen voor het centrum
Het begon als een geweldig iets je was liever op je werk als thuis maar door de jaren heen bleven de vluchtelingen steeds langer in het centrum zitten, soms jaren,
En de druk van het hoofdkantoor werd steeds zwaarder zodat eigenlijk het plezier van het werk er af ging, en er werd bij het personeel veel te veel geroddeld. en als dat eenmaal er in zit krijg je het niet meer er uit.Dus het werken werd steeds minder gezellig.
Het moeilijkste was als er vechtpartijen waren en een zelfmoord.
Het leukste was altijd als je mensen echt ergens mee kon helpen
Pluspunten
de mensen waar ik mee omging
Minpunten
het geroddel
dynamisch
programmabegeleider (voormalige medewerker) –  Alkmaar25 mei 2018
dynamisch bedrijf met veel mogelijkheden tot doorgroeien en eigen initiatieven
Dynamische werkomgeving met oog voor de werknemersen bewoners
Woonbegeleider (huidige medewerker) –  Alkmaar15 mei 2018
Werken bij het COA is als een warm bad. Het is heerlijk om met zoveel gelijkgestemden te werken. Op onze locatie houden wij van de doelgroep en kijken we hoe we de regels kunnen laten toepassen op de mensen waar we mee werken dan louter de regels te dienen. Onze manager is een fantastische vrouw die oog heeft voor ieder zijn talent. De sfeer en goed alhoewel sommige oudgedienden zich wel eens wat meer privileges toe kunnen eigenen.
Jammer genoeg is het een krimp en groei organisatie en betekent dit dus veel wisselingen in het personele bestand.
Dit als grote nadeel maar het is ook heel lastig dit anders te doen.
Je moet als COA medewerker erg flexibel zijn.
Pluspunten
Dynamische organisatie met fijne cultuur
Minpunten
Altijd onderhevig aan politiek en instroom dus erg onzeker.
leuk bedrijf met overwegend zeer gedreven medewerkers en management
Locatiemanager (voormalige medewerker) –  Alkmaar30 april 2018
Doordat het COA een uitvoeringsorganisatie is van de Politiek maakt dit dat er veel hectiek in de bedrijfsvoering zit. Groeien en krimpen gaan hier al sinds jaar en dag hand in hand.
Ondanks dit is het een fijn bedrijf dat goed zorgt voor haar personeel.
Pluspunten
Veel aandacht voor scholing
Minpunten
Veel personele wisselingen bij tijden van krimp.
Woonbegeleidster (voormalige medewerker) –  Hoogeveen9 april 2018
Geen dag is hetzelfde. Het moeilijke aan het werk is dat je moet leren om kunnen gaan met diverse culturen. Het leukste is de diversiteit.
Fijne ervaring
Jongerenbegeleider (voormalige medewerker) –  Onnen31 januari 2018
Een hele fijne tijd heb ik gehad bij het COA. Er werden veel cursussen geboden en er werd goed om de medewerkers gedacht op vele vlakken.
Pluspunten
Cursussen, vrijheid, salaris
Minpunten
Onregelmatige tijden
Geen dag is hetzelfde
Case manager, Woon Begeleider (voormalige medewerker) –  Ter Apel5 januari 2018
Nauwe samenwerking met collega's en betrokken partijen.
Mooi, zwaar dankbaar werk.
Een gezelig
Medewerker internetcafe (voormalige medewerker) –  Uithuizen7 december 2017
Het internetcafe is voor de mensen die in de Azeilumzoekercentrum wonen. Daar wonen veel mensen uit verschilende landen. Ik manage de mensen om de computers goed te gebruiken. Het was moeilijk met mensen uit verschilende cultuuren om te gaan.
gezellig sfeer
tolk en huismeester (huidige medewerker) –  Den Helder22 oktober 2017
goede sfeer en leuke collega's en opleidings mogelijkheden
positief
Woonbegeleider (huidige medewerker) –  Arnhem21 oktober 2017
Mensen opvangen en maatschappij gereed maken. Het versterken van mensen
Veeleisende baan met leuke collega's
AMV medewerker (voormalige medewerker) –  Grave9 oktober 2017
Overdracht en vervolgens allerlei taken met of rond de alleenstaande minderjarige vluchtelingen uitvoeren. Mentortaken. Trainingen / voorlichting aanbieden. Omgeving verzorgen.
De nachtdiensten waren het zwaarste van de baan. Het leukste waren zowel de jongeren als de collega's.
Pluspunten
Collega's
Minpunten
Onregelmatig werk
Woonbegeleider (voormalige medewerker) –  Dronten9 oktober 2017
Veel geleerd over verschillende nationaliteiten
Meestal dankbaar werk
gezelige werk sfeer
Huismeester TD (voormalige medewerker) –  Amesfoort/ Deventer5 oktober 2017
Eén geweldige organisatie om voor te werken. Werken met de verschillende huismeester was een super ervaring, het T.D werk erg leuk. Geweldige Senior huismeester die alles weet en altijd voor je klaar staat. He behalen van verschillende trainingen. Eén geweldig team van mensen en management. Nooit problemen altijd voor oplossingen zorgen om the mensen te helpen die uit moeilijke landen kwamen.
Pluspunten
altijd bezig kunnen zijn.
Uitdagende doelgroep
Woonbegeleider (voormalige medewerker) –  Oude Pekela2 oktober 2017
Na mijn stagejaar bij het AZC had ik de mogelijkheid om zes weken te komen werken. Deze nam ik met beide handen aan. Het was een leerzame periode. Ik heb met veel verschillende mensen gesproken, allen hadden een andere achtergrond en andere problemen waar ze mee zaten. Het was een interessante uitdaging om zo wel individueel als binnen een groep de juiste hulpverlening aan te bieden en ervoor te zorgen dat de asielzoekers werden gestimuleerd om te werken aan hun zelfredzaamheid binnen de Nederlandse samenleving.
Pluspunten
Gezellige en leerzame werksfeer
Minpunten
Werkdruk bij grote instroom asielzoekers
Leuke werksfeer doelgroep is vluchtelingen
Huismeester (voormalige medewerker) –  Groningen28 september 2017
Een zeer leuke functie waarin je de vrijheid hebt om je eigen dag in te plannen. Centraal staat de vluchteling. Beheer van gebouwen ondersteuning aan de begeleiders en opzetten van werkschema's tbv zelfwerkzaamheid bewoners.
Pluspunten
Goeie organisatie met goede voorwaarden
Minpunten
Het werk van woonbegeleider op een AZC is uitdagend en altijd weer verrassend.
Woonbegeleider (huidige medewerker) –  Amersfoort7 september 2017
De baan van woonbegeleider is veelzijdig en altijd weer verrassend. Je hebt voortdurend te maken met mensen met uiteenlopende achtergronden, die enerzijds zelfstandig (moeten) functioneren, maar ook op bepaalde momenten hulp of ondersteuning nodig hebben. Ik heb veel vrijheid in het indelen van mijn werk, mijn locatiemanager laat veel over aan het team. Als extra taken heb ik de kamerplanning onder mijn beheer, ik probeer alle nieuwe bewoners zodanig in te plaatsen dat er de best mogelijke match met de reeds in de units verblijvende bewoners gemaakt wordt. De verschillende families moeten op een relatief klein oppervlak met elkaar leven, iets dat snel stressvol kan zijn. Verder houd ik mij bezig met de schoolgang van de minderjarige kinderen. Ik probeer hen op een voor hen zo goed mogelijke basisschool geplaatst te krijgen en in voorkomende gevallen op een instelling voor speciaal onderwijs.
Het management van het COA lijkt erg ver van de werkvloer te staan, regels worden rigide doorgevoerd zonder oog voor de gevolgen voor de individuele centra. Het lijkt belangrijker te zijn wat de buitenwereld van het COA denkt, dan wat echt goed is voor de medewerkers en de bewoners in de opvang.
Het moeilijkste van mijn baan was om genoeg afstand van persoonlijke situaties te nemen zonder aan empathie in te boeten. Dat is iets wat ik de afgelopen jaren geleerd heb. Het leukste aan mijn werk is de voortdurende interactie met de meest uiteenlopende mensen van overal uit de wereld, die allemaal een eigen verhaal hebben.
Pluspunten
Veel vrijheid op de locatie.
Minpunten
Rigide regelgeving vanuit het management.
Fijne werkomgeving met veel mogelijkheden.
Woonbegeleider (voormalige medewerker) –  Overloon27 augustus 2017
Eenmaal Coa medewerker geweest zal je altijd blijven denken aan hoe hoe het was met. Je bereik iets met mensen, je zet ze in hun kracht wat je veel voldoening ..
Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Centraal Orgaan opvang asielzoekers. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,1