Cendris Reviews

Prettige werkomgeving
Klantcontactspecialist (huidige medewerker) –  Leeuwarden1 september 2019
Veel ontwikkelmogelijkheden.
Informele sfeer op werkvloer.
Korte lijnen en prettige collega's.
Slijmen bij baas
Sr. Teamleider (voormalige medewerker) –  Breda6 augustus 2019
Van het salaris of het werk moet je het niet hebben, wel goede sfeer onderling, leuke collega’s. Als je niet goed ligt bij de baas heb je pech gehad.
Slechte teamleiders
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Groningen26 mei 2019
Teamleiders zijn erg asociaal, eerst vragen heel vriendelijk en beleefd of je met ze mee wilt komen maar zodra je alleen met ze bent beginnen ze te schreeuwen en te vloeken.
Ten eerste heel onprofessioneel als je als teamleider zo met je werknemers omgaat en ten tweede hoor je gewoon niet zo met mensen om te gaan. Vind dat je als teamleider je persoonlijke frustratie niet mee mag nemen naar je werk maar het gewoon thuis hoort te laten.
Pluspunten
Minpunten
Asociale teamleiders en pauzes worden niet doorbetaald
Niet doen!!
Service Agent (voormalige medewerker) –  Groningen25 mei 2019
Als je van jezelf houdt, zoek dan een léuke baan!
Alle ellende komt bij jou terecht, of dat nou ligt aan de klant of aan de systemen die aldoor uitvallen, of dat het bedrijf waar je voor werkt het slecht voor elkaar heeft. En heb je zelf een slechte dag dan krijg je een slechte beoordeling. Er wordt de hele tijd in je nek gehijgt. En als je met z'n allen de targets haalt krijgt Cendris een bonus waar jij natuurlijk niets van terug ziet. Er is geen ruimte om te groeien, geen tijd voor contact met je collega's alleen in de pauzes die je zelf betaalt, en een afspraak moet je een maand voor de tijd inplannen.
De nadruk ligt vooral op de negatieve aspecten, je wordt gepaaid met prijsjes en punten in plaats van dat ze je een fatsoenlijk loon geven.
Hetzelfde werk bij het bedrijf zelf levert veel meer op, maar daar mag je niet op solliciteren.
As ze je even niet meer kunnen gebruiken wordt je er zonder pardon uit gezet maar als er teveel mensen vertrekken mag je weer op komen draven. Voor een tijdje.
Pluspunten
Je zit niet de hele dag thuis. Hoewel dat soms beter voelt.
Minpunten
Als "mensenbedrijf" is Cendris niet erg menselijk voor zijn medewerkers
Cendris
klantenservice medewerkster (huidige medewerker) –  Rotterdam7 februari 2019
Cendris voelt als de eerste baan waar ik me toch wel echt gewaardeerd mens voel en meer me kan ontwikkelen om te willen zien wie ik ben. Ik ben iemand die graag de leiding neemt en ook mijn collega's helpt als ik net mijn gesprek afrond. Ik heb veel geleerd betreft de zorgverzekeringen en meestal een goed gesprek aan de lijn gehad. ik werk ook beoordeeld op mijn gesprekken en daar scoorde ik over het algemeen heel goed op. nu werk ik momenteel ook voor klantenservice OV-chipkaart. En ik kan vertellen ik ben gedreven om alleen meer te gaan doen en mijzelf verder te ontwikkelen.
Het leukste van de baan
Klantenservicemedewerker (huidige medewerker) –  Enschede5 februari 2019
Het is een ideale baan om te combineren met priveleven met schoolgaande kinderen. Ook de mogelijkheid tot thuiswerken is ideaal.
Minpuntje is dat er weinig mogelijkheden zijn om door te groeien naar een beter betaalde functie. Wel zijn er binnen de functie verschillende mogelijkheden, denk aan Servicechat, Webcare en afhandelen van e-mail.
Pluspunten
flexibele werktijden
Minpunten
salaris en weinig doorgroeimogelijkheden
Customer Service Agent (voormalige medewerker) –  Breda24 januari 2019
Weinig salaris en onzekere uren, weinig uitdagend werk.
Cendris
Coach (huidige medewerker) –  Enschede14 januari 2019
Een dag bij Cendris is afwisselend, druk en met vele collega's zorg je er voor dat het werk gedaan word.
hier verkocht ik kleren veel geleerd zij helpen je echt om het op een manier te doen die het beste bij je zelf past.
Call-centermedewerker (voormalige medewerker) –  leeuwarden30 november 2018
Geen fijn bedrijf
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven16 november 2018
In een jaar 4 verschillende managers gehad. Enorm veel roulatie in het personeel, weinig betaald, onhaalbare targets en slechte communicatie voor een bedrijf waar het allemaal om communicatie draait.
Pluspunten
Leuke collega’s
Minpunten
Geen doorgroeimogelijkheden, laag salaris
gezellige collega's, maar weinig uitdaging in werk
Agent (huidige medewerker) –  Enschede14 november 2018
veel contact met klanten, waarbij je stevig in je schoenen moet staan. Gezellige collega's, maar weinig uitdaging in de werkzaamheden. In het begin zijn gouden bergen beloofd, maar zit nog steeds op de plek waar ik ben begonnen.
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
veel gescheld van klanten, weinig uitdaging
Gebruik ze als een springplank naar iets beters.
Agent (huidige medewerker) –  Amsterdam8 november 2018
Waar een legbatterij haar geld verdiend met het zo efficiënt mogelijk houden van kippen om te verdienen aan de eieren die ze leggen, zo houd een callcenter als Cendris zijn agents om te verdienen aan de telefoontjes of emails die hij of zij wegdrukt.

Als agent heb jij een behoorlijk stressvolle baan, niet alleen ben jij constant bezig met het oplossen van andermans problemen, je word ook constant gemonitord.
Afhankelijk van hoe gevoelig je bent is het een vrij zware baan, maar daar zie je tegelijk ook weinig voor terug.

Cendris als het gros van de branche zijn bodem voeders, de verwachting is dat jij verstandig genoeg bent om uiteindelijk iets beters te vinden of simpelweg de handdoek in de ring te gooien.

Dit houd niet in dat je niets aan je werk overhoud.
Als jij het voor 6 maanden+ kan volhouden hoef jij niet te twijfelen tijdens een sollicitatie bij de vraag of je een hoge werkdruk aan kan.
Jouw communicatie en probleem oplossend vermogen gaan met grote stappen vooruit.
Waar je in de eerste weken nog stotterend tijdens je telefoontjes de leiding moest afgeven aan de bruut aan de andere kant van de lijn, draai je na een paar maanden de mensen om je vinger en kan je ze met een strak gezicht wijsmaken dat de zon om de aarde draait.

Het enige positieve (naast leuke collega's) wat ik mij kan bedenken is dat je dan ook juist die skills kan en gaat gebruiken om een nieuwe (betere) werkgever te overtuigen van jouw kunnen.
Mocht het daar uiteindelijk niet werken en je als gevolg weer naar beneden kukelt zal Cendris daar weer met open armen voor jou zijn (mits je
  meer... je bruggen niet verbrand hebt en met slechtere secundaire voorwaarden).

tldr; Elk nadeel heb se voordeel - Johan Cruiff
Pluspunten
Koffie en thee, leuke lotgenoten, mogelijkheid om part-time te werken op uren die jij kan bepalen (plan dit goed voordat je begint!)
Minpunten
Uitzichtloos, werkdruk, lunch is onbetaald, werkregime, dubbele maatstaven, CAO.
Gezellige werkomgeving en leuk collega's
Franstalige klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Breda22 februari 2018
-Leuk bederijf
-Goed Leiding
-Goed omgaan met werknemers
-Goed coaching
-Minpunt is het salaris
Pluspunten
Flexibiliteit
Minpunten
Salaris
goede werksfeer
klantencervice medewerker PostNL (voormalige medewerker) –  Leeuwarden10 januari 2018
het werken bij Cendris, ik heb het als erg prettig gevoeld, er heerst een goede werksfeer.
Leuke mensen, slechte voorwaarden
Anoniem (voormalige medewerker) –  Anoniem2 november 2017
Het bedrijf wordt gemaakt door de operatie. Collegiale sfeer, arbeidsvoorwaarden ronduit slecht. Callcentermedewerkers bouwen geen pensioen op en krijgen pauzes niet doorbetaald. Teammanagers die 40 man aansturen werken op uitzendbasis en hebben geen uitzicht op een contract. Bij Cendris willen ze voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Pluspunten
Minpunten
Arbeidsvoorwaarden
Hard werken, weinig tijd voor klant , maar leuke collegae
Klantadviseur (voormalige medewerker) –  Leeuwarden22 oktober 2017
Er wordt veel van je verwacht, maar er staat weinig tegenover. Er wordt erg op je gelet en daar word ik nerveus van. Als je iets vraagt en het is druk krijg je een snauwerig anrwoord. Er is geen tijd om een probleem goed op te lossen, alles moet snel, snel.
Pluspunten
Leuke collegae
Minpunten
Er wordt teveel op je gelet. Weinig tijd voor oplossen van problemen
Perfecte Bijbaan
Inbound (voormalige medewerker) –  Enschede16 augustus 2017
Mijn ervaring met Cendris is zeer positief. Al zie ik het wel voornamelijk als plek voor parttimers. Dit vanwege de flexibiliteit en het informele karakter. Desalniettemin zijn er zeker doorgroeimogelijkheden bij Cendris.

Maar door de grote in- en uitstroom van agents, zie ik Cendris voornamelijk als de perfecte tussenlanding.
Pluspunten
Informele werksfeer, iedereen is welkom.
Minpunten
Geen eigen lunchfaciliteiten.
Productieve en gezellige sfeer
Telemarketeer (voormalige medewerker) –  Leeuwarden6 augustus 2017
Ik heb er altijd met plezier voor diverse projecten gewerkt zowel outbound: verkoop, Pienter Project voor RIVM
inbound, goede doelen: Unicef, Plan Nederland, Nationale Calamiteiten telefoon
Pluspunten
trainingen, opleidingen, feestjes van klanten van Cendris
Fijne collega's, laag salaris
Callcenter Agent (voormalige medewerker) –  Enschede6 juli 2017
Redelijke werkgever. Van belang is dat je hier niet te lang blijft hangen. Deze werkgever zal namelijk niet in jou investeren.
Pluspunten
Eenvoudig werk.
Minpunten
Eenvoudig werk
Je bent een cijfer
Customer Contact Advisor (voormalige medewerker) –  Enschede19 juni 2017
Binnen Cendris ben je enkel een cijfer/ID nummer. Verder is er geen persoonlijke aandacht voor je competenties en ambities.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Cendris. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Cendris gesorteerd op locatie