Cendris
Ik heb mijn tijd bij CENDRIS niet altijd als positief ervaren. Op het moment van inwerken vond ik het team erg behulpzaam en wilden mij overal mee helpen. Door een hersenschudding in een privé activiteit had ik daarna echter veel moeite om de werkactiviteiten te kunnen voltooien, hier had het team in mijn beleving erg weinig begrip voor waardoor ik niet meer met plezier mijn werkzaamheden voltooide. Toen een andere werkgever mij benaderde om voor hen te werken, was deze keuze ook makkelijker gemaakt.
Ik heb daar op een zogenaamd klikgesprek geweest. De klik was goed, maar na een half uur kwam hij erachter dat ik niet aan alle voorwaarden voldeed. Een week later gesolliciteerd op een ander project. Aangenomen. 2 dagen voor de start krijg je te horen dat zij al een paar dagen wisten dat het de training niet doorgaat.
Minpunten
Zeer slechte communicatie, weten zelf niet wat ze willen, weten zelf niet wat ze opsturen.
Cendris is veranderd van een baan waar af en toe nog leuk met een collega kon praten naar een bel fabriek en er te veel dingen van je verwacht worden ze hijgen zelfs digitaal in je nek 1 woord kom hier niet werken bij de mc donalds heb je het nog beter
Wat een slecht bedrijf in Enschede. Als je eerlijk bent over jou gevoel en dat je even een pauze nodig hebt mag je niet meer terug komen. Ze zeggen dat je Altijd welkom bent maar puntje bij paaltje is dat niet zo. En werkdruk is zo hoog voor zo weinig geld. Je bent niks voor hun.
Pluspunten
Minpunten
Alles
Onvoldoende training en te hoge werkdruk. Vanuit de leiding van het bedrijf wordt er neergeken op de werknemers die de daadwerkelijke uitvoering doen. Bij onvoldoende training wordt de schuld bij de werknemers neergelegd. Daarnaast zijn de arbeidsvoorwaarden ver onder de maat.
Ze ontslaan je zodra ze je niet meer nodig hebben, geven niks om je en je bent gwn een tijdelijk persoon in hun ogen.
Een typische dag bij Cendris zit vol telefoontjes van mensen met vragen over diverse onderwerpen. Daarbij zitten veel klanten die met emotie opbellen, en daarbij vaak weerstand gaven. De sfeer tussen collegae op de werkvloer is ontspannen. Het leukste was als je mensen kon helpen hun probleem op te lossen. Het moeilijkste waren de weerstandsgesprekken met emotionele klanten.
Het is een leuke baan voor starters om mee te beginnen! Je kan zelf aangeven hoeveel uren je per week wilt werken. Dat varieert tussen de 4- 40 uur per week. Er heerst een leuke informele werksfeer! Het uurloon daarin tegen is niet top.. Maar voor de rest zou ik het zeker aan bevelen om naast je studie daar te gaan werken.
Ik heb hier vanaf oktober gewerkt tot ongeveer begin februari. Ik heb zelden zo'n slecht bedrijf en zulk naar management meegemaakt. Aan alles word je duidelijk gemaakt dat je slechts een getal binnen het bedrijf bent. Daarnaast zijn de teamleiders niet aan te spreken op wat dan ook, zij weten het wel beter. Het vervelende gegiechel en onderlinge vermijden van arbeid kwam mijn prestaties niet ten goede.
Loon is ondermaats, sfeer is zeer goed. Het loon is daar intrgen ondermaats voor het werk wat je moet doen. Er is altijd druk om je targets te halen en te verantwoorden.
Als je bij Cendris op de BO terecht komt, zit je goed. Voor de rest is het een belfabriek, waar je geen pensioenopbouw krijgt en elke seconde dient te verantwoorden.
Cendris betaald een salaris dat net boven bijstands niveau uitkomt, terwijl er best veel vam je verwacht wordt. Werk en collegs"s zijn heel leuk, maar salaris is schandalig. Maar ja, als je bijna 57 bent ben je al.blij dat je werk hebt
Na 3 maanden er te hebben gewerkt er door de teamleider uitgestuurd. Hij noemde allemaal onzinnige puntjes die hem niet aanstonden dus alles wat NIET werk inhoudelijk was en vooral tijdens de training vond hij mij druk en ik praatte veel, liet mensen niet uitpraten zogenaamd en vroeg volgens hem teveel. Vriendjespolitiek dus! Als de teamleider je mag blijf je, mag die je persoonlijk niet dan word je ontslagen. Daarnaast was ik altijd rustig gefocust aan het werk en concentreerde me meer dan de gemiddelde kwebbel collega. Mijn adhd stond m niet aan. Terwijl ik er prima mee om kan gaan. De meeste collega's zijn wel erg aardig en ook de floormanagers en coaches zijn prima niks mis mee. Sfeer verder prima. Loon sterk onder het minimum. Werkdruk veel te hoog voor zo een laag loon. Thuis werken is lekker rustig daar ging mijn voorkeur ook naar uit. Al bleef de werkdruk voor stress zorgen. Ik adviseer een echte baan te zoeken en niet op zo een onbenullig klantcontact center gaan te werken waar ze je wegsturen omdat ze je niet aanstaan qua persoonlijkheid of als je teveel voor ze bent en je een nummertje bent. En dat geld in mijn ogen voor alle callcenter/ klant contact center banen. Na meerdere slechte ervaringen met dit soort baantjes.
Pluspunten
Werksfeer
Minpunten
Werkdruk, vriendjes politiek, teamleiders en salaris.
Nog nooit zo'n ondergewaardeerd gevoel gehad bij een werkgever.
Ze beloofde je in het begin van alles, zoals sowieso een loonsverhoging na een half jaar en jaar, maar daar komen ze nu ineens allemaal op terug. En je moet jezelf nu eerst "bewijzen" voor een standaard loonsverhoging. Ik werk er 36 uur per week, maar je wordt voor 32 uur uitbetaald, want geen van de pauzes wordt betaald. Je krijgt maar €9,44 per uur!!!! Wat neerkomt op een lullige €1100 netto per maand. Daar kan toch niemand van leven? Verder krijg je allerlei extra taken waarvoor je niet bent aangenomen.

De collega's maken het enigszins goed!
The work is not very difficult, but the supervisors and work atmosphere is not very relaxing. The pay wasn't very good. The work itself was nice. I would work there under better circumstances.
gezellige werkomgeving, werkdruk erg hoog. Salaris veel te laag voor wat er van je verwacht wordt. Verloop is heel erg hoog. Werknemers gaan snel weg op een enkele uitzondering na. Zij die er al jaren zitten en een ander contract hebben blijven. De sfeer is erg leuk.
Incompetentie, vriendjespolitiek, ongemotiveerd, alles wat je niet hoopt is bij Cendris aanwezig. Wie hogerop wil kan het beste vanaf dag een slijmen bij en roken en koffie drinken met de teamleiders. Wat je doet telt niet, hoe goed je vriendjes kunt zijn is cruciaal voor je kansen. Het personeelsverloop is gigantisch. Welkom in de callcenterwereld waar je geen werknemer maar een nummer bent. Voor jou tien anderen
Geen pensioenregeling en slecht salaris, collega's maken het werk leuk.
Pluspunten
Sfeer
Minpunten
Salaris
Leuk bedrijf, gezellig mensen, uitdagingen in het beroep volop
Je helpt klanten en tussendoor maak je even een dolletje met een andere collega. Dat houdt de sfeer goed.
Veel ontwikkelmogelijkheden.
Informele sfeer op werkvloer.

Korte lijnen en prettige collega's.