Buurtzorg
Duidelijke uitleg
Fijne zelfsturende werkomgeving, tijd voor de cliënt!
Pluspunten
Zelfsturing
Minpunten
Zelsturing kan een minpunt zijn, mits onstabiel team
Zelfsturend team
Dominante collega's tonen weinig begrip voor andere collega's.
Vaak bereikbaarheidsdiensten. Balans werk/privé is er bijna niet.

Hoge werkdruk waarbij je het zelf moet oplossen. Je kunt weinig terug vallen op collega's.
Pluspunten
Veel vrijheden
Minpunten
Balans werk/privé is er amper. Vaak bereikbare diensten ook s nachts.
volgens mij de beste thuiszorg organisatie in Nederland
Zeer tevreden met werken bij deze organisatie. Kon zeer goed functioneren in het team
Pluspunten
zelfsturende teams
Minpunten
het ontbreekt wel eens aan een manager, die knopen doorhakt
Zelfsturende teams
Super leuke baan,buurtzorg is de grootste thuiszorgorganisatie van Nederland,enheeft meer dan 13.000 werknemers verdeeld over 900 teams die allemaal zelfsturend zijn.
Gelijkwaardig, clientgericht, vriendelijk, gezellig
Zelfsturend team, geen hiërarchie, geen management. Democratisch, ik kan geheel mezelf zijn. Collega's zijn ruimdenkend en behulpzaam. Arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend, ruimte en geld voor scholing en soms zomaar een financieel extraatje!
Ook worden mooie fairtraid projecten over de hele wereld gesteund.
Werken bij BZ
In alle vrijheid maar binnen de gestelde kaders je vak, zelfstandig, uit kunnen voeren
Goed en gezond bedrijf om te werken
Je kunt de cliënten voldoende aandacht geven en de teams zijn zelfsturend, dus korte lijntjes met de huisartsen e.d..

Werken in kleine teams
Pluspunten
Zie review
Minpunten
Gebroke diensten
Zelfstandig
Enorm mooie organisatie om zelfstandig als verpleegkundige te kunnen werken en jezelf verder te kunnen ontwikkelen.
Pluspunten
Fijne werktijden
Minpunten
Reiskostenvergoeding
Goede werkgever, organisatie waar veel mogelijk is vanwege zelfsturing.
Vaak werk je in leuke teams en heb je veel tijd voor de cliënten. Je kan veel van jezelf kwijt in het werk. Ook kan je cursussen volgen, studies doen, meedoen met projecten of er zelf een opzetten. Jaarlijks is er een een leuk Buurtzorgfeest en een congres met de sympathieke directeur en je krijgt naast je salaris een winstuitkering.
Pluspunten
Veel vrijheid
Minpunten
Balans werk/privé, veel bereikbaar zijn
Een werkcultuur waarin jij als verpleegkundige helemaal je functie in kwijt kan.
#Typische werkdag: je werkt vanuit je digitale planning op je eigen ChromeBook die gekoppeld is aan je Smartphone. Alle info direct bij de hand ook als je off line werkt.
#Leukste: vele relevante apps waar jij direct je info kan vinden. Ook als je off-line bent. Daarnaast heb je een top ondersteuning van het hoofdkantoor als je iets niet weet. Hier wordt binnen 24 u (vaak eerder) al op gereageerd).

#Lastige: leren omgaan met een halt te maken wat betreft werkzaamheden. Regelmatig na werktijd e.e.a wat je nog moet uitwerken voor collega. Géén 8-5 functie.

#Geleerd: inschatting duur van de zorgmomenten, inschatten acuut-niet acuut zorgvragenassessments, intakes, cliëntenplanning aaneen sluitend maken, zorgplannen optimaliseren, aanvragen personenalarmeringen,
Pluspunten
Veelzijdigheid van je beroep als (wijk)verpleegkundige
Minpunten
Zelfsturende teams: beslissingen in consensus. Mis vaak de aansturing
Christelijk cultuur binnen team
Weinig acceptatie binnen de team als je een andere mening hebt. Wordt dan gelijk buitengesloten. Alleen maar gebroken diensten, na eigen dienst bereikbaarheid ook in de nacht. Is dan moeilijk te combineren met thuissituatie.
Zelfsturing haalt jouw specifieke kwaliteiten naar boven, hier heb ik heel veel van geleerd in positieve zin
Hele fijne werkgever, geen management en volkomen zelfsturend binnen een duidelijk kader van visie en mogelijkheden, met het team alle krachten zien te bundelen om zo de beste zorg te kunnen bieden.
Goeie teamspirit is een must.

Valkuil is balans werk en privé, en daar begon het te wrikken.

Dus nu het besluit genomen om ZZPer te worden met mijn eigen agenda
Pluspunten
Eigen teamkeuzes maken
Minpunten
Balans werk en privé
werken op hoog niveau
Door de vrijheid als verpleegkundige en de onvoorspelbaarheid van de zorgvragen, wordt je uitgedaagd om consequent allert te blijven, dicht bij de mens te staan in zijn/haar laatste levensfase.
Dat maakt het werken voor Buurtzorg bijzonder prettig
Pluspunten
gebrek aan begeleiding van groepsprocessen
Minpunten
druk op privé door inval en oproep in de nacht.
Prettige manier van werken!
Door de zelfsturing en verantwoordelijkheid die dat met zich meebrengt heel prettig om te werken. Geen directe leidinggevende maar alle taken (ook naast de cliëntenzorg) worden in onderling overleg uitgevoerd. Vertrouwen en een goede samenwerking is essentieel, ieder moet daar zijn bijdrage aan kunnen leveren. Het is "meer" dan gewoon de wijkzorg en dat maakt het leuk en uitdagend!
Pluspunten
Veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
Minpunten
Balans werk-privé kan een valkuil zijn
Smart Arbetsgivare och kunde ger patienten den bästa vård det finns
Självständig jobb. Lite team gjorde allt själv utan chef!
Gjorde själv schemas för personalen. Schemas för patienten.

Behöde inte kolla på klockan när vi hjälpte patienten. Tog hjälp en halv tim eller en tim ingen problem. Gav patienten det vad de behövde utan tids tryck.

Så biligt så möjligt kantor ingen chef stor ansvarighet. Mycket delaktig i allt vad gällde kring vården.

Bra lön för att det fanns pengar eftersom det finns varken ingen chef eller management att betala. Bara en direkteur Jos de Blok.
Pluspunten
Jätte bra lön. Ingen tidstryck under jobb
Minpunten
Lite team sårbar nä det gäller tex sjukdom
Fantastic team!
I've worked at Buurtzorg Team Renkum 3.
Really loved it! The only reason for me to leave was my trip to Australia. When I'm back in The Netherlands I will certainly apply for a job here again.
Zelfsturend team
Het fijne van Buurtzorg Nederland is dat je als team zelfsturend bent. Er zitten geen onnodige bedrijfslagen in zoals teamleider, management. Hierdoor ontstaan er korte lijntjes tussen het team en de directeur.
top
Beste bedrijf
Goed voor personeel

leuk

veel ervaring
Niet alleen zorg voor clienten maar ook voor personeel
Buurtzorg creëert een veilige, fijne werkomgeving. de teams zijn klein waardoor er een veilige en open werk cultuur is. eventuele fouten kunnen besproken worden en er is ruimte om te leren.
flexibele organisatie
continue hoge werkdruk
veel onbetaalde uren draaien
Pluspunten
leermogelijkheden
Zeer betrokken organisatie maar enorme flexibiliteit gevraagd
Het werken binnen Buurtzorg was mooi. Nooit zo'n leuke werkplek gehad. Echter je moet enorm flexibel zijn en kan bijna geen priveafspraken maken. Want: als er ziekte is moet je er als team wel voor elkaar zijn. Goed voor de cliënt maar uiteindelijk niet zo heel goed voor de medewerker. Daarnaast heerst er een principe gelijke monniken gelijke kappen. Dat je hierdoor een situatie kreeg dat bijvoorbeeld wijkverzorgenden IG overvraagd werden en verpleegkundigen onder hun kunnen werkten was soms frustrerend en in een zelfstandig team ook vaak onbespreekbaar. En daarin zag ik het m.b.t. kwaliteitszorg weleens mis gaan. Dat waren voor mij belangrijke redenen om weer in een reguliere thuiszorgorganisatie te werken. Je wilt immers wel datgene doen waar je voor bent opgeleidt.
Pluspunten
Tevreden clienten, betrokken teamspirit
Minpunten
Prive veel inleveren en teamtaken niet doordacht bij welk functieniveau dit het beste thuis hoort.