Video afspelen via YouTube-knop

BOUWMAAT Reviews

BOUWMAAT heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Gezellig bedrijf met veel kansen voor het individu
Projectmanager (huidige medewerker) –  Projectmanager13 mei 2019
Bouwmaat is nog zo'n bedrijf dat niet als eerste in je op komt wanneer je op zoek bent naar een (nieuwe) baan, maar waar je wel enorm enthousiast van wordt wanneer je er bekend mee raakt. Het is een compacte organisatie met weinig hiërarchische "lagen", waardoor een familie-achtige sfeer ontstaat en je zelf een grote impact kunt hebben op wat er gebeurt. En omdat er veel ontwikkeling en vernieuwing plaatsvindt, kun je als individu een grote bijdrage leveren aan de toekomst met veel ruimte voor eigen initiatieven.
Er is veel ruimte voor doorgroeien, ik heb zelf de stap gemaakt van een baan in de logistieke operatie naar projectmanager, waarmee ik nog meer met vernieuwingen bezig ben dan voorheen. Hiervoor ben je wel afhankelijk van plekken die ontstaan, en dat gebeurt (op het hoofdkantoor) niet dagelijks vanwege de beperkte grootte, en omdat mensen gemiddeld lang bij Bouwmaat blijven werken.
Werkdruk is gezond, er wordt hard gewerkt maar bijna niet overgewerkt.
Pluspunten
familie achtige sfeer
Open en fijne werksfeer
Kassamedewerker (voormalige medewerker) –  Alphen aan den Rijn18 januari 2020
Met veel plezier binnen een klein maar gezellig team gewerkt. Het contact met klanten geeft mij energie! Een baan bij Bouwmaat kan ik zeker aanbevelen. Vanaf mijn eerste werkdag heb ik mij thuis gevoeld binnen het team en ik heb mij op communicatief vlak kunnen ontwikkelen.
gezellige teams, mensen met hart voor de zaak.
Verkoopadviseur buitendienst (huidige medewerker) –  Alphen aan den Rijn9 januari 2020
Het werk bij Bouwmaat is leuk, de doorgroeimogelijkheden zijn goed.
De collega's zijn gezellig, met hart voor de zaak en oog op resultaat.
Het leukste aan het werk zijn de relaties die je opbouwt met de klanten.
Elke dag weer een feest
Manager verkoop & vestiging (huidige medewerker) –  Utrecht7 januari 2020
Wat een geweldige baan heb ik, elke dag weer een feest en elke dag weer anders. In een team werken met geweldige collega's die elke dag weer het beste boven halen om het beste eruit te halen voor de geweldige vakmannen en vakvrouwen van Nederland. Bouwmaat onderscheidt zich op heel veel vlakken in een traditionele markt, met als doel de beste partij voor bouwend Nederland te zijn. Wij willen winnen! en dat kun je alleen als je investeert in je klanten en personeel! Kortom, alles voor je klant!
Ze beloven veel, maar uiteindelijk wordt alleen het management er beter van
Verkoop binnendienst medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam4 november 2019
Er heerst een leuke sfeer voor de mensen die binnen de cirkel van het management verkeren, maar veel beloftes op het gebied van leren en doorgroei mogelijkheden worden niet waargemaakt helaas.

Leuke collega's over het algemeen, maar helaas niet positief over het management.
Pluspunten
Vroege en late workshifts
Minpunten
Veel praatjes van de leidinggevenden, maar niet constructief en vaak op niets gebaseerd
Leuke kans, helaas corrupt
Vloermedewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam3 november 2019
Was een geweldige werkplek tot er duidelijk werd dat je alles moet managen en daarbij dat je manager liever video's kijkt zodat de werknemers extra verantwoordelijkheden krijgen. Ik vond het wel ok om zelfstandig de bestellingen en inventaris bij te houden. Helaas was er op het eind iemand aangenomen die na 2 weken al 4 man ontslagen had en daarvan was een van de werknemers al 23 jaar werkend in het bedrijf. Vandaar zal ik het nooit aanraden.
Prettig in de omgang, laag drempelig, duidelijk betreft functie en doelstellingen
Verkoper binnendienst (huidige medewerker) –  rotterdam zuid31 oktober 2019
Met het hele Team een prestatie neer zetten.
De klant centraal te zetten, en hem helpen met aankopen en services verlenen waar nodig.
Alle tools gebruiken voor de klant die hij nodig kan hebben

Positief, veel eigen verantwoordelijkheid
Moeilijk: Je moet veel kennis hebben in bouwmaterialen en gesprek technieken

UItdagend door de nadruk die er bij bouwmaat ligt op kennis en kunde is er veel ruimte voor trainingen etc, daar word heel veel tijd in gestoken.
Pluspunten
Veel doorgroei en traingsmogelijkheden
Minpunten
Veel kennis en kunde nodig, je moet er wel voor gaan
Het is er gezellig je kan tv kijken als je het wilt
Hulpkracht (huidige medewerker) –  medewerker21 september 2019
Het is leuk ,goed maar ook hard werk.Maar ga er met me plezier naartoe.
Pluspunten
af en toe wel gratis lunch
Minpunten
niet echt
Compleet saaie baan
Voorraadbeheer (voormalige medewerker) –  Noord-Brabant30 augustus 2019
Echt een baan waar totaal niks in te beleven valt. Saai, verveling slaat snel toe. Zou er echt nooit aan begonnen zijn als ik dit wist van te voren. Ze waren ook totaal niet voorbereid om mijn komst, er was dus geen inwerkprogramma. Niet aan beginnen dus.
Pluspunten
Minpunten
Saai, verveling echt totaal geen uitdaging.
Officiële reactie van BOUWMAAT
17 september 2019

Beste,

Bedankt voor jouw eerlijke review.
Als Bouwmaat streven we naar een dynamische en prettige werkplek waarin medewerkers worden uitgedaagd het beste uit zichzelf te halen.
Daarom betreuren wij jouw ervaring ten zeerste.
Wij gaan ons inwerktraject goed tegen het licht houden om dit in de toekomst te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Bouwmaat

klantgerichte werksfeer, maar ook oog voor resultaatgericht!
Manager Verkoop en Vestiging (huidige medewerker) –  Enschede14 augustus 2019
Bij Bouwmaat draait het om dat wat jij als medewerker 'doet' voor jouw klant! Hoe meer 'jij' geeft en brengt, hoe meer de klant dit zal beantwoorden door omzet en trouw aan de formule.
Het is een bedrijf met groeikansen en volop ontwikkelmogelijkheden. Alleen jij bepaald wel min of meer jouw eigen succes!
Moeilijk is aan de toenemende klantverwachting te voldoen, leukste is als dit lukt en jij met jouw team daar de credits van mag ontvangen.
Pluspunten
Dynamisch, veelzijdig, elke dag uitdagend.
Minpunten
Onredelijke verzoeken en veel zaakjes tegelijk.
It's a living
Medewerker (huidige medewerker) –  anoniem7 augustus 2019
Vrij algemeen werk, niets heel opzienbarends of indrukwekkends. Bedrijf heeft een hierarchische structuur waarin bureaucratie en protocollen boven mensen staan, maar dat is gangbaar bij de meeste ketens
Een warm welkom
HR Adviseur (huidige medewerker) –  Breukelen6 augustus 2019
Nieuwe collega's worden op dezelfde manier ontvangen als vaste klanten: met een warm welkom. De medewerkers zijn betrokken en zetten zich maximaal in voor hun vestiging. Het management is ambitieus om de vakman de kennis, producten en diensten te bieden de aansluit om hun behoefte van dit moment.
Pluspunten
Doorgroeimogelijkheden, bedrijfscultuur, flexibele werktijden
Prettige werkomgeving met ruimte voor groei
Database Marketeer (huidige medewerker) –  Bunschoten5 augustus 2019
Bouwmaat is typisch zo'n bedrijf waar je je snel thuis voelt. Je bent onderdeel van een team en dat voelt zo door alle geledingen heen. De werkzaamheden zijn divers en er is voldoende ruimte en ondersteuning om nieuwe dingen te proberen en jezelf te blijven ontwikkelen.
Pluspunten
Collegiale sfeer, ruimte voor een flauwe grap
Familiair bedrijf met veel doorgroei mogelijkheden
Manager servicedesk (huidige medewerker) –  Bunschoten-Spakenburg5 augustus 2019
Bouwmaat Nederland is een bedrijf waar je jezelf kunt zijn, waar je prettig kunt werken, je leuke collega's krijgt en je kunt ontplooien in je eigen ontwikkeling en ontwikkelen in functie.
Pluspunten
leuke collega's en veelzijdog werk
Leuke plek om te werken
Teamleider verkoop (huidige medewerker) –  Amsterdam Westpoort5 augustus 2019
Interessante werkplek met heel veel diversiteit. Leuke mensen om mee te werken en iedere medewerker krijgt de ruimte zich te ontwikkelen en zichzelf te zijn. Er is ruimte voor overleg en er wordt naar je geluisterd.
Leukste werkgever van het Land
Teamleider Service (huidige medewerker) –  Eindhoven2 augustus 2019
Ga al meer dan 19 jaar met plezier naar mijn werk!
laag drempeligheid
verkoopadviseur buitendienst (huidige medewerker) –  Enschede2 augustus 2019
Bouwmaat is een soort familie tussen collega's en klanten.
de laag-drempeligheid brengt een vertrouwde sfeer
Pluspunten
wisselend werk
Minpunten
eigen ondernemerschap
Leuk bedrijf
Debiteurenbeheer (huidige medewerker) –  Bunschoten19 juli 2019
Leuk bedrijf om voor te werken. Hoewel we de afgelopen jaren groeiende zijn ken je elkaar bijna allemaal, informele sfeer, kortom prettig bedrijf om werkzaam bij te zijn.
Fijn bedrijf met voldoende ontwikkelingsmogelijkheden
Online Marketeer (huidige medewerker) –  Bunschoten19 juli 2019
Bouwmaat is een fijn bedrijf om voor te werken. Vanaf de eerste dag voelde ik mij meer dan welkom. Er heerst een hele warme bedrijfscultuur. Je komt dus terecht in een warm bad met leuke collega's.

Wat betreft de werkzaamheden krijg je alle vrijheid, zolang je wel bewuste keuzes maakt en deze ook toe kan lichten. Er is voldoende ruimte om je te ontwikkelen, zowel op persoonlijk gebied als om specialist te worden in hetgeen je doet. Ook liggen er nog heel veel kansen op het gebied van online marketing, waardoor je altijd voldoende uitdaging hebt in je werk.

Ik ga elke dag met heel veel plezier naar mijn werk!
Pluspunten
Fijne werksfeer, doorgroeimogelijkheden, altijd uitdaging in je werk
Leuke werksfeer en goede beleiding
Online Marketeer (huidige medewerker) –  Bunschoten-Spakenburg19 juli 2019
Leuk bedrijf om voor te werken met goede arbeidsvoorwaarden. Zeker voor jongere mensen ook een hele goede pensioenregeling.

Bedrijfscultuur is erg open en familiair. Op het hoofdkantoor zijn korte lijnen en iedere afdeling is erg benaderbaar. Alle deuren staan open.

Zelf werkzaam op de afdeling marketing en E-commerce en heb het er erg naar mijn zin. We hebben een leuk team en zeker op online vlak maken we mooie sprongen en grijpen we de kansen die we kunnen pakken. Hierbij krijgen we ook veel eigen verantwoordelijkheid, wat het werk nog uitdagender maakt.
Pluspunten
Prettige sfeer op kantoor
Minpunten
grote, drukke afdeling(en)
Sfeervolle en professionele werkgever
Marketeer (huidige medewerker) –  Bunschoten7 juni 2019
Ooit begonnen als stagiaire bij de afdeling Kluswebsite (onderdeel van Bouwmaat). Na mijn stage periode heeft Bouwmaat mij een baan aangeboden op de Servicedesk. Een uitdagende afdeling waar je veel over het bedrijf Bouwmaat leert. Na een aantal jaar was het tijd voor een nieuwe stap in mijn carrière. Ik had het erg naar mijn zin bij het bedrijf dus een stapje hogerop binnen het bedrijf had mijn voorkeur. Gelukkig bood Bouwmaat mij een kans aan als Marketeer op de Marketing afdeling en deze heb ik met beide handen aangepakt. Inmiddels werk ik al langer dan 5 jaar bij Bouwmaat. Zeker voor jonge mensen is dit een prachtig bedrijf om je te ontwikkelen waarbij je ook nog eens te maken hebt met goede arbeidsvoorwaarden.
Pluspunten
Sfeervol, mogelijkheid om door te groeien, leuke uitjes

Stel een vraag over solliciteren of werken bij BOUWMAAT. Onze community staat klaar om te antwoorden.