BOUWMAAT
BOUWMAAT heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Bouwmaat is nog zo'n bedrijf dat niet als eerste in je op komt wanneer je op zoek bent naar een (nieuwe) baan, maar waar je wel enorm enthousiast van wordt wanneer je er bekend mee raakt. Het is een compacte organisatie met weinig hiërarchische "lagen", waardoor een familie-achtige sfeer ontstaat en je zelf een grote impact kunt hebben op wat er gebeurt. En omdat er veel ontwikkeling en vernieuwing plaatsvindt, kun je als individu een grote bijdrage leveren aan de toekomst met veel ruimte voor eigen initiatieven.
Er is veel ruimte voor doorgroeien, ik heb zelf de stap gemaakt van een baan in de logistieke operatie naar projectmanager, waarmee ik nog meer met vernieuwingen bezig ben dan voorheen. Hiervoor ben je wel afhankelijk van plekken die ontstaan, en dat gebeurt (op het hoofdkantoor) niet dagelijks vanwege de beperkte grootte, en omdat mensen gemiddeld lang bij Bouwmaat blijven werken.

Werkdruk is gezond, er wordt hard gewerkt maar bijna niet overgewerkt.
Pluspunten
familie achtige sfeer
Heel relaxt sweer om te werken grote winkel leuke collegas wordt veel voor de werknemenrs georganiseert
Pluspunten
Goeie werk tijden
Minpunten
Waren er niet
Ik heb bijna 2 jaar voor het bedrijf gewerkt al hulpkracht. Ik wou graag meer uitdaging en werk op mijn niveau, maar dat ging lastig. Ik heb uiteindelijk taken gekregen die buiten mijn functiegroep vallen zonder daar ooit iets extra's voor te hebben gezien. Er was mij vanuit het management belooft dat er naar de financiële situatie gekeken zou worden, echter is dit nooit gebeurt. Ik kon geen hogere functie krijgen, al zeiden ze dat ik dat goed aankon, maar mocht wel de taken hebben die bij die functie behoorde. Ik vind dat niet helemaal eerlijk vooral niet als je bedenkt dat je voor het minimum loon aan het werk bent.

Ook de werkdruk is zeer hoog bij Bouwmaat, je hebt altijd het idee dat je voor je minimum loon maximaal moet rennen om je dag te halen. Hierbij helpt het niet als je manager ook nog eens naar je toekomt met onrealistische targets. Het is veel te druk in de winkel, koppel dat met het feit dat Bouwmaat het presteert altijd te weinig personeel in te zetten, en je hebt een torenhoge werkdruk.

Verder wordt er enorm gepocht met het opleidingshuis wat ze hebben, maar in de praktijk is hier nooit tijd voor gemaakt ondanks de vele vragen hierna. 'je moet het maar in je vrije tijd doen' krijg je dan te horen. Niet mogelijk als je 40 uur in de week werkt als je het aan mij vraagt.

Ook worden er veel mooie beloftes gemaakt die stuk voor stuk niets waard bleken te zijn. Veel informatie is voor mij achtergehouden en wat dat betreft hangt er geen fijne sfeer.

Het team aan de andere kan kan ik niets op aanmerken, altijd vrolijk altijd gezellig. vaak genoeg een avond
 - meer...
Na meer dan 5 jaar werkzaam te zijn geweest werden er managers verschoven en/of nieuwe managers aangenomen. Na deze verschuiving werd je gewoonweg 'verplicht' je baan op te zeggen omdat je niet competent zou zijn aan je werkzaamheden. Helaas heb ik door druk van bovenaf en mede door de nieuwe managers, de oude vertrouwde managers zien verdwijnen. De nieuwe managers hadden geen oog meer voor jou als medewerker als je niet in hun straatje zou passen. Helaas te familiair bedrijf geworden, waar je in wezen verplicht bent om na je werktijd nog met je collega's tijd door te brengen.
Het is een slecht bedrijf dat zich niet aan hun afspraken houden. Het overwerk wordt niet uitbetaaldt en nieuw personeel komt en gaat weer.

Veel positieve reacties komen waarschijnlijk van het management waardoor je geen eerlijken indruk van het bedrijf kan krijgt.
Pluspunten
Minpunten
Liegen, hoge werkdruk en werkverdeling
Hoe meer je kunt des te meer je moet doen.
De managers krijgen een bonus gebaseerd op omzet EN aantal ingezette uren, hierdoor is het in hun voordeel om het personeel tot het uiterste te pushen.

Er wordt veel beloofd qua doorgroeimogelijkheden of hulpmiddelen voor de werkzaamheden, maar dit wordt zelden nagekomen.

Dit is waarschijnlijk niet van toepassing bij elke vestiging.
Zorg dat je binnen de groep (collega’s) past, niet harder werken dan de rest
Met veel plezier binnen een klein maar gezellig team gewerkt. Het contact met klanten geeft mij energie! Een baan bij Bouwmaat kan ik zeker aanbevelen. Vanaf mijn eerste werkdag heb ik mij thuis gevoeld binnen het team en ik heb mij op communicatief vlak kunnen ontwikkelen.
Het werk bij Bouwmaat is leuk, de doorgroeimogelijkheden zijn goed.
De collega's zijn gezellig, met hart voor de zaak en oog op resultaat.

Het leukste aan het werk zijn de relaties die je opbouwt met de klanten.
Wat een geweldige baan heb ik, elke dag weer een feest en elke dag weer anders. In een team werken met geweldige collega's die elke dag weer het beste boven halen om het beste eruit te halen voor de geweldige vakmannen en vakvrouwen van Nederland. Bouwmaat onderscheidt zich op heel veel vlakken in een traditionele markt, met als doel de beste partij voor bouwend Nederland te zijn. Wij willen winnen! en dat kun je alleen als je investeert in je klanten en personeel! Kortom, alles voor je klant!
Er heerst een leuke sfeer voor de mensen die binnen de cirkel van het management verkeren, maar veel beloftes op het gebied van leren en doorgroei mogelijkheden worden niet waargemaakt helaas.

Leuke collega's over het algemeen, maar helaas niet positief over het management.
Pluspunten
Vroege en late workshifts
Minpunten
Veel praatjes van de leidinggevenden, maar niet constructief en vaak op niets gebaseerd
Was een geweldige werkplek tot er duidelijk werd dat je alles moet managen en daarbij dat je manager liever video's kijkt zodat de werknemers extra verantwoordelijkheden krijgen. Ik vond het wel ok om zelfstandig de bestellingen en inventaris bij te houden. Helaas was er op het eind iemand aangenomen die na 2 weken al 4 man ontslagen had en daarvan was een van de werknemers al 23 jaar werkend in het bedrijf. Vandaar zal ik het nooit aanraden.
Met het hele Team een prestatie neer zetten.
De klant centraal te zetten, en hem helpen met aankopen en services verlenen waar nodig.

Alle tools gebruiken voor de klant die hij nodig kan hebben

Positief, veel eigen verantwoordelijkheid

Moeilijk: Je moet veel kennis hebben in bouwmaterialen en gesprek technieken

UItdagend door de nadruk die er bij bouwmaat ligt op kennis en kunde is er veel ruimte voor trainingen etc, daar word heel veel tijd in gestoken.
Pluspunten
Veel doorgroei en traingsmogelijkheden
Minpunten
Veel kennis en kunde nodig, je moet er wel voor gaan
Het is leuk ,goed maar ook hard werk.Maar ga er met me plezier naartoe.
Pluspunten
af en toe wel gratis lunch
Minpunten
niet echt
Echt een baan waar totaal niks in te beleven valt. Saai, verveling slaat snel toe. Zou er echt nooit aan begonnen zijn als ik dit wist van te voren. Ze waren ook totaal niet voorbereid om mijn komst, er was dus geen inwerkprogramma. Niet aan beginnen dus.
Pluspunten
Minpunten
Saai, verveling echt totaal geen uitdaging.
Officiële reactie van BOUWMAAT
17 september 2019
Beste,

Bedankt voor jouw eerlijke review.

Als Bouwmaat streven we naar een dynamische en prettige werkplek waarin medewerkers worden uitgedaagd het beste uit zichzelf te halen.

Daarom betreuren wij jouw ervaring ten zeerste.

Wij gaan ons inwerktraject goed tegen het licht houden om dit in de toekomst te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Bouwmaat
Bij Bouwmaat draait het om dat wat jij als medewerker 'doet' voor jouw klant! Hoe meer 'jij' geeft en brengt, hoe meer de klant dit zal beantwoorden door omzet en trouw aan de formule.
Het is een bedrijf met groeikansen en volop ontwikkelmogelijkheden. Alleen jij bepaald wel min of meer jouw eigen succes!

Moeilijk is aan de toenemende klantverwachting te voldoen, leukste is als dit lukt en jij met jouw team daar de credits van mag ontvangen.
Pluspunten
Dynamisch, veelzijdig, elke dag uitdagend.
Minpunten
Onredelijke verzoeken en veel zaakjes tegelijk.
Vrij algemeen werk, niets heel opzienbarends of indrukwekkends. Bedrijf heeft een hierarchische structuur waarin bureaucratie en protocollen boven mensen staan, maar dat is gangbaar bij de meeste ketens
Nieuwe collega's worden op dezelfde manier ontvangen als vaste klanten: met een warm welkom. De medewerkers zijn betrokken en zetten zich maximaal in voor hun vestiging. Het management is ambitieus om de vakman de kennis, producten en diensten te bieden de aansluit om hun behoefte van dit moment.
Pluspunten
Doorgroeimogelijkheden, bedrijfscultuur, flexibele werktijden
Bouwmaat is typisch zo'n bedrijf waar je je snel thuis voelt. Je bent onderdeel van een team en dat voelt zo door alle geledingen heen. De werkzaamheden zijn divers en er is voldoende ruimte en ondersteuning om nieuwe dingen te proberen en jezelf te blijven ontwikkelen.
Pluspunten
Collegiale sfeer, ruimte voor een flauwe grap
Bouwmaat Nederland is een bedrijf waar je jezelf kunt zijn, waar je prettig kunt werken, je leuke collega's krijgt en je kunt ontplooien in je eigen ontwikkeling en ontwikkelen in functie.
Pluspunten
leuke collega's en veelzijdog werk
Minpunten
Interessante werkplek met heel veel diversiteit. Leuke mensen om mee te werken en iedere medewerker krijgt de ruimte zich te ontwikkelen en zichzelf te zijn. Er is ruimte voor overleg en er wordt naar je geluisterd.