Video afspelen via YouTube-knop

BOUWMAAT Reviews

BOUWMAAT heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Gezellig bedrijf met veel kansen voor het individu
Projectmanager (huidige medewerker) –  Projectmanager13 mei 2019
Bouwmaat is nog zo'n bedrijf dat niet als eerste in je op komt wanneer je op zoek bent naar een (nieuwe) baan, maar waar je wel enorm enthousiast van wordt wanneer je er bekend mee raakt. Het is een compacte organisatie met weinig hiërarchische "lagen", waardoor een familie-achtige sfeer ontstaat en je zelf een grote impact kunt hebben op wat er gebeurt. En omdat er veel ontwikkeling en vernieuwing plaatsvindt, kun je als individu een grote bijdrage leveren aan de toekomst met veel ruimte voor eigen initiatieven.
Er is veel ruimte voor doorgroeien, ik heb zelf de stap gemaakt van een baan in de logistieke operatie naar projectmanager, waarmee ik nog meer met vernieuwingen bezig ben dan voorheen. Hiervoor ben je wel afhankelijk van plekken die ontstaan, en dat gebeurt (op het hoofdkantoor) niet dagelijks vanwege de beperkte grootte, en omdat mensen gemiddeld lang bij Bouwmaat blijven werken.
Werkdruk is gezond, er wordt hard gewerkt maar bijna niet overgewerkt.
Pluspunten
familie achtige sfeer
Compleet saaie baan
Voorraadbeheer (voormalige medewerker) –  Noord-Brabant30 augustus 2019
Echt een baan waar totaal niks in te beleven valt. Saai, verveling slaat snel toe. Zou er echt nooit aan begonnen zijn als ik dit wist van te voren. Ze waren ook totaal niet voorbereid om mijn komst, er was dus geen inwerkprogramma. Niet aan beginnen dus.
Pluspunten
Minpunten
Saai, verveling echt totaal geen uitdaging.
Officiële reactie van BOUWMAAT
17 september 2019

Beste,

Bedankt voor jouw eerlijke review.
Als Bouwmaat streven we naar een dynamische en prettige werkplek waarin medewerkers worden uitgedaagd het beste uit zichzelf te halen.
Daarom betreuren wij jouw ervaring ten zeerste.
Wij gaan ons inwerktraject goed tegen het licht houden om dit in de toekomst te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Bouwmaat

klantgerichte werksfeer, maar ook oog voor resultaatgericht!
Manager Verkoop en Vestiging (huidige medewerker) –  Enschede14 augustus 2019
Bij Bouwmaat draait het om dat wat jij als medewerker 'doet' voor jouw klant! Hoe meer 'jij' geeft en brengt, hoe meer de klant dit zal beantwoorden door omzet en trouw aan de formule.
Het is een bedrijf met groeikansen en volop ontwikkelmogelijkheden. Alleen jij bepaald wel min of meer jouw eigen succes!
Moeilijk is aan de toenemende klantverwachting te voldoen, leukste is als dit lukt en jij met jouw team daar de credits van mag ontvangen.
Pluspunten
Dynamisch, veelzijdig, elke dag uitdagend.
Minpunten
Onredelijke verzoeken en veel zaakjes tegelijk.
It's a living
Medewerker (huidige medewerker) –  anoniem7 augustus 2019
Vrij algemeen werk, niets heel opzienbarends of indrukwekkends. Bedrijf heeft een hierarchische structuur waarin bureaucratie en protocollen boven mensen staan, maar dat is gangbaar bij de meeste ketens
Een warm welkom
HR Adviseur (huidige medewerker) –  Breukelen6 augustus 2019
Nieuwe collega's worden op dezelfde manier ontvangen als vaste klanten: met een warm welkom. De medewerkers zijn betrokken en zetten zich maximaal in voor hun vestiging. Het management is ambitieus om de vakman de kennis, producten en diensten te bieden de aansluit om hun behoefte van dit moment.
Pluspunten
Doorgroeimogelijkheden, bedrijfscultuur, flexibele werktijden
Prettige werkomgeving met ruimte voor groei
Database Marketeer (huidige medewerker) –  Bunschoten5 augustus 2019
Bouwmaat is typisch zo'n bedrijf waar je je snel thuis voelt. Je bent onderdeel van een team en dat voelt zo door alle geledingen heen. De werkzaamheden zijn divers en er is voldoende ruimte en ondersteuning om nieuwe dingen te proberen en jezelf te blijven ontwikkelen.
Pluspunten
Collegiale sfeer, ruimte voor een flauwe grap
Familiair bedrijf met veel doorgroei mogelijkheden
Manager servicedesk (huidige medewerker) –  Bunschoten-Spakenburg5 augustus 2019
Bouwmaat Nederland is een bedrijf waar je jezelf kunt zijn, waar je prettig kunt werken, je leuke collega's krijgt en je kunt ontplooien in je eigen ontwikkeling en ontwikkelen in functie.
Pluspunten
leuke collega's en veelzijdog werk
Leuke plek om te werken
Teamleider verkoop (huidige medewerker) –  Amsterdam Westpoort5 augustus 2019
Interessante werkplek met heel veel diversiteit. Leuke mensen om mee te werken en iedere medewerker krijgt de ruimte zich te ontwikkelen en zichzelf te zijn. Er is ruimte voor overleg en er wordt naar je geluisterd.
Leukste werkgever van het Land
Teamleider Service (huidige medewerker) –  Eindhoven2 augustus 2019
Ga al meer dan 19 jaar met plezier naar mijn werk!
laag drempeligheid
verkoopadviseur buitendienst (huidige medewerker) –  Enschede2 augustus 2019
Bouwmaat is een soort familie tussen collega's en klanten.
de laag-drempeligheid brengt een vertrouwde sfeer
Pluspunten
wisselend werk
Minpunten
eigen ondernemerschap
Leuk bedrijf
Debiteurenbeheer (huidige medewerker) –  Bunschoten19 juli 2019
Leuk bedrijf om voor te werken. Hoewel we de afgelopen jaren groeiende zijn ken je elkaar bijna allemaal, informele sfeer, kortom prettig bedrijf om werkzaam bij te zijn.
Fijn bedrijf met voldoende ontwikkelingsmogelijkheden
Online Marketeer (huidige medewerker) –  Bunschoten19 juli 2019
Bouwmaat is een fijn bedrijf om voor te werken. Vanaf de eerste dag voelde ik mij meer dan welkom. Er heerst een hele warme bedrijfscultuur. Je komt dus terecht in een warm bad met leuke collega's.

Wat betreft de werkzaamheden krijg je alle vrijheid, zolang je wel bewuste keuzes maakt en deze ook toe kan lichten. Er is voldoende ruimte om je te ontwikkelen, zowel op persoonlijk gebied als om specialist te worden in hetgeen je doet. Ook liggen er nog heel veel kansen op het gebied van online marketing, waardoor je altijd voldoende uitdaging hebt in je werk.

Ik ga elke dag met heel veel plezier naar mijn werk!
Pluspunten
Fijne werksfeer, doorgroeimogelijkheden, altijd uitdaging in je werk
Leuke werksfeer en goede beleiding
Online Marketeer (huidige medewerker) –  Bunschoten-Spakenburg19 juli 2019
Leuk bedrijf om voor te werken met goede arbeidsvoorwaarden. Zeker voor jongere mensen ook een hele goede pensioenregeling.

Bedrijfscultuur is erg open en familiair. Op het hoofdkantoor zijn korte lijnen en iedere afdeling is erg benaderbaar. Alle deuren staan open.

Zelf werkzaam op de afdeling marketing en E-commerce en heb het er erg naar mijn zin. We hebben een leuk team en zeker op online vlak maken we mooie sprongen en grijpen we de kansen die we kunnen pakken. Hierbij krijgen we ook veel eigen verantwoordelijkheid, wat het werk nog uitdagender maakt.
Pluspunten
Prettige sfeer op kantoor
Minpunten
grote, drukke afdeling(en)
Sfeervolle en professionele werkgever
Marketeer (huidige medewerker) –  Bunschoten7 juni 2019
Ooit begonnen als stagiaire bij de afdeling Kluswebsite (onderdeel van Bouwmaat). Na mijn stage periode heeft Bouwmaat mij een baan aangeboden op de Servicedesk. Een uitdagende afdeling waar je veel over het bedrijf Bouwmaat leert. Na een aantal jaar was het tijd voor een nieuwe stap in mijn carrière. Ik had het erg naar mijn zin bij het bedrijf dus een stapje hogerop binnen het bedrijf had mijn voorkeur. Gelukkig bood Bouwmaat mij een kans aan als Marketeer op de Marketing afdeling en deze heb ik met beide handen aangepakt. Inmiddels werk ik al langer dan 5 jaar bij Bouwmaat. Zeker voor jonge mensen is dit een prachtig bedrijf om je te ontwikkelen waarbij je ook nog eens te maken hebt met goede arbeidsvoorwaarden.
Pluspunten
Sfeervol, mogelijkheid om door te groeien, leuke uitjes
Informele werkomgeving met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Amersfoort14 mei 2019
Bouwmaat is een open organisatie waar jij jezelf als professionele partner kan ontwikkelen voor de klant. De klant centraal zetten is daar een belangrijk onderdeel van. Wat zijn de behoefte van de klant, maar ook weten waarom de klant nou speciaal bij Bouwmaat komt zijn belangrijke vragen.

Je kan jezelf ontwikkelen maar daarnaast moet je soms wel knokken om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen. Er is veel ruimte voor eigen inbreng maar dat brengt ook veel verantwoording met zich mee.

Als je hier goed mee kan omgaan is Bouwmaat een fijne werkgever. Het verschilt wel onder welke franchisenemer je te werken komt. Kijk goed bij welke je het beste past.
Pluspunten
Veel ruimte
Minpunten
Te veel ruimte
Open bedrijfscultuur met vriendelijke collega's
Marketing (huidige medewerker) –  Bunschoten-Spakenburg14 mei 2019
Bouwmaat is z'n bedrijf waar je in eerste instantie niet aan zou denken om te gaan werken op het Kantoor. Maar de bedrijfscultuur is erg open en vriendelijk. Je merkt dat dit ook belangrijk is en onderhouden wordt.

Er is genoeg ruimte om aan jezelf/kennis te werken betreft studies, meet-ups of het volgen van masterclasses.
Pluspunten
Vriendelijke collega's, Genoeg studie mogelijkheden
Minpunten
Werkdagen kunnen rommelig en ad hoc zijn
Samen werken is het motto, elkaar helpen en natuurlijk de klanten op de 1ste plaats zetten geeft veel voldoening en wekplezier.
MAnager verkoop en vestiging (huidige medewerker) –  Hoofddorp11 mei 2019
Bij Bouwmaat krijg je de kans om jezelf verder te ontwikkelen in zowel de logistiek en/of de commercie. Initiatief nemen wordt gewaardeerd. Klanten en elkaar helpen is een must om het verschil te maken in kwaliteit en vakmanschap.
De bedrijfscultuur is er een van no-nonsense en met een enorm familie gevoel.
Plannen en organiseren van je werk is het meest lastige omdat bij Bouwmaat de klant altijd op 1 staat. Dus eerst de klant en dan je werk op tijd af hebben is wel eens een uitdaging.
Het leukste is als een klant met een traktatie komt omdat alles super geregeld is voor hem.
Pluspunten
Prima werksfeer, no-nonsense
Minpunten
Weet ik zo niet te noemen
Van kassa naar voorraadbeheer
Voorraadbeheer (huidige medewerker) –  Breda10 mei 2019
Na 10 jaar kassa werk gedaan te hebben mocht ik voorraadbeheer gaan doen. Ondanks dat ik hier al wel mee bezig was als het rustig was bij de kassa kwam er toch meer bij kijken dan ik in eerste instantie dacht. Het is ontzettend leuk werk met heel veel afwisseling. Het enige wat ik minder leuk vind is als ik een flink bedrag moet afschrijven en we er niet achter kunnen komen wat hier vooraf mee gebeurt is. Het is fijn om mijn eigen planning te hebben en ik zelf op de dag kan bekijken wat er gedaan moet worden. Ik weet wat er van me verwacht word en daar handel ik ook naar. Elke dag leer je weer bij over de producten of over ASPOS.
Wij hebben een leuk team en staan altijd voor elkaar klaar en vullen elkaar aan en steunen elkaar waar nodig. Ik heb een fijne band met onze MLS en kan over alles bij haar terecht, zowel zakelijk als privé en zij zorgt er voor dat voor iedereen de drempel laag is en de deur staat altijd open. Het moeilijkste van mijn baan vind ik soms het loslaten van zaken die ik graag zou oplossen wat op dat moment niet altijd lukt.
Pluspunten
de klant een vervangend artikel meegeven als er iets niet op voorraad is.
Minpunten
Met regelmaat in de avond naar het werk moeten voor overleg of training.
saai
Vulploegmedewerker (voormalige medewerker) –  Zwolle23 april 2019
als commercieel medewerker op stage gekomen, heel zelden wat commercieels gedaan. Het was alleen maar vakkenvullen en het heeft mij geen commerciële ervaring opgeleverd
Leuk bedrijf om voor te werken met zeer prettige bedrijfscultuur
Online Marketeer (huidige medewerker) –  Bunschoten-Spakenburg18 april 2019
Ik voelde mij direct welkom bij Bouwmaat. Na een uitgebreide inwerkperiode ben ik langzaam in mijn rol gegroeid op het hoofdkantoor in Bunschoten en ga ik elke dag met plezier naar mijn werk. Er zijn veel mogelijkheden om door te groeien en jezelf te ontwikkelen.

De bedrijfscultuur is erg informeel en geeft je genoeg vrijheid om jezelf te kunnen zijn en jezelf te laten zien. Ik heb geen moment spijt gehad van mijn overstap naar Bouwmaat en zie mijzelf hier de komende jaren nog veel kansen pakken,
Pluspunten
Gezellige sfeer, leuke collega's, doorgroeimogelijkheden, betrokken management
hectisch, maar daarom ook leuk werken in een fijn team.
allround medewerker in logistiek en verkoop (voormalige medewerker) –  Nieuwegein18 april 2019
Altijd afwisselend, doorwerken, maar tevreden klanten de deur uit zien lopen, maakt veel goed.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij BOUWMAAT. Onze community staat klaar om te antwoorden.