Booking.com Reviews

57 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 542 reviews
Sorteer op: Relevantie | Beoordeling | Datum
4,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
voorzichtig, aandacht aan klanten, mooie werkomgeving sfeer
Customer Service Representative (voormalige medewerker) –  Amsterdam Centrum30 januari 2019
De dag begint om acht uur. Achter mijn computer blijf ik aan de lijn om op de problemen van de gasten te lossen, zorgvuldig om de procedures te volgen, met aandacht voor de klanten, met de bereidheid om onmiddellijk ter zake te gaan.

Ik vond het erg leuk om bij Booking.com te werken omdat we allemaal een initiële training kregen en een constante feedback over ons werk. We waren geholpen om te groeien.
Ik heb mooie herinnering aan zowel de collega's als de kantooromgeving.
Was deze review waardevol?Ja 3NeeRapporteren
3,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Slechte afhandeling
Customer Service Guest Specialist (voormalige medewerker) –  Amsterdam Sloterdijk17 januari 2019
Booking is een erg slechte werkgever op het moment dat je wat mankeert. Er wordt vanuit HR nergens op gereageerd.

Je bent geen persoon maar een nummer. Erg slecht management
Was deze review waardevol?Ja 2NeeRapporteren
4,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Oportunidad de aprender varios ámbitos dentro de un mismo departamento.
Atención al cliente (voormalige medewerker) –  Ámsterdam26 december 2018
Gestionar reservas y ayudar a los hoteles a modificar su página Extranet me sirvió para aprender nuevas técnicas dentro del sistema y para mejorar mi comunicación y trato hacia el público.
Was deze review waardevol?Ja 2NeeRapporteren
5,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Gran multinacional que no quiere ser una
PARTNER INSIGHTS RESEARCHER (voormalige medewerker) –  AMSTERDAM, NL12 december 2018
Tuve la suerte de empezar mi carrera en las oficinas centrales de Booking.com. Es una gran compañía en la que aprendí muchísimo en algo mas de 2 años. Se te otorga completa independencia desde el primer día para realizar tu trabajo y hay espacio para las ideas nuevas y la creatividad. Esto se equilibra con la importancia que se le da al trabajo en equipo así como a que las decisiones se tomen basadas en los datos y no en la intuición. Booking.com tiene una cultura muy dinámica que se basa en los resultados rápidos, así que si quieres trabajar ahí es importante que no seas reticente al cambio continuo.
Was deze review waardevol?Ja 1NeeRapporteren
5,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Gezellig en echt vriendelijk werk sfeer
Associate (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NL7 december 2018
Echt tevreden met werk en collega's, salaris is ook goed en veel doorgroeimogelijkheden.
Was deze review waardevol?JaNeeRapporteren
3,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Nightmare with good bonuses
Software Developer (voormalige medewerker) –  Amsterdam28 november 2018
Pros

- Very international environment, many smart people from around the world
- Good compensation and benefits
- Support for you and your family with relocation and paperwork
- Many opportunities for quick career growth (if you want it)
- Very good office location
- Good office facilities, cafeterias, cheap lunches, free snacks and fruits
- Many projects to choose from (depends on a manager)
- Agile attitude without too much of the methodological nonsense
- Flexible working hours (not for everyone)
- Various events at the office
- Hotel discounts

Cons

When people scream "Booking can destroy your life!" on this and other websites, it's not an exaggeration. If you cross the company (and you won't even know it at the time), the retaliation will be absolutely insane. The abuse I experienced during and after my employment is unbelievable, and to this day I'm afraid to share the details publicly. Before Booking I was a traveller and a developer, now I'm unemployed for almost 3 years, with no opportunity to lead normal life at all.

The level of cynicism is what makes Booking special, compared to other giant companies. Your colleagues will write blog posts about "empathy" and "kindness" while simultaneously helping to turn every day of your life into a nightmare, both online and offline. Once you are The Enemy, there are no limits. They will mock any illness or disability you or your family members had. All of your internet searches, social media posts, online purchases, email etc. will be presented in some negative light and used against you. Even if you've been
  meer... a good colleague and a friend all this time, the Ministry of Truth will make sure nobody believes you (popular fairly tale cover stories for employees leaving abruptly are burnout and depression). In the end you won't be able to prove a thing - people aren't so stupid to say your name explicitly while abusing you. Any supporters will be silenced and any friendships destroyed. The negative effects will continue long after you've been forced to quit. To be fair, they will give you a good-bye bonus, to make sure you have enough money to move out of the country, if you are an expat.

It's a five-star company if money is all you're after, but zero-star if you want to have a meaningful life in the process. You can succeed if you disconnect you private and work life *completely*. No personal devices, accounts, conversations, phone calls at the office. No friendships at work. No work in your free time. Be a good 9-to-5 citizen and everything will be fine.

I'm aware how different this sounds from the official company mantra about openness, care, inclusiveness. The company has deep roots with some rich folklore and is well-known for its parties, but the start-up days are long gone. What's left is propaganda and a shiny image. Don't trust that image: Booking is a multi-billion giant and has enough money to do anything it wants with your life, including taking away your most fundamental rights to privacy, safety and security. Most likely it won't happen to you, but it can. Be aware.Show Less

Advice to Management

Stop treating people as biologically active resources, with a dataset instead of a brain, and be clear about the work contract.

Tell all new hires what I wrote about separating private and work life.

Be sure to tell them:
- Anything they do on their work laptop belongs to the company forever. Anything they type, any file they ever created or copied. Repeat until they fully understand the concept.
- All web traffic is collected and analysed (this shouldn't be a surprise).
- Company can record any private conversation at the office at any time.
- If an employee takes their laptop home, the security department is allowed to scan and break into the home network or personal devices.
- Any personal relationships at the office are strongly discouraged.
- Company keeps personal dossiers on some employees (a "background check"?)

Stop promoting the culture and values the contract explicitly prohibits. Don't promote "sharing", for example, and then prohibit the use of social media. Don't talk about flexibility and then deny an employee to work remotely for a few days per year.

Be sure to explain to new hires where those famous religious decisions come from (hint: they are just arbitrary).

Don't ever, ever use the word "trust" in your career ads or any promotional materials, or talks. This is beyond being cynical.

Advice to new hires:
The company is about one thing and one thing only: number of bookings per unit of time. The sooner you learn it, the better your career will be. Forget about internal tools, or any other project which does not increase that number at least indirectly.

If you become an enemy, leave quickly. You can try and talk to management, to help you solve the problem, but I wouldn't count on it. They have bonuses too.
  minder
Was deze review waardevol?Ja 27Nee 3Rapporteren
2,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
leuke bedrijf
Customer Care Representative (voormalige medewerker) –  Amsterdam20 november 2018
Leuke bedrijf maar bijna geen mogelijkheden om verder te ontwikkelen.
Was deze review waardevol?JaNee 1Rapporteren
5,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Prima bedrijf
Senior Financieel Medewerker a.i. (voormalige medewerker) –  Amsterdam8 mei 2018
Prima bedrijf. Mooi bedrijf die waardering heeft voor de werknemers.
Was deze review waardevol?Ja 1NeeRapporteren
4,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Nice environment, good career opportunities
Credit Controller (voormalige medewerker) –  Amsterdam21 april 2018
Company can offer good career opportunities but also in a large company, it may be difficult to stand out depending on your department. Nice place to work.
Pluspunten
Good benefits
Minpunten
Corporate structure
Was deze review waardevol?Ja 4NeeRapporteren
5,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Klantenservicemedewerker in 3 talen
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam10 april 2018
Klantenservicemedewerker waarbij ik de klanten (die een hotelkamer geboekt hebben online) te woord heb gestaan in 3 talen, Nederlands, Duits en Engels.
Pluspunten
Internationale organisatie, collega's uit de hele wereld zijn er werkzaam.
Minpunten
weekenddiensten en avonddiensten
Was deze review waardevol?Ja 1NeeRapporteren
4,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
groeiend bedrijf
Seating and Demand coordinator (huidige medewerker) –  Amsterdam5 april 2018
leuk bedrijf, afdeling is minder goed georganiseerd
Was deze review waardevol?Ja 1Nee 2Rapporteren
4,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Casual but productive work environment
Accounts Receivables Accountant (huidige medewerker) –  Amsterdam12 maart 2018
Multi-cultural, open, dynamic and ever-changing environment.
Good possibilities for personal and professional growth.
Pluspunten
Restaurant, management, multi-cultural, transportation options, central location
Was deze review waardevol?Ja 1NeeRapporteren
4,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Fun Workplace
Customer Service Advisor (voormalige medewerker) –  Amsterdam14 februari 2018
There are a lot of social activities meaning its possible to make good friends. There is really good free coffee as well as free fruit. The lunch is cheap and really nice. Unfortunately, the job itself could be stressful at times because the English line was so busy, there are lots of targets and no time to rest for a few minutes between calls.
Pluspunten
Nice lunch, free coffee, social activities, rest areas
Minpunten
target driven, lots of calls
Was deze review waardevol?Ja 2NeeRapporteren
4,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
The fast growing accomodation company
Customer care executive (huidige medewerker) –  Amsterdam31 januari 2018
The best part of the job I find that every day can not be the same.
Was deze review waardevol?Ja 4Nee 1Rapporteren
4,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Perfect balance between work and personnal life
Strategic Specialist (voormalige medewerker) –  Amsterdam12 december 2017
A Typical day at Booking.com :

Arrive at the Office and take a coffee at the coffee bar with your colleagues.
Spend the day working on your projects & meeting stakeholder.
Finish the day around 6.

At B.com everything is about data, data-driven decisions are made.

Many opportunities at B.com, i saw some people changed their field of expertise because they needed some change. Many opportunities within the company.

The most difficult part of my job : communication between stakeholders
Pluspunten
Food almost Free, Afterworks
Was deze review waardevol?Ja 2Nee 1Rapporteren
5,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Ambiente de trabajo muy motivador y muy cordial
Teleoperadora comercial (voormalige medewerker) –  Amsterdam13 november 2017
Buen ambiente laboral, flexibilidad horaria, motivación diaria.
Alto grado de compañerismo y educación. Trato con diferente tipo de gente de distintos países. Bien remunerado. Sin embargo, es duro estar en un país en el que no hablas el idioma oficial y no tienes a nadie.
Pluspunten
Buen sueldo
Minpunten
No es España
Was deze review waardevol?JaNee 2Rapporteren
4,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Gezellige werkomgeving/leuke collega's
Office Assistant (huidige medewerker) –  Amsterdam6 november 2017
Wanneer je voor booking.com werkt is geen enkele dag het zelfde. Het leuke bij booking.com is, is dat ze meerdere locaties hebben binnen Amsterdam waar je regelmatig tussen wisselt, dus elke dag is weer anders. De mensen binnen boeking zijn open, gezellig en vriendelijk.
Minpunten
Veel wisselend Rooster
Was deze review waardevol?Ja 3Nee 3Rapporteren
5,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Vibrant and productive work environment
Accommodation Service Executive (voormalige medewerker) –  Amsterdam27 oktober 2017
The best thing about a company is it's values..you can tell a lot by the atmosphere in the office, the friendliness of both your coworkers an management. In Booking.com I felt at home from the first moment I set foot in the office, even before getting the job.
Working conditions are really good, colleagues are there to support you, and vice versa: both professionally and privately.
Productivity is ever greater as it is to a house full of friends that you go to every day, not just work.
Pluspunten
team outings
Minpunten
none
Was deze review waardevol?Ja 4Nee 5Rapporteren
4,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Good Job Culture
iOS Developer under Hackathon (voormalige medewerker) –  Amsterdam, Netherlands23 oktober 2017
Having an experience of Booking.com hackathon participant as an iOS developer, I can say that I have got a taste of a typical day at work at Booking.com. This hackathon was unusual for me because there were not only developers but also members as a Product Owner, Copywriter, Designer. In some hackathon we could have a member as a designer but it was rare. This one was shown a real project on which this company works. What I loved about this experience is that they showed that working at Booking, you would be able to impact on the product you are working on.
Was deze review waardevol?JaNeeRapporteren
5,0
Werk-privé-balans
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Internationaler dynamischer Arbeitsort
Kundendienstmitarbeiterin (voormalige medewerker) –  Gemeente Amsterdam8 oktober 2017
Beantworten von Anrufen und E-Mails von Kunden sowie Unterkunftspartnern.
Bearbeiten und Lösen von Kundenproblemen und Beschwerden.
Betreuung und Hilfestellung bei der Verwaltung der Kundenkonten.
Prüfen, Korrigieren und Genehmigen von Neuanmeldungen auf der Booking.com Webseite.
Was deze review waardevol?JaNeeRapporteren
Profiel geclaimd

Wil je meer weten over hoe het is om hier te werken?

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Booking.com. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Stel een vraag

Algehele waardering

3,8
Gebaseerd op 542 reviews
5174
4197
391
243
137

Waarderingen per categorie

3,6Werk-Privé Balans
3,7Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
3,3Doorgroeimogelijkheden
3,2Management
3,9Bedrijfscultuur

Reviews over Booking.com gesorteerd op locatie