Booking.com Reviews

63 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 685 reviews
Sorteer op: Relevantie | Beoordeling | Datum
5,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Gezellig
Klantenservice Gast Specialist (voormalige medewerker) –  Amsterdam27 december 2019
Aardige mensen uit de hele wereld. Goede sfeer. Zeer druk. Team work.
Je moet zee geduldig zijn, maar ook officiant.
Was deze review waardevol?JaNeeRapporteren
3,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Customer Service at Booking.com
Customer Service Executive (voormalige medewerker) –  Amsterdam28 oktober 2019
Great company to work for but not as a customer service agent.
You work with shifts that change monthly. Always at a really high pace and you can't plan your working day, they send you your daily schedule and you must stick to it by minute.
Was deze review waardevol?Ja 3NeeRapporteren
4,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Great company , stressful job
Customer service agent (huidige medewerker) –  Amsterdam20 augustus 2019
A great company with a lot of benefit, unfortunately the customer service it is one of the stressful position with a high percentage of burnout
Was deze review waardevol?Ja 2NeeRapporteren
4,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Good place to work
Consultant (huidige medewerker) –  Amsterdam18 mei 2019
Take coffee
Read mail
Make a start on the day
Attend meetings
Discuss solution
Have lunch
More meetings
Do some work
Cake time for birthday celebrations
Go home
Pluspunten
Cheap Lunch
Minpunten
May have to work extra time
Was deze review waardevol?Ja 7NeeRapporteren
4,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Buona azienda
Partner Support Specialist (huidige medewerker) –  Amsterdam17 mei 2019
Ottimo ambiente lavorativo : multiculturale, positivo ma molto stressante.
Pluspunten
benefit, ambiente lavorativo
Minpunten
stress, carico di lavoro
Was deze review waardevol?Ja 2Nee 1Rapporteren
3,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Fun culture, but high workload
CS-Guest Specialist (huidige medewerker) –  Amsterdam9 februari 2019
Booking.com has a good working atmosphere with a young international team.
Was deze review waardevol?Ja 2Nee 1Rapporteren
4,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
voorzichtig, aandacht aan klanten, mooie werkomgeving sfeer
Customer Service Representative (voormalige medewerker) –  Amsterdam Centrum30 januari 2019
De dag begint om acht uur. Achter mijn computer blijf ik aan de lijn om op de problemen van de gasten te lossen, zorgvuldig om de procedures te volgen, met aandacht voor de klanten, met de bereidheid om onmiddellijk ter zake te gaan.

Ik vond het erg leuk om bij Booking.com te werken omdat we allemaal een initiële training kregen en een constante feedback over ons werk. We waren geholpen om te groeien.
Ik heb mooie herinnering aan zowel de collega's als de kantooromgeving.
Was deze review waardevol?Ja 4Nee 4Rapporteren
3,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Slechte afhandeling
Customer Service Guest Specialist (voormalige medewerker) –  Amsterdam Sloterdijk17 januari 2019
Booking is een erg slechte werkgever op het moment dat je wat mankeert. Er wordt vanuit HR nergens op gereageerd.

Je bent geen persoon maar een nummer. Erg slecht management
Was deze review waardevol?Ja 10NeeRapporteren
4,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Oportunidad de aprender varios ámbitos dentro de un mismo departamento.
Atención al cliente (voormalige medewerker) –  Ámsterdam26 december 2018
Gestionar reservas y ayudar a los hoteles a modificar su página Extranet me sirvió para aprender nuevas técnicas dentro del sistema y para mejorar mi comunicación y trato hacia el público.
Was deze review waardevol?Ja 3NeeRapporteren
5,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Gran multinacional que no quiere ser una
PARTNER INSIGHTS RESEARCHER (voormalige medewerker) –  AMSTERDAM, NL12 december 2018
Tuve la suerte de empezar mi carrera en las oficinas centrales de Booking.com. Es una gran compañía en la que aprendí muchísimo en algo mas de 2 años. Se te otorga completa independencia desde el primer día para realizar tu trabajo y hay espacio para las ideas nuevas y la creatividad. Esto se equilibra con la importancia que se le da al trabajo en equipo así como a que las decisiones se tomen basadas en los datos y no en la intuición. Booking.com tiene una cultura muy dinámica que se basa en los resultados rápidos, así que si quieres trabajar ahí es importante que no seas reticente al cambio continuo.
Was deze review waardevol?Ja 2Nee 1Rapporteren
5,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Gezellig en echt vriendelijk werk sfeer
Associate (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NL7 december 2018
Echt tevreden met werk en collega's, salaris is ook goed en veel doorgroeimogelijkheden.
Was deze review waardevol?Ja 2Nee 2Rapporteren
3,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Nightmare with good bonuses
Software Developer (voormalige medewerker) –  Amsterdam28 november 2018
Pros

- Very international environment, many smart people from around the world
- Good compensation and benefits
- Support for you and your family with relocation and paperwork
- Many opportunities for quick career growth (if you want it)
- Very good office location
- Good office facilities, cafeterias, cheap lunches, free snacks and fruits
- Many projects to choose from (depends on a manager)
- Agile attitude without too much of the methodological nonsense
- Flexible working hours (not for everyone)
- Various events at the office
- Hotel discounts

Cons

When people scream "Booking can destroy your life!" on this and other websites, it's not an exaggeration. If you cross the company (and you won't even know it at the time), the retaliation will be absolutely insane. The abuse I experienced during and after my employment is unbelievable, and to this day I'm afraid to share the details publicly. Before Booking I was a traveller and a developer, now I'm unemployed for almost 3 years, with no opportunity to lead normal life at all.

The level of cynicism is what makes Booking special, compared to other giant companies. Your colleagues will write blog posts about "empathy" and "kindness" while simultaneously helping to turn every day of your life into a nightmare, both online and offline. Once you are The Enemy, there are no limits. They will mock any illness or disability you or your family members had. All of your internet searches, social media posts, online purchases, email etc. will be presented in some negative light and used against you. Even if you've been
  meer... a good colleague and a friend all this time, the Ministry of Truth will make sure nobody believes you (popular fairly tale cover stories for employees leaving abruptly are burnout and depression). In the end you won't be able to prove a thing - people aren't so stupid to say your name explicitly while abusing you. Any supporters will be silenced and any friendships destroyed. The negative effects will continue long after you've been forced to quit. To be fair, they will give you a good-bye bonus, to make sure you have enough money to move out of the country, if you are an expat.

It's a five-star company if money is all you're after, but zero-star if you want to have a meaningful life in the process. You can succeed if you disconnect you private and work life *completely*. No personal devices, accounts, conversations, phone calls at the office. No friendships at work. No work in your free time. Be a good 9-to-5 citizen and everything will be fine.

I'm aware how different this sounds from the official company mantra about openness, care, inclusiveness. The company has deep roots with some rich folklore and is well-known for its parties, but the start-up days are long gone. What's left is propaganda and a shiny image. Don't trust that image: Booking is a multi-billion giant and has enough money to do anything it wants with your life, including taking away your most fundamental rights to privacy, safety and security. Most likely it won't happen to you, but it can. Be aware.Show Less

Advice to Management

Stop treating people as biologically active resources, with a dataset instead of a brain, and be clear about the work contract.

Tell all new hires what I wrote about separating private and work life.

Be sure to tell them:
- Anything they do on their work laptop belongs to the company forever. Anything they type, any file they ever created or copied. Repeat until they fully understand the concept.
- All web traffic is collected and analysed (this shouldn't be a surprise).
- Company can record any private conversation at the office at any time.
- If an employee takes their laptop home, the security department is allowed to scan and break into the home network or personal devices.
- Any personal relationships at the office are strongly discouraged.
- Company keeps personal dossiers on some employees (a "background check"?)

Stop promoting the culture and values the contract explicitly prohibits. Don't promote "sharing", for example, and then prohibit the use of social media. Don't talk about flexibility and then deny an employee to work remotely for a few days per year.

Be sure to explain to new hires where those famous religious decisions come from (hint: they are just arbitrary).

Don't ever, ever use the word "trust" in your career ads or any promotional materials, or talks. This is beyond being cynical.

Advice to new hires:
The company is about one thing and one thing only: number of bookings per unit of time. The sooner you learn it, the better your career will be. Forget about internal tools, or any other project which does not increase that number at least indirectly.

If you become an enemy, leave quickly. You can try and talk to management, to help you solve the problem, but I wouldn't count on it. They have bonuses too.
  minder
Was deze review waardevol?Ja 61Nee 3Rapporteren
2,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
leuke bedrijf
Customer Care Representative (voormalige medewerker) –  Amsterdam20 november 2018
Leuke bedrijf maar bijna geen mogelijkheden om verder te ontwikkelen.
Was deze review waardevol?Ja 2Nee 1Rapporteren
5,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Prima bedrijf
Senior Financieel Medewerker a.i. (voormalige medewerker) –  Amsterdam8 mei 2018
Prima bedrijf. Mooi bedrijf die waardering heeft voor de werknemers.
Was deze review waardevol?Ja 1Nee 4Rapporteren
4,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Nice environment, good career opportunities
Credit Controller (voormalige medewerker) –  Amsterdam21 april 2018
Company can offer good career opportunities but also in a large company, it may be difficult to stand out depending on your department. Nice place to work.
Pluspunten
Good benefits
Minpunten
Corporate structure
Was deze review waardevol?Ja 6Nee 2Rapporteren
5,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Klantenservicemedewerker in 3 talen
Klantenservice medewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam10 april 2018
Klantenservicemedewerker waarbij ik de klanten (die een hotelkamer geboekt hebben online) te woord heb gestaan in 3 talen, Nederlands, Duits en Engels.
Pluspunten
Internationale organisatie, collega's uit de hele wereld zijn er werkzaam.
Minpunten
weekenddiensten en avonddiensten
Was deze review waardevol?Ja 1Nee 3Rapporteren
4,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
groeiend bedrijf
Seating and Demand coordinator (huidige medewerker) –  Amsterdam5 april 2018
leuk bedrijf, afdeling is minder goed georganiseerd
Was deze review waardevol?Ja 1Nee 4Rapporteren
4,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Casual but productive work environment
Accounts Receivables Accountant (huidige medewerker) –  Amsterdam12 maart 2018
Multi-cultural, open, dynamic and ever-changing environment.
Good possibilities for personal and professional growth.
Pluspunten
Restaurant, management, multi-cultural, transportation options, central location
Was deze review waardevol?Ja 1Nee 2Rapporteren
4,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
Fun Workplace
Customer Service Advisor (voormalige medewerker) –  Amsterdam14 februari 2018
There are a lot of social activities meaning its possible to make good friends. There is really good free coffee as well as free fruit. The lunch is cheap and really nice. Unfortunately, the job itself could be stressful at times because the English line was so busy, there are lots of targets and no time to rest for a few minutes between calls.
Pluspunten
Nice lunch, free coffee, social activities, rest areas
Minpunten
target driven, lots of calls
Was deze review waardevol?Ja 2Nee 1Rapporteren
4,0
Werk-privébalans
Compensatie/Arbeidsvoorw.
Doorgroeimogelijkheden
Management
Bedrijfscultuur
The fast growing accomodation company
Customer care executive (huidige medewerker) –  Amsterdam31 januari 2018
The best part of the job I find that every day can not be the same.
Was deze review waardevol?Ja 4Nee 2Rapporteren
Profiel geclaimd

Wil je meer weten over hoe het is om hier te werken?

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Booking.com. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Stel een vraag

Algehele waardering

3,8
Gebaseerd op 685 reviews
5221
4238
3117
257
152

Waarderingen per categorie

3,6Werk-privébalans
3,7Compensatie/Arbeidsvoorw.
3,2Doorgroeimogelijkheden
3,2Management
3,8Bedrijfscultuur

Reviews over Booking.com gesorteerd op locatie