Bezorgdekrant.nl

Bezorgdekrant.nl Reviews

Het bezorgen van de ochtend en/of middagkrant is een leuke bezigheid, echter verdient het beneden het minimum uurloon.

Ze praten over €10,30 per wijkuur, maar ze vergeten erbij te vermelden dat de belasting niet wordt ingehouden, dus gaat er over dat bedrag nog eens 30% belasting af, wat je aan het eind van het jaar mag betalen aan de belastingdienst.

Als je gaat bezorgen bij DPG Media (Persgroep) dan zit je qua extraatjes wel goed, ze hebben o.a. de week van de bezorger, iets lekkers tijdens Sinterklaas & Pasen, en de winterbonus regeling. Op diverse feestdagen waar gelopen moet worden, krijg je dubbel uitbetaald. Andere feestdagen ben je (onbetaald) vrij.

Na 3 maanden goed bezorgen, krijg je een leuke startpremie van c.a. €200,-

Ook zijn er diverse win acties waar je aan mee kunt doen via de bezorgers portaal (output-online).

Ook moet je zelf vervanging regelen bij ziekte of bij vakantie. In de praktijk is dit echter vrijwel niet te doen.

Bezorg je via het Mediahuis? (TMG) Gecondoleerd. Dit bedrijf doet niks extra's voor hun bezorgers.

Pluspunten
gratis regenpak, als je bij DPG gaat bezorgen leuke extraatjes.
Minpunten
Helaas lage loon voor het arbeid dat je doet, bezorg je voor het Mediahuis? Die doen niks extras voor hun bezorgers.
Weinig waardering van buiten TMGD.
Af van wurgcontracten naar gewone contracten
Pluspunten
Eigen inbreng
Minpunten
Contracten
Variërende job, geen dag is het zelfde.

Doordat je van huis uit werkt kun je je eigen planning maken.
Een depothouder is de opdrachtgever van alle freelancers, o.a. bezorgers, binnen zijn/haar depot en is eindverantwoordelijk voor de bezorgkwaliteit van het hele depot. De depothouder is net als bezorgers werkzaam op basis van een freelance-overeenkomst en is niet in dienst bij TMG Distributie. De werkzaamheden van een depothouder bestaan onder meer uit het coördineren van alle werkzaamheden op het depot, het uitvoeren van administratieve werkzaamheden en het afhandelen van bezorgklachten.
Pluspunten
freelancers
Minpunten
achteruitgang van de papieren krant
Je werkt veelal op jezelf, heel prettig.
Muziekje luisteren en kranten rond brengen vroeg in de ochtend.

verdiende goed voor de leeftijd en je kreeg veel extra's.
elke dag voor mijn studie de dag vroeg beginnen met kranten lopen. Het nam weinig tijd in beslag en ik kreeg een aardig loon.
Pluspunten
Neemt weinig tijd in
Minpunten
vroeg opstaan
Positief
Aardige depothouder

Fijn om zelfstandig te kunnen werken met een muziekje op en zelf je tijd te kunnen bepalen wanneer je werkt

Je bent maar een uurtje per dag kwijt en de rest ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt

Negatief

Als je 's nachts ziek wordt is er geen vervanging

Door de bezuinigingen word de vergoeding/arbeidsvoorwaarden steeds slechter

Als je een nachtbraker bent (zoals ik) is het geen goed baantje voor je slaapritme
Het is heel eentonig werk, je moet elke ochtend het zelfde doen. Af en toe heb je een mutatie in je wijk maar daar blijft het bij.
Met mijn collega's heb ik weinig contact omdat ik hen alleen zie bij het ophalen van de kranten.

Het moeilijkste is dat het zo vroeg is en het leukste dat je als iedereen slaapt geld verdient.
Pluspunten
Koffie staat altijd klaar
Minpunten
Soms moet je lang wachten tot je kranten klaar liggen
Iedere ochtend sta je vroeg op, haalt de kranten op het depot op en kunt aan de slag. Op je eigen tempo en eigen route bezorg je de krant, zolang de kranten er maar vóór 7.00 uur in liggen. Je werkt niet in een team, je hebt je eigen ritme en je bent buiten.

Je leert omgaan met discipline en (kleine) veranderingen in een structuur. Door weer en wind moet je iedere ochtend vroeg de deur uit, warm of koud, nat of droog. Je raakt bekend met de wijk en vindt met de tijd jouw ideale looproute. Zo nu en dan valt een abonnee af of komt er een bij, je geheugen wordt geprikkeld en actief gehouden.

Tijdens het rondbrengen kun je muziek luisteren of anders genieten van de rustige ochtendgeluiden. Wanneer je in een dorp rondbrengt is er ook de natuur om van te genieten.
Pluspunten
Je eigen ritme, dichtbij huis, muziek luisteren tijdens het werk.
Minpunten
Vroeg opstaan door weer en wind.
Je gaat je kranten halen op een depot in de buurt en dan ga je zelfstandig je kranten lopen. Je krijgt een lijst mee met adressen waar en welke krant je moet bezorgen. Op die lijst staan ook de klachten en de wijzingen van de dag.
Het is geen moeilijke baan. Het enige is dat je vroeg moet opstaan, maar daar wen je snel aan.
's Ochtends vroeg, weer of geen weer, uit bed om de kranten te bezorgen om wat bij te verdienen. Maar ik zou het iedereen aanraden. Niet altijd leuk natuurlijk, want je kon nooit uitslapen, maar 's ochtends voor school in één uurtje je geld verdienen, was ideaal. Na schooltijd niet meer vier uren werken in een supermarkt, ik had mijn geld dan al verdiend.
Gevarieerde werkzaamheden, administratief, en persoonlijke contacten met mensen in het rayon. Fijne collega's, goede ondersteuning voor de werkzaamheden in de buitendienst. Flexibele instelling vereist om adhoc problemen op te lossen. Veel vrijheid om je werkzaamheden te kunnen doen.
Pluspunten
Aanvullende arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Werk en privé lopen door elkaar heen
ik ben al 8 jaar bezig met krantenbezorgen en ik ben het nog steeds aan het doen ik vind het heel leuk het is ook goed voor je conditie als het aan mij ligt wil ik nog heel lang krantenbezorger blijven makelijk en je werkt zelfstandig.
Pluspunten
goed voor de conditie, 1 uur werk, zelfstandig
Minpunten
op het begin is het zwaar werk, regen, koud, sneeuw