BCC elektro-speciaalzaken B.V.

BCC elektro-speciaalzaken B.V. Reviews

Gezellige werksfeer in hecht teamverband.
BCC is een groot bedrijf. Mooi bedrijf tevens om ook langere tijd voor te mogen hebben gewerkt. Per filiaal verschilt de cultuur en dat is goed omdat ook elk deel van Nederland weer een ander slag mensen bedient. Je hebt de vrijheid je werk uit voeren op de manier zoals je wilt. Wel wordt er mijns inziens teveel op targets gefocust en dat gaat ten kostte van echte klant gerichtheid. Terwijl ze dat juist willen uitstralen. Binnen de directie heeft het gerommeld de laatste jaren in welke weg ze op willen met het bedrijf. De “lastige” markt met veel concurrentie en lage marges waarin het bedrijf zich begeeft is daar wel mede de oorzaak van. Je moet creatief zijn om geld te verdienen en iets bieden wat de concurrent niet doet. Over die koers is in 2019 wel duidelijkheid gekomen. Maar in je filiaal moet je het vooral gewoon zelf doen op jouw manier. En dat mag, zolang je binnen bepaalde richtlijnen werkt.

Om door te groeien in salaris was er geen mogelijkheid meer. Terwijl dit wel hard nodig was. Ook het werken in weekenden en rondom kerst en oud en nieuw geen vrije dagen kunnen opnemen was voor mij belangrijke motivatie om te vertrekken.
Pluspunten
Vrijheid in je werk. Gezelligheid in het team.
Minpunten
Weekenden werken, veel targets, Onzekere branche
Opzicht een prima bedrijf betaling is matig aangezien van het werk
Opzicht een prima bedrijf betaling is matig aangezien de werkzaamheden zwaar en slopend is.
Fijne collega;s voelt gewoon als een familie bedrijf
Het is echt een familie bedrijf ze gaan heel goed mee met je prive leven alleen jammer dat ze niet zoveel zelf in het personeel investeren doormiddel van beloningen of doorgroei of meer salaris
Pluspunten
super flexibel
Administratie is prut
Administratie ho is een puin hoop. Zitten alleen temp employees hun eigen zakken te vullen.

Gewerkt van okt18-feb19
Pluspunten
Kantine
Minpunten
Niet betrouwbaar temp verantwoordelijke.
Lekker werken bij de BCC
Ik werk al jaren bij de BCC. In de jaren dat ik er werk heb ik de kans gekregen door te groeien. BCC is een bedrijf die kansen zoekt binnen de markt en ik als medewerker mag zeker meedenken. Doordat je in de winkel staat is geen dag gelijk aan de dag ervoor. Dat is soms lastig maar vaak juist leuk. Op die manier blijf je scherp op de werkzaamheden die je doet. Contact met de klant is waar je het voor doet. Hier worden we dan ook voor beloont met een 8.9 op Kieskeurig :)
Dus zoek je een leuke baan met afwisseling. Lekker solliciteren.
Pluspunten
Geen dag is hetzelfde, als mens leer je hier heel veel.
Minpunten
Kan ik niet bedenken
was een leuk bedrijf maar...
Ik vond het werk daar zelfs leuk, ik heb daar veel geleerd en ben nooit zo zelfverzekerd als vroeger sinds ik hier werk.

In het filliaal buitenveldert was ik nog nooit zo erg gediscrimineerd en de leidinggevende deed er niks over.

Ze letten ook niet goed op je salaris en ik moest soms iedere keer wanneer ik overwerk maar 50% betaald en steeds moet ik naar mijn leidinggevende gaan om dan ook door te geven dat mijn salaris niet kloppen.

Collega's komen steeds met racistische opmerkingen in het manier van sprake over mijn geloof en cultuur.
Pluspunten
leuke werk en leerzaam
Minpunten
discriminatie + manager die er niks aan doet
Informele werkgever
De sfeer op kantoor is heel informeel. Veel verschillende persoonlijkheden en culturen. Over het algemeen gaat iedereen goed met elkaar om. Er zitten een paar vervelende types tussen maar dat heb je overal wel. Teamleiders en management vriendelijk en toegankelijk. Coaching on the job, al op de eerste dag kijk je even mee en daarna mag je het zelf doen. Op de after sales veel problemen oplossen wat niet altijd makkelijk is. Je hebt te maken met bezorgers die niet altijd heel sterk zijn wat communicatie betreft. De werkdruk ligt redelijk hoog doordat er bepaalde werkzaamheden tijd gebonden zijn.
Pluspunten
Bedrijfskantine, dynamische omgeving, personeelskorting
Minpunten
Repetitieve werkzaamheden, werkdruk, lastig parkeren tijdens piek momenten bij kantoor
was prima omgeving gezellig
jammer dat ik er niet kon werken omdat de communicatie van beide kanten slecht was
Zeer gedreven en flexibele werkgever
Een echte hands-on mentaliteit wat zorgt voor een echte doeners cultuur
Pluspunten
Flexibele organisatie
Minpunten
Nog veel silo denken
leuke werkplek
met veel plezier gewerkt helaas was er geen plek meer voor mij wegens de 30 norm in het bedrijf
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
slechte communicatie met directie
Leuke contacten met klant en collega's.
Bcc is een leuk bedrijf maar is momenteel zoekende in de markt.
Pluspunten
Klantencontacten.
Minpunten
Steeds minder personeel en meer werk moeten verrichten.
leuke werkgever, ik ga nog iedere dag met plezier heen
altijd werk, nooit saai
leuke collega's

Groot bedrijf, tal van mogelijkheden

gevarieerd werk
Pluspunten
leuke collega's, leuk gevarieerd werk
Gezellige werksfeer
-Voorraad controleren en spiegel van producten.
-Klanten begroeten.

-Netjes georganiseerd.

-Gezellige collega's.
Pluspunten
Mogelijkheid om door te leren!
Werkdag bij BCC
BCC is een goede werkgever.
Ik heb er geleerd hoe ik televisies etc. moet aansluiten en heb gewerkt met verschillende leuke collega's. Momenteel werk ik nog steeds bij BCC maar ben opzoek naar werk wat meer bij mijn opleiding werktuigbouwkunde past.