Video afspelen via YouTube-knop

Bastion Hotels Reviews

221 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 231 reviews
Bastion Hotels heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Elke dag is een verrassing
Assistent manager (huidige medewerker) –  Geleen30 mei 2019
Elke dag is een verrassing als je gaat werken bij Bastion Hotels. Je bent namelijk allround en dus doe je heel veel verschillende taken. Dat maakt het ook extra leuk. De vragen van gasten kan ik bijna altijd beantwoorden. Dat maakt het wel bijzonder.
Ook ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen dienst. Een super leuke functie als je starter bent en een leuke baan zoekt. Doorgroeien kan volop. Daar doen ze heel veel aan. Medewerkers van het hoofdkantoor komen vaker naar locatie om training te geven.
Pluspunten
Informeel, weinig baasjes die uit de hoogte doen
Minpunten
Soms lastige gasten
Vreselijk beleid daar
Medewerkster Housekeeping Roomservice (voormalige medewerker) –  Schiphol3 december 2019
Daar werken was het ergste wat ik ook gedaan heb, slechte managers, geen schone schoonmaak spullen, leiding vreselijk onbeschoft en er was werkelijk niemand aanwezig als je ze nodig had, gasten stonden veel te lang aan de incheck bali en toen ben Ik ze zelf maar gaan helpen
Minpunten
Zie bovenstaande
Naar me zin
Housekeeping (huidige medewerker) –  Vlaardingen30 november 2019
Werk er nu paar maanden. Heb leuke collega s waardoor je dienst leuk begint. Het is hard werken als je het in de gewenste tijd wil halen.
Pluspunten
Leuk team
Minpunten
Per kamer betaald worden
Fun workplace
Souschef (voormalige medewerker) –  Gemeente Amsterdam28 november 2019
-Interesting and great teamwork, you can advance in your job, you learn about the horeca system and time passes quickly. they are Flexible about your working days.
Eenrichtingsverkeer
Assistent manager (voormalige medewerker) –  Amsterdam21 november 2019
Alles staat in teken van de werkgever. Veel invallen! Lange dagen. Geen pauzes kunnen nemen. Heel anders dan het werd voorgespiegeld in het sollicitatie gesprek. Je moet nog wel even je handtekening zetten onder een personeelshandboek van 105!! pagina's. Als de organisatie iets wilt, wordt er met elke regel gebogen, wilde ik iets... Geen gehoor. Kamers schoonmaken, als er weer eens geen personeel was, en dan te horen krijgen, ja dat willen we natuurlijk niet! Kom dan zelf de kamers schoonmaken!! Zelf in de keuken gerechten moeten maken. Personeel wordt echt als een last gezien! Vakanties worden mondjes maat goedgekeurd, hele periodes worden gewoon uitgesloten. Heel jammer, want de gasten zijn echt leuk!! Leuke collega's!! De maakten weer een hoop goed. Het contrast met mijn nieuwe werkgever is bizar!! Denk heel, heel, HEEL goed na voordat je hier gaat werken.
Pluspunten
GEEN
Minpunten
Lange zware dagen, tijd voor tijd kent het bedrijf niet
Leuke collega's en gezellige sfeer
Restaurant en bar medewerker (voormalige medewerker) –  Limburg17 november 2019
Ik vond het heel erg leuk om bij Bastion hotel te werken.
De collega's maakte het extra gezellig en ik kreeg ook waardering van mijn collega's en Bastion (dat vind ik heel belangerijk).
Minpuntjes : ik werd helaas vaker afgebeld en kon daardoor weinig uren per week werken. En de werktijden vond ik niet zo fijn.
Geweldige collega's en een onwijs fijne sfeer
Housekeeping medewerker (voormalige medewerker) –  Breda15 november 2019
Bastion Breda
Een jaar gewerkt en een geweldige tijd gehad.
Hoofd schoonmaak is een top mens die er voor haar team staat.
Ontzettend lieve collega's waarmee tijd is om te dollen en op mindere dagen.
Niemand is te beroerd een ander te helpen.
Respect voor elkaar maar vooral ook fijn dat ze je accepteren zoals je bent!
Dik , dun , doof , kreupel iedereen is gelijk!
Pluspunten
Fijne sfeer
Minpunten
Geen vakantie dagen, vakantie geld.
Leuke werkgever met veel doorgroeimogelijkheden
Assistent hotel manager (huidige medewerker) –  Noord-Brabant7 november 2019
Ben nu een aantal maanden werkzaam als assistent manager. Tot nu toe valt het mij een beetje tegen.

Tijdens mijn sollicitatiegesprek werd vermeld dat je een enkele keer op andere locaties moest invallen, in de praktijk ben je meer dan de helft van de maand op andere locaties aan het werk.
Na 1 maand inwerken/training werd ik gelijk de eerste dag naar een hotel 120km verderop in het land gestuurd, waar ik de hele avond alleen heb gedraaid. Reiskosten krijg je vergoed, maar als je even pech hebt ben je 4 uur per dag aan het reizen om 8 uur te werken, en die tijd krijg je niet vergoed. Helaas komt het ook vaak voor dat je ver weg wordt gestuurd ivm onderbezetting in bepaalde regio's.

Ook vind ik het salaris laag voor de verantwoordelijkheid die je draagt. Sommige momenten sta je alleen in een vol hotel met 80+ kamers. Soms zijn de gasten ook niet erg prettig, hier moet je wel sterk voor in je schoenen staan.

Leidinggeven doe je niet tot weinig, je stuurt soms de huishouding aan of een of twee bar/restaurant medewerkers, stel je daar niet teveel bij voor. Het team is klein en er is veel verloop onder medewerkers.

Het is een mooi bedrijf om te starten als je nog geen of weinig hotel ervaring hebt, maar als ervaren medewerker ga je je al snel vervelen.
Doorgroeien is mogelijk mits daar plaats voor is. Maar voor mij is het nu een kwestie van mijn jaar afmaken (zodat ik de trainingskosten niet terug hoef te betalen) en dan opzoek naar een andere baan.
Pluspunten
Veel waardering
Minpunten
Geen vaste locatie
Mooi hotel
Kamermeisje (huidige medewerker) –  Geleen5 november 2019
Ik werk in Geleen. Een nieuw hotel dat erg mooi is.
leuk team
Grill manager (huidige medewerker) –  Amsterdam3 november 2019
ik werk als grillmanager (kok) bij Bastion. Ik heb leuke collega's en kunnen samen knallen. Perfect om zo een drukke avond te hebben.
Pluspunten
Lekker druk
Minpunten
Menu kaart wordt door het hoofdkantoor gemaakt
Fijn bedrijf om te werken
Hotel Manager (huidige medewerker) –  Amsterdam1 november 2019
Fijne sfeer, genoeg doorgroeimogelijkheden. Goede plek voor starters op de arbeidsmarkt
Dont ever go to work for Bastion
Kamermeisje (voormalige medewerker) –  Rijswijk1 november 2019
Had mijn gesprek alles ging goed ik begon met werken na 2dagen had ik te horen dat ik krijgt per kamer betaalt dus je werkt 6uur maar krijgt 3betaald ze betalen 20min per kamer dus je krijgt veel kamers en kan niet in 3uur klaar zijn anders is het gewoon een vieze kamer uitdienst gegaan hun hebben me niet betaald ik moet bellen en vragen voor mijn geld na een hele gedoe krijg ik te horen dat hun mijn bsn niet had en ze zijn bezig pas vandaag krijg ik het geld het klopt niet en gewoon een tijd verlies job raad het echt niet aan
leerzame omgeving met veel verantwoordelijkheid
Assistent Hotel Manager (huidige medewerker) –  Utrecht (stad)1 november 2019
Je wordt in 1 maand opgeleid zodat je daarna snel zelfstandig kan functioneren in het hotel. Je werkt samen met veel jonge gezellige collega's. Soms mag je ook invallen op ander locaties zodat je meer ziet dan je eigen standplaats. Het leukste van de baan is de afwisseling. Dan draai je receptie en de volgende keer draai je in het restaurant. je draagt snel best veel verantwoordelijkheid en dat moet je wel aan kunnen..
Pluspunten
Collega's, sfeer en leuke gasten
Minpunten
Het is horeca dus best hard werken
Jong beginnen en heel snel doorgroeien
Hotel Manager (huidige medewerker) –  Haarlem1 november 2019
Bastion bied mogelijkheden voor mensen die nieuw zijn op de arbeidsmarkt
Je doet veel ervaring op
Assistent manager (huidige medewerker) –  Rotterdam1 november 2019
Het is een baan waar je rent en vliegt. Je hebt heel leuk contact met veel vaste gasten. Je doet heel veel verschillende taken. En dat vind ik het allerleukste. Ook regelmatig kom ik in andere hotels waardoor ik ook heel veel collega's ken. En binnenkort is de YEP. Een feest voor alle medewerkers. Iedereen is daar super enthousiast over, dus ik ben benieuwd. Ik mag hopelijk voor de eerste keer mee.
Pluspunten
Je kunt veel verschillende taken doen
Minpunten
Als het druk is, is het hard werken.
Familie gevoel
Manager (huidige medewerker) –  Amsterdam31 oktober 2019
Met genoeg eigen ambitie en hard werken kan je ver komen. Je begint onderaan en maakt alle processes mee. Geen dag is het zelfde. Gezellige sfeer altijd op locatie met je collega’s. Diversiteit van hotels maakt het ook leuk.
Net gestart en al heel veel geleerd
Assistent manager (huidige medewerker) –  Amsterdam31 oktober 2019
Ik heb net mijn training van 1 maand erop zitten. Het is een heel leuk bedrijf waar veel aandacht is voor het inwerken van medewerkers. Je kunt ook alle vragen stellen.
Het is wel hard werken maar dat vind ik heel erg leuk. Bastion gebruikt een app waar je leuke berichten krijgt en dus ook weet wat er allemaal speelt in andere hotels.
Pluspunten
Super leuke app en fijne collega's
Minpunten
Soms heel druk
Overheidsinstantie?
Hoofdkantoor medewerker (voormalige medewerker) –  Utrecht31 oktober 2019
Binnen het bedrijf heerst een bijna overheidscultuur waar niet het maximale resultaat wordt nagestreefd. De managers zijn veelal afkomstig van de werkvloer zonder opleiding. Dit heeft als gevolg dat er geen of slechte strategische keuzes worden gemaakt. Gemaakte fouten door medewerkers zijn bekend maar hier wordt verder niks aan gedaan om ze in de toekomst te voorkomen.

De werksfeer is niet goed. Er bestaat op een aantal afdelingen een cultuur waarbij er geen vragen mogen/ durven te worden gesteld. Een medewerker wordt ingewerkt door iemand die er zelf pas 2 maanden werkt. Het verloop van de medewerker is bijzonder hoog.

Op het gebied van automatisering loopt het bedrijf ver achter. Door verschillende automatiseringen zou het bedrijf de werkzaamheden vereenvoudigen. Dit gebeurt niet waardoor er veel fouten worden gemaakt (iedere keer weer dezelfde fouten). Een koppeling is hier te maken met 'veel meer uit te halen' want het management lijkt dit niet een topprioriteit te vinden en dit gebeurt al jaren zo.

De HR afdeling laat al jaren steken vallen. De HR afdeling is eveneens verantwoordelijk voor de ICT en het wagenpark binnen het bedrijf. Dit heeft als gevolg dat deze afdeling weinig tijd heeft voor HR en er geen aandacht is voor (de ontwikkeling) van de medewerkers.
Pluspunten
Vrijheid in je werkzaamheden
Minpunten
Cultuur en werksfeer
Goede ervaring kunnen krijgen om alles in order te zetten.
Housekeeping (huidige medewerker) –  Leiden26 oktober 2019
Een plus van deze baan is ontmoeten nieuwe mensen uit verschillende culturen.

Management is leuk en je kunt een goeie band maken met jou collega's. Wel zware werk maar je kunt omgaan met een fijne goedemorgen of dankjewel.
Niet je tijd verspillen.
Kamermeisje (voormalige medewerker) –  Zaandam25 oktober 2019
Ergste baan dat ik ooit heb gehad. Je krijgt per kamer voor 20 minuten betaalt wat onmogelijk is voor hoe schoon ze het willen. Ik werkte fulltime 40 uur in de week en kreeg hier voor 62 euro...
Pluspunten
Minpunten
Niet betaald, middelbare school cultuur.
tafeltennis
Allround medewerk (voormalige medewerker) –  horeca22 oktober 2019
ik heb er 2,5 gewerkt. contract werd niet verlengd. ik ga nooit meer terug!

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Bastion Hotels. Onze community staat klaar om te antwoorden.