Basic-Fit
Had nog nooit in een sportschool gewerkt maar wilde het zeker een kans geven. Maar ik weet dat ik het nooit meer ga doen.
Collega's waren leuk alleen de teamleider toen was heel erg op zichzelf gericht en als je ergens mee zat en dit wou bespreken werd dat nooit gedaan. Heel jammer.
Minpunten
je staat er soms alleen voor
Ze beloven je can alles maar komen niks na. Na gesprekken te hebben gevoerd word alles tegen gehouden.
Ik werk graag bij basic fit. het was een geweldige ervaring
Mijn directe leidinggevende deed zijn best om ons te stimuleren maar vanaf hem naar boven totaal geen medeleven met personeel. En vooral verkeerde mensen op verkeerde plek.
Pluspunten
Dicht bij huis en enige vrijheid in mijn werk
Minpunten
Het personeel is een nummer, een te kleinerende titel voor
They want to hire somebody that has almost no experience in analysis and they say they will train that person. What they do not mention though is that the person that will train you doesnt know how to do it. They do not explain anything and you have to fish for all the information. They want you to be a full sparring partner very fast about financial operations with somebody that works there for 8 years. That person though is only occupied with himself and cannot train anybody .The head office is like some orange apres ski hut where the same radio station with the same songs is playing all day long.

Secondary benefits there are none.
I will definitely recommend it to anyone who wants to be part of a great environment of work and who is ready to work hard to makes the clients happy at the end.
Dit bedrijf bestaat echt enkel en alleen uit tuig.
Leuk bedrijf om te werken naar dit vooral door collega's en de sfeer van de sporters voor het geld moet je het zeker niet doen.
leuke periode gehad. veel geleerd. veel mogelijkheden om door te groeien
Ik, Max van Ekris heeft gewerkt bij Basic-Fit Alphen aan den Rijn als Gastheer. Ik vindt persoonlijk dat het werken op deze locatie onverantwoord is aangezien je bijna altijd alleen staat in een te groot pand. Er zullen ongetwijfeld situaties zijn waarbij je niet per direct kan ingrijpen en er wordt te veel van je verwacht wat de schoonmaak betreft. Het is onmogelijk om alle leden een warm welkom te geven terwijl je 2 verdiepingen hoger aan het schoonmaken ben. Ook is het zo dat als ik bezig ben met deze schoonmaak taken dat er continue op de bel gedrukt wordt en niet mijn schoonmaak taken volledig kan afmaken omdat ik ook een optimale service moet bieden aan de leden. Er wordt ook nog eens gekeken naar hoeveel sales je hebt behaald als medewerker ( individueel ) en als je die niet behaald zal je hier zeker weten problemen mee krijgen. Ook heb ik met spoed op andere locaties gewerkt en daar declaraties over ingediend, hier heb ik uiteindelijk geen/weinig begeleiding bij gekregen en kan nu fluiten naar mijn 46 euro reiskosten.

Mijn contract is niet verlengd voor een onbekende reden, ze hebben me uiteindelijk een onpersoonlijke brief gestuurd waarin stond dat ik op mijn laatste dienst mijn werkkleding kon inleveren.

Ik wil hierbij aan iedereen meegeven dat het een onverantwoorde club is die aan verandering toe is.

Wat mijn collega's betreft: Ik kon goed met ze overweg maar zag ze (bijna) nooit aangezien ik altijd alleen stond. Het enige wat mijn werk leuk maakte waren de leden waar ik zo goed mee overweg kon.
Je ne recommande à personne de travailler pour cette société si vous avez de l'empathie, le sens de la justesse ou si vous êtes un minimum professionnel.
Pluspunten
CE
Ik werk bijna 3 jaar voor basic-fit en ga mijn review daarop baseren.

Ik heb mijzelf opgewerkt van tijdelijke gastheer naar een Teamleider in vast dienstverband. Ik vind de uitdaging van het werk als teamleider leuk. Het oplossen van klachten, verhogen van sales, het onderhouden en open houden van de club met ziekte, uitval en verloop van personeel.

Dat gezegd hebbende ben je zelf de directe verantwoordelijke voor de sportschool. Maar, in de afhandeling vaak afhankelijk van het management boven jou functie. Het is niet mogelijk om direct een loodgieter te bellen als er bv een toilet overloopt. De elektricien voor als het elektriciteit uitvalt etc.. Hier zit altijd een tussenstap. Dit wordt logischerwijs mede veroorzaakt door de 100en clubs dat basic-fit heeft.

Als Teamleider binnen basic-fit ben je eigenlijk een locatie manager als er iets mis is op de club, wordt jij als eerste gebeld. Dit hoort nu eenmaal bij de functie. Maar, kan zich wel uiten in druk voor je privé leven. Dit alles biedt wel een mooie uitdagende baan.

Ik kijk terug op een fijne tijd waar ik veel geleerd heb en mezelf breder ontwikkelde op verschillende vlakken. Ik heb geen spijt dat ik voor Basic-fit gekozen heb. Ik neem de ervaringen mee naar de voor mij volgende uitdaging maar, zou in de toekomst graag terug willen komen om nogmaals in oranje te spelen.
In het begin even wennen aan het systeem,maar super gezellige sfeer, leuke collega's, soms druk, soms minder druk. Leuke klanten!
Pluspunten
Gratis sporten en Yanga
Minpunten
soms duurt de shift iets te lang
By BF is more important quantity than quality. They are helpful and it has a gym. people are nice.
Pluspunten
gym, friendly people
Minpunten
via uitzendbureau, cero contract, 2x10min breaks only
Je werkt in leuke teams (afhankelijk van de club en managers). Arbeidsvoorwaarden zijn wel te laag in vergelijking met vergelijkbare functies en verantwoordelijkheden evenals persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden.
Slechte werkgever, bezuinigd op goed personeel, wil alleen sales halen en verder mag je voornamelijk alle fitness toestellen schoonmaken. Als werknemer wordt je zwaar ondergewaardeerd, salaris is slap vergeleken wat je allemaal moet doen als gastheer/?gastvtouw???
Beloftes, praatjes, maar wel schoonmaken, als je geen sales maakt bij klanten die alle extra's zelf online kunnen toevoegen dan mag je vertrekken.
Pluspunten
Minpunten
Alles
Slechtste werkgever waar ik voor heb gewerkt!
Je zou denken dat alles goed geregeld is bij zo’n groot bedrijf. Maar intern is alles een zooitje. Worden veel fouten gemaakt door het hoofdkantoor en management. Op de club ben jij hier de dupe van.

Het is een bedrijf wat niet om hun werknemers geeft, enkel om winst. Meerdere mensen zijn hier weggegaan met een Burn out. Is je team niet compleet? Dan werk je zelf gewoon 60 uur of meer.

De 1 word geweigerd door zijn tattoo’s terwijl er Teamleiders zijn die vol zitten met tattoo’s, piercings etc.

Ik raad het andere af om bij Basic Fit te solliciteren, just don’t. 😉
Prima baan, het management is echter teleurstellend.

De manier waarop er met de werknemers gecommuniceerd word is erg teleurstellend, er worden besluiten gemaakt die door leugens verdedigd worden. Hoe dingen overgebracht en gecommuniceerd worden is een groot minpunt.

Geprobeerd netjes problemen op te lossen maar dit is helaas niet wederzijds.

Al met al een erg laks, onsympathiek en chaotisch bedrijf. Geen aanrader.
Pluspunten
Contact met leuke klanten
Minpunten
Ongeorganiseerd, onsympathiek, management, communicatie
Slecht betaald, alles draaide om sales, geen pensioen, veel schoonmaak, veel gezeur, via de App, werkt vaak alleen, rooster wordt op het laatste moment bekend.
Het werk zelf met de klanten was wel leuk.
Echte slavendrijvers
Veel verantwoording maar niks voor terug krijgen
Pluspunten
Gratis sporten
Minpunten
Bijna alles
Zelfs de lelijkste club heeft potentie om een goed draaiende toko te worden van basic fity maar het bedrijf is zo verschrikkelijk gericht op budgetten en regels die totaal onzinnig zijn en ten koste gaan van de leden dat het mij niet spijt dat ik niet meer voor dit bedrijf hoef te werken. Het denkt dat het alles kan voorspiegelen onder zeer slechte arbeidsomstandigheden aan zijn personeel, maar mensen geloof me, er is veel meer en beter betaald werk te vinden. Werk waar je daarnaast ook nog gewaardeerd word voor wat je doet, als gastvrouw/manager/schoonmaakster/monteur, en dat alles voor nog geen 10 euro per uur!
Pluspunten
weinig, doorbetaalde pauzes maby...?
Minpunten
slecht/laag loon, geen reiskosten naar eigen club, allerlei regels qua declaraties, veel taken voor weinig loon.