BASF Corporation

BASF Corporation Reviews

Bekijk alle 2.845 reviews
Gemoedelijke organisatie, met zeer gedreven medewerkers en ruim voldoende interne scholing en ondersteuning. Verder heb je veel vrijheid en de nodige verantwoording.
Pluspunten
Veel ondersteuning en een hoogdraagvlakwat betreftkennis binnen BASF
Minpunten
Het behalen van de targets was niet ieder jaar even gemakelijk, maar dit kwam vooral door verandering en schomeling in de markt.
Gaan van een 5 ploegen rooster naar een 4 ploegen rooster, de slechtste rooster die er bestaat. voor vele helaas om iets anders te zoeken
je werkte er maar met 1 doel, een zo een hoog mogelijke bonus, in de tijd dat het nog johnson polymer heette en in mijdrecht zat was het een veel leuker bedrijf om voor te werken, veel gezelliger, nu kijkt iedereen naar elkaar of ze wel wat doen
Pluspunten
bonus
Minpunten
sinds er friezen werken is de werksfeer er heel erg op achteruit gegaan
Veel doorgroeimogelijkheden, Goede interne opleidingen
Pluspunten
Goede opleidingen
Minpunten
Gevaarlijk Product
BASF is een leuke werkgever, men verwacht dat je expert word op je productie lijn waar je werkt (meerdere plekken).
Zo doende word je gestimuleerd om het beste uit je zelf te halen.

Niet een dag is het zelfde binnen het bedrijf.
Pluspunten
Arbeidsvoorwaarden.
Minpunten
Hele dag lopen met overdrukhelm en aanzuig unit.
Vanuit Duitsland centraal aangestuurd bedrijf. Langetermijn visie en strategie. Betrouwbaar. Veel bureaucratische processen die wijzigingen lastig maken. Prettige collega's. Teveel functionele afdelingen die uiteindelijk geen verantwoordelijkheid nemen. Voor je carrière moet je naar Duitsland en bij voorkeur een PhD bezitten.
Pluspunten
betrouwbaar; robuust
Minpunten
centraal gestuurd; langzaam; bureaucratisch
Heb me bij BASF altijd goed kunnen ontwikkelen.
Mij werd altijd de ruimte gegeven om allerlei activiteiten op poten te zetten om een beter resultaat bij mijn relaties te creëren en een goede deal te sluiten voor mijn werkgever.

Fijne collegae.

De Autoschade markt wordt echter steeds lastiger om acquisitie in te plegen. Schadebedrijven sluiten zich meer en meer aan bij grote landelijke ketens waardoor er ook landelijke afspraken gemaakt worden qua inkoop.

Het leukste aan de buitendienst was met name de contacten op allerlei niveau, van inkoop, verbruiker en directie toe.
Pluspunten
goed salaris en emolumenten
Minpunten
krimpende markt
Ik begin de dag (7:30) met een kopje thee of water.
Daarna ga ik richting het lab. Daar krijg ik te horen (van diegene die het werk verdeelt) wat ik voor analyses moet uitvoeren voor vandaag en op wat voor product. Dit zijn katalysatoren monsters (tussenproducten en/of eindproducten). Hierop voer ik nat-chemische analyses en werk met apparaten, zoals ICP, AAS en XRF. Rond 10 uur is een kleine koffiepauze en rond 12:30 luchen we. Nadat ik analyses heb uitgevoerd voer ik de resultaten in in het systeem en geef dat door aan de fabriek als er dingen buiten spec zijn. Indien er wat analyses buiten spec zijn bespreek ik met de fabriek wat er nog moet worden gedaan met dat monster. Om 16:00 is het weer tijd om naar huis te gaan. Ik heb hier geleerd om deze apparaten te gebruiken en hoe deze te onderhouden (schoonmaken enz.). Ook mocht ik als er tijd over is meelopen met andere collega's om andere analyses te leren waarop ik nog niet was ingewerkt en stagiaires inwerken op bepaalde analyses. De directie en collega's zijn aardig en er heerst een warme sfeer. Het leuke is dat je hier iedere dag wat van elkaar leert, we elkaar helpen als iemand in tijdnood komt, er is ruimte om tijdens meetings je mening te geven hoe je bepaalde handelingen op het lab kan verbeteren en na werktijd doen we met de collega's ook leuke dingen (bijv. kookworkshop Caribisch koken).
Pluspunten
aardige en gezellige collega's, reiskosten voor groot deel vergoed en elke maand gratis fruit op werk, mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen
Minpunten
bus komt niet altijd op tijd aan bij bushalte voor bedrijf (vooral tijdens feestdagen), beter om met auto te komen (genoeg parkeerplekken).
Collega's die tijd voor elkaar nemen tijdens het werk. Goed bedrijf om te werken .
Cost Centre accounting and controlling;
Cost center owners interviews;

Budget preparation;

R&D process Capitan;

Month and Quarter reporting;

Site responsible for the services recharge
Pluspunten
friendly atmosphere
Minpunten
short term delegation
Zou er wel voor altijd willen blijven
Veel eigen verantwoording
Apparte werk omgeving maar voor de rest een prima werk omgeving!
Leuke collega's , maar je ben en blijft een ( vervangbaar ) nummer als werknemer.
Pluspunten
goede beloning
Minpunten
werk gever heeft niet echt binding met zi'n werknemers.
Wekelijks op reis in Europa om klanten en collega's te helpen met productimplementatie en probleemoplossing
Heb veelgeleerd in logistieke ontwikkeling.
het moeilijkste is om juist te reageren op problemen en deze zo snel mogelijk op te lossen,zodat de klant weer verder kan met zijnof haar werkzaamheden.
Pluspunten
Er is altijd ruimte voor oplossingen
Minpunten
geen bijzonderheden
In 1998 viel onze locatie onder de naam: EFKA-Addives. De toenmalige directie heeft het bedrijf in 2005 verkocht aan Ciba Chemicals, en is sinds 2011 in handen van BASF Nederland. De locatie is gelukkig onveranderd gebleven. BASF Additives: Wij ontwikkelen en produceren additieven en polymeren voor o.a. de verf / lak / drukinkt / en plastics.
Wij waren en zijn nog altijd een innovatief bedrijf, met evenzo innovatieve werknemers.

Goede werksfeer en prettige collega's, een sterk team.

Sinds 2011 met de invoering van de 5 ploegendienst, ben ik mee gegaan en is mijn functie opgedeeld als B-operator / chemisch analist.

Ik ambieer toch heel graag een volledige lab.functie binnen een gezond bedrijf. En wellicht een nieuwe uitdaging.
ik vond het erg gezellig om naar het werk te gaan gewoon alles was goed wou ook echt dat ik nog zo een bedrijf kon vinden zat daar op de heftruck kon mijn eigen gang gaan wist precies wat ik moest doen was gewoon heel relaxt geen stress en alles moest rustig gaan en als je het niet bij kon houden met vrachtwagens kwam er altijd wel 1 bij om ook te lossen maar vanwege gevaarlijke stoffen moest het rustig ik heb daar echt genoten en ook als het soms wat later werd nou ja jammmer maar dan deed ik dat gewoon
Pluspunten
alles rust geen stress gratis melk goede samenwerking fijne colega s
Minpunten
was er niet
Dagelijks een up date van de werkzaamheden / plan van aanpak,
Geleerd om prioriteiten te stellen.
Pluspunten
collegialiteit
Minpunten
de minpunten bespreekbaar gemaakt
Basf Drukinkt was een bedrijf waar bijna geen verloop in mensen zat omdat het een goed bedrijf was zowel voor de klanten maar ook zeker voor zijn personeel , en dit wierp zijn vruchten af.
Helaas is het bedrijf na een overname gesloten.

Een werkgever zo als je zou zeggen kijken maar hoe hwt ook kan .
Pluspunten
waardering voor hun personeel
Minpunten
vab uit het bedrijf zelf wat on persoonlijk
Bekijk meer reviews over BASF Corporation