Bartiméus Reviews

Verzorgingstehuis voor blinden/slechtzienden
Verpleeghulp (voormalige medewerker) –  Ermelo31 juli 2013
Verzorgingstehuis voor blinden/slechtzienden waar naar mijn mening te weinig naar de clienten word omgekeken. Weinig tijd voor persoonlijke aandacht naar de clienten toe. Werkdag bestaat uit clienten helpen met hun dagelijkse behoeften zoals wassen, aankleden, eten, naar activiteiten brengen. Als stagiere word je ingezet voor '' klusjes '' waar je qua opleiding niet veel aan hebt. Begeleiding is er bijna niet. Vaak worden er dingen van je verwacht waar je de papieren niet voor hebt & dus eigenlijk niet mag doen. Contact met de clienten is geweldig & zij zijn je dan ook erg dankbaar. Een praatje maken tussendoor, een stukje lopen enz. stellen zij zeer op prijs. Erg gelovig ( waar helemaal niks mee is ) maar pas je daar als buitenstaander niet tussen merk je dit ook gelijk.
Pluspunten
Contact met de clienten
Minpunten
Werksfeer
Fijne werkomgeving en goede samenwerking andere werk disciplines
Teamleider Facilitaire dienst (voormalige medewerker) –  Ermelo5 februari 2013
Mijn werkdag zag er vaak uit, als één die niet te voorspellen was.
Begin van de dag was altijd een overdracht van de nachtdienst naar de dagdienst. Begin van de dag was het delegeren en soms aanpassen van de werkzaamheden van mijn medewerkers. En eventuele vragen van de medewerkers samen oplossen.
Ik heb geleerd dat ver vooruit plannen vaak onmogelijk is, door o.a. ziekte, reorganisatie en zorgvraag cliënten.
Mijn contacten waren hoofdzakelijk met de teamleiders en zorgmanager.
Samenwerking met alle collega's binnen de zorginstelling is erg belangrijk voor mij, ik sla graag die brug want alleen door goede samenwerking lever je kwaliteit in de zorg.
Het moeilijkste van mijn baan is dat zakelijkheid tegenwoordig wint van het sociale aspect. Volgens mij zou dit meer samen moeten gaan.
Het leukste van mijn baan is samen met anderen te zorgen voor de cliënten. Om een veilige en gezellige woonomgeving te creëren.
Pluspunten
zelfstandig werken en verantwoordelijkheid nemen
Minpunten
zorg zwaarte
Elke dag is anders. Lieve clienten en collega's.
woonbegeleider 1 (huidige medewerker) –  Doorn11 september 2012
Vanaf het moment dat ik op het werk kom is er vaak genoeg te doen zowel organisatorisch als met de clienten. We werken met functiedifferentiatie. In overleg met mijn collega's verdelen we de taken en gaan aan de slag. In sommige diensten is de werkdruk hoog en andere diensten verlopen wat rustiger. Dit heeft te maken met gedragsproblemen van clienten en met wie ik werk. Met vaste collega's verlopen de diensten vaak rustiger dan dat er een onbekende flexkracht bij staat.
Het leukste van mijn baan vind ik het werken in een team en de afwisseling die de clienten toevoegen.
Het moeilijkste vind ik momenteel om de kwaliteit van zorg te waarborgen ivm de doorgevoerde bezuinigingen.
Pluspunten
hoge inschaling van woonbegeleiders
Minpunten
slechte financiele situatie.
Een fijne werkomgeving
Receptioniste/telefoniste (voormalige medewerker) –  Nederland8 augustus 2012
Fijn om hier te werken en heel bijzonder, omdat dit een verzorgingshuis is voor ouderen met een visuele beperking.
Jammer dat ik per 11-11-2012 weg moet omdat ik met pensioen ga. Wil heel graag nog in het arbeidsproces werkzaam blijven!
Pluspunten
kleinschalig
Minpunten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Bartiméus. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Bartiméus gesorteerd op locatie