Bartiméus Reviews

open cultuur met ruimte voor ontwikkeling voor medewerkers en clienten
Medewerker Dagbesteding (voormalige medewerker) –  Doorn22 november 2017
Fijne werkomgeving waar je elke dag weer met plezier naar toe gaat.
productieve samenwerking
Woonbegeleider (huidige medewerker) –  Doorn1 november 2017
Ik heb veel geleerd bij Bartimeus maar nu ben ik toe aan wat anders !
Mijn skills als accountmanager gaan kriebelen en wil ik graag uitbreiden in een sales functie
Bartimeus
Woonbegeleidster (huidige medewerker) –  Doorn25 juni 2017
Mooi/dankbaar werk soms lichamelijk en geestelijk zwaar!
Zeer hoge werkdruk
Woonbegeleider (voormalige medewerker) –  Doorn13 juni 2017
Op de woningen wordt er veel verwacht van de begeleiders.
Als er open diensten zijn wordt er verwacht dat deze binnen het team wordt opgelost, aangezien de flexmedewerkers beperkt zijn of al veel worden ingezet. Door de kleine, vaste teams komt er veel bij hen terecht en werk je altijd veel meer als de uren op je contract. De werkdruk is daarom gigantisch en is er een hoog ziekte verzuim.
De collega's onderling daarin tegen zijn gezellig en vriendelijk, de sfeer onderling is over het algemeen goed.
Pluspunten
fijne collega's
Minpunten
Heel veel extra werken ( soms door werkopdracht, verplicht komen)
leuke werkgever
Teamassistente (huidige medewerker) –  Doorn18 augustus 2016
leuke organisatie waar je veel voldoening uit je werk haalt.
Jammer dat er soms zo weinig tijd is om leuke dingen te doen met de bewoners.Dat ligt niet aan bartimeus maar meer aan de politiek en dat geld voor de hele zorg.
dankbaar werk
Team assistente (huidige medewerker) –  Zeist29 juni 2016
geestelijk en lichamelijk je mannetje kunnen staan. Collega's heb je echt hard nodig in dit vak. leukste is het contact met de cliënten.
Pluspunten
glimlach van een client
Minpunten
doorstroming
Fijne werksfeer en idem collega's
re­integratieassistente (voormalige medewerker) –  Ermelo3 maart 2016
Het allermooiste van het werken bij Bartiméus was de cliënten die zo dankbaar waren als ze na de onderzoeken de uitslag kregen. Dit kon uiteraard positief dan wel negatief uitpakken maar altijd de dankbaarheid dat ze "gehoord en gezien" waren.
Fijne collega's om mee samen te werken.
De werkdruk was, doordat er collega's weg gingen,soms erg hoog
wat wel leidde tot wat fysieke klachten.
Pluspunten
Ruimte om te wandelen tussen de middag
Minpunten
Te weinig communicatie tussen personeel en managers
revalidatie voor blinden en slechtzienden
ergotherapeut (voormalige medewerker) –  Zeist, UT11 januari 2016
enthousiaste medewerkers voor clienten, veelal revalidatie in de thuissituatie
Leerzaam! Leuke collega's en interessante cliënten
Woonbegeleider (voormalige medewerker) –  Zeist, UT9 november 2015
Uitdagende maar pittige baan! Een gehoop gezien en meegemaakt. Zie CV
Warme school met gedreven medewerkers met veel aandacht voor meervoudig beperkte leerlingen
Coördinator (huidige medewerker) –  Doorn1 november 2015
Vriendelijke zorgzame collega's
Uitdagende leerlingen
Creatief en enthousiast om leerlingen iets te leren
Goede arbeidsvoorwaarden
goeie Samenwerking
Mederwerker-begeleider (voormalige medewerker) –  Doorn21 juli 2015
Je werkt of alleen of met ze 2 op 7 Cliënten. Ik vond het daar altijd heel erg fijn. ik heb er veel geleerd en je kon aan van alles mee doen om nog meer te leren. Collega s waren fijn ook omdat er niet heel veel verandering in was. De Directie zie je niet veel en ken je alleen van naam. Moeilijke dingen zijn overlijden van cliënten.
Het leukte is dat je samen met de cliënten een mooie dag er van kan maken en dat je ze ziet genieten. Jammer van al die bezuinigingen.
Pluspunten
Niet werken voor een produkt wat veel geld opleverd.
Minpunten
Bezuinigen en onderbezeting
gezellig team
begeleider 1 (voormalige medewerker) –  Doorn, UT18 januari 2015
Goed en gezellig team. Je gaat er met zijn allen voor, zicht op wat je kunt en wilt, open staan voor doorgroei mogelijkheden. Managers toen erg op de achtergrond, weinig sturing en soms opdrachten krijgen die moeilijk te doen waren met onze doelgroep
Mooi Leerbedrijf
Leerling Maatschappelijke Zorg (BBL) (voormalige medewerker) –  Doorn15 oktober 2014
Voor mensen die op latere leeftijd een diploma in de zorg ambiëren is dit een zeer goede opleider en dé specialist op het gebied van visuele beperkingen.

Ik ben zeer tevreden over het leertraject en over de geboden ondersteuning vanuit ROC/Bartimeus.
Het werken en leren kan soms tegenvallen. Bij onregelmatig werken moet je goed plannen om je opdrachten af te krijgen.
Overigens ook niet vergeten dat je een privéleven hebt.

Je krijgt te maken met veel collega's, cliënten en werkplekken.
Met elk zijn eigen uitdaging, soms geweldig en soms minder prettig.
Geen dag is het zelfde binnen de zorg.

Ook Bartimeus ondergaat veranderingen die opgelegd zijn door de overheid. Het gevolg is dat er voor mij geen geschikte plek meer was na mijn opleiding. Tezamen met het aflopen van mijn 3e contract betekende dit dat ik niet later kon blijven.
Pluspunten
professioneel leerbedrijf
Minpunten
De onder vuur liggende zorgsector
leerzame periode
staigaire (voormalige medewerker) –  Doorn, UT6 augustus 2014
ik heb veel geleerd in de tijd dat ik stage liep bij Ma-Miek. ze heeft me veel bij gebracht over de kinderen en over hoe je het beste wat kon doen.

ook als er wat aan de hand was vond ze het belangrijk te weten en dit was erg fijn
Pluspunten
betrokken persoonlijkheid
Minpunten
een leuke en afwisselende baan waarbij je voortdurend blijft leren
teamsecretaresse (huidige medewerker) –  Gouda, ZH3 augustus 2014
er is eigenlijk geen dag hetzelfde, maar er ligt werk klaar in de kast en verzoeken van collega's via de mail of via het programma ONS, dan is het beoordelen wat prioriteit heeft en daarmee aan de slag. Ondertussen kunnen collega's terplekke nog verzoeken hebben. Rond 11 uur de post halen en afhandelen. Om half één hebben we gezamelijk lunch met de collega's die op kantoor zijn. Daarna weer administratief werk.
Ik heb in Gouda 15 collega's, doe de secretaresse-baan samen met een andere secretaresse en we vullen elkaar heel goed aan.Bartiméus heeft meerdere vestigingen en met een deel van deze collega's heb ik ook veel te maken en/of werk met ze samen.
Veel computervaardigheden geleerd in deze jaren, kan ook bij Bartiméus in opleiding (cursus excel en internet en mail gedaan).
Pluspunten
leuke collega's, enigszins flexibele werktijden, waardering (ook financieel)
Minpunten
kantoor in Gouda gaat verhuizen naar Rotterdam
Leuke werkplek met ruimte voor eigen inbreng
Eerst verantwoordelijk activiteiten begeleidster (voormalige medewerker) –  Doorn, UT23 april 2014
Leuke werkplek met ruimte voor eigen inbreng.
Erg collegiale collega's
fijn gewerkt tot de bezuinigings maatregelingen begonnen
teamassistent/ huishoudelijk medewerker (voormalige medewerker) –  Ermelo, GE20 april 2014
Veel onduidelijkheid de laatste maanden van mijn werken die mij veel stress gaven
Pluspunten
x
Minpunten
x
Verzorgingstehuis voor blinden/slechtzienden
Verpleeghulp (voormalige medewerker) –  Ermelo31 juli 2013
Verzorgingstehuis voor blinden/slechtzienden waar naar mijn mening te weinig naar de clienten word omgekeken. Weinig tijd voor persoonlijke aandacht naar de clienten toe. Werkdag bestaat uit clienten helpen met hun dagelijkse behoeften zoals wassen, aankleden, eten, naar activiteiten brengen. Als stagiere word je ingezet voor '' klusjes '' waar je qua opleiding niet veel aan hebt. Begeleiding is er bijna niet. Vaak worden er dingen van je verwacht waar je de papieren niet voor hebt & dus eigenlijk niet mag doen. Contact met de clienten is geweldig & zij zijn je dan ook erg dankbaar. Een praatje maken tussendoor, een stukje lopen enz. stellen zij zeer op prijs. Erg gelovig ( waar helemaal niks mee is ) maar pas je daar als buitenstaander niet tussen merk je dit ook gelijk.
Pluspunten
Contact met de clienten
Minpunten
Werksfeer
Fijne werkomgeving en goede samenwerking andere werk disciplines
Teamleider Facilitaire dienst (voormalige medewerker) –  Ermelo5 februari 2013
Mijn werkdag zag er vaak uit, als één die niet te voorspellen was.
Begin van de dag was altijd een overdracht van de nachtdienst naar de dagdienst. Begin van de dag was het delegeren en soms aanpassen van de werkzaamheden van mijn medewerkers. En eventuele vragen van de medewerkers samen oplossen.
Ik heb geleerd dat ver vooruit plannen vaak onmogelijk is, door o.a. ziekte, reorganisatie en zorgvraag cliënten.
Mijn contacten waren hoofdzakelijk met de teamleiders en zorgmanager.
Samenwerking met alle collega's binnen de zorginstelling is erg belangrijk voor mij, ik sla graag die brug want alleen door goede samenwerking lever je kwaliteit in de zorg.
Het moeilijkste van mijn baan is dat zakelijkheid tegenwoordig wint van het sociale aspect. Volgens mij zou dit meer samen moeten gaan.
Het leukste van mijn baan is samen met anderen te zorgen voor de cliënten. Om een veilige en gezellige woonomgeving te creëren.
Pluspunten
zelfstandig werken en verantwoordelijkheid nemen
Minpunten
zorg zwaarte
Elke dag is anders. Lieve clienten en collega's.
woonbegeleider 1 (huidige medewerker) –  Doorn11 september 2012
Vanaf het moment dat ik op het werk kom is er vaak genoeg te doen zowel organisatorisch als met de clienten. We werken met functiedifferentiatie. In overleg met mijn collega's verdelen we de taken en gaan aan de slag. In sommige diensten is de werkdruk hoog en andere diensten verlopen wat rustiger. Dit heeft te maken met gedragsproblemen van clienten en met wie ik werk. Met vaste collega's verlopen de diensten vaak rustiger dan dat er een onbekende flexkracht bij staat.
Het leukste van mijn baan vind ik het werken in een team en de afwisseling die de clienten toevoegen.
Het moeilijkste vind ik momenteel om de kwaliteit van zorg te waarborgen ivm de doorgevoerde bezuinigingen.
Pluspunten
hoge inschaling van woonbegeleiders
Minpunten
slechte financiele situatie.
Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Bartiméus. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Bartiméus gesorteerd op locatie