Bartiméus
Over het grote gebouw van Bariméus valt niks verkeerds te zeggen.
Het top!

Helaas zijn de kleine onderdelen (begeleid wonen) niet leuk!

Je wordt aangenomen als ondersteunend medewerker waarbij huishoudelijke taken o.a van toepassing zijn maar verder ben je met de client bezig.

Helaas is dat in werkelijkheid niet zo!

Jemiey zorgen dat alles schoon us en verder wordt er niet naar je gekeken.
ik ben werk bij schoonmaak ik heb werk bij flexcontract
ik ben werk bij Bartimeus nu 1,5 jaar

ik heb geleerd van werk dat mensen blind of doof zijn ook normaal mensen allen met ziekte en nodig helpen want ik wil graag doen.
Leuk en zinvol werk. Wel wordt er veel flexibiliteit verwacht en is er niet veel regelmaat in werktijden wat lastig kan zijn met een gezin. Salaris staat niet in verhouding met belasting.
Pluspunten
Zinvol
Minpunten
Onregelmatig, salaris
werk er met veel plezier krijg wel steeds meer taken doordat er personeelstekort is, waar niet in de zorg dus steeds vaker met minder mensen werken doen veel aan opleidingen maar salaris zou iets beter mogen al is het niet slecht en er zijn goede arbeidsvoorwaarden.

het werk is zeer divers zo werk je met mensen laag niveau dan weer hoogniveau .. ook verschillend met blind, slechtziend, doof slechthorend of doof blind. maar ook met andere handicapen dat maakt het werk wel afwisselend en geen dag is het zelfde.
Pluspunten
leuk werken ondanks werk druk
Minpunten
veel diensten al vind ik dit niet erg
Ik werk nu al 16 jaar bij Bartimeus met plezier. Je werkt met mensen en weet nooit hoe je dag of dienst zal verlopen. Elk mens heeft potenties, hoe klein dat ook is. Het is aan jou de professional, in samenwerking met de betrokkenen, inzicht en mogelijkheden te creëren opdat de persoon zich verder kan ontplooien.

Bartimeus heeft de laatste jaren een open cultuur, de communicatie tussen verschillende disciplines verloopt steeds beter. Er is een korte lijn en je kan met je vraag bij de betrokkenen specialisme terecht.

De late uren diensten vind ik steeds lastige worden.

Het leukste vind ik om met de cliënten doel/taakgericht te werken van A naar B, weliswaar met vallen en opstaan.

Het is voor een uitdaging "Mission Possible".
Fijne werkomgeving waar je elke dag weer met plezier naar toe gaat.
Ik heb veel geleerd bij Bartimeus maar nu ben ik toe aan wat anders !
Mijn skills als accountmanager gaan kriebelen en wil ik graag uitbreiden in een sales functie
Mooi/dankbaar werk soms lichamelijk en geestelijk zwaar!
Op de woningen wordt er veel verwacht van de begeleiders.
Als er open diensten zijn wordt er verwacht dat deze binnen het team wordt opgelost, aangezien de flexmedewerkers beperkt zijn of al veel worden ingezet. Door de kleine, vaste teams komt er veel bij hen terecht en werk je altijd veel meer als de uren op je contract. De werkdruk is daarom gigantisch en is er een hoog ziekte verzuim.

De collega's onderling daarin tegen zijn gezellig en vriendelijk, de sfeer onderling is over het algemeen goed.
Pluspunten
fijne collega's
Minpunten
Heel veel extra werken ( soms door werkopdracht, verplicht komen)
leuke organisatie waar je veel voldoening uit je werk haalt.
Jammer dat er soms zo weinig tijd is om leuke dingen te doen met de bewoners.Dat ligt niet aan bartimeus maar meer aan de politiek en dat geld voor de hele zorg.
geestelijk en lichamelijk je mannetje kunnen staan. Collega's heb je echt hard nodig in dit vak. leukste is het contact met de cliënten.
Pluspunten
glimlach van een client
Minpunten
doorstroming
Het allermooiste van het werken bij Bartiméus was de cliënten die zo dankbaar waren als ze na de onderzoeken de uitslag kregen. Dit kon uiteraard positief dan wel negatief uitpakken maar altijd de dankbaarheid dat ze "gehoord en gezien" waren.
Fijne collega's om mee samen te werken.

De werkdruk was, doordat er collega's weg gingen,soms erg hoog

wat wel leidde tot wat fysieke klachten.
Pluspunten
Ruimte om te wandelen tussen de middag
Minpunten
Te weinig communicatie tussen personeel en managers
enthousiaste medewerkers voor clienten, veelal revalidatie in de thuissituatie
Uitdagende maar pittige baan! Een gehoop gezien en meegemaakt. Zie CV
Vriendelijke zorgzame collega's
Uitdagende leerlingen

Creatief en enthousiast om leerlingen iets te leren

Goede arbeidsvoorwaarden
Je werkt of alleen of met ze 2 op 7 Cliënten. Ik vond het daar altijd heel erg fijn. ik heb er veel geleerd en je kon aan van alles mee doen om nog meer te leren. Collega s waren fijn ook omdat er niet heel veel verandering in was. De Directie zie je niet veel en ken je alleen van naam. Moeilijke dingen zijn overlijden van cliënten.
Het leukte is dat je samen met de cliënten een mooie dag er van kan maken en dat je ze ziet genieten. Jammer van al die bezuinigingen.
Pluspunten
Niet werken voor een produkt wat veel geld opleverd.
Minpunten
Bezuinigen en onderbezeting
Goed en gezellig team. Je gaat er met zijn allen voor, zicht op wat je kunt en wilt, open staan voor doorgroei mogelijkheden. Managers toen erg op de achtergrond, weinig sturing en soms opdrachten krijgen die moeilijk te doen waren met onze doelgroep
Voor mensen die op latere leeftijd een diploma in de zorg ambiëren is dit een zeer goede opleider en dé specialist op het gebied van visuele beperkingen.

Ik ben zeer tevreden over het leertraject en over de geboden ondersteuning vanuit ROC/Bartimeus.

Het werken en leren kan soms tegenvallen. Bij onregelmatig werken moet je goed plannen om je opdrachten af te krijgen.

Overigens ook niet vergeten dat je een privéleven hebt.

Je krijgt te maken met veel collega's, cliënten en werkplekken.

Met elk zijn eigen uitdaging, soms geweldig en soms minder prettig.

Geen dag is het zelfde binnen de zorg.

Ook Bartimeus ondergaat veranderingen die opgelegd zijn door de overheid. Het gevolg is dat er voor mij geen geschikte plek meer was na mijn opleiding. Tezamen met het aflopen van mijn 3e contract betekende dit dat ik niet later kon blijven.
Pluspunten
professioneel leerbedrijf
Minpunten
De onder vuur liggende zorgsector
ik heb veel geleerd in de tijd dat ik stage liep bij Ma-Miek. ze heeft me veel bij gebracht over de kinderen en over hoe je het beste wat kon doen.

ook als er wat aan de hand was vond ze het belangrijk te weten en dit was erg fijn
Pluspunten
betrokken persoonlijkheid
Minpunten
er is eigenlijk geen dag hetzelfde, maar er ligt werk klaar in de kast en verzoeken van collega's via de mail of via het programma ONS, dan is het beoordelen wat prioriteit heeft en daarmee aan de slag. Ondertussen kunnen collega's terplekke nog verzoeken hebben. Rond 11 uur de post halen en afhandelen. Om half één hebben we gezamelijk lunch met de collega's die op kantoor zijn. Daarna weer administratief werk.
Ik heb in Gouda 15 collega's, doe de secretaresse-baan samen met een andere secretaresse en we vullen elkaar heel goed aan.Bartiméus heeft meerdere vestigingen en met een deel van deze collega's heb ik ook veel te maken en/of werk met ze samen.

Veel computervaardigheden geleerd in deze jaren, kan ook bij Bartiméus in opleiding (cursus excel en internet en mail gedaan).
Pluspunten
leuke collega's, enigszins flexibele werktijden, waardering (ook financieel)
Minpunten
kantoor in Gouda gaat verhuizen naar Rotterdam
Leuke werkplek met ruimte voor eigen inbreng.
Erg collegiale collega's
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Bartiméus. Onze community staat klaar om te antwoorden.
Reviews over Bartiméus gesorteerd op locatie