Aveleijn Reviews

Wisselende ervaringen
Begeleider (huidige medewerker) –  Borne23 januari 2019
Aveleijn is een prima zorgverlener.
Zorg die aan clienten wordt geleverd is professioneel.

Als werknemer wees op je hoede....
Op meerdere locaties werkzaam geweest.

Het gevoel van waardering verschilt erg per locaties.
Dit verschilt erg door de locatiemanagers. Sommige vol empathie, sommige bot en geen respect voor normen en waarden. Veel voorvallen gezien die niet door de beugel kunnen.

De locatiemanagers hebben erg veel te zeggen. Deze leggen ook soms zware druk op de medewerkers. Het lijkt of ze hierin niet gestuurd kunnen worden en geen regels hebben.

Er wordt vaak gekeken naar een HBO werknemer met HBO eisen. En je wordt ingedeeld in functiegroep voor MBO3.

Slechte ervaringen met locatiemanagers.
Klachten richting personeelszaken heeft niet veel nut. Problemen zijn bekend maar ze hebben die de capaciteit (durf) niet om er wat aan te doen. Waarschijnlijk omdat dan hun eigen baan op het spel komt te staan. (waar ook wel wat voor te zeggen valt).

Sommige locatiemanagers denken met medewerkers mee. Anderen gaan over grenzen heen en volgen absoluut niet de visie van Aveleijn.
Let dus echt op bij het solliciteren of je je op je plek voelt.

Momenteel ben ik nog werkzaam en zit op een goede plek :)
Helaas vaal mensen in het verleden zien vertrekken door bovenstaande reden. Ook meerdere mensen om deze reden in een burnout zien raken.
Pluspunten
Leuke locaties, veel aandacht voor clienten.
Minpunten
Locatiemanagers
Niet aan beginnen
Begeleider gehandicaptenzorg (voormalige medewerker) –  Losser8 juni 2017
Ik ben er een tijdje geleden werkzaam geweest,super hoge werkdruk, weinig tot geen waardering van leidinggevende. Totaal geen inbreng over je eigen visie, word niet naar geluisterd. Wel leuke collega's, maar ik hoor dat de meesten vertrekken. Ik ben blij dat ik er weg ben.
Pluspunten
Minpunten
Slechte werkgever
vooruitstrevende organisatie, maar er wordt niet altijd goed voor de medewerker gezorgd
Begeleider gehandicaptenzorg (huidige medewerker) –  Enschede9 maart 2017
Druk in de zorg wordt groter, gevoel dat je alles moet kunnen is een vereiste. Er wordt HBO denk niveau gevraagd maar dat is niet in het salaris terug te zien.
Niet elke manager is mensgericht naar zijn/haar werknemers.
goede werkplek
Cluster assistente (voormalige medewerker) –  Almelo17 mei 2016
een mooie werkplek waar veel uitdaging lag, om zelf te groeien en om je clienten te laten groeien
Pluspunten
veel initiatief nemen
Minpunten
de bezuinigingen in de zorg
leuke stage
20 weken stage gelopen (voormalige medewerker) –  Enschede23 februari 2016
de stage was niks mis mee maar op sommige vlakken kon de organisatie beter. ik ben er niet door beinvloed
gezellige werkplek
Ondersteunend begeleider (voormalige medewerker) –  Denekamp, Berghum, Noord Deurningen, OV29 november 2015
prettig gewerkt daar. veel geleerd wat ik wel en niet wil! De meeste collega's zijn heel leuk. Ze helpen je heel goed als er iets is. Wel vond ik het jammer dat je voor twee uurtjes terug moest komen om te werken en ook dat je rooster niet prettig was ingedeeld. Dat je vaak maar na 6 dagen werken 1 dag vrij was en dan weer 4 dagen moest werken en dan ook kans was dat je weer 1 dag vrij was.
Pluspunten
gezellig mee eten met de cliënten
Minpunten
dat je voor twee uurtjes werk moest terug komen.
actief, sociaal en betrokken
Veldhoes in Enschede en Lijsterbess in Losser (voormalige medewerker) –  Almelo, OV18 november 2015
Een typische dag op het werk:
- Mijn cliënten zijn de belangrijkste voor mij. dus ga ik altijd even pijlen hoe zij/hij doet.
- takenlijst afwerken, veel contact met clienten
- altijd meer doen dan nodig, dat konden de clienten ook erg waarderen.
- gezellig met collegas
- discussies
- verzorgende taken uitvoeren

Wat ik geleerd heb:
- Samenwerken
- Overleggen
- Hoe met lastige cliënten/situaties om te gaan
Pluspunten
geduldig, betrokken, aardig, hard als het nodig is, actief, sociaal
Minpunten
kritisch
Gezellige, drukke maar georganiseerde organisatie
Hulpverlener (voormalige medewerker) –  Enschede, OV7 april 2015
Voordat je werkdag begint is er een overdracht. Hierin worden de bijzonderheden besproken en als je begeleider bent sta je vast op een huis. Wanneer je dienst begint ga je naar je huis en lees je de rapportages van de dagen ervoor door. Wanneer de kinderen thuis komen heb je altijd een gesprekje met hun en daarna zet jij ze in hun taken. Om 16.00 uur wordt er altijd door jou of een cliënt gekookt en om 17.00 zit iedereen aan tafel om te eten. om 18.00 uur heb ik pauze en hebben de kinderen kamer moment (moment voor hunzelf). Als je geen slaap dienst hebt dan eindigt je dienst altijd om 22.00, als er geen problemen zijn. Zijn die er wel dan blijf je voor collega en help je haar zo goed mogelijk om het probleem op te lossen. Dit doen alle collega's voor elkaar en dit gebeurd ook automatisch. Het leukste van mijn werk is dat elke dag weer een andere dag is, ik de ontwikkeling van cliënten kan meemaken en aan mag deel nemen. Het moeilijkste aan deze baan is dat je veel geduld moet hebben. Ik heb dit echt geleerd, verder heb ik geleerd om mijn emoties voor mij te houden in agressieve situaties. Ik heb ook geleerd om verder te vragen en geen genoegen te nemen met het eerste gegeven antwoord.
Pluspunten
Aveleijn biedt veel zelf ontwikkeling aan
hechte groep
Clusterassistente (voormalige medewerker) –  ENSCHEDE5 maart 2015
Aveleijn is een leuke organisatie om voor te werken

je krijgt de kans om je te ontwikkelen
mijn taak bestond uit de appartementen schoon te maken
met en zonder clienten
ik had leuke collega's een keer in het jaar hadden wij een
teamuitje waarbij ieder jaar 2 anderen het moesten organiseren
Pluspunten
leuke collegas
Minpunten
niks
interessante en uitdagende baan
Gezinsbegeleider ouderkindhuis (huidige medewerker) –  Hengelo OV, OV1 oktober 2014
Een dag werken op het ouderkindhuis van Aveleijn is geen dag hetzelfde. Het ouderkindhuis is een 24 uursvoorziening voor ouderss met een licht verstandelijke beperking. Daarnaast hebben zij een hulpvraag in de opvoeding van hun kind. Het vraagt als medewerker veel van je flexibiliteit en je zelfstandigheid. Anderzijds ben je ook werkzaam in een team. Je begint je dag vaak op kantoor. Hier krijg je overdracht van collega's. Gedurende de dag heb je contactmomenten met de gezinnen gepland staan. Je helpt hen bij hun hulpvragen. Buiten deze uren om heb je achter de schermen contacten met andere organisaties, regelzaken enz.
Pluspunten
gezellige werksfeer
Minpunten
Daadwerkelijke werkzaamheden zijn divers en geven voldoening
Begeleider (huidige medewerker) –  Hengelo OV, OV24 september 2014
Mijn werk geeft mij voldoening omdat ik merk dat ik cliënten kan helpen in hun ontwikkeling en vorming. Er is geen dag het zelfde en de werkzaamheden variëren van iemand helpen met sociale problemen tot het structureren van een dagprogramma. Mensenwerk vind ik prachtig, want ieder mens is uniek en heeft andere aansturing nodig, die zoektocht maakt mijn werk boeiend.

Het moeilijke van mijn baan vind ik de bureaucratisering waar ik binnen mijn werk te maken heb.De organisatie en samenleving neigt steeds meer naar beheersing in plaats van vertrouwen hebben in de werknemers en cliënten.
Pluspunten
scholingsmogelijkheden
Minpunten
weinig carrière mogelijkheden
Claim deze bedrijfspagina

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Aveleijn. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Aveleijn gesorteerd op locatie