AUTO1 Group Nederland

AUTO1 Group Nederland Reviews

Momenteel ben ik één jaar werkzaam binnen auto1 group, mijn eigen ervaring is algeheel positief. Wat af en toe voor frustratie zorgt zijn de lange lijnen in de comminucatie. Echter zeg ik daar wel bij, als commercieel persoon moet je af en toe gewoon een grote bek om dingen voor elkaar te krijgen. Auto1 is een jong bedrijf, en dat merk je aan een bepaald antal dingen. Het Team is jong en innoverend, dit kan er voor zorgen dat we af en toe stappen moeten ondernemen waarbij je jezelf af moet vragen waarom? Maargoed dit hoort erbij, een groot voordeel is dat het bedrijf in ontwikkeling is. En dat zorgt voor kansen en mogelijkheden. Ik ervaar bijvoorbeeld dat de functie als accountmanager binnendienst ook in ontwikkeling is. In team Breda krijg je alle vrijheden om zelf initiatieven te nemen voor het uitbouwen van je relatie met je klant. Kwa verdiensten zit je hier wel netjes, en wat ze zeggen over de bonus regeling is waar. Als je het spel snapt en goed speeld dan kan je aardig wat bij verdienen bovenop je vaste salaris en vakantie geld. Let wel op, deze functie je maken of breken. Al je succes hangt samen door goed verwachtings managment bij je klant. Ga niet zeggen dat elke auto perfect is, want dat zijn ze niet. Al met al ervaar ik mijn carriere binnen auto1.com erg positief, ik voel me onderdeel van de organisatie en de klanten die ik beheer zijn tevreden. Punt voor advies: Ga niet blind uit van alle negatieve beoordelingen hier. Doe goed onderzoek naar de functie door bijvoorbeeld werkende collega's te banderen via linkedin.
Pluspunten
Vrijheden en het bepalen van je eigen agenda
Minpunten
Interne communciatie
Je moet echt wanhopig of gek zijn om hier te willen werken. Het management speelt hele vieze spelletjes, en alleen als je daarin mee gaat doen heb je er misschien een beetje een leven. De verdiensten lijken leuk, tot je ze deelt door de bizar lange uren, en ziet welke secundaire arbeidsvoorwaarden je allemaal mist (bijvoorbeeld geen pensioen, geen pauze etc). Het bedrijf heeft binnen de automotive (terecht) een hele slechte naam, hou hier rekening mee bij een eventuele zoektocht naar je volgende baan. Klanten worden bedonderd, de afnemers worden bedonderd en of dat allemaal nog niet genoeg is zelfs de werknemers die bedonderd worden. Het is totaal geen professionele organisatie, een groot gebrek aan structuur, regels, regelmaat of solide basis. Er zitten hele verkeerde mensen op de verkeerde plek. (vriendjespolitiek, onderlinge relaties, bangmakerij, dreigementen). Kortom denk hieraan als je overweegt hier te gaan solliciteren, ze vragen veel van je maar het is alleen maar nemen en niet geven. (behalve geven van loze belofte's).
Pluspunten
Geen pluspunten
Minpunten
Teveel minpunten
Helaas heerst er binnen AUTO1 een macht hiërarchie en veel politieke spelletjes. GEEN pensionregeling, REISKOSTEN vergoeding 9cent per km, en vakantiegeld wordt elke maand uitbetaalt, GEEN doorgroeimogelijkheden. Daarnaast is de communicatie zeer slecht ook tussen afdelingen. Belangrijke zaken worden niet van te voren aangekaart bij de medewerkers. Beloftes worden niet nagekomen, afspraken die in het contract staan worden ook niet nageleefd. Meeste collega's zijn leuk.
Pluspunten
1x in de maand vrijdagmiddag borrel
Minpunten
Hiërarchie als machtsbron/salaris/geen pensioen/geen vakantiegeld
2 juli 2020
Hi, Bedankt voor het schrijven van de review. We staan altijd open voor feedback om ons als scale-up organisatie verder te ontwikkelen. Jammer om te horen dat je je dienstverband bij AUTO1 Group Nederland zo hebt ervaren, echter herkennen we ons niet geheel in de door jou geschetste situatie. We hadden het fijn gevonden om hier alsnog een gesprek met je over te hebben.Met betrekking tot je opmerking over het vakantiegeld: AUTO1 Group Nederland heeft ervoor gekozen om het vakantiegeld maandelijks bij je salaris uit te betalen, waarbij we ons uiteraard aan de wettelijke regelingen houden. Op iedere loonstrook staat het vakantiegeld dat je van ons ontvangt, aangegeven. De reiskostenvergoeding die we bieden is een tegemoetkoming in de kosten die je maakt en niet geheel dekkend. Wel is de vergoeding iets hoger dan je in je review vermeldt. We vinden het belangrijk om onze medewerkers te stimuleren op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden, o.a. door middel van onze halfjaarlijkse performance reviews en ons beleid voor intern solliciteren. Fijn om te horen dat je het met je collega’s en op onze borrels wel naar je zin hebt gehad. We wensen je uiteraard veel succes in de toekomst.
Geen pensioen Bonus regeling klopt niet onderlinge verhouding collega en management is slecht Leuke verhalen maar er klopt niks van
Minpunten
lange dagen, slecht betaald, negatief bedrijf
9 december 2019
Hi, Allereerst bedankt dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven over je tijd bij AUTO1 Group. Jammer om te horen dat je tijdens je dienstverband niet tevreden was over een aantal zaken. We waarderen alle feedback omdat het ons als scale-up organisatie helpt om ons verder te ontwikkelen.
Ik ben nu twee maanden werkzaam bij AUTO1 Group en heb het erg naar mijn zin. Erg leuk team waarin ik werk en manier waarop iedereen met elkaar omgaat is erg positief. Als je opzoek bent naar een baan waarin je jezelf snel en serieus zou willen ontwikkelen dan is AUTO1 Group echt een aanrader.
11 december 2019
Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om een review te schrijven over je ervaringen bij AUTO1 Group. Dank hiervoor.Fijn om te lezen dat je positief bent over het team en over de manier waarop je jezelf kunt ontwikkelen binnen de organisatie!
Ik ben op een goede manier begeleid, heb ruimte gekregen voor mijn ontwikkeling en werk met ontzettend leuke collega's.
Recent ben ik aan de slag gegaan bij AUTO1 Group in Amsterdam. Na mijn vorige werkervaring heb ik bewust de keuze gemaakt voor een scale-up gezien ik graag in een dynamische en misschien bijna hectische omgeving werk. Het geeft de kans om jezelf snel verder te ontwikkelen en een zichtbare bijdrage te leveren aan het bedrijf. Tot nu toe komen mijn verwachtingen ook volledig uit! In mijn eerste weken kon ik al volledig meewerken en was ik onderdeel van het team. Dit geeft mij vertrouwen en motiveert extra! + Goede werk - privé balans + Voldoende uitdaging - Momenteel is er geen pensioensregeling.
Leuk en jong bedrijf met voldoende doorgroeimogelijkheden en gezellige collega's!
Pluspunten
Leuke borrels
Minpunten
Er is momenteel geen pensioensregeling
17 januari 2020
Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om een review te schrijven over je ervaringen bij AUTO1 Group. Dank hiervoor!
Mijn ervaring bij AUTO1 is positief, de management stijl heeft nog wat haken en ogen maar je kunt hier veel leren, van collega's en het bedrijf zelf! De sfeer is redelijk informeel en persoonlijk vind ik het fijn dat je goed weet waar je aan toe bent binnen dit bedrijf.
Super leuke en fijne werksfeer. Iedereen is collegiaal en er heerst een informele sfeer. Gezellige vrijdagmiddagborrels waar veel wordt gelachen. De arbeidsvoorwaarden kunnen wat beter, maar voor een Start-up dat pas geleden naar een Scale-up is gegroeid, snap ik dat de focus nu elders ligt.
Jong en informeel bedrijf dat zich de afgelopen jaren snel ontwikkeld heeft. Wanneer je ervoor gaat dan kun je doorgroeien naar een volgende stap binnen de organisatie. Er zijn verschillende incentives en gezellige borrels aan het einde van de maand.
AUTO1 Group Nederland bestaat 5 jaar in Nederland en merkbaar is dat verschillende afdelingen in ontwikkeling zijn. Dat maakt het een dynamische werkomgeving.
Pluspunten
Gezelligheid, goed management
Minpunten
parkeergelegenheid
Een snelgroeiende organisatie waarin je echt een verschil kunt maken. De sfeer binnen het bedrijf is erg goed. Er is ruimte voor gezelligheid en bijvoorbeeld een potje tafelvoetbal. Nieuwe medewerkers leren de organisatie goed kennen tijdens de Induction Day. Ik vind AUTO1 Group een leuk en fijn bedrijf om voor te werken!
Pluspunten
Leuk team, gratis fruit en goede doorgroeimogelijkheden
Minpunten
Doordat de organisatie erg snel gegroeid is, zijn nog niet alle processen perfect geregeld.
AUTO1 Nederland is een snelgroeiend bedrijf waar ambitieuze en gemotiveerde mensen werken. Er wordt hard gewerkt maar er is ook genoeg ruimte voor ontspanning, bijvoorbeeld door een potje tafelvoeltbal of gamen op de playstation. De werk-privé balans is goed. Door de groei heb je veel eigen invloed op werkprocessen en doorgroeimogelijkheden. Op vrijdagmiddag is er een borrel en collega's gaan onderling informeel met elkaar om.
Pluspunten
Gratis fruit en goede, open werksfeer
Minpunten
Nog niet alles is geregeld, je moet het leuk vinden om in een groeiende omgeving te werken.
Auto1.com is een jong bedrijf die zich richt op de verkoop van gebruikte wagens. Het is een Duitse groothandel in gebruikte autos. Je merkt bij dit bedrijf dat het een startup is die hard aan het groeien is. Je werkt op de sales afdeling in een zeer druk team met voornamelijk mannen tussen de 19 en 35 jaar. De werksfeer is zeer informeel en daar moet je tegen kunnen. Het draait volledig om verkoop van gebruikte auto's door middel van telefonisch verkopen aan dealers en handelaren. Het werk is redelijk eentonig en pas motiverend als je gaat scoren. enige kennis van de autobranche is wel een pre. Op een werkdag moet je veel bellen om je scores te realiseren, denk hierbij aan 2 uur per dag en zo'n 60 belletjes. Het is een callcenter voor verkoop van gebruikte auto's en dat is niet het gevoel dat je krijgt als je de vacature leest. Alle beslissingen gaan via het hoofdkantoor in Duitsland en dat maakt het soms niet makkelijk. Over het algemeen een prima werkgever maar het moet zeker bij je passen.
Pluspunten
Leuk team met jonge mannen die gek zijn van auto's
Minpunten
Slecht onderhouden pand en minimale arbeidsvoorwaarden.