ATOS Reviews

57 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 2.153 reviews
Middle management wat uit angst voor het hoger management in de ivoren toren de medewerker slecht behandelt
Consultant (huidige medewerker) –  Eindhoven10 juli 2019
Mijn werk is afwisselend en vaak interessant. Ik heb een aantal mensen om me heen waarmee ik graag samenwerk en die inspireren. Helaas is de sfeer binnen het totale bedrijf momenteel zo slecht dat zelfs de beste collega's gedemotiveerd raken en soms de wanhoop nabij zijn. In mijn specifieke werkgebied zijn veel medewerkers langdurig ziek. Iedere dag is het weer een uitdaging om jezelf gemotiveerd te houden en de positieve zaken te blijven zien. Het lagere management bestaat uit goede en slechte managers, maar bij allen overheerst de angst voor het hogere management zowel in Amstelveen als in Parijs. Daardoor maakt het management soms keuzes m.b.t. de manier waarmee ze met het personeel omgaan waarvan ik zeker weet dat ze nooit hadden gedacht dat ze mensen ooit zo zouden behandelen. Erg jammer voor een bedrijf waar zo'n 10 jaar terug een hele andere cultuur heerste. Als ik aan het begin van mijn carriere stond zou ik met een hele grote boog om dit bedrijf heen lopen.
Pluspunten
Thuis werken, vrijheid
Minpunten
Cultuur van Angst
Wereldwijd opererend ICT bedrijf
Senior technical consultant (huidige medewerker) –  Eindhoven13 juni 2019
Atos is een puur financiëel gestuurd bedrijf. Procedureel is alles geregeld, maar in de praktijk komt het erop neer dat je zelf voor je ontwikkeling moet zorgen.
Veel van wat Atos/Origin vroeger in Nederland deed is naar het buitenland verdwenen, waardoor je veel met Polen, Bulgaren, Indiërs, etc. te maken hebt om de simpelste zaken voor elkaar te krijgen. Dat kan heel frustrerend zijn als je iets voor een klant voor elkaar probeert te krijgen.
Atos Origin call-center omgeving
Helpdesk medewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven25 april 2019
Werken in een call-center / support desk omgeving is een goede opstap naar andere functies.
Fun workplace
Business Consultant (huidige medewerker) –  Gemeente Amstelveen14 maart 2019
Atos' European HQ is an enjoyable and productive workplace that promotes wellbeing and energy. It is difficult, however, to establish a clear path for yourself within the company.
Pluspunten
Fun team to work with
Minpunten
Difficult to establish a clear path within the company
Hectisch no-nonsense bedrijf met grote groeimogelijkheden.
Contract Executive (huidige medewerker) –  Den Haag10 maart 2019
Atos is een netwerkbedrijf waarin je snel carrière kunt maken. Er gelden geen gebaande carrierepatronen. Je bent vrij je stappen te maken bij goede prestaties.

Atos is een beursgenoteerd bedrijf en kent daardoor een extreme kwartaalsturing. Dit leidt de focus af van de lange termijn doelstelling.
Pluspunten
mogelijkheden
Minpunten
financieel sturing
Te kort gewerkt voor een juiste beoordeling
Helpdeskmedewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven26 februari 2019
Te kort gewerkt voor een juiste beoordeling. Moest binnen de proeftijd vertrekken omdat ik niet paste in het team
Innovatieve werkgever waar veel mogelijkheden zijn
diverse functies (voormalige medewerker) –  Groningen8 januari 2019
Geen dag was het zelfde bij Atos. Ik heb er 23 jaar met heel veel plezier gewerkt tot dat Atos besloot dat het salaris van bepaalde skillevels in het buitenland goedkoper waren. Ik heb er veel geleerd en veel verschillende functies gehad.
Pluspunten
veel vrij heid, veel thuis werken
Minpunten
groot bedrijf dus minder persoonlijk contact ook mede door het vele thuiswerken.
In those days, we were the no. 1 in outsourcing in the Benelux
Commercial Director End User Services Division (voormalige medewerker) –  Netherlands24 december 2018
In those days, we were the no. 1 in outsourcing in the Benelux. The company was at its best striking a balance between economies of scale and customer focus.
Zelfstandig werken, veel klant contacten
Senior IT Consultant (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NL2 december 2018
Voor mij was Atos een goede werkgever, waar ik alle vrijheid kreeg om mijn functie zelf in te vullen. Mede dankzij goede collega's was ik erg succesvol.
Atos is de laatste jaren aan het krimpen met het personeelsbestand.
Pluspunten
vrijheid
Minpunten
reorganisaties
Detacherings bedrijf dat het moeilijk heeft.
Functioneel beheerder (voormalige medewerker) –  Zoetermeer5 november 2018
Dit bedrijf doet aan detachering in de IT. Vanwege de hevige concurentie is het moeilijk om klanten te vinden en mensen te plaatsen.
Atos
Datacentermedewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven26 september 2018
Een niet gezonde werksfeer, een cultuur waarbij je als medewerker niet als medewerker wordt gezien en beloftes worden gemaakt die niet nagekomen worden, maar je als medewerker wel de nadelen ervan moet ervaren. In 4 jaar 5 managers gehad, cijfer waren belangrijker dan de mensen.
Veel mogelijkheden, maar niet voor iedereen
Finance Manager (voormalige medewerker) –  Amstelveen5 september 2018
Veel mogelijkheden, maar vooral voor jonge "eager" medewerkers.
Veel vrijheid en flexibiliteit
Coordinator (voormalige medewerker) –  Amstelveen21 augustus 2018
Werkgever waar je veel vrijheid krijgt om je dagen zelf in te delen en zelf te bepalen waar je werkt.
Pluspunten
Vrijheid, flexibiliteit in werklocatie en uren
Minpunten
Te hoge werkdruk
Leuk bedrijf om te werken, leuke collega's en opdrachtgevers, veel vrijheid
Service Manager (huidige medewerker) –  Amstelveen7 augustus 2018
Leuk bedrijf om te werken. Je werkt met fijne collega's voor leuke opdrachtgevers aan interessante opdrachten. Zoals ieder groot bedrijf vind je ook bij Atos een mix van oudere, mediore en jongere werknemers.

De afgelopen jaren begint de doorstroming van werknemers wat meer op gang te komen waardoor er weer instroom is van nieuwe werknemers en starters is waardoor er een gezondere mix van ervaring ontstaat.

Groot pluspunt is de vrijheid en flexibiliteit die je krijgt om zelf je werk(tijden) in te vullen, waar nodig remote te werken en om tot een goede prive/werk verhouding te komen. Dit uiteraard in afstemming met de opdrachtgevers waarvoor je komt te werken. Verantwoordelijkheid ligt grotendeels bij de werknemer wanneer de werkzaamheden naar tevredenheid worden uitgevoerd.

Salaris en arbeidsvoorwaarden hebben de laatste jaren over het algemeen grotendeels stilgestaan, maar een opdracht goed en naar tevredenheid wordt invult, is er zeker waardering en beloning.

Uiteraard is Atos een van de grotere beurgenoteerde commerciele partijen waardoor winstgevendheid ook een belangrijk interne doelstelling is. Intern wordt hier steeds scherp op gestuurd waardoor de cultuur op de Atos kantoren meer gericht is op winstgevendheid en er naast de persoonlijke ontwikkeling van de medewerker vooral ook naar redement wordt gekeken.Voordeel van een groot internationaal bedrijf is dat er vele mogelijkheden zijn om je door te ontwikkelen bij de grotere landelijke en internationale opdrachtgevers.

Al met al is Atos een leuk bedrijf om voor te werken met leuke, grote klanten en interessante
  meer... opdrachten waarbij ook van de werknemer initiatief wordt verwacht voor het doorleren en verder ontwikkelen. Het is geen bedrijf om achterover te leunen en af te wachten wat er gaat gebeuren. Wanneer er initatief en verantwoordelijkheid wordt genomen, biedt Atos legio kansen om je verder te ontwikkelen bij nationale en internationale opdrachtgevers.  minder
Pluspunten
Flexibliteit en vrijheid, eigen verantwoordelijk, doorontwikkelmogelijkheden
Minpunten
Intern de zakelijke cultuur op de Atos vestigingen, nadrukkelijke sturing vanuit het hoofdkantoor in Parijs
Blij dat ik er weg ben...
Techneut (voormalige medewerker) –  Groningen3 augustus 2018
Inmiddels bijna een half jaar weg bij dit bedrijf.

Over de afdeling waar ik weg ben gegaan: leuke club mensen. Met de 1 heb je meer een klik dan met de ander, maar dat is altijd zo.
Dit was (op het laatst) het enige positieve punt wat ik kan zeggen over dit bedrijf.

Sinds begin jaren negentig werkte ik voor KPN, waar ik een snelle carriere maakte en mijn kennis en skills in no time op een (zeer) hoog nivo heb kunnen brengen.

Toen werden we overgenomen door ATOS. (2001)

Het leek allemaal zo mooi, mooie beloften en : "met jullie gaat ATOS naar een rooskleurige toekomst!"

Wat waren we naïef...

In 17 jaar afgegleden van een bedrijf waar je als werknemer werd gewaardeerd, daarvoor werd beloond en waar je invloed had naar een club waar je een nummer bent, initiatieven in naam worden gestimuleerd maar in de praktijk worden genegeerd... De beloning stokte de laatste 5 a 6 jaar... nog geen inflatiecorrectie kon er af... in feite gingen we er allemaal dik op achteruit...
En de beurswaarde bleef maar stijgen...

En dan werken in een kantoortuin... Als je redelijk ver van elkaar kunt zitten al verre van ideaal maar bij ATOS mocht je met 8 à 10 man op een kluitje met de bureaus tegen elkaar geschoven je ergeren aan de luidruchtige, al dan niet zakelijke, (telefoon)gesprekken van de mensen om je heen... Probeer je dan maar eens te concentreren op je werk...
Gelukkig was thuiswerken vaak geen probleem (hé, toch nog een pluspuntje!)...

Lager en middle-management is van een stuitend amateuristisch niveau... Ze praktiseren management bij excel, hebben geen feeling
  meer... met de werkvloer (een uitzondering daargelaten) en dansen liever naar de p... van het topmanagement dan dat ze het opnemen voor hun eigen mensen. Geen visie... Geen langetermijn-denken.. Leven bij de waan van de dag. Erg matig allemaal.

De goede werknemers zijn inmiddels allemaal al weg of aan het weggaan (en dat vinden ze helemaal niet erg... een Indiër is immers 10x zo goedkoop....)
De blijvers zijn inmiddels ziek aan het worden.

Wat ben ik blij dat ik er weg ben. Ga inmiddels weer fluitend naar m'n werk, waar ik wel gewaardeerd word en er naar beloond!
weinig betrokkenheid met medewerker
Computerprogrammeur/Application manager (voormalige medewerker) –  Groningen25 juni 2018
Het bedrijf ging vooral voor winst en daarbij weinig betrokkenheid bij de werknemer.
Goede onderlinge werksfeer, vanuit hoger management geen binding met werkvloer
Database Administrator (voormalige medewerker) –  Groningen20 april 2018
Jaren gewerkt, met veel plezier vanwege de werksfeer op de afdeling. Met de directe collega's was het goed samen werken.

Algemene sfeer minder. Van 3 panden aan de Eemsgolaan naar een half pand. Kantoortuinen die steeds volle worden, sfeer daardoor minder. Erg rumoerig door telefonerende/pratende collega's.

4 sterren voor Werk privé-balans. Flexibele werktijden. Als je uiteraard maar je uren maakt. Zo nu en dan ergens een uurtje (of 2) compenseren is in overleg met je directe collega's ook goed mogelijk.

1 ster voor CAO: Deze is er niet, Jarenlang een nullijn in salariëring, en ook geen rekening houdend met inflatiecorrectie, zodat je koopkracht langzaamaan afneemt. In 2017 en 2018 kwam er een marginaal klein bedrag bij, niet tot nauwelijks voldoende om daar verbetering in aan te brengen.
Vertrek naar andere werkgever werd vrij snel financieel aantrekkelijk.

2 sterren voor doorgroeimogelijkheden: in het begin van mijn tijd redelijk veel mogelijkheden, maar laatste jaren stokte dat.

3 sterren voor management: directe leidinggevende (en heel wat versleten door de jaren heen) OK. Van hogerhand: vanuit Frankrijk komt mijns inziens weinig goeds. De directie daar staat te ver van de werkvloer.

2 sterren voor bedrijfscultuur: Werken in kantoortuinen niet prettig. Management staat ver af van de werkvloer. Het bedrijf is niet sociaal (meer). Werknemer staat duidelijk hier niet voorop. Denk dat dit ook een nadeel is van een bedrijf dat het hoofdkantoor buiten Nederland heeft.

Tenslotte: ben iemand die van 'vastigheid' houdt en daardoor ook heel lang blijven zitten.
  meer... Ook vanwege de leuke directe collega's. Je moet er ook het beste van maken.

Wel gedurende de jaren de nodige cursussen kunnen volgen om 'bij' te blijven binnen mijn vakgebied. Kwam als 'groentje' binnen en met een vracht aan kennis vertrokken.
Pluspunten
leuke directe collega's
Minpunten
werknemer niet centraal
pand ver van het centrum
Controleur. Werkplanner autorisatieproblemen. (voormalige medewerker) –  Groningen8 maart 2018
weinig of geen begeleiding.
geen HR communicatie.
aansturing op afstand.
Pluspunten
gratis koffie
Minpunten
lange reistijd leeuwarden groningen 5 dagen per week
Dramatisch slecht avoid at Alliander cost
Consultant it (huidige medewerker) –  Amstelveen8 november 2017
Was vroeger een kleurrijk techbedrijf met fantastische collega's en een platte organisatie. Tegenwoordig een managersclubje zonder visie dat ondergeschikten denkt te kunnen behandelen als uitschot. Alle goede krachten zijn al lang gillend weggerend naar elders en de rest is bezig ziek te worden. Een ziekmakende organisatie met een stuitend management dat zich niet aan afspraken houdt. Kies voor het leven en blijf ver weg van dit uitzend bureau. Een medewerker die er al 20 jaar werkt.
Pluspunten
Minpunten
Geen opleiding, geen promotie, moet 100% bij klanten zitten en wordt behandeld als uitschot zodra dit 1 dag niet zo is
ATOS is een mooi bedrijf waar je jezelf goed kan ontwikkelen
Storage engineer (huidige medewerker) –  Amstelveen28 augustus 2017
ATOS heeft veel mogelijkheden binnen het bedrijf om te groeien en jezelf te ontwikkelen.
Pluspunten
Veel mogelijkheden binnen het bedrijf
Minpunten
Niet erg persoonlijk

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ATOS. Onze community staat klaar om te antwoorden.