ATOS Reviews

64 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 2.369 reviews
Destructieve werkomgeving
Projectmanager (voormalige medewerker) –  Veldhoven23 januari 2020
Ga nooit werken bij dit achterlijke bedrijf. Het management bestaat uit prutsers die de kantjes er van af lopen. Ze proberen achteraf je arbeidsvoorwaarden te veranderen zodat je er significant op achteruit gaat. De bedrijfscultuur zou niet misstaan in een achterstandswijk.
Vreselijk bedrijf
Diverse functies (voormalige medewerker) –  Groningen (stad)14 januari 2020
Je bent een nummer bij Atos, collega's en directe managers zijn perfect maar bedrijf an sich is niks
Wat nare sfeer
Manager (huidige medewerker) –  Amstelveen27 december 2019
Menselijkheid is er erg uit de organisatie. Korte termijn in resultaten denken is aan de orde van de dag. Innovatie is er helaas uit
Good employer to work for
Roles - Project manager / Program manager (voormalige medewerker) –  Amstelveen5 november 2019
Two decades of plenty of challenging projects and programs, learened a lot and got a lot of professional certifications. Pleasant collegues to work for and pleasant culture to work in.
Pluspunten
Training/Development
Een sociaal bedrijf waarin vooral grote klanten in het voetlicht staan.
Senior ICT Consultant (huidige medewerker) –  Eindhoven19 september 2019
Voor mij is Atos een goede werkgever waar ik totnutoe met veel plezier gewerkt heb.
Waan van de dag regeert
Client Operations Manager (huidige medewerker) –  Groningen17 september 2019
Wel erg afhankelijk van je rol en positie, maar de financiële waan van de dag is leidend. Management is maar beperkt betrouwbaar en denkt vooral om eigen positie, zeker nu Atos in NL onder druk staat.

Let wel, tot een jaar of 3 geleden zou ik Atos ten alle tijden hebben verdedigt als goede werkgever. Er is duidelijk een andere wind gaan waaien na managementwissels!!!!
Veel mogelijkheden om je te ontplooien en veel investering.
IAM professional (voormalige medewerker) –  Groningen24 juli 2019
Het bedrijf kent een sterke haalplicht en er wordt veel van je verwacht qua initiatief, opleiding en jawel, ook de omzet. Er wordt tevens van je verwacht dat je de trends volgt en dat je trainingen volgt in datgene wat op dat moment hot is. Daarentegen ontvang je een prima loon welke mee kan groeien met je certificaten en het bedrijf kent over het algemeen prima secundaire arbeidsvoorwaarden.
Wat ik altijd als een minpunt heb gezien is het eeuwig werken aan je "profiel" en alles wat daar mee te maken heeft. Ik snap goed dat je als bedrijf goed wil profileren en met kop en schouders boven de rest wil uitsteken maar het kost je gewoon verschrikkelijk veel tijd. Als er 3 managers je profiel beoordelen krijg je 3 verschillende meningen die elkaar zelfs kunnen tegenspreken!
De uiteindelijke regie binnen ATOS wordt gevoerd vanuit Frankrijk, wat dáár besloten wordt, wordt min of meer opgedrongen aan wie het betreft.
Het bedrijf kent dan ook een sterke hiërarchie waar het management nogal eens een stoelendans uitvoert. ik heb ooit in een half jaar tijd 5 verschillende managers gehad!
Uiteindelijk is ATOS een bedrijf die altijd met de wind meewaait en dat moet ook wel als je mee wil blijven doen.
Als de cultuur je aan staat is het er prima te doen.
Pluspunten
Veel mogelijkheden om je te ontplooien.
Minpunten
Veel bureaucratie
Middle management wat uit angst voor het hoger management in de ivoren toren de medewerker slecht behandelt
Consultant (huidige medewerker) –  Eindhoven10 juli 2019
Mijn werk is afwisselend en vaak interessant. Ik heb een aantal mensen om me heen waarmee ik graag samenwerk en die inspireren. Helaas is de sfeer binnen het totale bedrijf momenteel zo slecht dat zelfs de beste collega's gedemotiveerd raken en soms de wanhoop nabij zijn. In mijn specifieke werkgebied zijn veel medewerkers langdurig ziek. Iedere dag is het weer een uitdaging om jezelf gemotiveerd te houden en de positieve zaken te blijven zien. Het lagere management bestaat uit goede en slechte managers, maar bij allen overheerst de angst voor het hogere management zowel in Amstelveen als in Parijs. Daardoor maakt het management soms keuzes m.b.t. de manier waarmee ze met het personeel omgaan waarvan ik zeker weet dat ze nooit hadden gedacht dat ze mensen ooit zo zouden behandelen. Erg jammer voor een bedrijf waar zo'n 10 jaar terug een hele andere cultuur heerste. Als ik aan het begin van mijn carriere stond zou ik met een hele grote boog om dit bedrijf heen lopen.
Pluspunten
Thuis werken, vrijheid
Minpunten
Cultuur van Angst
Wereldwijd opererend ICT bedrijf
Senior technical consultant (huidige medewerker) –  Eindhoven13 juni 2019
Atos is een puur financiëel gestuurd bedrijf. Procedureel is alles geregeld, maar in de praktijk komt het erop neer dat je zelf voor je ontwikkeling moet zorgen.
Veel van wat Atos/Origin vroeger in Nederland deed is naar het buitenland verdwenen, waardoor je veel met Polen, Bulgaren, Indiërs, etc. te maken hebt om de simpelste zaken voor elkaar te krijgen. Dat kan heel frustrerend zijn als je iets voor een klant voor elkaar probeert te krijgen.
Atos Origin call-center omgeving
Helpdesk medewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven25 april 2019
Werken in een call-center / support desk omgeving is een goede opstap naar andere functies.
Fun workplace
Business Consultant (huidige medewerker) –  Gemeente Amstelveen14 maart 2019
Atos' European HQ is an enjoyable and productive workplace that promotes wellbeing and energy. It is difficult, however, to establish a clear path for yourself within the company.
Pluspunten
Fun team to work with
Minpunten
Difficult to establish a clear path within the company
Hectisch no-nonsense bedrijf met grote groeimogelijkheden.
Contract Executive (huidige medewerker) –  Den Haag10 maart 2019
Atos is een netwerkbedrijf waarin je snel carrière kunt maken. Er gelden geen gebaande carrierepatronen. Je bent vrij je stappen te maken bij goede prestaties.

Atos is een beursgenoteerd bedrijf en kent daardoor een extreme kwartaalsturing. Dit leidt de focus af van de lange termijn doelstelling.
Pluspunten
mogelijkheden
Minpunten
financieel sturing
Te kort gewerkt voor een juiste beoordeling
Helpdeskmedewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven26 februari 2019
Te kort gewerkt voor een juiste beoordeling. Moest binnen de proeftijd vertrekken omdat ik niet paste in het team
Innovatieve werkgever waar veel mogelijkheden zijn
diverse functies (voormalige medewerker) –  Groningen8 januari 2019
Geen dag was het zelfde bij Atos. Ik heb er 23 jaar met heel veel plezier gewerkt tot dat Atos besloot dat het salaris van bepaalde skillevels in het buitenland goedkoper waren. Ik heb er veel geleerd en veel verschillende functies gehad.
Pluspunten
veel vrij heid, veel thuis werken
Minpunten
groot bedrijf dus minder persoonlijk contact ook mede door het vele thuiswerken.
In those days, we were the no. 1 in outsourcing in the Benelux
Commercial Director End User Services Division (voormalige medewerker) –  Netherlands24 december 2018
In those days, we were the no. 1 in outsourcing in the Benelux. The company was at its best striking a balance between economies of scale and customer focus.
Zelfstandig werken, veel klant contacten
Senior IT Consultant (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NL2 december 2018
Voor mij was Atos een goede werkgever, waar ik alle vrijheid kreeg om mijn functie zelf in te vullen. Mede dankzij goede collega's was ik erg succesvol.
Atos is de laatste jaren aan het krimpen met het personeelsbestand.
Pluspunten
vrijheid
Minpunten
reorganisaties
Detacherings bedrijf dat het moeilijk heeft.
Functioneel beheerder (voormalige medewerker) –  Zoetermeer5 november 2018
Dit bedrijf doet aan detachering in de IT. Vanwege de hevige concurentie is het moeilijk om klanten te vinden en mensen te plaatsen.
Atos
Datacentermedewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven26 september 2018
Een niet gezonde werksfeer, een cultuur waarbij je als medewerker niet als medewerker wordt gezien en beloftes worden gemaakt die niet nagekomen worden, maar je als medewerker wel de nadelen ervan moet ervaren. In 4 jaar 5 managers gehad, cijfer waren belangrijker dan de mensen.
Veel mogelijkheden, maar niet voor iedereen
Finance Manager (voormalige medewerker) –  Amstelveen5 september 2018
Veel mogelijkheden, maar vooral voor jonge "eager" medewerkers.
Veel vrijheid en flexibiliteit
Coordinator (voormalige medewerker) –  Amstelveen21 augustus 2018
Werkgever waar je veel vrijheid krijgt om je dagen zelf in te delen en zelf te bepalen waar je werkt.
Pluspunten
Vrijheid, flexibiliteit in werklocatie en uren
Minpunten
Te hoge werkdruk

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ATOS. Onze community staat klaar om te antwoorden.