Bekijk alle 2.520 reviews
Ik heb circa 11 jaar bij Atos gewerkt. Atos is zoals de meeste detacheringsbedrijven zwaar gefocust op profit. Het is een beursgenoteerd bedrijf. In Parijs is het hoofdkwartier en worden de hoofd beslissingen genomen. De Nederlandse tak van Atos heeft geen soepele samenwerking met Parijs. De voornaamste reden is dat ten opzichte van andere takken de Nederlandse tak minst winstgevend is. In de praktijk betekent dit veel reorganisaties en veranderingen. Persoonlijk 10 managers gehad in afgelopen jaren. Hierdoor helaas weinig structuur en vastigheid ervaren. Doordat er veel reorganisaties zijn is het komen en gaan van managers. Afspraken en doelen blijven veranderen. Cultuur en sfeer is helaas niet de meest vriendelijke. Het sociale leven komt hierdoor onder druk te staan. Je moet hard onderhandelen voor salarisverhogingen en opleidingen.

Atos is een goed bedrijf om je CV op te bouwen zolang je goede klussen aangeboden krijgt. Hierna is het de zaak om vastigheid te vinden.
niet professionele werkomgeving. Ouderwets. niks geleerd, teveel wisselingen van organisatie en management. incompetent.
Pluspunten
menselijke collega's
Minpunten
stuurloze organisatie
Een enorme samenhorigheid tussen collega’s. De bedrijfscultuur, vergt wel flexibiliteit
Ga nooit werken bij dit achterlijke bedrijf. Het management bestaat uit prutsers die de kantjes er van af lopen. Ze proberen achteraf je arbeidsvoorwaarden te veranderen zodat je er significant op achteruit gaat. De bedrijfscultuur zou niet misstaan in een achterstandswijk.
Je bent een nummer bij Atos, collega's en directe managers zijn perfect maar bedrijf an sich is niks
Menselijkheid is er erg uit de organisatie. Korte termijn in resultaten denken is aan de orde van de dag. Innovatie is er helaas uit
Two decades of plenty of challenging projects and programs, learened a lot and got a lot of professional certifications. Pleasant collegues to work for and pleasant culture to work in.
Pluspunten
Training/Development
Voor mij is Atos een goede werkgever waar ik totnutoe met veel plezier gewerkt heb.
Wel erg afhankelijk van je rol en positie, maar de financiële waan van de dag is leidend. Management is maar beperkt betrouwbaar en denkt vooral om eigen positie, zeker nu Atos in NL onder druk staat.

Let wel, tot een jaar of 3 geleden zou ik Atos ten alle tijden hebben verdedigt als goede werkgever. Er is duidelijk een andere wind gaan waaien na managementwissels!!!!
Het bedrijf kent een sterke haalplicht en er wordt veel van je verwacht qua initiatief, opleiding en jawel, ook de omzet. Er wordt tevens van je verwacht dat je de trends volgt en dat je trainingen volgt in datgene wat op dat moment hot is. Daarentegen ontvang je een prima loon welke mee kan groeien met je certificaten en het bedrijf kent over het algemeen prima secundaire arbeidsvoorwaarden.
Wat ik altijd als een minpunt heb gezien is het eeuwig werken aan je "profiel" en alles wat daar mee te maken heeft. Ik snap goed dat je als bedrijf goed wil profileren en met kop en schouders boven de rest wil uitsteken maar het kost je gewoon verschrikkelijk veel tijd. Als er 3 managers je profiel beoordelen krijg je 3 verschillende meningen die elkaar zelfs kunnen tegenspreken!

De uiteindelijke regie binnen ATOS wordt gevoerd vanuit Frankrijk, wat dáár besloten wordt, wordt min of meer opgedrongen aan wie het betreft.

Het bedrijf kent dan ook een sterke hiërarchie waar het management nogal eens een stoelendans uitvoert. ik heb ooit in een half jaar tijd 5 verschillende managers gehad!

Uiteindelijk is ATOS een bedrijf die altijd met de wind meewaait en dat moet ook wel als je mee wil blijven doen.

Als de cultuur je aan staat is het er prima te doen.
Pluspunten
Veel mogelijkheden om je te ontplooien.
Minpunten
Veel bureaucratie
Mijn werk is afwisselend en vaak interessant. Ik heb een aantal mensen om me heen waarmee ik graag samenwerk en die inspireren. Helaas is de sfeer binnen het totale bedrijf momenteel zo slecht dat zelfs de beste collega's gedemotiveerd raken en soms de wanhoop nabij zijn. In mijn specifieke werkgebied zijn veel medewerkers langdurig ziek. Iedere dag is het weer een uitdaging om jezelf gemotiveerd te houden en de positieve zaken te blijven zien. Het lagere management bestaat uit goede en slechte managers, maar bij allen overheerst de angst voor het hogere management zowel in Amstelveen als in Parijs. Daardoor maakt het management soms keuzes m.b.t. de manier waarmee ze met het personeel omgaan waarvan ik zeker weet dat ze nooit hadden gedacht dat ze mensen ooit zo zouden behandelen. Erg jammer voor een bedrijf waar zo'n 10 jaar terug een hele andere cultuur heerste. Als ik aan het begin van mijn carriere stond zou ik met een hele grote boog om dit bedrijf heen lopen.
Pluspunten
Thuis werken, vrijheid
Minpunten
Cultuur van Angst
Atos is een puur financiëel gestuurd bedrijf. Procedureel is alles geregeld, maar in de praktijk komt het erop neer dat je zelf voor je ontwikkeling moet zorgen.
Veel van wat Atos/Origin vroeger in Nederland deed is naar het buitenland verdwenen, waardoor je veel met Polen, Bulgaren, Indiërs, etc. te maken hebt om de simpelste zaken voor elkaar te krijgen. Dat kan heel frustrerend zijn als je iets voor een klant voor elkaar probeert te krijgen.
Werken in een call-center / support desk omgeving is een goede opstap naar andere functies.
Atos' European HQ is an enjoyable and productive workplace that promotes wellbeing and energy. It is difficult, however, to establish a clear path for yourself within the company.
Pluspunten
Fun team to work with
Minpunten
Difficult to establish a clear path within the company
Atos is een netwerkbedrijf waarin je snel carrière kunt maken. Er gelden geen gebaande carrierepatronen. Je bent vrij je stappen te maken bij goede prestaties.

Atos is een beursgenoteerd bedrijf en kent daardoor een extreme kwartaalsturing. Dit leidt de focus af van de lange termijn doelstelling.
Pluspunten
mogelijkheden
Minpunten
financieel sturing
Te kort gewerkt voor een juiste beoordeling. Moest binnen de proeftijd vertrekken omdat ik niet paste in het team
Geen dag was het zelfde bij Atos. Ik heb er 23 jaar met heel veel plezier gewerkt tot dat Atos besloot dat het salaris van bepaalde skillevels in het buitenland goedkoper waren. Ik heb er veel geleerd en veel verschillende functies gehad.
Pluspunten
veel vrij heid, veel thuis werken
Minpunten
groot bedrijf dus minder persoonlijk contact ook mede door het vele thuiswerken.
In those days, we were the no. 1 in outsourcing in the Benelux. The company was at its best striking a balance between economies of scale and customer focus.
Voor mij was Atos een goede werkgever, waar ik alle vrijheid kreeg om mijn functie zelf in te vullen. Mede dankzij goede collega's was ik erg succesvol.
Atos is de laatste jaren aan het krimpen met het personeelsbestand.
Pluspunten
vrijheid
Minpunten
reorganisaties
Dit bedrijf doet aan detachering in de IT. Vanwege de hevige concurentie is het moeilijk om klanten te vinden en mensen te plaatsen.
Een niet gezonde werksfeer, een cultuur waarbij je als medewerker niet als medewerker wordt gezien en beloftes worden gemaakt die niet nagekomen worden, maar je als medewerker wel de nadelen ervan moet ervaren. In 4 jaar 5 managers gehad, cijfer waren belangrijker dan de mensen.