ASVZ Reviews

Care work voluntering
Social work volunteer (voormalige medewerker) –  Gemeente Tilburg3 september 2018
Working with teens and young adults with severe or multiple disabilities. Focused on improving day to day life for clients. Providing empowerment is key in this function.
Pluspunten
Casual work space
Minpunten
Limited time
Chaos te top.
Uitvoerend (voormalige medewerker) –  Sliedrecht13 juni 2018
Het is daar dweilen met de kraan open. Hoog ziekteverzuim en veel verloop. Halen je makkelijk binnen maar dan.......... ASVZ kan medewerkers onvoldoende boeien, je bent een personeelsnummer. Management is niet zichtbaar en heeft geen oog voor de problemen op de werkvloer. Wat ik met name geleerd hebt is constant over mijn grenzen gaan mede om in ieder geval de basisveiligheid van de client te waarborgen. Gelukkig heb ik tijdig gezien dat het genoeg was en ben vertrokken. Dit geeft rust.
Pluspunten
fijne collega’s
Minpunten
Balans werk en privé. Onprofessioneel. Geen leiding.
stagiaire bewegingsagoog
Bewegingsagoog (huidige medewerker) –  Dordrecht13 februari 2018
tijdens mijn stage, krijg ik veel zelfstandigheid en moet ik veel overleggen zodat klaargestoomd word voor het vak als ik klaar ben met studeren.
Fijne werkomgeving met structuur.
Assistent begeleider (voormalige medewerker) –  Rotterdam-Zuid1 oktober 2017
Asvz was een fijne instelling met een duidelijk methodiek.
Mooie methodiek ontwikkeld. De praktijk stelt zwaar teleur!
Begeleider intensief (voormalige medewerker) –  Sliedrecht30 augustus 2017
Binnengekomen op contract 22-28 uur. Zelf om gevraagd, want mijn ervaring is dat het altijd wel meer wordt, dus expres laag ingezet. En het werd meer, veel meer. Collega's zien komen en gaan. 3 teamleiders in 1 jaar, waarvan 1 slechts 'meekijkend', dus niet actief op de werkvloer. Veel collega's hebben geen relevante vooropleiding. Potige mannen en vrouwen kunnen er zo aan de slag. Dus veel ex-militairen, ex-politieagenten, brandweermannen, vechtsportjongens die in het weekend nog ergens aan een deur staan. Drang en dwang alom. De vorming binnen de organisatie bestaat uit 1 dagdeel weerbaarheidstraining basis. dan wat e-learnings: medicatieverstrekking, bopz en 2 dagdelen tripleC. In mijn ogen niet genoeg. Dat zie je in de behandeling/bejegening van clienten. Gedragskundigen niet op de werkvloer gezien, ook de coaches niet. Geen intervisies, dat zou "hele teams uiteen laten spatten". Wat een kul. Intervisie hoort erbij! Km-vergoeding bleek niet wat teamleider had beloofd. 19 ct/km bleek slechts 9 cent met een max. van 30 km. Dus ik liep er op leeg, maar zat er inmiddels al, dus wat moet je? Nou, opzeggen. Blij dat ik er weg ben.
Een gezellige werkomgeving, waarbij overheidsbeleid zo goed mogelijk wordt vertaald naar de werkvloer.
Persoonlijk begeleider (voormalige medewerker) –  Sliedrecht24 augustus 2017
ASVZ is een organisatie waarbij de cliënt zoveel mogelijk voorop staat. De cliënt wordt gestimuleerd in zijn zelfredzaamheid in een zo veilig mogelijke omgeving.
Prima instelling
ass. begeleider (voormalige medewerker) –  Sliedrecht12 april 2017
De asvz is een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking. Dit is een lastige doelgroep. Zeker de groepen die ik begeleiden. Die vielen vaak tussen de wal en het schip. De asvz laat deze mensen niet aan hun lot over maar helpt ze.

Verder zijn ze goed voor personeel en proberen je te laten doorgroeien waar mogelijk.
Pluspunten
georganiseerd
Minpunten
niet altijd client gericht
Stagiair (voormalige medewerker) –  Maassluis26 januari 2017
Goede sfeer, als stagiair veel geleerd over mensen met een verstandelijke beperking.
leuke en gezellige werk omgeving
Assistent begeleider (huidige medewerker) –  Sliedrecht25 januari 2017
prima werkgever, veel kans op opleiden.

afwisselend werk, is nooit saai
Pluspunten
veel kans op doorgroeien, veel mogelijkheid tot opleiden
Minpunten
erg groot bedrijf
te lange reistijd woon-werk
administrateur (huidige medewerker) –  Sliedrecht8 november 2016
te lange reistijd woon-werk. het leukste van de baan is het contact met zorgmanagers
Een fijn bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden
ASVZ begeleider wonen verstandlijk gehandicapten (huidige medewerker) –  Rotterdam8 november 2016
Ik heb veel geleerd in de zorg, begonnen zonder diploma's, als vakantiekracht. Uiteindelijk doorgeroeid van assistent begeleider wonen naar Begeleider wonen. Daarnaast op veel groepen ingevallen, meegedraaid op een buitenproject voor dagbesteding.
Veel medische kennis opgedaan en sociaal vaardiger geworden. Ook regelmatig interesante training en scholing gehad, waardoor ik mij verder kon ontwikkelen.
Pluspunten
Leuke uitstapjes met clieenten
Minpunten
Prive en werkbalans
Persoonlijk begeleider
Persoonlijk Begeleider (huidige medewerker) –  Bodegraven2 november 2016
ASVZ is een fijne werkgever. Het is een leuke baan met leuke collega's en clienten. Echter ben ik op zoek naar een functie die bij mijn opleidingsniveau pas.
Zowel werknemers als cliënten staan lang niet altijd centraal
Persoonlijk begeleidster (voormalige medewerker) –  Rotterdam6 oktober 2016
Het werken met mensen met een verstandelijke beperking is een genot en ik vond het een eer hun te mogen begeleiden en verder te mogen helpen in het leven. Zij zijn dankbaar voor alles wat je voor en met ze doet. Ik betreur het wel dat je als werknemer weinig inbreng hebt ook al wordt dit wel beweerd en werk je vaak over zonder hiervoor vergoed te worden. Ook wordt steeds meer duidelijk dat ASVZ niet meer met vaste contracten werkt wat in praktijk inhoudt dat de ouderen (bij ASVZ ben je dat al boven de 25-30 jaar) er steeds vaker op een vervelende manier uitvliegen en vervangen worden door collegae van max 25 jaar. Er wordt daarbij weinig rekening gehouden met de wensen en behoeften van de client.
Pluspunten
Het werken met de mensen (cliënten) zelf
Minpunten
Ben je ouder dan 25 dan wordt je al gauw afgeschreven bij de ASVZ
Veel geleerd, vooral over mezelf
Assistent Begeleider (huidige medewerker) –  Sliedrecht, ZH28 januari 2016
Altijd druk met de cliënten en hun belangen. Ik heb geleerd om beter mijn eigen grenzen aan te geven. De bezuiniging in de zorg zijn een straf. De collega's werken nauw en open met elkaar samen.
Het moeilijkste van de baan was mijn eigen grenzen leren kennen en aangeven.
Het leukste van de baan was de omgang met de cliënten.
Pluspunten
Geweldig veel geleerd
Minpunten
lichamelijk behoorlijk zwaar
prima bedrijf met veel doorgroei mogenlijkheden
Begeleider gehandicaptenzorg (huidige medewerker) –  Sliedrecht, ZH9 december 2015
het is leuk om met mensen te werken en geen dag is hetzelfde.
de opleiding mogelijkheden zijn prima en je krijgt voldoende mogelijkheden en ondersteuning
Pluspunten
leuke collega's
Zeer hectische ban, voortdurend alert zijn op gedrag bewoners.
begeleider intensieve begeleiding (voormalige medewerker) –  Halsteren, NB27 november 2015
Een uitdagende baan, met hoge werkdruk.
Gezellig team,
Hier geleerd, om via Triple C methode te werken.
Pluspunten
Zomerkamp, supersfeer.
Minpunten
Veel verbale en lichamenlijke agressie.
Gezellige werkomgeving.
Assistent Begeleider Dagactiviteiten (voormalige medewerker) –  Lombardijen, ZH23 november 2015
ASVZ is een hele goede en professionele organisatie, waar ik met volle teugen heb gewerkt. Mijn oud collega's en leidinggevende zijn uitstekende en harde werkers, die allemaal liefdevol en met respect de cliënten begeleiden.
Je bijdrage wordt niet altijd gewaardeerd. Wel ruimte voor overleg en feedback.
Persoonlijk begeleidster, coördinator, Bigtrainer (huidige medewerker) –  Udenhout, NB11 november 2015
Geen doorgroeimogelijkheden. Wel ruimte voor overleg.
Tot nu toe is het werken bij ASVZ wisselend positief en negatief.
Soms is de sfeer niet prettig Er wordt veel "gekletst" Soms periodes die beter zijn bevallen door mezelf te distantiëren van het geroddel en gewoon te werken.
Pluspunten
ruimte voor overleg
gezellig werksfeer
Maatschappelijke stage (voormalige medewerker) –  Rotterdam, ZH17 oktober 2015
ik vond het een leuke tijd en zou zo terug gaan op de woningen chrizona
Ondersteuning van A tot Z
Persoonlijk begeleider (huidige medewerker) –  Udenhout, NB26 augustus 2015
Een erg fijne organisatie in voor én tegenspoed, tevens sluit de organisatie aan op alle huidige ontwikkelingen binnen de Zorg Sector, zowel voor de cliënt áls voor de werknemer!

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ASVZ. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over ASVZ gesorteerd op locatie