ASVZ Reviews

Goed bedrijf
Hhm (huidige medewerker) –  Udenhout21 augustus 2019
Goed bedrijf waar je veel kanten op kunt. Zowel intensief als regulier. Woning of dagbesteding
Fijne werkgever
Persoonlijk begeleider (huidige medewerker) –  Nieuwerkerk aan den IJssel11 augustus 2019
Fijne werkgever. Ze zijn er voor de clienten maar ook voor het personeel. Veel doorgroei mogelijkheden.
Gezellige werksfeer
Activiteitenbegeleidster (voormalige medewerker) –  Udenhout6 augustus 2019
Veel geleerd tijdens mijn stage periode, het bedrijf heeft veel doorgroeimogelijkheden
onderling veel haantjes gedrag
huishoudelijk assistent (voormalige medewerker) –  Sliedrecht12 mei 2019
Huishoudelijk medewerkster 2018

Met veel enthousiasme begonnen aan een leuke huishoudelijke baan in de Intensive Begeleiding. Geweldige teamleider die helaas vertrok, daarna haantjes gedrag onder het personeel om de leiding te krijgen, en hun ideeën door te drammen. Heel jammer de sfeer was om te snijden, ben bij een ander bedrijf gaan werken. Geen fatsoenlijke leiding, achterbaks gedrag van de begeleiders, ontbreken duidelijke visie op deze locatie, en anderen de schuld geven van fouten was voor mij de reden om ergens anders te gaan werken.
Pluspunten
arbeisvoorwaarden, correcte administratie
Minpunten
sfeer
fijne werkplek
Ondersteunend begeleider (huidige medewerker) –  Udenhout6 januari 2019
ik begeleid cliënten met het downsyndroom met een lichte tot ernstige vorm van dementie
Pluspunten
leuk bedrijf
Minpunten
niet goed ingewerkt
Care work voluntering
Social work volunteer (voormalige medewerker) –  Gemeente Tilburg3 september 2018
Working with teens and young adults with severe or multiple disabilities. Focused on improving day to day life for clients. Providing empowerment is key in this function.
Pluspunten
Casual work space
Minpunten
Limited time
Chaos te top.
Uitvoerend (voormalige medewerker) –  Sliedrecht13 juni 2018
Het is daar dweilen met de kraan open. Hoog ziekteverzuim en veel verloop. Halen je makkelijk binnen maar dan.......... ASVZ kan medewerkers onvoldoende boeien, je bent een personeelsnummer. Management is niet zichtbaar en heeft geen oog voor de problemen op de werkvloer. Wat ik met name geleerd hebt is constant over mijn grenzen gaan mede om in ieder geval de basisveiligheid van de client te waarborgen. Gelukkig heb ik tijdig gezien dat het genoeg was en ben vertrokken. Dit geeft rust.
Pluspunten
fijne collega’s
Minpunten
Balans werk en privé. Onprofessioneel. Geen leiding.
stagiaire bewegingsagoog
Bewegingsagoog (huidige medewerker) –  Dordrecht13 februari 2018
tijdens mijn stage, krijg ik veel zelfstandigheid en moet ik veel overleggen zodat klaargestoomd word voor het vak als ik klaar ben met studeren.
Fijne werkomgeving met structuur.
Assistent begeleider (voormalige medewerker) –  Rotterdam-Zuid1 oktober 2017
Asvz was een fijne instelling met een duidelijk methodiek.
Mooie methodiek ontwikkeld. De praktijk stelt zwaar teleur!
Begeleider intensief (voormalige medewerker) –  Sliedrecht30 augustus 2017
Binnengekomen op contract 22-28 uur. Zelf om gevraagd, want mijn ervaring is dat het altijd wel meer wordt, dus expres laag ingezet. En het werd meer, veel meer. Collega's zien komen en gaan. 3 teamleiders in 1 jaar, waarvan 1 slechts 'meekijkend', dus niet actief op de werkvloer. Veel collega's hebben geen relevante vooropleiding. Potige mannen en vrouwen kunnen er zo aan de slag. Dus veel ex-militairen, ex-politieagenten, brandweermannen, vechtsportjongens die in het weekend nog ergens aan een deur staan. Drang en dwang alom. De vorming binnen de organisatie bestaat uit 1 dagdeel weerbaarheidstraining basis. dan wat e-learnings: medicatieverstrekking, bopz en 2 dagdelen tripleC. In mijn ogen niet genoeg. Dat zie je in de behandeling/bejegening van clienten. Gedragskundigen niet op de werkvloer gezien, ook de coaches niet. Geen intervisies, dat zou "hele teams uiteen laten spatten". Wat een kul. Intervisie hoort erbij! Km-vergoeding bleek niet wat teamleider had beloofd. 19 ct/km bleek slechts 9 cent met een max. van 30 km. Dus ik liep er op leeg, maar zat er inmiddels al, dus wat moet je? Nou, opzeggen. Blij dat ik er weg ben.
Een gezellige werkomgeving, waarbij overheidsbeleid zo goed mogelijk wordt vertaald naar de werkvloer.
Persoonlijk begeleider (voormalige medewerker) –  Sliedrecht24 augustus 2017
ASVZ is een organisatie waarbij de cliënt zoveel mogelijk voorop staat. De cliënt wordt gestimuleerd in zijn zelfredzaamheid in een zo veilig mogelijke omgeving.
Prima instelling
ass. begeleider (voormalige medewerker) –  Sliedrecht12 april 2017
De asvz is een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking. Dit is een lastige doelgroep. Zeker de groepen die ik begeleiden. Die vielen vaak tussen de wal en het schip. De asvz laat deze mensen niet aan hun lot over maar helpt ze.

Verder zijn ze goed voor personeel en proberen je te laten doorgroeien waar mogelijk.
Pluspunten
georganiseerd
Minpunten
niet altijd client gericht
Stagiair (voormalige medewerker) –  Maassluis26 januari 2017
Goede sfeer, als stagiair veel geleerd over mensen met een verstandelijke beperking.
leuke en gezellige werk omgeving
Assistent begeleider (huidige medewerker) –  Sliedrecht25 januari 2017
prima werkgever, veel kans op opleiden.

afwisselend werk, is nooit saai
Pluspunten
veel kans op doorgroeien, veel mogelijkheid tot opleiden
Minpunten
erg groot bedrijf
te lange reistijd woon-werk
administrateur (huidige medewerker) –  Sliedrecht8 november 2016
te lange reistijd woon-werk. het leukste van de baan is het contact met zorgmanagers
Een fijn bedrijf met veel doorgroeimogelijkheden
ASVZ begeleider wonen verstandlijk gehandicapten (huidige medewerker) –  Rotterdam8 november 2016
Ik heb veel geleerd in de zorg, begonnen zonder diploma's, als vakantiekracht. Uiteindelijk doorgeroeid van assistent begeleider wonen naar Begeleider wonen. Daarnaast op veel groepen ingevallen, meegedraaid op een buitenproject voor dagbesteding.
Veel medische kennis opgedaan en sociaal vaardiger geworden. Ook regelmatig interesante training en scholing gehad, waardoor ik mij verder kon ontwikkelen.
Pluspunten
Leuke uitstapjes met clieenten
Minpunten
Prive en werkbalans
Persoonlijk begeleider
Persoonlijk Begeleider (huidige medewerker) –  Bodegraven2 november 2016
ASVZ is een fijne werkgever. Het is een leuke baan met leuke collega's en clienten. Echter ben ik op zoek naar een functie die bij mijn opleidingsniveau pas.
Zowel werknemers als cliënten staan lang niet altijd centraal
Persoonlijk begeleidster (voormalige medewerker) –  Rotterdam6 oktober 2016
Het werken met mensen met een verstandelijke beperking is een genot en ik vond het een eer hun te mogen begeleiden en verder te mogen helpen in het leven. Zij zijn dankbaar voor alles wat je voor en met ze doet. Ik betreur het wel dat je als werknemer weinig inbreng hebt ook al wordt dit wel beweerd en werk je vaak over zonder hiervoor vergoed te worden. Ook wordt steeds meer duidelijk dat ASVZ niet meer met vaste contracten werkt wat in praktijk inhoudt dat de ouderen (bij ASVZ ben je dat al boven de 25-30 jaar) er steeds vaker op een vervelende manier uitvliegen en vervangen worden door collegae van max 25 jaar. Er wordt daarbij weinig rekening gehouden met de wensen en behoeften van de client.
Pluspunten
Het werken met de mensen (cliënten) zelf
Minpunten
Ben je ouder dan 25 dan wordt je al gauw afgeschreven bij de ASVZ
Veel geleerd, vooral over mezelf
Assistent Begeleider (huidige medewerker) –  Sliedrecht, ZH28 januari 2016
Altijd druk met de cliënten en hun belangen. Ik heb geleerd om beter mijn eigen grenzen aan te geven. De bezuiniging in de zorg zijn een straf. De collega's werken nauw en open met elkaar samen.
Het moeilijkste van de baan was mijn eigen grenzen leren kennen en aangeven.
Het leukste van de baan was de omgang met de cliënten.
Pluspunten
Geweldig veel geleerd
Minpunten
lichamelijk behoorlijk zwaar
prima bedrijf met veel doorgroei mogenlijkheden
Begeleider gehandicaptenzorg (huidige medewerker) –  Sliedrecht, ZH9 december 2015
het is leuk om met mensen te werken en geen dag is hetzelfde.
de opleiding mogelijkheden zijn prima en je krijgt voldoende mogelijkheden en ondersteuning
Pluspunten
leuke collega's

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ASVZ. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over ASVZ gesorteerd op locatie