Bij apg zijn de werkomstandigheden prima. Prima salaris.
Als je houdt van hoge werkdruk en het leuk vind om een burn-out te krijgen, moet je zeker bij APG komen werken! Er zijn veel opleidingsmogelijkheden (oa The Making of You), maar door de hoge werkdruk kan je daar amper gebruik van maken.
Pluspunten
Leuke collega’s, goed salaris, goede Corona maatregelen
Minpunten
Lange werkdagen, starre organisatie, politieke spelletjes, competitieve sfeer, erg Amerikaans
Bij APG ligt de lat erg hoog en wordt de werkdruk als zeer zwaar ervaren. Je mag geen enkele fout maken en krijgt geen kansen om te groeien. Er worden veel gemene politieke spelletjes gespeeld. Geen wonder dat er daarom veel verloop is en ze continu op zoek zijn naar nieuwe mensen. Trap er niet in! Ik heb heel veel mensen zien komen en gaan. Over het algemeen leuke collega’s die je graag helpen, maar een paar zijn vals en sommige managers meten met 2 maten. De ene collega krijgt wel wat hij/zij wil en de ander wordt niet naar geluisterd en moet vervelende taken doen of werkzaamheden die niet bij hem/haar passen. Met als gevolg dat zijn contract niet verlengd wordt. Go figure...De enige goede dingen aan APG zijn dat ze wel innovatief zijn en dat het salaris en de secundaire arbeidsvoorwaarden goed zijn. Maar echt gelukkig ben ik er niet. Successen worden gevierd, maar dingen die niet lekker lopen worden in de doofpot gestopt en niet over gepraat. Dat is de heersende cultuur. Typisch.
Pluspunten
Innovatie en goed salaris
Minpunten
valse beloftes, hoge werkdruk, achterbakse bedrijfscultuur, weinig diversiteit (geen afspiegeling van de samenleving in het personeel)
Goede werkgever ook waren er goede secundaire arbeidsvoorwaarden
Goede werkgever. Goede bereikbaarheid. Centraal gelegen.
Pluspunten
Fijne collega's
Minpunten
Toekomst onzeker
Bedrijf met een mooie missie. Goede visie van de Raad van Bestuur hierop. De cultuur binnen de structuren sluit niet helemaal aan. Uitstekende arbeidsvoorwaarden en groeimogelijkheden.
Pluspunten
Informele bedrijfscultuur en arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Hierarchie rigide, snelheid besluitvorming. Lopende reorganisaties.
Ondanks dat APG een groot bedrijf is heeft men veel aandacht voor de mens. Er zijn talloze mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en ruimte om kansen te pakken.
Pluspunten
Brede ontwikkelmogelijkheden
Minpunten
Werken over meerdere locaties kan belastend zijn
Ik ben sinds oktober vorig jaar werkzaam bij APG als Next Gen ICT trainee en tot dusver is het mij waanzinnig goed bevallen. Ik heb de kans gekregen om op twee hele toffe plekken binnen het bedrijf te werken waar gebruik wordt gemaakt van de nieuwste ontwikkelingen binnen de ICT (werkvormen zoals scrum en technologieën zoals kunstmatige intelligentie, blockchain, etc.). De teams waarin ik gewerkt heb zijn gedreven en gemotiveerd en ik heb er erg veel geleerd. Ook samen met andere trainees het bedrijf instromen heb ik als erg prettig ervaren. We zijn een hechte groep geworden en het is fijn om je ervaringen te kunnen delen met anderen die in dezelfde situatie zitten. Zeker een aanrader dus!
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden, toffe collega's
Goede werkplek helaas vanwege reorganisatie weg bezuinigd. (ontslagen).
Pluspunten
Goede werkplek
Minpunten
Bezuinigen
Door de vele veranderingen binnen de organisatie en de implementatie van systemen die niet functioneren en de tijd die je als werknemer kwijt bent aan het registreren van je activiteiten is de werksfeer naar een dieptepunt gedaald.
Pluspunten
goed salaris en goede voorzieningen
Minpunten
werksituatie
Ik heb geleerd hoe je moet omgaan met collega's op de werkvloer.
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
APG is een productieve en gezellige werkomgeving..
Zeer prettig bedrijf, erg veel geleerd. Ik kijk goed terug op alle ervaring die ik hier heb opgedaan.
Een typische dag voor mij bij APG in Amsterdam is starten met een lekker kop koffie. Vervolgens worden alle systemen waarmee we werken gestart en loop ik de binnengekomen mail langs. Vervolgens wordt er naar werkvoorraad en planning gekeken en kijk ik of er overdrachts werkzaamheden nodig zijn. Meestal bouwt de druk zich op met meer klanten die binnen komen en hun systemen starten. Waar nodig spring ik bij voor incidenten en/of aanvragen. Links en rechts ga ik vergaderingen in en heb ik gesprekken met directe collega's maar ook collega's van andere ICT afdelingen. Waar nodig wordt acties uitgezet en zaken afgestemd met mijn directe leidinggevende en collega Team coördinator op onze andere vestiging (Heerlen). Na een heerlijk moment van rust (lunch met collega's) ga ik de 2e deel van de dag in en zorg ik dat alles voor ik naar huis ga afgerond is of anders gedeeld is met mijn directe collega's. Wat ik het meest geniet van mijn baan is de vrijheid die je hebt en dat er onderling gemakkelijk wat afgesproken kan worden over de verschillende diensten (vroeg, flex & laat) die we draaien. Verder zijn de salarissen prima en heb je prima ontwikkelmogelijkheden.
Pluspunten
Flexibiliteit, opleidingsmogelijkheden
Als secretaresse ben je een duizendpoot binnen de organisatie.
gezellige collega's en in drukke tijden geen tijd om te ademen
Minpunten
roostermaker
Ik heb 17 jaar gewerkt bij deze werkgever met heel veel plezier. Sinds twee jaar waait er een heel andere wind en heeft er een reorganisatie plaats gevonden. Hierdoor heb ik mijn ontslag gekregen op 1/06/2016
Pluspunten
Indien er opleidng nodig was werd er voor gezorgd
Minpunten
Te zakelijk geworden
Ik heb mooie jaren meegemaakt met fijne collega's, maar ook minder leuke jaren. Sinds de reorganisatie heb ik veel collega's zien vertrekken. Daar had ik wel moeite mee en is ook het moeilijkste van de baan geweest.
Het leukste aan de baan is de diversiteit van werkzaamheden en de snelle verandering van de tools die voorhanden zijn.
Leuk bedrijf om bij te werken, ongedwongen sfeer, fijne collega's en veel mogelijkheden voor verdere ontwikkeling.
Ik ben hier werkzaam geweest op detacheringsbasis
Pluspunten
werktijden, collega's
Minpunten
veel adhoc zaken
Dynamisch, veel ontwikkelmogelijkheden, professioneel.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
De dag begon, met het doornemen van de nieuwe informatie.
Dat was vaak heel erg veel, dat je in korte tijd doorgenomen moets worden.Dat maakt je wel stressbestendig.

Mijn collega's waren geweldig. Iedereen hielp elkaar als het moest.

Het leukste was, dat klanten met moeilijke vragen gelukkig waren als hun probleem werd opgelost.

Het moeilijkste was, dat je moeilijk vrij kon krijgen, en vakantie plannen was dan ook zeer stress onderhevig. Dat kwam mede door het grote verloop.
Pluspunten
Budget per jaar voor persoonlijke scholing, veel bijscholingen, gratis koffie en thee.
Minpunten
Naar mijn mening te weinig open staan voor andere ideeën, wat procedures betreft.