Amsta Reviews

30 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 31 reviews
Onveilige werksfeer, te hoge werkdruk, geen nazorg
woonbegeleider verstandelijk gehandicapten (voormalige medewerker) –  Amsterdam28 oktober 2019
Op de vestiging waar ik vijf jaar als vaste kracht heb gewerkt, was er ten eerste sprake van een onkundig management die duidelijk top-down te werk ging ipv bottom-up. De werknemers hadden weinig tot geen inspraak, ook al waren wij degenen die elke dag op de werkvloer stonden en voor de clienten zorgden. Daarbij kwam dat de collega's waarmee ik gewerkt heb, vaak ongeschoold waren op het gebied van de zorg. Meerdere collega's functioneerden niet goed, en als dit aangekaart werd bij het management beloofden ze een verbeteringstraject m.b.t. deze mensen, die dan vervolgens niet werden uitgevoerd. Ook zijn deze mensen nooit uit hun functie gezet, ondanks dat de clienten en de rest van de collega's leden onder het gedrag van de betreffende collega's. Tevens heeft het management veel beloofd qua doorgroeimogelijkheden aan mij en collega's, en ook dit is nooit gebeurd.
Ook werd er beloofd dat de woonvoorziening voor de clienten verbeterd zou worden, wat pas na 3 jaar is uitgevoerd. De clienten hebben in de tussentijd op kapotte banken en stoelen gezeten.

Ten tweede was er sprake van een erg hoge werkdruk, gezien je te maken hebt met veel agressie op de werkvloer, vanuit de doelgroep. Wij incasseerden (harde) klappen, trappen, verbale agressie en zijn regelmatig gebeten door clienten. Meerdere collega's zijn hierdoor burn-out geraakt, o.a. vanwege het gebrek aan nazorg die geboden werd aan de woonbegeleiders. Pas als je fysiek gewond was, werd je (na zelf te bellen) nagekeken door de interne huisarts en daar bleef het bij.

Tot slot was er sprake van een onveilige werksfeer tussen
  meer... collega's. Zoals eerder benoemd, waren er weinig geschoolde werknemers. Dit verhoogde de werkdruk.
Daarnaast heerste er een roddelcultuur, wat zorgde voor een gebrek aan onderling vertrouwen. Juist dit is zo hard nodig in een werkomgeving met agressie, waarbij de samenwerking essentieel is.

Dan nog niet gesproken over het magere salaris, wat volledig uit verhouding is met de werkdruk, de agressie en de werktijden (onregelmatige uren/dagen, avonden, feestdagen en in weekenden).
Afwisselende organisatie, echt Amsterdamse zorgorganisatie
Stafmedewerker (huidige medewerker) –  Amsterdam3 september 2019
Er werken en wonen heel verschillende mensen. Je kunt er je zelf zijn, wat voor achtergrond, cultuur, leefstijl je ook hebt. Leuke is dat je kunt werken op verschillende locaties, midden in de stad. Er zijn veel doorgroei- en opleidingsmogelijkheden. Je moet wel tegen hoge werkdruk kunnen en stressbestendig zijn.
Pluspunten
Aandacht voor mensen met LHBTI achtergrond
Minpunten
Werkdruk
Fijne collega's en interessante doelgroep
Adviseur (huidige medewerker) –  Amsterdam29 oktober 2018
Bij Amsta is geen dag hetzelfde. Er zijn veel mooie uitdagingen waar je aan mee kan helpen. Je hebt veel vrijheid om je eigen professionaliteit in te zetten. Collega's zijn vriendelijk en professioneel. Het is jammer dat er weinig ontwikkelingsmogelijkheden / opleidingen wordt aangeboden.
Pluspunten
flexibele werktijden, fijne collega's
Minpunten
hoge werkdruk
Zeer fijne collega's, maar wollig management
Coördinerend Begeleider (huidige medewerker) –  Amsterdam21 oktober 2018
De collega's zijn zeer fijn om mee te werken, hebben verstand van zaken en doen alles met veel liefde en passie voor het werk. Toch is ook hier de bezuiniging merkbaar, met minder personeel op groepen en minder geld voor belangrijke zaken.
Pluspunten
Je collega's.
Minpunten
De bezuinigingen en het management dat bepaalde beslissingen doordrukt.
Praktisch en boeiend
Communicatieadviseur (huidige medewerker) –  Amsterdam2 oktober 2018
Sinds dit jaar hier met plezier aan de slag. Korte lijnen, hard werken en ruimte om zelf dingen vorm te geven. Amsta is echt Amsterdams met locaties in heel de stad. Van de Nieuwmarkt tot Nieuw-West. En heel divers in bewoners en collega's qua cultuur en achtergrond. Dat vind ik mooi en ook als je ziet hoe toegewijd mijn collega's die zorg geven werken. Ik ben trots op de roze zorg voor ouderen met LBHTI-achtergrond en andere zorg speciaal op maat zoals onze Arabischtalige groepen.
Pluspunten
Ruimte om zelf dingen te organiseren
Minpunten
Tekort aan personeel
boeiend complex werkveld, heel uitdagend
Controller (voormalige medewerker) –  Amsterdam1 maart 2018
boeiend complex werkveld, heel uitdagend, ouderenzorg is continu in beweging
Het was een leuke periode.
Huishoudelijk medewerkster (voormalige medewerker) –  Amsterdam25 december 2017
Ik heb goede ervaringen gedaan, veel geleerd, nieuwe contacten gemaakt.
Pluspunten
uiteten gaan met de collega's
Minpunten
werkdruk
Leuke samenwerking met collega's
Mederwerker begeleider (voormalige medewerker) –  Amsterdam4 oktober 2017
Heb bijna 19 jaar gewerkt voor. Amsta en deed het met liefde en plezier.
Pluspunten
Geen gratis lunch
Minpunten
Geen bier op het werk
een productieve vakantiebaan
Vakantiekracht schoonmaakster (voormalige medewerker) –  Amsterdam29 oktober 2016
Amsta was een fijne vakantiebaan, het waren productieve dagen.

Een typische dag: ik werkte op twee verschillende locaties in Amsterdam. 's ochtends bij de een en 's middags bij de ander. Ik werkte voornamelijk alleen, sprak soms wat medewerkers van de vestigingen, maar voornamelijk had ik mijn muziek in en maakte ik de kamers, badkamers, gangen en keuken schoon.

In de eerste week vond ik het best zwaar, omdat het een fysieke baan is, gelukkig wende het snel en kreeg ik routine in mijn werk.
Mannelijke ICT afdeling
1e Lijns ICT support (voormalige medewerker) –  Amsterdam14 maart 2016
Fijn management
Vriendelijke maar gesloten en weinig communicatief gerichte collega's
Doorgroeimogelijkheden.
fijne werkomgeving prettige werksfeer
begeleider (huidige medewerker) –  Amsterdam24 februari 2016
Ik ervaar het werken bij Amsta karaad als zeer leerzaam en veelzijdig.
Fijne mensen op de werkvloer en er altijd zijn voor elkaar.
Nice work place with professional colleagues
Personal assistant/Executive Assistant (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NH1 december 2015
Fun work place with supportive management. Good working with the professional colleagues in the staff.
The most enjoyable part of the job was developing the Patient Information and the 'Location' journal.
gezellige werksfeer
Medewerkelijk maatschappelijke zorg (voormalige medewerker) –  Amsterdam27 oktober 2015
Ontbijt klaar maken voor cliënten na ontbijt activiteiten begeleiding stimuleren, persoonlijke verzorging van de clienten.
Ik heb veel geleerd tijdens mijn stage ervaring zoals : Wat voor activiteiten er allemaal zijn voor ouderen mensen met verschillende klachten.
hoe de dag indeling wordt gedeeld, hoe de overdracht wordt overgenomen en hoe de problemen bespreekbaar kan maken.
Hoe ik de ouderen kan stimuleren met dag indeling, activiteiten, persoonlijke verzorging en huishoudelijke taken...
Ik vind eigenlijk alle taken die ik heb uitgevoerd was leuke en leuke collega's.
Pluspunten
Collegiaal
Mijn huidige baan bij Amsta
medewerker begeleider (huidige medewerker) –  Amsterdam10 augustus 2015
Begeleiding bieden aan mensen (30-80 jaar) met dubbele problematiek (verstandelijke beperking en psychiatrische problematiek met cliëntprofiel 1 t/m 6).
Werkzaamheden specifieke begeleiding bieden aan de cliënten die voor hem/ haar nodig is. Rekening houdend met de problematiek van de cliënt.

Het moeilijkste van deze baan waren de wisselvallige diensten, vroeg, laat, nacht, weekend. Wat ik hieruit heb geleerd is dat ik een baan zoek in de sociale zekerheid waarbij ik geen wisseldiensten meer heb.

Het leukste van deze baan is het werken met de doelgroep.
Belangrijk werk
Ambulant Werker (voormalige medewerker) –  Amsterdam24 april 2015
Heel verschillend.
Ik kan hier wel uitgebreid over gaan vertellen maar dit lijkt mij niet zinvol.
Pluspunten
Zelfstandig werk.
Minpunten
gezellige sfeer en fijne collega,s
Medewerker huishouding (voormalige medewerker) –  Amsterdam1 april 2015
Fijne momenten delen met sommige cliënten.
Bij de ene meer geduld opbrengen dan bij de andere.
Eenvoudig te benaderen .
Aangenaam in de omgang.
Problemen aanhoren van cliënten
Behulpzaam zijn
Pluspunten
Het voor de hele week ontvangen van een rooster waar ik werkzaamheden moet verichten, . niet iedere dag op kantoor Verschijnen, Verchillende adressen werken
Minpunten
Dat het contract na verloop van tijd wordt ontbonden.
Gedreven management team, zeer turbulente werkomgeving
Teamleider Facilitaire Dienst (huidige medewerker) –  Amsterdam, NH13 februari 2015
Geen dag hetzelfde. Veel ad hoc werkzaamheden, snel moeten en kunnen schakelen. Gedreven en positieve collega's.
Afwisseling en werken voor deze doelgroep geeft veel voldoening.
Pluspunten
Veel verantwoordelijkheid
Minpunten
Bureaucratisch
Moeilijke baan ivm jonge leeftijd
Verpleeghulp verpleeghuis de Poort te Amsterdam (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NH5 februari 2015
In de functie als verpleeghulp werkte ik op een gesloten afdeling met dementerende bejaarden. Ik was verantwoordelijk voor de ADL van deze mensen. douchen, aankleden, wond verzorgen, klaarmaken maaltijden, activiteiten begeleiden.
Pluspunten
flexibele tijden
Minpunten
verliezen van clienten
Zwaar werk, dat veel doorzettingvermogen nodig heeft.
serveren, begeleiden (voormalige medewerker) –  Amsterdam4 juli 2014
Mijn typische dag bij Amsta was, het beginnen om 11ur met koffie en thee langsbrengen bij 150 demente bewoners. Om 12ur de lunch voorbereiden voor 50 bewoners, broodjes smeren, salades maken en drinken klaarzetten. Het afruimen van de tafels na de lunch en koffie serveren. Tegen 16:00 het doen van de spoelkeuken. Tegen 18:00 het serveren van avond eten voor de bewoners tot half8 en daarna nog afruimen en dan was ik vrij.
Ik heb geleerd om geduldig te zijn, en als je voor iets spaart dat het niet uitmaakt wat voor baan je doet als je maar je doel voor ogen houd. Wat ik ook heb geleerd is dat ouderen rond de 80 eigenlijk de kind fase opnieuw beleven, dat is wel grappig om mee te maken.
De directie was niet vaak aanwezig, het was eigenlijk een chaos binnen de Amsta locaties.
Mijn collega's had ik niet echt een band mee, iedereen deed zijn ding en er was weinig tot geen contact.
Het moeilijkste was toch wel het volhouden van de baan, ik vind het belangrijk dat er een bepaalde sfeer ligt en die was er niet.
Het leukste was op uit eindelijk de band met ouderen, ze waren na een paar maanden zo op mijn gesteld en ik ook op hen dat dat een band opschepte
Pluspunten
Voorzien van lunch, avond eten en pauze
Minpunten
Geen collegiaale samenwerking
Persoonlijk Begeleider kleinschalig wonen erg gezellig werk
Eerstverantwoordelijke (huidige medewerker) –  Amsterdam, NH7 februari 2014
Ga elke dag met passie naar mijn werk en heb veel verantwoording, je werkt alleen op woon unit, bij ochtend dienst start je op met ontbijt en de huiselijke sfeer is er gewoon.
Collega's zie je alleen bij overdracht.
Het leuke van het werk is dat je alles vrij kan indelen.
Het moeilijkste is dat er 1001 dingen per dag moeten gebeuren

Toch wil ik graag mijn kennis overdragen.
Pluspunten
mee eten
Minpunten
altijd binnen

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Amsta. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Amsta gesorteerd op locatie