Amerpoort Reviews

Goede werkplek waar je veel kan leren.
Leerling (voormalige medewerker) –  Amersfoort12 november 2018
Het is een fijne werksfeer. Een plek waar je veel kan leren en heel veel mogelijkheden heb om door te groeien.
Pluspunten
Veel doorgroeimogelijkheid
Minpunten
onregelmatig werk
Een bedrijf die weet wat goede zorg is.
Begeleider B Moeilijk Verstaanbaar Gedrag (voormalige medewerker) –  Baarn11 september 2018
Een fijne organisatie waar ik 13 jaar heb gewerkt met veel plezier. Een goede sfeer op het instellingsterrein waar ieder personeelslid zijn of haar steentje aan bijdraagt.
Pluspunten
mooie veilige omgeving
Minpunten
weinig doorgroeimogeljkheden
gezellig
Algemeen medewerker (voormalige medewerker) –  Baarn9 juli 2018
gezellige team, gezellige werkplek goed na me zin gehad
Vrijwilliger
Begeleider - Ondersteuner (huidige medewerker) –  Amersfoort24 mei 2018
Het werken als vrijwilliger in een arbeidscentrum zoals de Wissel (onderdeel binnen de Amerpoort) is heel prettig.
De omgang met de cliënten (mensen met een beperking) gaat me tot nu toe heel goed af, en ervaar ik als nuttig en leerzaam. Ik leer steeds beter om gedrag af te lezen, en mijn actieve en verbale ondersteuning hierop aan te passen.
Het leukste hierbij is dat je samen iets tastbaars maakt, en de cliënten aan het einde van de dag een tevreden gevoel hebben hierbij hun steentje te hebben bijgedragen.
Pluspunten
Reactie(s) / omgang met de mensen met een beperking.
Minpunten
n.v.t.
sociale werkomgeving waar veel in geinvesteerd word in de medewerkers
Begeleider LVB (huidige medewerker) –  Amersfoort19 april 2018
Heel toegankelijke organisatie ondanks het formaat ervan blijft het persoonlijk en is er ruimte voor eigen inbreng.

Ze zorgen erg goed voor hun personeel.

Wat leuk maakt aan het werk is dat geen 1 dag hetzelfde is en je werk doet waar jijzelf en andere blij van worden, je helpt mensen die jouw echt nodig hebben. Los van het feit dat ze je nodig hebben voor praktische zaken ben je vaak ook hun geweten of de steunpilaar die ze nodig hebben (hun veilige omgeving).

Je moet wel stevig in je schoenen staan maar je krijgt er een hoop voor terug.
Pluspunten
nuttig gevoel, voegt iets toe aan een andermans leven
Minpunten
wisselende diensten, weekenden werken incl feestdagen
Gezellige instelling
Begeleider (huidige medewerker) –  Baarn12 februari 2018
Amerpoort is een instelling waarbij je jezelf mag zijn. Er is veel mogelijkheid om je te ontwikkelen.
Met de bezuinigingen omgaan is een uitdaging, om toch te zorgen dat de cliënten het goed hebben. Op het moment dat de cliënten het goed hebben, lachen en je een knuffel geven, is je hele dag goed en weet je waar je dit werk voor doet.
Pluspunten
veel ontwikkelingsmogelijheden
Minpunten
bezuinigingen
Elke dag anders, elke dag verrassend, mensen in hun eigen waarde laten met alle voor en tegens van het leven.
Begeleidster B (voormalige medewerker) –  Breukelen1 februari 2018
een dag op het werk was altijd een verrassing, was het druk was het een fijne stemming, was het leuk en gezellig er is altijd iets in de zorg met mensen met een verstandelijke beperking.
Zeer mooie momenten beleefd met bewoners, ieder heeft zijn eigen unieke persoonlijkheid.
Ik heb geleerd snel te moeten schakelen, om je te verplaatsen in andermans schoenen te staan.
Proberen te leren hoe diegene iets ervaart of wil ervaren.
het management was vaak wisselend, met wisselen worden er telkens nieuwe en andere werkhoudingen gevraagd.
bedrijfscultuur is een compleet team zijn voor de cliënten, blijven leren en vernieuwen.
ik vond het moeilijkst van de baan om de wisselende diensten te draaien, slaapdiensten vielen mij erg zwaar. de werkdruk is te hoog.
En heel jammer dat mijn functie als algemeen begeleidster beëindigd werd, voelde me zelf zo goed hier bij.
het leukste van de baan was de mensen die ik begeleide en mijn functie waar ik veel van mijn creativiteit in kwijt kon.
Pluspunten
elke dag is anders
Minpunten
te veel werkdruk
Sociale werkomgeving waarin geluisterd wordt naar de mogelijkheden en beperkingen van het individu
Coördinerend begeleider (huidige medewerker) –  Amersfoort23 december 2017
Amerpoort is een fijne werkgever waarbij het welzijn van de client en de medewerker voorop staat. Hierbij wordt goed gekeken naar wat eenieder nodig heeft om zich verder te kunnen ontwikkelen.
Amerpoort is een groot bedrijf in de gehandicaptenzorg. Bij Achmea werkte ik in de ict
Begeleider A (voormalige medewerker) –  Baarn9 juli 2017
De werkdagen bij Amerpoort zijn 24/7. Dag- diensten en nachtdiensten. Het is een mooi bedrijf met heel veel verschillende werk mogelijkheden, zowel op doelgroep niveau als de vele locaties
waar Amerpoort voor de mensen zorgt.
Veel leuke en spontane collega's. Sommige met met veel ervaring (40+)

Bij Achmea werkte ik kantoortijden en thuis. Bij het naderen van de deadline was ik ook s avonds beschikbaar.

We werkten Agile volgens het LEAN model.

Als software engineer heb ik samen met een ontwikkelaar een financieel overzicht ontworpen waarop alle voorkomende financiële situaties (betalingsregeling / WSNP, verrekeningen, terug betalingen en vorderingen) na verwerking van het laatste financiële feit, correct worden getoond. Hier ben ik trots op.

Probleem-analytisch vermogen, mentale weerbaarheid en cijfermatig inzicht zijn in 2008 in een hbo-niveau competentiescan van Berenschot als zeer goed gekwalificeerd.
Pluspunten
Wisselende tijden
Fijne werkgever met veel mogelijkheden.
Projectleider (PSA) Harmony (voormalige medewerker) –  Baarn4 juni 2017
Jaren heb ik met veel plezier bij de Amerpoort gewerkt. Door de grootte van de organisatie is er veel aanbod en diversiteit in functies waardoor en veel ontwikkel -en doorgroeimogelijkheden zijn.
Pluspunten
Werkomgeving
autoritair
TEAMMANAGER (voormalige medewerker) –  Baarn23 maart 2017
Weinig aandacht voor ontwikkeling medewerkers en gesloten cultuur
Pluspunten
Minpunten
autoritair
Eerste werkplek met mensen.
Begeleider (voormalige medewerker) –  Baarn, UT16 juli 2015
Het was fantastisch om mee te maken, heel veel leuke uitstapjes gemaakt met cliënten, je kreeg er de mogelijkheid voor.
Grote organisatie met diverse mogelijkheden binnen de gehandicapten zorg
Begeleider B (huidige medewerker) –  Baarn, UT4 juni 2015
Een goede organisatie om voor te werken. Diverse werkplekken met verschillende doelgroepen.

Binnen Amerpoort zijn er doorgroeimogelijkheden en kunnen ervoor zorgen dat je je goed door kunt ontwikkelen.
Mijn werk bij Amerpoort
Begeleider C / Zorgcoördinator (huidige medewerker) –  Baarn3 mei 2015
Ik werk nu al een aantal jaar met plezier bij Amerpoort.
Ik heb leuke collega's met wie ik goed kan samenwerken.
Binnen Amerpoort werk ik als zorgcoördinator. In deze functie ben ik verantwoordelijk voor het ondersteunen, begeleiden, het maken van persoonlijke plannen voor volwassenen met een ernstig verstandelijke beperking en een stoornis in het autistisch spectrum.
Pluspunten
Veel uitdaging.
Een gezellige werkomgeving met positief contact met collega's
Groepsleider (voormalige medewerker) –  baarn5 januari 2015
Als groepsbegeleider van de groep met verstandelijk gehandicapte jongeren met een gedragsprobleem, moet je heel wat kunnen incasseren. Je moet leren hoe je communiceert met iemand die niet kan praten, maar wel wat wil van je. Dat vond ik een echte uitdaging. Ook het zorgen dat het huis waar ze woonden er gezellig uit ziet. Het is toch hun thuis.
Ook de agressie heb ik mee leren om gaan. Soms best lastig, maar daar heb je samen met je collega's de mogelijkheid om erover te praten.
Pluspunten
Veel mogelijkheden tot eigen ontplooiing
Minpunten
onregelmatige diensten
Een goed onderhouden en gezellige werkplek in een schitterende bosrijke omgeving.
begeleidster (huidige medewerker) –  Bosch & Duin28 juli 2014
's Morgens beginnen we met een kop koffie, contact maken met de mensen. Hoe gaan we de dag door maken, wie gaat wat doen?
Naar de creatieve werkplaats, werken in de tuin, muziek maken, koken of bakken.

Wat het werk ook zo interessant maakt, is het werken met verschillende collega's.

Werken met verstandelijk beperkte mensen is heel fijn, vanzelfsprekend met een respectvolle benadering.

Wat de baan zo boeiend maakt is de diversiteit van de mensen.

Wat ik geleerd heb is een goede balans te vinden in afstand en nabijheid.

Zorgplannen maken, heel zinvol. Je verdiepen in de mens en kijken hoe kan ik het leven van diegene nog aangenamer maken!
gezellige leerzame werkomgeving
Woonbegeleider (voormalige medewerker) –  Vijverlaan 17 Baarn16 mei 2014
Een bedrijf waarin je vele mogelijkheden hebt om door te groeien en/of bij te leren. Afgelopen 3 jaar heb ik met veel plezier mogen werken binnen een gezellig team. Op dit moment is de werkdruk hoog vanwege minimale personeelsbezetting en dat is jammer want dit gaat ten kostte van de zorg en aandacht van de cliënten maar ook ten kostte van de samenwerking en/of communicatie tussen de collega's. Dit blijft namelijk wat achterwege doordat we veel alleen op de groep staan.
Pluspunten
groot bedrijf vele mogelijkheden
Minpunten
door personeels bezuiniging niet de zorg/aandacht kunnen geven
Leuk!
Uitvoerend Coördinator Maatschappelijk Betrokken (voormalige medewerker) –  Baarn, UT21 april 2014
Ontzettende leuke baan waarvoor ik gevraagd ben aangezien ik al jaren bedrijven ontving op de boerderij van deze instellingen. Mensen ontvangen, te begeleiden in/op en rond de boerderij en mensen verrassen met de unieke blik op de wereld van de clienten die hun dagbesteding daar vinden.
Pluspunten
Onmoeten, motiveren enthousiasmeren
Minpunten
Geen vaste uren
Begeleider
Gehandicapten begeleidster MoVeG (huidige medewerker) –  Baarn3 maart 2014
Leergierig, spontaan en ondernemend zijn de competenties die bij mij passen. Daarbij heb ik binnen 6 jaar twee opleidingen afgerond op MBO niveau 4 en wil graag nog verder leren.
Mijn hoop is dan ook gevestigd op een vacature die precies bij mij past en mij de kans biedt in doorgroeimogelijkheden en studie.

Op dit moment ben ik actief in de gehandicaptenzorg bij Amerpoort. Hier ben ik voornamelijk bezig met het begeleiden van cliënten in hun dagelijks leven.

Ik sta open voor meer uitdaging en zelfstandigheid!
Werken in de zorg
Begeleider (huidige medewerker) –  Baarn, UT3 februari 2014
Werken in de zorg vraagt om vele kwaliteiten. Geen dag is hetzelfde en je moet inspelen op vele onverwachte situaties.
Elke dag functioneer je als een multifunctionele duizendpoot. Niet alleen begeleid je de cliënten in hun dagelijks leven, speel je in op hun behoeften en zorgvragen, ook werk je dagelijks aan jezelf. elke situatie die ontstaat vraagt om een andere aanpak. Inlevingsvermogen en flexibiliteit zijn een pre.
Het werken met collega's is erg belangrijk. Je moet elkaar kunnen vertrouwen, kunnen lezen. Echter is het ook erg belangrijk om zelf je mannetje te staan, zelfstandig te kunnen werken en zeker te zijn van je kunnen en krachten.
Het moeilijkste van deze baan is wanneer een cliënt het moeilijk heeft en je niet kunt ontdekken waar dit aan ligt. Het leukste van deze baan is dat geen dag hetzelfde is.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Amerpoort. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Amerpoort gesorteerd op locatie