Video afspelen via YouTube-knop
Alliander
De beste werkgever die je maar kan hebben. Ze bieden doorgroeimogelijkheid, opleidingen, ruimte, lage werkdruk, fijne werksfeer, scrum plekken, mogelijkheid om thuis te werken, goede arbeidsvoorwaarden ect.
Pluspunten
Goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Geen vaste werkplek
Goede werkgever qua regelingen en dergelijke.
Echter op persoonlijk vlak, veel vriendjes politiek.
Gebruik nieuwe technieken voor monteurs om de laagspanning stations te beheren
Het was uitdagend en opwindend om in een omgeving te werken waarin ambitie, pionieren en duurzaamheid samenkomen.
Het is een ontzettend leuke baan maar ben altijd op zoek naar uitdagingen.
Leuke werksfeer, mogelijkheid voor volgen van opleiding/cursus. Leuke collega's . Directie en management bedenken verschillende nieuwe werkmethodes om in te voeren zonder rekening te houden met de werknemers , vaak loopt dat ook mis.
bv nieuwe app bedacht maar niet werkzaam of met veel/meer complicaties de werknemer moet hier zelf achteraan.
Pluspunten
Mogelijkheid om thuis te werken
Minpunten
Er wordt geen rekening gehouden met je werkdruk
Bij Alliander ben ik werkzaam geweest als stagiair op de afdeling Bedrijfsvoering.

De organisatie is groot en daardoor valt veel te leren door de diversiteit aan werkzaamheden. De sfeer met collega's was goed, daarnaast was naar mijn inzien het management transparant.
Pluspunten
Zeer goede sfeer, leuke werkomgeving en valt veel te leren binnen deze organisatie.
Minpunten
Soms veel reizen door verschillende locaties van de organisatie.
Wispelturig management met om de zoveel jaar terugkerende uitdagingen. Fijne collega's, veel politiek.
Pluspunten
Goede geutiliteerde werkplekken
Minpunten
Veel politiek
Geen begrotingstools, dus lastig om het vorm te geven. Het bedrijf zit vast in de oude procedures.
kortstondige opdracht, hierin niet echt een oordeel kunnen geven
Alliander is een groot bedrijf met veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Flexibel werken is er tot kunst verheven in een prachtig, modern en comfortabel kantoor.
Dat is direct het grootste nadeel. Doordat niemand een vaste plek heeft, is er geen duidelijke fysieke plek waar je 'thuis hoort' en waar je je directe collega's kunt vinden. Dat 'thuisgevoel' wordt ook niet gecreëerd of aangemoedigd door het management, dat vooral erg druk lijkt met zichzelf en met elkaar in vele 'off sites' en leiderschapsbijeenkomsten. Als gewone medewerker lijkt het management een gesloten bastion waar je alleen binnen kunt komen als je tot de 'chosen few' behoort.

Ik heb Alliander ervaren als een gouden kooi, waar het je qua arbeidsvoorwaarden aan niets zal ontbreken maar waar ook niemand je zal missen als je weg bent.
Pluspunten
kantoor, imago, voorzieningen, salaris
Minpunten
cultuur, management, sfeer
Werkgever die graag wil werken volgens HNW maar de uitrol naar de diepere lagen binnen de organisatie schort soms wel. Leuke groep collega's die onderling welwillend zijn om uitleg te geven, collega's een hart onder de riem te steken en hart voor de zaak hebben.
een goede werkgever, goede werksfeer. goed salaris
Bij het Research & Development team is erg veel mogelijk, daarom zijn er diverse projecten waar iedereen kan meewerken waar mogelijk.
Daarnaast hangt er een informele sfeer en worden ook buiten het werk leuke dingen gedaan voor het team, zowel door Alliander als door de collega's zelf.
Allainder is een maatschappelijk zeer betrokken bedrijf. Dit uit zich in de invulling van de wettelijke taak (iedereen energie betrouwbare, betaalbare en toegankelijke energie leveren), de verbinding met de samenleving (o.a. step to work) en verduurzaming van de bedrijfsprocessen.

De sfeer is informeel en gericht op samenwerken

De energietransitie en de steeds veranderde omgeving biedt veel uitdaging en brengt het bedrijf in beweging. Dit gaat gepaard met verandering en keuzes maken waar het menselijk aspect niet uit het oog wordt verloren.

Kortom een leuk, sociaal en dynamische bedrijf!
Leuk bedrijf helaas vanwege reorganisatie geen mogelijkheid vast contract
Divers en innovatief. Uitstekende arbeidsvoorwaarden
Aangename bedrijfscultuur met een informele sfeer.
fijne jaren bij een goede werkgever. veel ruimte voor ontwikkeling en volgen van je ambitie
Met veel plezier gewerkt mede omdat ik me goed kon inpassen in een mannenwereld in het magazijn. Goede werkgever
Alliander is vooruitstrevend in de manier van werken en heeft dit op alle fronten doorgevoerd (het nieuwe werken, arbeidsvoorwaarden, werk/prive).
Pluspunten
Nieuwe werken, arbeidsvoorwaarden