Alliander Reviews

Fijne werksfeer
Werkplekbeheerder/Junior Systeembeheer (voormalige medewerker) –  Arnhem11 maart 2019
kortstondige opdracht, hierin niet echt een oordeel kunnen geven
Gouden kooi
adviseur (voormalige medewerker) –  Arnhem5 maart 2019
Alliander is een groot bedrijf met veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Flexibel werken is er tot kunst verheven in een prachtig, modern en comfortabel kantoor.
Dat is direct het grootste nadeel. Doordat niemand een vaste plek heeft, is er geen duidelijke fysieke plek waar je 'thuis hoort' en waar je je directe collega's kunt vinden. Dat 'thuisgevoel' wordt ook niet gecreëerd of aangemoedigd door het management, dat vooral erg druk lijkt met zichzelf en met elkaar in vele 'off sites' en leiderschapsbijeenkomsten. Als gewone medewerker lijkt het management een gesloten bastion waar je alleen binnen kunt komen als je tot de 'chosen few' behoort.

Ik heb Alliander ervaren als een gouden kooi, waar het je qua arbeidsvoorwaarden aan niets zal ontbreken maar waar ook niemand je zal missen als je weg bent.
Pluspunten
kantoor, imago, voorzieningen, salaris
Minpunten
cultuur, management, sfeer
gezelig werksfeer
Werkervaring/Stages (voormalige medewerker) –  Amsterdam8 oktober 2018
Leuk bedrijf helaas vanwege reorganisatie geen mogelijkheid vast contract
Informeel en commercieel
Bodemkundige (voormalige medewerker) –  Duiven2 mei 2018
Aangename bedrijfscultuur met een informele sfeer.
prettige werksfeer in de mannencultuur op deze afdeling
Administratief/ secretarieel medewerker (voormalige medewerker) –  Duiven7 december 2017
Met veel plezier gewerkt mede omdat ik me goed kon inpassen in een mannenwereld in het magazijn. Goede werkgever
Moderne organisatie
Team lead (voormalige medewerker) –  Eindhoven9 augustus 2017
Alliander is vooruitstrevend in de manier van werken en heeft dit op alle fronten doorgevoerd (het nieuwe werken, arbeidsvoorwaarden, werk/prive).
Pluspunten
Nieuwe werken, arbeidsvoorwaarden
Weinig verbinding en gesloten cultuur
Ondersteuning (voormalige medewerker) –  Arnhem17 juni 2017
Organisatie met te weinig verbinding met medewerkers. Specialisten en management voelen zich te bijzonder (hiërarchisch) en veel ontevredenheid bij ondersteuning / medewerkers (logisch als je het gevoel hebt dat je niet wordt gehoord).Geen open cultuur. Organisatie pampert met goede salarissen en secundaire arbeidsvoorwaarden maar is niet "gezond".
Pluspunten
Secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Cultuur en hiërarchie
Een geweldig bedrijf om voor te werken
Management Assistente (huidige medewerker) –  Doetinchem24 april 2017
In 2016 heb ik de kans gekregen via Alliander om mij om te scholen tot secretaresse op MBO-niveau.
Via het step2work programma van Alliander heb ik de kans gekregen om weer aansluiting te vinden op de arbeidsmarkt en mij om te scholen om zo meer kans te maken op een vaste baan. Mijn opleiding secretaresse is gestart in juli 2016 bij het NCVB bedrijfsopleidingen. Juni 2017 heb ik mijn diploma op zak.

Het is een geweldig bedrijf en hele leuke collega's
Hele productieve werkomgeving.
Medewerker bodemdesk (huidige medewerker) –  Duiven3 april 2017
Per week worden veel quickscans bodemkwaliteit per persoon gedaan. Het werk heeft me veel inzicht gegeven in risicobeoordeling op het gebied van bodem. De sfeer op de afdeling is goed.
Pluspunten
secundaire arbeidsvoorwaarden
Mooie organisatie
Mederwerker shared services (voormalige medewerker) –  Arnhem13 december 2016
Grote organisatie gericht op duurzaamheid en topprestaties op het gebied van netbeheer.
Pluspunten
Veel professionaliteit
Minpunten
Doorgroeien gaat moeizaam
geleerd
Business Consultant (voormalige medewerker) –  duiven8 december 2016
binnen Alliander heb ik veel geleerd over mijzelf en waar mijn passie ligt. Er zijn veel mogelijkheden voor ontwikkeling en samenwerking met anderen.
Pluspunten
betrokkenheid medewerkers
Minpunten
processen
Alliander is een organisatie die continu probeert te innoveren wat mij enorm aanspreekt
Business Consultant (huidige medewerker) –  Arnhem31 maart 2016
Alliander is ontstaan door de splitsing van Nuon in een Energieleverancier en een Netbeheerder. Dat heeft tot gevolg dat Alliander in 2008 ineens als een groot bedrijf is ontstaan. Een aantal zeer complexe en grote projecten zijn nodig geweest om Alliander en Nuon te ontvlechten.

De IT afdeling is fors en er is intern adviesbedrijf. Nu het bedrijf in rustiger vaarwater terecht is gekomen veranderd dit. De IT organisatie is gekanteld en meer productielijn gericht en de advies organisatie is meer een Lean support groep geworden.

Er wordt een algemene manier van werken gehanteerd maar in de "dialecten" herken je dat het bedrijf is ontstaan uit allerlei verschillende gemeentelijke energiebedrijven. Dit heeft invloed op het werk van de business consultants en projectmanagers die vaak veel van de organisatie zien.
Pluspunten
Alliander kent een hele informele werk sfeer. Alliander is een innovatief bedrijf.
Minpunten
Er heerst toch wel een wat sterke vergadercultuur.
Een oude werkgever die meegaat met de moderne tijd
Projectadministrateur (huidige medewerker) –  Amsterdam, NH30 januari 2016
Je werkt activiteit gericht, dit houd dat je geen vaste werkplek meer heb, maar zelf de keuze maakt waar je gaat werken. Ze zijn heel flexibel betreft het nieuwe werken en thuis werken. Iedereen heeft een laptop en mobiel, dus vaste PC's en telefoons zijn er niet meer.

Je werkt over het algemeen in teams, maar bij elkaar en toch apart. Het activiteit gericht werken is erg wennen.

Ik zelf werkte op de locatie Basisweg in Amsterdam, maar er zijn ook locaties Arnhem, Leeuwarden en Duiven. En je kan ervoor kiezen om op 1 van deze locaties te werken, of bijv. thuis.

Alliander zorgt ook goed voor zijn medewerker, goede secundaire voorwaarden( PBA en DIB) en vaak worden er leuke uitjes georganiseerd.
Pluspunten
Goede secundaire voorwaarden, Het nieuwe werken, Goede prive-werk balans
Minpunten
Prestatiedrang heeft de bovenhand.
Veel eigen inbreng en verantwoordelijkheid; begeleiding waar nodig
Zelfstandig Onderzoeker (voormalige medewerker) –  Lochem, GE10 december 2015
Mijn werkervaring bij Alliander bestond uit een (bovengemiddeld goed betaalde) stageopdracht. De stage was niet verplicht voor mijn opleiding: ik wilde graag werkervaring opdoen binnen mijn vakgebied en kwam via een oproep van een van mijn docenten bij Alliander terecht. De stageopdracht duurde iets minder dan driekwart jaar.

Alliander is een ontzettend groot bedrijf met meer dan 7000 werknemers, maar daar merk je niet veel van als je voor het bedrijf werkt in de zin dat je géén nummer bent. Misschien heb ik veel geluk gehad met mijn zeer betrokken stagebegeleider, maar ik werd regelmatig uitgenodigd op het hoofdkantoor in Arnhem om bij te praten en andere geïnteresseerden te vertellen over mijn onderzoek. Iedere week was er mailcontact en ik kon mijn stagebegeleider altijd bellen of mailen voor vragen of updates.

Een leuk extraatje is dat als je stagiair bent bij Alliander, je net als alle andere werknemers in aanmerking komt voor alle extraatjes die het bedrijf haar personeel biedt. Omdat het bedrijf zoveel werknemers heeft, kan Alliander deals sluiten met andere grote bedrijven. Je kan gebruikmaken van de sportfaciliteiten via het hoofdkantoor, je kunt voordelig op vakantie met collega's en je krijgt korting op etentjes, uitjes: van alles en nog wat. Behalve de goede begeleiding en het nauwe contact (indien gewenst) geeft óók dat je het gevoel dat je een volwaardige collega bent.
Grote saamhorigheid en verantwoordelijkheids gevoel van werknemers
CAD / Datamedewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NH23 oktober 2015
Zelf je dag in plannen. en meten hoeveel je af hebt en af zou moeten hebben.
Ongedwongen sfeer.
Pluspunten
Variabele werktijden
Minpunten
je moet de heel dag werken. (da's een grapje)
teammanager met te weinig inhoudelijke uitdagingen
teammanager engineering (voormalige medewerker) –  Arnhem, GE29 september 2015
een organisatie die volop in transitie is maar zichzelf afremt in die ontwikkeling.
wel ambitie maar veel onvermogen om die in de sector ook daadwerkelijk te realiseren
Pluspunten
goede arbeidsvoorwaarden
Minpunten
niet commercieel, monopolist
Een informele sfeer waar ruimte is voor intwikkelingen
Dataspecialist Junior, Financieel medewerker (voormalige medewerker) –  Arnhem, GE27 augustus 2015
Met veel plezier heb ik bij Alliander een jaar mogen werken in het step2work traject. Een jaar waarin ik veel geleerd heb en waar ook ruimte gegeven wordt om je op alle vlakken te ontwikkelen. Alliander is een dynamisch bedrijf, iets wat ik als zeer prettig heb ervaren.
Pluspunten
Het nieuwe werken
Minpunten
Geen koelkast voor eigen meegenomen etenswaren
Super bedrijf
administratief medewerkster crediteuren (voormalige medewerker) –  Arnhem, GE3 februari 2015
Tot nu toe 1 van de beste bedrijven waar ik ooit heb gewerkt.
zeer betrokekn bij hun werknemers. Kansen om door te stromen om te werken aan je carriere. Medenken in de organisatie is van belang. zeer goede arbeidsvoorwaarde
De wereld van Galsvezel is een hele mooie wereld!
Projectplanner (voormalige medewerker) –  Arnhem, GE7 november 2014
Op dit moment werkzaam binnen het Projectteam
Fiber2All (realisatie van glasvezel binnen het Alliander gebied). hierin heb ik een coördinerende rol en draag zorg voor inkoop en een juiste planning door dagelijks te sparren met aannemers en Darkfibers (UPC, BT, Tele2, Eurofiber).Door wekelijks overleg bespreken we de voortgang en issues.
Pluspunten
Alle mogelijkheden om je te ontwikkelen.
Minpunten
Mooi bedrijf met vele kansen
Project Consultant Aansluitingen (voormalige medewerker) –  Nijmegen16 oktober 2014
Veel ervaring met leidinggeven, projecten, rapportages en continue verbeteren.
Pluspunten
Goeder sfeer, veel mogelijkheden.
Minpunten
Te weinig aandacht voor ervaring.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Alliander. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,3

Reviews over Alliander gesorteerd op locatie