Alfa Accountants en Adviseurs Reviews

Fijne sfeer en mogelijkheid tot mede-eigenaar worden
Directiesecretaresse (huidige medewerker) –  Naaldwijk29 april 2019
Heel fijn bedrijf om voor te mogen werken.
Geen enkele dag is hetzelfde, we werken hard, maar lachen ook met elkaar. Heel fijne sfeer. We gaan respectvol met elkaar om en zijn betrokken naar elkaar.
Alfa doet ontzettend veel aan HRM: bedrijfsuitjes, een extraatje na een drukke periode, een vitaliteitsbeleid met workshops, health checks en samen sporten.

Er wordt veel aandacht besteed aan jezelf ontwikkelen, Alfa is een lerende organisatie. Eenmaal per jaar een Alfa leerdag waar alle medewerkers uit de regio bij elkaar komen om workshops te volgen die je zelf gekozen hebt.

Groot pluspunt en mooie secundaire arbeidsvoorwaarde is dat je mede-eigenaar kunt worden van deze mooie organisatie door het kopen van certificaten.
Pluspunten
Fijne sfeer en mede-eigenaar worden
Alfa accountants een organisatie die altijd in beweging is
Directiesecretaresse (huidige medewerker) –  Naaldwijk24 april 2019
Een organisatie die niet stilstaat. Zelfs tijdens ons werk hoeven we niet stil te zitten maar kunnen we gebruik maken van een bureaufiets. Periodiek een familiedag waarbij partners en kinderen welkom zijn. 31 vakantiedagen en daarnaast als extra Goede Vrijdag ook vrij. Zelfontwikkeling, duurzaamheid, werk-privé balans, fietsregeling, PV uitjes, om kijken naar elkaar tref je allemaal aan bij Alfa accountants. Je kan zelfs mede-eigenaar worden. Elke dag met plezier naar je werk wie wil dat nu niet.
Pluspunten
Iedereen kan mede-eigenaar worden.
Minpunten
Die zijn voor iedereen anders
Fijne organisatie met veel kansen
Assistent Accountant (huidige medewerker) –  IJsselstein17 april 2019
Alfa is een fijne werkgever die ook kansen geeft aan de minder ervaren werknemers.

Er is een prettige sfeer aanwezig binnen de afdelingen en er is sprake van goede communicatie.
Pluspunten
Veel kansen, goede werkomgeving en arbeidsvoorwaarden
Minpunten
Veel regels om de kwaliteit hoog te houden
Alfa is een betrokken werkgever voor elke medewerker. Daar staat dan ook tegenover dat de meeste medewerkers zeer betrokken zijn bij Alfa.
Relatiemanager (huidige medewerker) –  Heerhugowaard17 april 2019
Doordat nagenoeg alle medewerkers mede-eigenaar zijn van Alfa (MEBO-regeling) en daardoor meedelen in resultaat en waardeontwikkeling, is de betrokkenheid nog groter.
Alfa is een bedrijf waar de privé-werk balans belangrijk wordt gevonden en dat ervaar ik ook zo.

Verder is er een open bedrijfscultuur en laagdrempelig (weinig hiërarchische lagen).
Pluspunten
Ruime mogelijkheden om je te ontwikkelen (van beginnend assistent tot directielid)
Sociale organisatie die goed is voor haar medewerkers
Directiesecretaresse (huidige medewerker) –  Heerhugowaard16 april 2019
Uitstekende arbeidsvoorwaarden waaronder 31 vakantiedagen. Daarmee houdt je werk-privé in balans. De sfeer en communicatie is open en er is aandacht voor iedereen. Regelmatige bedrijfsuitjes die ongedwongen en gezellig zijn.
Pluspunten
open sfeer, 31 vakantiedagen, doorgroeimogelijkheden
Gezellige werkomgeving met mogelijkheid tot zelfontplooing
Assistent Accountant (huidige medewerker) –  IJsselstein12 april 2019
Alfa is een werkgever bij wie werk- en privé goed in balans zijn. Als beginnend werknemer krijg je voldoende begeleiding in de werkzaamheden, maar krijg je ook volop mogelijkheid om verantwoordelijkheid te nemen en te laten zien wat je kunt.
Pluspunten
Flexibele werktijden, gezellige bedrijfscultuur, eigen verantwoordelijkheid
Minpunten
Bedrijfscultuur kan per kantoor en zelfs per afdeling verschillen
Bij Alfa in de controlepraktijk wil je werken!
Controleleider RA (huidige medewerker) –  Nijkerk5 april 2019
Voordat ik bij Alfa startte heb ik ongeveer vijf jaar bij een ander accountantskantoor gewerkt. Wat was Alfa een verademing. Super veel jonge mensen en een super gezellig team, alle mogelijkheden om te groeien (zowel persoonlijk als vaktechnisch), meedenken in welke rol binnen de Alfa-organisatie écht bij jou past. Daarnaast wordt ook het klantenpakket enigszins afgestemd op jou voorkeuren.

Het leuke aan Alfa is, is dat álle medewerkers mede-eigenaar zijn van Alfa. Daardoor is er veel meer openheid over de resultaten en voelt iedereen zich meer verantwoordelijk.
Pluspunten
Cultuur, MEBO-regeling, jong team, ontwikkeling
Minpunten
De regeltjes binnen de controlepraktijk welke steeds strenger worden
Alfa accountants
Assistent Accountant (huidige medewerker) –  IJsselstein4 april 2019
Sinds een jaartje werkzaam als assistent accountant op de agro afdeling. Wij hebben en ontzettend leuke sfeer op de afdeling. En het werk is zeer divers. Als assistent wordt je serieus genomen en tel je mee in het proces om de klant optimaal te bedienen.
Pluspunten
Sfeer op de werkvloer
Oog voor de medewerkers
Marketing medewerker (huidige medewerker) –  Wageningen11 februari 2019
Prachtige, unieke organisatie waarin veel aandacht aan de persoonlijke voorkeuren en benodigdheden van medewerkers geschonken wordt. Meestal hoor je dat bij een sollicitatiegesprek en pakt het uiteindelijk anders uit, maar bij Alfa is écht oog voor de medewerker. Flexibiliteit, duurzame werkplekken, opleidingsmogelijkheden en veel persoonlijke contact zijn de dingen die er voor mij toch wel uitspringen.
Veel geleerd over vak en mijzelf
Relatiemanager en lid MT (voormalige medewerker) –  Wageningen1 februari 2019
Volop mogelijkheden om jezelf te ontplooien. Ontwikkelmogelijkheden worden goed gefaciliteerd.
Mogelijkheid om financieel in bedrijf te participeren
Pluspunten
Ondersteuning en prikkels om jezelf te ontwikkelen
Minpunten
Kwaliteit capaciteit enkele managers/directieleden
Gezellige collega's en leuk team om in te werken
Assistent accountant agrarisch / klantbeheerder (voormalige medewerker) –  Groningen23 mei 2018
Ruim 36 jaar gewerkt voor Alfa. Veel wisselingen meegemaakt in directie en automatisering. Steeds goed meegegaan met de tijd. Leuke collega's en goede werksfeer. Echter de steeds toenemende wettelijke en ook bedrijfsmatige regels die werden opgelegd, maakten het werk wel steeds intensiever en lastiger.
Het was steeds alert zijn en goede afspraken maken, ook met klanten.
Pluspunten
Goed team als collega's met prettige werksfeer.
Minpunten
De steeds "strengere" regeltjes en het kwaliteitsniveau halen wat Alfa voor ogen stond.
Gevarieerde baan met veel zelfstandigheid
Assistent Accountant (huidige medewerker) –  Nijverdal11 april 2018
Inmiddels werk ik een jaartje als assistent accountant bij alfa. Het werken bij Alfa bevalt erg goed, ik voel me serieus genomen als collega en kreeg snel veel verantwoordelijkheid en vrijheid in mijn werk. Intern zijn genoeg doorgroeimogelijkheden. De sfeer op kantoor is altijd goed en collega's staan altijd klaar om je te helpen.
Mooie organisatie
Assistent Accountant (huidige medewerker) –  Bennekom10 april 2018
Alfa is een mooie organisatie waarbij de medewerkers centraal staan. Er is veel aandacht voor individuele ontwikkeling dat maakt het een lerende organisatie. Ook is het een groeiende organisatie waarbij er altijd ruimte voor uitbreiding is.
Alfa is een prettige organisatie om te werken waarbij mens- en resultaatgericht werken hand in hand gaan.
Stagiair (huidige medewerker) –  Wageningen6 maart 2017
Alfa heeft oog voor haar personeel. Fijn om te merken dat er geïnvesteerd wordt in persoonlijke effectiviteit, vitaliteit en groei.
Een lerende organisatie waarbij ontwikkeling, plezier en uitdaging sleutelwoorden zijn
HRM-adviseur (huidige medewerker) –  Wageningen6 maart 2017
Alfa staat letterlijk dichtbij haar medewerkers. Dit merk ik in de oprechte interesse die collega's in elkaar tonen. Mede dankzij de aanwezigheid van de MEBO-regeling bestaat er een cultuur waarbij de medewerkers samen tot een mooi resultaat voor zichzelf en de klant willen komen.

Ten slotte durft Alfa vooruitstrevend te zijn, gunt het medewerkers de mogelijkheid om mee te groeien en wordt er veel ruimte voor initiatieven geboden.
Pluspunten
Organisatiecultuur, ontwikkelingsmogelijkheden, uitdagingen
Minpunten
Uitstraling
Mooi bedrijf, leuke collega's en een top werksfeer.
HRM adviseur (huidige medewerker) –  Wageningen6 maart 2017
Alfa is een mooi bedrijf met hart voor mensen (zowel klanten als collega's). Investeren veel in training en opleiding en hebben een gezonde ambitie om te groeien. Ook vooruitstrevend m.b.t. IT en het doorontwikkelen van de organisatie. Misschien niet de best betaalde werkgever, maar wel goede arbeidsvoorwaarden. Bovendien een werkgever die ontwikkeling en een gezonde werk-/privébalans stimuleert en waar mensen met veel plezier werken.
Pluspunten
Werksfeer, Alfa Academie, Decentraal, Goed leiderschap
Leuke werkgever
Assistent Accountant (voormalige medewerker) –  Meppel14 januari 2013
Goede ontwikkelingsmogelijkheden, goede werksfeer, prettige collega's, goede verhouding werk-prive mogelijk,
niet altijd goed anticiperend op toekomstige ontwikkelingen (gelet op uitspraken bij aannemen).
Pluspunten
prettige werksfeer
Minpunten
toezeggingen niet nagekomen.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Alfa Accountants en Adviseurs. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,6

Reviews over Alfa Accountants en Adviseurs gesorteerd op locatie