ALDI Reviews

147 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 4.796 reviews
Goede, fijne werkgever
Filiaalleider (huidige medewerker) –  Diversen20 januari 2019
Inmiddels 10 jaar in dienst bij Aldi, dus het is een fijne werkgever anders houd je het niet zo lang vol. Je moet wel om kunnen gaan met druk en er niet vies van zijn om af en toe aan te pakken.
Pluspunten
Goed salaris, veel aspectem heel goed geregeld
Minpunten
Er gebeurd (in mijn optiek) onvoldoende om medewerkers door te laten groeien
prima
Verkoopmedewerkster (huidige medewerker) –  Groningen18 januari 2019
Er is altijd werk te doen bij de Aldi. Met veel jaren met veel plezier gewerkt.
Heb er veel geleerd
Bedrijfsleider (voormalige medewerker) –  Den Helder15 januari 2019
Het enige wat goed was aan dit bedrijf is dat je er veel geld kon verdienen
Pluspunten
geld
Minpunten
niet gezellig
geen fijne werkplek
Medewerker kassa (voormalige medewerker) –  Bergen op Zoom13 december 2018
het is geen leuke baan. je wordt gebruikt als een slaaf
slecht
Vervangend Filiaalleider (voormalige medewerker) –  culemborg bv5 december 2018
je verdient dan wel goed en je hebt over het algemeen hele leuke collega's maar je prive leven word kapot gemaakt en als je een keer nee zegt heb je de poppen aan het dansen
Pluspunten
salaris
Minpunten
lange werkdagen, geen erkenning, slechte behandelng van personeel
goed werk sfeer
Orderpicker/magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Roermond30 november 2018
niks aan toe te voegen geweldige collega,s goede werk sfeer
Horrorbedrijf!
Assistent bedrijfsleider (voormalige medewerker) –  Sneek26 november 2018
Er wordt 1 ster geveven, omdat ik in een leuk team heb gewerkt.

Vanaf dag 1 als assistent bedrijfsleider gewerkt en er werd beloofd om omhoog te kunnen groeien. Daar is totaal niks van waar! De districtleiders in Friesland (regio Leeuwarden, Sneek, Lemmer) zijn een stelletje leugenaars bij elkaar. Ze houden je aan het lijnte en het komt er uiteindelijk op neer dat ze je gewoon voor twee jaar nodig hebben en dan lig je er uit.

En dan nog over het salaris gesproken. Er wordt gezegd dat je bij de Aldi een mooie bonus krijgt, en dat is waar. Maar als assistent bedrijfsleider wordt je in schaal B gezet (dit is verkoopmedewerker). Totale waanzin natuurlijk, want officiel hoor je in D, E te vallen. Dus mensen, wees gewaarschuwd!

Overwerken is een pre. Tijdens het sollicitatieproces werd aangegeven dat je overuren mag laten uitbetalen. Maar na een tijdje wordt er aangegeven dat het Aldi teveel geld kost om die uren te laten uitbetalen en vrij nemen mag absoluut niet. Gevolg, zo'n 200 overuren. Wees gewaarschuwd mensen! De reden dat ze mensen een zo weinig mogelijk uren contract geven, heeft met de bonus te maken. Deze ligt namelijk een stuk lager in vergelijking met een 40 uur contract.

Sinds kort heeft Aldi ook een inkloksysteem. Maar deze hangt er inprincipe voor de sier. Er worden alleen uren uitbetaald die je daadwerkelijk staat ingepland. Een kwartiertje overwerk moet eerst handmatig worden aangepast, wat vaak niet gebeurt.

Al met al wordt er veel gepromoot dat je veel verdiend, maar schijn bedriegt. Wees gewaarschuwd en het is ook verstandig dat de pers weer een
  meer... rondje gaat kijken bij de Aldi!!  minder
hulpzaam
Kassamedewerker/Vakkenvuller (voormalige medewerker) –  Blokker14 november 2018
Ik heb hier niet lang gewerkt omdat de tijden voor mij niet uitkwamen met mijn dagelijkse activiteiten. De sfeer was altijd heel prettig omdat ik altijd hulp kreeg als ik dat vroeg.
Goede werkgever
Filiaal Manager (voormalige medewerker) –  .13 november 2018
Compensatie zeer goed. Medewerkers krijgen veel ruimte om zelfstandig beslissingen en verantwoordelijkheid te nemen.
Minpunten
Werkdruk
goed spaarbaantje
Parttime medewerkster (voormalige medewerker) –  Elsloo8 november 2018
voor een jongere die geen keuze kon maken voor de studie keuze is Aldi een geschikte baan om snel te kunnen sparen. het is hard werken en veel regels. als je leuke collega´s hebt scheelt heel veel. 6 dagen in de week van 8 tot 18 uur zijn zware dagen, maar waard op je loonstrook.

vrij vragen is vaak lastig, vaak overwerken, vaker bij andere filialen moeten werken.
Pluspunten
leuk loon
Minpunten
lange dagen
Hoge werkdruk
Algemeen medewerker (voormalige medewerker) –  Nijmegen6 november 2018
Weinig personeel inzetbaar betreft aantal klanten .
Pluspunten
Extra bonus bij meer omzet
Minpunten
Zwaar werk
Management ontoereikend.
Chauffeur (voormalige medewerker) –  Zaandam3 november 2018
Ruim een jaar geleden ben ik daar als chauffeur weg gesaneerd want contracten werden niet verlengd. Er zat zelfs een crisismanager bij de afdeling transport. Want het ging niet zo goed met de Aldi.

Management met een vooruitziende blik had kunnen zien aankomen dat de vergrijzing niet valt te stoppen en er steeds moeilijker aan personeel valt te komen.

En nu kunnen ze niemand meer vinden hahahahaha.
Precies wat ik ze toen al vertelde.

Gelukkig nu een veel prettiger baan met beter salaris, betere arbeidsvoorwaarden, prettiger omgang met personeel en minder fysiek belastend.

Dit noem ik KARMA
Pluspunten
Minpunten
Oud en onveilig magazijn
mooi bedrijf
filiaalleider (voormalige medewerker) –  zuid nederland17 oktober 2018
mooi bedrijf helaas destijds door prive omstandigheden afscheid moeten nemen zou zo weer terug willen
Pluspunten
duidelijke lijn goed beloning
Je moet het willen
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Amsterdam16 oktober 2018
ALDI is een bedrijf waar je goed leert over wat hard werken inhoudt.
Je wordt in het diepe gegooid en dat is iets waar je mee om moet kunnen gaan. Het is normaal om niet alleen hard, maar ook over te werken, want gedurende de dag komt het werk niet altijd even gemakkelijk af omdat je met weinig personeel staat.

Het enige voordeel van minder personeel (naast een evt iets hechter team), is wel dat je een mooi salaris krijgt. Alhoewel het huidig salaris naar mijn mening eigenlijk nog steeds niet voldoende is, want het werk wat ertegenover staat doet nagenoeg elke euro die je hebt verdiend teniet.

Een groot gedeelte van het werk wat je moet doen kan fysiek zwaar belastend zijn, vooral na langere tijd. Dit is echt iets om goed bij stil te staan, want de vracht is er elke dag.

Mits je in jouw betreffende filiaal leuke collega's hebt, maakt dit het werk wel fijner. Het team is dan namelijk hecht en helpt elkaar graag.
Dit kan ook verlichtend werken op de vloer.

Er zijn wel wat doorgroeimogelijkheden en dit KAN vrij snel gaan, maar dat hangt af van het management en jou; hoe hard je werkt, hoeveel je bereid bent om in de zaak te steken en of het je desbetreffende leidinggevende ook niet voorbijgaat.

ALDI is niet bepaald modern als het aankomt op processen; heel veel dingen worden nog steeds op losse blaadjes geschreven en het kassa/computersysteem dateert uit net na de Middeleeuwen.

Het ligt voornamelijk aan het management en de overige collega's die in jouw specifieke winkel werken of je het leuk of niet leuk gaat hebben. Hard werken doe je sowieso, maar
  meer... als je een paar extra handen hebt die uit de mouwen worden gestoken kan dit wel enigszins verlichtend zijn.

Hoop dat dit helpt.
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Hoge werkdruk, fysiek zwaar, weinig personeel
Slecht
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Geldrop-Mierlo14 oktober 2018
Half jaar daar gewerkt fillialeider en de Rayon leider houden totaal geen rekening met je beloven je iets komen het niet na. Ze ontslaan snel mensen wat belachelijk is je staat doordeweeks met de kassa alleen niemand is dan de winkel en je moet over al achter heen gaan. Ze vergeten je terwijl je recht hebt op pauze . Voor de rest moet je het echt van je collega's hebben.
Pluspunten
Collega's, salaris
Minpunten
Beloftes niet na komen, ze vergeten je, grote mond
Stabiele werkgever
Filiaalleider (voormalige medewerker) –  Best8 oktober 2018
Bij Aldi heerst een echte strikte hiërarchie en een structuur die nooit doorbroken mag worden.
Het is een stabiel bedrijf met op sommige punten wat veroudering.
Pluspunten
Salaris en duidelijkheid
Minpunten
lange dagen strenge cultuur
Ongezellige werksfeer
Winkelmedewerkster (voormalige medewerker) –  Valkenswaard4 oktober 2018
Heel rommelig bedrijf waardoor werk onoverzichtelijk is
Pluspunten
Prima loon
Minpunten
Geen waardering
Vreselijk bedrijf!
Chauffeur (voormalige medewerker) –  Groenlo31 augustus 2018
Typisch Duitse mentaliteit en werksfeer! Veel personeelsverloop waarbij ze zelf wel kunnen nagaan door wie dat komt! Bezem of stoffer en blik 1x niet goed terughangen en meteen al een waarschuwing geven, en collega's die hun eigen schade door naaien aan een ander omdat ze anders niet hun schadevrije jaar krijgen! Oude auto's zonder airco lopen bij Aldi nog gerust een paar jaar rond en managers die bij een naam genoot in Eerbeek niet terecht kunnen zijn wel goed genoeg bij Aldi! Denk na voor je hier begint!!!
Pluspunten
Nee
Minpunten
Genoeg
Leuke afwisselend werk
Filiaalmedewerker (huidige medewerker) –  Sneek21 augustus 2018
Het is leuk werken met fijne collegas,wel is het fysiek zwaar werk.
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Zwaar werk
productieve werkomgeving
winkelmedewerkster (voormalige medewerker) –  Dronten6 augustus 2018
der wordt gewerkt met targets ,dat maakt t niet altyd even prettig
Pluspunten
salaris licht hoger dan de gemiddelde supermarkt
Minpunten
lichamelijk wat meer belastend

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ALDI. Onze community staat klaar om te antwoorden.