ALDI Reviews

107 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 3.630 reviews
Perfecte stage plek
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Goirle23 maart 2018
Perfecte stage plek voor jongeren fijne bedrijfsleider nu altans
Pluspunten
Lang pauze vriendelijk
Minpunten
Ze veagen teve van je
Hard werken is de norm. Slechte werkomstandigheden.
Magazijnmedewerkster (voormalige medewerker) –  Zoetermeer28 februari 2018
Werk-privé-balans is slecht. Je werd echt uitgebuit, soms onmenselijk. Hoe je toegesproken / behandeld werd was ook slecht. De arbeidsomstandigheden konden beter. Overuren draaien was standaard, daar werd ook altijd vanuit gegaan dat je dat deed.
Pluspunten
Salaris was oke.
Minpunten
Overuren
Het Personeel
Hulpkracht (huidige medewerker) –  Rotterdam Hoogvliet4 februari 2018
Een goede werksfeer word vooral gecreëerd door je collega's, zodra je een collega of manager heb dit niet aan z'n mede collega's denkt. Is de werksfeer rampzalig
Minpunten
stressvol
Heel snel weer weg
Hulpkracht (voormalige medewerker) –  Ergens28 januari 2018
Ik heb nog nooit zo snel ontslag genomen.
Ik kwam echt in een bedrijf waar bijna iedereen elkaar al jaren kent en al jaren werkt en dit merkte ik ook, ik voelde mij er erg buitengesloten en niet op mijn plek.

Ook deden sommige collega's alsof ik een beetje dom was en het niet begreep met opmerkingen dat ik creatief moet denken en of ik dat wel kan. Dat ze niet blijven zitten terwijl het logisch is omdat ik de 1e kassa draaide.( ik liep even weg om mijn mandjes op te ruimen die heel hoog waren opgestapeld). Ik zat, zoals eigenlijk altijd, achter de kassa met 2 andere collega's in de winkel. Ik moest ontzettend nodig naar het toilet en drukte toen het rustig was aan de kassa op het belletje. Zij liepen achterin de winkel, keken mij aan en liepen door. Ook gingen de 2 collega's elke pauze gezellig met elkaar pauze houden, terwijl ik dus altijd alleen zat, en er ook niemand in de winkel was behalve ik.

Over het salaris valt heel weinig te zeggen. Het contract was heel onduidelijk. Er stond niet goed bij voor hoeveel uren je min. werkte. En aan het loonstrookje heb je helemaal niks. De belangrijkste dingen die erop moeten staan, staan er dus niet op ( uurloon, gewerkte uren, extra gewerkte uren, datum etc.)

Tips:
Salarisstrook moet echt beter.
Contract duidelijker
Zorg dat mensen zich thuis voelen
Pluspunten
"hoger" uurloon omdat er minder mensen werken
Minpunten
Weinig collega's om mee te werken, de "nieuwe" dus beetje buitengesloten, onduidelijk contract en salaris
hard werken , goed verdienen
Filiaalleider (voormalige medewerker) –  Boskoop11 januari 2018
wie er van houd de handen uit de mouwen te steken zit bij ALDI goed
Pluspunten
salaris
Minpunten
strak georganiseerd, weinig eigen initiatief
denekamp
Winkelmedewerkster (voormalige medewerker) –  Denekamp9 januari 2018
ik had geen snelheid in het pakken van de produkten. maar collegialiteit was ook niet erg leuk
een drukke werkomgeving
vervangend filiaalleidster (voormalige medewerker) –  Harderwijk1 januari 2018
Bij aldi werken is werken met druk en stress. ze vragen heel veel van je terwijl je nooit een compliment krijgt. het leukste is met mensen omgaan en die zo tevreden te stellen.
Heb t de afgelopen 17 jaar enorm naar mijn zin gehad, maar werd tijd voor iets anders
Assistent filiaalmanager (voormalige medewerker) –  Aldi drachten bv. Filiaal buitenpost en kollum14 december 2017
Aldi is altijd goed voor me geweest, goed behandeld, heb ook een goede en nette afsluitingsbrief gehad over mijn handelen en werkzaamheden, inzetbaarheid
Pluspunten
Goed salaris
Minpunten
Vrij zwaar werk
Groeiend met een sterk team
Assistent filiaalmanager (huidige medewerker) –  Arnhem13 december 2017
Nedac groeit en en het team ook, sterk in verandering en goede arbeidsomstandigheden.
Weinig
Caissière/ winkelmedewerkster (voormalige medewerker) –  Staphorst28 november 2017
Leuk bedrijf om voor te werken! Iedereen is altijd negatief over de duitse winkelketen aldi, maar vond de werkdruk heel erg meevallen
Winkelmedewerker bij Aldi
Supermarktmedewerker (voormalige medewerker) –  Oosterhout26 november 2017
Aldi was een simpele maar leuke baan. De ene dag moest ik achter de kassa zitten, de andere dag moest ik meehelpen in het magazijn en de dag daarop mocht ik vakkenvullen. Lekker afwisselend werk en fijne werktijden. Ook een goed salaris voor toen mijn leeftijd. Ik vond niks moeilijk aan dit baantje. Mijn collega's waren wel aardig, we waren niet hecht.
Pluspunten
Fijne werksfeer en genoeg pauze
Minpunten
Geen hechte groep
stressvol maar gezellig sfeer
Kassamedewerkster (voormalige medewerker) –  Castricum10 november 2017
het was vaak erg druk en stressvol, maar dat weerhoud het nog niet om gezelligheid te hebben. Kon altijd goed met me collega's opschieten en praten, en heb ook veel geleerd ervan.
Verlies geen kostbare jaren
District Manager (voormalige medewerker) –  Drachten3 november 2017
Iedere zelfrespecterende hoger opgeleide , zou dit bedrijf moeten mijden.
De organisatie structuur is zeer hiërarchisch op alle niveaus.
Het bedrijf is opgezet door twee Duitse broers met een militaire achtergrond vlak na WOII en helaas is die achtergrond en cultuur in 2017 nog steeds herkenbaar en voelbaar.

Als ervaringsdeskundige na ruim 30 jaar, is de huidige situatie onwerkbaar en zelfs middeleeuws te noemen.
Pluspunten
Salaris
Minpunten
Geen respect voor werknemers op elk niveau. Geen opleidingsmogelijkeden, Hoge werkdruk en veel intimidatie, eveneens op alle niveaus.
Goed salaris, maar hier blijft het bij
Filiaalleider (huidige medewerker) –  Zaandam17 september 2017
Functie: Filiaalleider/Storemanager

Positief:
Salaris
Verscheidenheid aan werk

Nagatief
Werkweek van 50+ is eerder normaal dan uitzondering
Extra uren worden niet uitbetaald
Als je bovenstaande ziet, valt salaris dus reuze mee
Werkdruk
Ontplooien is niet mogelijk aangezien ze zeer directief leidinggeven, cursussen etc worden niet aangeboden

Het bedrijf zou het goed doen, wanneer ze het management aanpassen, dit houdt in vervangen van managers die nog in het oude beleid van de Aldi werken. Dit zorgt voor een negatieve sfeer en bedrijfscultuur binnen de Aldi.

Wanneer je zelf FL bent kun je de sfeer gelukkig redelijk creëren, wel wordt dit vaak verpest door een DL, die niet vakbekwaam is in zijn of haar taken als leidinggevende en je zo op een ouderwetse manier leiding geeft.
hard werk goed salaris
2e vervangend filiaalleider (voormalige medewerker) –  winschoten14 september 2017
aldi is een leuk bedrijf, werk in teams die veel voor elkaar overhebben, goede doorgroeimogelijkheden
Pluspunten
veel filialen
Minpunten
slechte reputatie
Hard werken
Verkoopmedewerker (huidige medewerker) –  Hellevoetsluis25 augustus 2017
Het is hard werken, berschiklende taken zoals kassa en vullen van de schappen
Pluspunten
Lunchgeld
Ga niet bij de ALDI werken
Vakkenvuller/kassamedewerker (huidige medewerker) –  Oosterhout16 augustus 2017
de leidinggevende houdt geen rekening met je prive leven. Ze buiten je uit en verwachten meteen al dat je alles goed kan. Ze vergelijken je met anderen, ookal werk je er net een maand. Je krijgt veel gezeik van de leidinggevense en ze hebben geen duidelijke regels: de een zegt dit de ander zegt dat. Ook krijg je vaak de schuld voor dingen die je niet hebt gedaan.

Kortgezegd: ga niet bij de aldi werken
Pluspunten
Zijn er niet
Minpunten
Uitbuiting, stress, fysiek zwaar, egoïstische leidinggevende, geen begrip, geen leuke klanten
Gezellige collega's, slechte afspraken.
Kassamedewerker (voormalige medewerker) –  Haarlem Noord10 juli 2017
Het is goed te doen, dat komt helaas wel alleen door de collega's.
Er wordt niet goed overlegt met de baas.
Je wordt niet al je uren uit betaald, er is geen gelijkwaardigheid tussen de functies en je pauzes worden je soms helemaal ontnomen waardoor je dan 6 uur achter elkaar zit.
Pluspunten
Leuke klanten, gezellige collega's
Minpunten
Geen gelijkwaardigheid tussen functies, niet goed uitbetaald
veel mogelijkheden
Winkelmedewerkster assistent filiaalmanager (voormalige medewerker) –  Culemborg3 juli 2017
Prettig bedrijf zo lang je geen kinderen hebt.
Met kinderen moeilijk te combineren houden geen rekening met privé situaties
Slechte georganiseerd, egoïstische leidinggevende
Orderpicker/magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Zaandam23 juni 2017
De leidinggevenden denken dat ze alles kunnen maken en buiten elke medewerker uit. Er word verwacht dat je op elke vraag ja knikt en er word geen tegenspraak getolereerd anders word je naar huis toe gestuurd of geschorst.
Het is fysiek zwaar werk en je mag niet drinken bijvoorbeeld tijdens de zomerhitte op de werkvloer wat nogal absurd is als je dagen maakt van 8 uurtjes. De kantine is alleen open in de ochtend uren als de ochtendploeg werkt maar niet voor de middag ploeg die juist het zware werk moeten opknappen. Kortom als je ergens anders kan werken ipv de aldi zou ik dat zeer zeker doen.
Pluspunten
Zijn er niet
Minpunten
zie review

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ALDI. Onze community staat klaar om te antwoorden.