Albert Schweitzer Ziekenhuis Reviews

Beste verbeterziekenhuis
Kwaliteitsfunctionaris (huidige medewerker) –  Dordrecht15 april 2019
Gedreven ziekenhuis om het beste verbeterziekenhuis te zijn. Onlangs NIAZ accreditatie behaald.
Gezellige omgeving met een goed hart
Vrijwilligerswerk Patientenbegeleiding (voormalige medewerker) –  Dordrecht28 december 2018
Als vrijwilliger maakte ik deel uit van een team van gezellige mannen en vrouwen. Wij probeerden een steentje bij te dragen aan het goede werk dat wordt gedaan in het Ziekenhuis. Er is een goede werksfeer onder de vrijwilligers, maar ook met zusters, artsen en andere medewerkers.
Pluspunten
Aardig personeel
Minpunten
Vaak erg warm om te werken in ziekenhuiskleding
leuke werktijd gehad
Medewerker Interne Logistiek (voormalige medewerker) –  Dordrecht17 september 2018
toe aan een nieuwe uitdaging, heb hier veel geleerd
Pluspunten
goed salaris
Minpunten
veel werkdruk
Productieve maar ook gezellige en fijne werkomgeving
Patiënten begeleiding (huidige medewerker) –  Dordrecht29 augustus 2018
Het geeft me een fijn gevoel om hier te werken,zowel bij de patiënten begeleiding als bij de schoonmaak groet iedereen elkaar vriendelijk maar ook werkt iedereen samen,ze helpen elkaar waar nodig.
Goede werkgever
verpleegkundige (huidige medewerker) –  Zwijndrecht3 augustus 2018
Goed geregeld op alle fronten. Ik ben zeer te spreken over dit bedrijf!
Pluspunten
Goede werkomgeving en goede arbeidsvoorwaarden!
Mooie werkplek, goede werkgever
Projectmedewerker (huidige medewerker) –  Dordrecht26 juni 2018
Goede arbeidsomstandigheden en -voorwaarden. Er wordt voortdurend gestreefd naar verbetering, waarbij de patiënt steeds meer echt centraal komt te staan. Informele sfeer.
Pluspunten
Grote organisatie, zaken zijn centraal goed geregeld.
Minpunten
Vele regels en protocollen werken soms vertragend en inefficiënt.
leuke collega's
Medewerker (huidige medewerker) –  Dordrecht19 januari 2018
Informele cultuur, als je u tegen collega zegt wordt meteen gezegd wie u?
Pluspunten
korting voor medewerkers
Minpunten
als flex medewerker geen zicht op vast contract
Een grote organisatie waar je toch kon doorgroeien
Verpleegkundige, Operationeel Manager Nefrologie (voormalige medewerker) –  Dordrecht4 september 2017
Voor zo'n groot ziekenhuis toch hele positieve ervaringen in het kunnen doorgroeien. De vrijheid die ik had om mijn eigen functie in te kleden.
Veel geleerd
Doktersassistente Kindergeneeskunde (voormalige medewerker) –  Dordrecht7 augustus 2017
Ik heb het onwijs naar mijn zin gehad in het ASZ op de kindergeneeskunde, naast mijn basis werkzaamheden, werkte ik apart voor een kinder MDL arts waar ik kinder scopie voor regelde maar ook bijv hielp met glutenvrij sinterklaasfeest etc. hier vond ik echt mijn uitdaging in en ik steek graag mijn handen extra uit de mouwen.
Minpunten
Ontslag procedure
werk omgeving op de afdeling CSA
sterilisatie medewerkster (voormalige medewerker) –  Dordrecht28 juni 2017
Ben secuur met mijn werk en werk altijd volgens de protocol.
Heb geleerd om altijd aan de klanten/patiënten te denken.
Mijn collega`s vonden mij altijd vrolijk, nooit te lui om iets anders te doen. Hielp mijn collega`s altijd, zodat we op tijd alles af hadden.
Zorgde er altijd voor dat alles ook netjes en verzorgd op de afdeling was.
Het moeilijkste van de baan was: dat alles volgens de protocol was gedaan en netjes was. Het leukste van de baan was: is dat ik altijd met een tevreden gevoel naar huis ging, omdat alles gedaan was wat er gedaan moest worden. En meestal werk voorbereiden voor de volgende dag.
Pluspunten
goede sfeer met collega`s en samen konden lunchen.
Minpunten
Als je geen pauze zou hebben.
Goed gevoel over het sociale aspect als vrijwilliger
Vrijwilliger patiëntenbegeleider (huidige medewerker) –  Zwijndrecht25 juli 2016
Fijne werkomgeving met fijne collega's. Ik ben hier vrijwilligerswerk gaan doen, mede om de sociale contacten die ik mis, nu ik helaas werkzoekende ben.
Pluspunten
Contacten
Minpunten
Geen betaalde baan
Positieve samenwerking op de werkvloer
Zorgassistent (huidige medewerker) –  Dordrecht, ZH30 september 2015
Samenwerken met diverse zorgprofessionals om de beste zorg voor cliënten te kunnen waarborgen. Je werk wordt gewaardeerd door de cliënten
Een dag als Medewerker Gastvrij in het Albert Schweitzer ziekenhuis
Parttime Medewerker Gastvrij (huidige medewerker) –  Dordrecht, ZH17 februari 2015
Het Albert Schweitzer Ziekenhuis is een open organisatie met een informele sfeer dit maakt dat (bijna) alle medewerkers elkaar bij naam kent. De medewerker Gastvrij zorgt voor alles omtrent het eten en drinken van de patiënten.De functie is ondersteunend en zorgt ervoor dat de voedingsassistenten hun kerntaak(patiënten voorzien van ontbijt, lunch en diner) zorgeloos kan uitvoeren. Het werk is veelzijdig en werkprocessen zijn tijdsgebonden dit maakt dat de Medewerker Gastvrij een goede inschattingsvermogen moet hebben, stressbestendig is en snel kan schakelen. Een typische werkdag van de Medewerker Gastvrij ziet er als volgt uit de medewerker begint vroeg in de ochtend en dient vanaf het begin tot aan het einde van dienst telefonische bereikbaar te zijn. In de vroege morgen worden de bestelde producten en brood van de bakker geleverd. Het brood wordt verdeeld over de zorgafdelingen en daarna gaat de medewerker de koelcel in om de bestellingen te controleren, temperaturen en in de stellingen te plaatsen hierna volgt een korte pauze om even om te warmen. Met behulp van verrijdbare koel wagens gaat de medewerker de zorg afdelingen op om ze te voorzien van voorraad denk hierbij aan beleg, zuivel, sondevoeding.
Na de ronde die +- 1,5 uur duurt heeft de medewerker de gelegenheid om 15 minuten te pauzeren, na de pauze gaat de medewerker met soep naar één zorgafdeling. Na de soepronde gaat de Medewerker taken afronden producten die op zijn gegaan tijdens de ronde nabrengen, kleine bestellingen voor afdelingen klaar zetten, maar bijvoorbeeld ook een kroket bakken voor een patiënt die
  meer... al een langere tijd in het ziekenhuis verblijft en trek heeft in iets anders dan brood. Na de lunch (13:00) start de voorbereidingen voor het diner, de meals on wheels wagens worden aan de hand van de doorgegeven bestellingen door de voedingsassistenten gevuld. Na dit proces wat ongeveer twee uur in beslag neemt wordt er 15 minuten gepauzeerd en daarna wordend de meals on wheels naar de afdelingen gereden en op de afdelingen in de stekker gestopt zodat de maaltijden nog even gekoeld blijven. op een vooraf ingestelde tijd start de wagen met verwarmen en kunnen de patiënten van de zorg afdelingen allemaal om etenstijd worden voorzien van een warme maaltijd. De dienst van de Medewerker zit erop. Een groot deel van de taken worden in teamverband gedaan en dienen met grote nauwkeurigheid, stressbestendigheid en efficiëntie te worden uitgevoerd dit leert de medewerker gaande weg. Het moeilijkste is het in de gaten houden van eventuele diëten die patiënten hebben het is belangrijk om product kennis te hebben dit is nodig zodat de medewerker weet wat je de patiënt wel of niet mag eten. Het leukste aan de functie Medewerker Gastvrij is, is dat het werk enorm gewaardeerd wordt zowel door de voedingsassistenten als de patiënten dit geeft een goed en voldaan gevoel en is een extra push om het werk goed te blijven doen en ondanks de grote hectiek op sommige dagen plezier in het werk te hebben en te houden.  minder
Pluspunten
Grote restauratieve voorziening en een breed assoriment (extern bedrijf)
Minpunten
Maaltijden zijn prijzig
Leerzaam
Ziekenverzorgster (voormalige medewerker) –  Dordrecht, ZH14 mei 2014
Veel gezien en geleerd op de afdelingen.
Je werd bij nieuwe ontwikkelingen op medische gebied betrokken. Ook mocht je lezingen bijwonen.
Pluspunten
Gezellig team
Minpunten
reis afstand
ASZ
administratief medewerkster (voormalige medewerker) –  Dordrecht, ZH17 april 2014
Met veel plezier 8 jaar gewerkt in het Albert Schweitzer ziekenhuis Dordrecht.
Werkervaringen gedurende mijn werktijd
Zorg assist (voormalige medewerker) –  Dordrecht12 februari 2014
Leuke werksfeer , het moeilijkste van de baan is het omgaan met wonden en het leukste van de baan contact die er wordt gelegd tussen patienten en assisten.
Minpunten
Communicatie met de verpleging
Veel goede en interressante contacten
Flexwerker (huidige medewerker) –  Dordrecht18 november 2013
Het fijna van deze baan vind ik de vele contacten die we zowel met de vrijwilligers hebben(wij sturen hen aan om de patienten te vervoeren naar de diverse afdelingen en onderzoeksruimtes) als met de patienten, die vaak bij ons Meldpunt in de wachtrumte geparkeerd staan met bed.
Het leukste is wel de variatie, er is geen dag hetzelfde, het moeilijkste is de soms ellendige verhalen aan te horen en dan proberen iemand op te vrolijken en wat afleiding te bezorgen.
Wel heel dankbaar werk.
Pluspunten
De variatie, de vele mensen, nooit saai
Patiënten maken het werk leuk!
Voedingsassistente (voormalige medewerker) –  Dordrecht, ZH21 oktober 2013
Met veel plezier heb ik bij het ASz gewerkt. Wat ik het leukste vond aan mijn baan, was het contact met de patiënten. Het gaf mij voldoening dat ik iets voor hun kon betekenen. Al was het met een praatje, een glimlach of een luisterend oor. De werkzaamheden zelf heb ik altijd met mijn hart uitgevoerd. Ik bleef 6 jaar trouw, omdat ik mijn werk leuk vond om uit te voeren. Mijn plezier werd dus wel mede mogelijk gemaakt door de patiënten en iets kunnen betekenen voor hen.
Pluspunten
Contact met patiënten, leuke collega's, juiste werktijden
Minpunten
Weinig uitdaging, weinig doorgroeimogelijkheden, soms slechte communicatie onder het team
Zeer sociale werkomgeving
Secretaresse van bedrijfsleider ziekenhuisapotheek (voormalige medewerker) –  Dordrecht16 oktober 2013
Het leukste van het werken in het Albert Schweitzer ziekenhuis (flexbureau) was de diversiteit van werkzaamheden.
Het werken als secretaresse van een bedrijfsleider geeft een goed zicht op wat er allemaal speelt op de werkvloer. Wat er omgaat in de medewerkers. Het werken als secretaresse van een stafhoofd geeft je inzicht op de organisatie in zijn geheel. Deze combinatie was een hele ervaring en geef je een kans om van alle kanten de werkgever te bekijken. Dit vond ik het leukste van de baan bij het flexbureau.
(= zgn uitzendbureau van het ziekenhuis). De uitdaging was het zo snel mogelijk eigen maken van alle taken. Naaste collega's waren blij dat ze werden bijgestaan en zodoende stonden ze ook klaar voor mij, dit ging in een zeer goede harmonie.
De dagen konden zeer hectisch verlopen maar er waren ook dagen bij dat ik vroeg naar huis kon gaan. Deze flexibiliteit en inrichten van het eigen werk en werktijd, lagen mij goed.
Pluspunten
De sociale werkomgeving
Minpunten
Het parkeren van mijn auto.
goede werkgever
interieur verzorger (voormalige medewerker) –  Dordrecht en Zwijndrecht7 oktober 2012
prettige werkkring en schoonmaak werkzaamheden te verrichten
volgens het protocol van het ziekenhuis.Verder een goede relatie
met de afdelingshoofden .
Minpunten

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Albert Schweitzer Ziekenhuis. Onze community staat klaar om te antwoorden.

4,1

Reviews over Albert Schweitzer Ziekenhuis gesorteerd op locatie