Review over Albert Heijn van een medewerker

Bekijk alle reviews over Albert Heijn

Zeker niet de belangrijkste baan van Nederland.
Bezorger/koerier (voormalige medewerker) –  Rotterdam16 oktober 2019
Het voordeel aan deze operatie is dat ie redelijk goed gecoördineerd is. Er is een zeer mooie IT infrastructuur die erg goed is ontwikkeld, gebruikersvriendelijk is en voortdurend wordt verbeterd. Ah is al 30 bezig met bezorgen en heeft deze bizar complexe operatie indrukwekkend goed geregeld. Je ziet die evolutie terug in het gebruikersplatform.

De bezorger kan altijd terugvallen op de planningsafdeling, de afdeling waar men de tijden/voortgang bewaakt en zo nodig hulp stuurt naar de bezorger. Het een fijn idee dat je er niet alleen voor staat. Ze kunnen te allen tijde zien waar je bent. Dit vind ik zelf een fijn gevoel geven. De privacy van de bezorger is gewaarborgd. Dat wil zeggen dat managers niet mogen kijken en dus misbruik mogen en kunnen maken van de gps gegevens. Het wordt uitsluitend gebruikt voor het faciliteren van het bezorgproces.

Ik pleit voor een afwikkeling van financiële zaken zonder dat daar en bezorger aan te pas komt. Het pinnen gaat vaak fout, dit zorgt vertraging en dat zorgt voor cumulatieve vertraging. Dit kost een enorme berg geld. Ik ben voorstander van een volledige digitalisering van het proces. Dus weg met de duizenden a4-tjes per dag. Duurzaam aan mijn hoela.

Het is niet alleen maar bezorgen. Het is ook magazijnwerk, koelboxen slepen in het magazijn, en onbetaald thuis wachten op werk. Dit zegt men er niet bij als je komt solliciteren.

De bedrijfssfeer is heel slecht. Er is maar een klein aantal mensen dat goed is in hun werk. De rest van de mensen is incapabel en voert persoonlijke vetes. Als je hoger op wilt komen, dien je
  meer... onderdanig en dienstbaar te zijn en zonder enig spoor van weerwoord de commando’s blind op te volgen. Als je dit doet, krijg je o.a. huldiensten, zodat je heel weinig hoeft te doen. Verder verstaat met onder ‘ hoger op’ de titel ‘ bezorger plus’, een bezorgfunctie met een extra taakje, zoals a4tjes printen, eindtijden in excel zetten en spulletjes (navigatie/pda) in ontvangst nemen. Om dit te bereiken moet je heel lang, heel veel voetjes masseren.

De teamleiders zijn (uitzonderingen daargelaten) geen geschikte leidinggevenden. Zijn directief en niet coöperatief. Goede leiders zijn in no-time weg.

Er is een chronisch personeelstekort doordat het verloop heel erg hoog is: er is weinig loyaliteit naar de zaak. Dit komt doordat de meeste jongens zich enorm verkijken op het werk; het werk is zeer pittig in het begin. Maar ook de bedroevende sfeer is hier oorzaak van. Mede door het feit dat er veel mensen met een migratieachtergrond werken, is er een zeer strak zero tolerance beleid, waardoor de bezorgers als volstrekte halve garen worden behandeld.

Het tekort aan bezorgers maakt dat de hoeveelheid adressen per rit toeneemt. De schema’s kloppen nooit qua tijd en qua adresgegevens, zoals flats zonder liften, levertijden etc. Hierdoor loopt de bezorger altijd achter. Dit geeft bijna bij iedere bezorger onnodige stress.

Het tekort aan arbeidskrachten geldt overigens niet voor de afdeling waar er wordt georderpickt. Dit onderdeel draait op de Oost-Europese arbeidsmigranten die voor een beter perspectief naar NL komen en een grotere afhankelijkheid hebben dan de verwende Nederlander. Ik weet zeker dat deze operatie niet mogelijk zou zijn zonder de migranten. Als die migranten goed Nederlands zouden leren spreken, dan zou het tekort aan bezorgers voorgoed zijn opgelost.
Pluspunten
Goed salaris, behalve onder de 21.
Minpunten
Zie review

Andere reviews over Albert Heijn van medewerkers

Muhuaa
Cassiere (huidige medewerker) –  Heiloo8 december 2019
Werken bij de Albert heijn is traag, eentonig, saai en niet motiverend. Het voelt meer als je ziel verkopen zodat je in je voorzieningen kan voldoen als jongeren.
Goede werksfeer
Cassière (huidige medewerker) –  Utrecht7 december 2019
Leuke en goede werk sfeer waar je prima betaald krijgt. Het valt goed te combineren met studie

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Albert Heijn. Onze community staat klaar om te antwoorden.