Albeda College
Lange tijd bij het Albeda College gewerkt. In het begin een hele prettige werksfeer maar in de loop der jaren vond er door benodigde bezuinigingen een cultuuromslag plaats waardoor er planmatiger en efficiënter gewerkt diende te worden. Wellicht begrijpelijk maar dit ging wel ten koste van de werksfeer en arbeidstevredenheid.
Of het qua werksfeer nog prettig werken is bij het Albeda College is sterk afhankelijk van de locatie waar je werkt en je leidinggevende. Sommige leidinggevenden horen niet thuis in de functie die ze bekleden en kunnen het werken erg vervelend maken.

De secundaire arbeidsvoorwaarden voor facilitair personeel in het onderwijs zijn goed. Werken in het onderwijs heeft als voordeel dat je 11 weken per jaar vrij bent. Als je dus 4 dagen in de week werkt heeft dat als gevolg dat je 165 dagen per jaar werkt en 200 dagen vrij bent. Dat kom je nergens anders tegen.
Pluspunten
Veel vakantie
Minpunten
Sommige locatiemanagers
Bij Albeda heb ik veel geleerd en deze kan ik gelukkig gebruiken in mijn toekomstige baan.
De programma waarmee ik nu in werkt is zeer gebruiksvriendelijk.

Het begrip bedrijfscultuur wordt omschreven als een patroon van normen, waarden, verwachtingen en doeleinden binnen de organisatie ROC Albeda College.

Het leukste van de baan was dat ik leuke collega's om mij heen had en een hechte team.

Albeda College was mijn tweede huis, hier voelde ik echt thuis, deze gevoel had ik nergens eerder gehad en ik vind het erg jammer dat ik Albeda College moet verlaten.
Het is een veilige school waarin ik me thuis voel.
in het onderwijs kent men lesgevende en managementfuncties. Op zekere leeftijd zijn er geen mogelijkheden meer voor een managementfunctie. In een lesgevende functie zijn er weinig doorgroeimogelijkheden. Huidige baan is een leuke baan, maar zit aan de grens van wat nog uitdagend is.
Bezoeken van bedrijven waar studenten stage lopen.
Coachen van studenten als mentor adhv studieloopbaangesprekken.

Veel netwerk in de management.

Innovatief omgeving.

Studenten inzicht kunnen geven in hun situatie (moeilijk)

Studenten enthousiast krijgen en daardoor zelfstabdigheid creeren.
Pluspunten
Steeds vernieuwend, meegaan in de tijd
Minpunten
Te veel te doen te weinig tijd
Ik ben heel hartelijk ontvangen door alle medewerkers daar.
Ook de ondersteuning en uitleg inzake het lesgeven waren goed.
Pluspunten
De collega's
Minpunten
Reistijd (hoewel overkomelijk)
35 jaar met dezelfde collega's op albeda college te Oude Tonge gewerkt.Hoe hou je het uit! Simpel door goed onderwijs te verzorgen en in team verband werken met goede communicatie,korte lijnen en duidelijke afspraken en veel humor.
Ik ben gestopt maar had nog jaren door kunnen gaan
Pluspunten
teamwork
Minpunten
regelgeving van de overheid
Het onderwijs blijft zich vernieuwen. Dat is niet altijd in het voordeel van de leerling. Er worden steeds meer eisen gesteld aan de leerlingen. Niet alle leerlingen kunnen aan de hoge verwachtingen voldoen.
open werksfeer, werken in een kleine team. genoeg feedback.
ruimte voor ontwikkeling en doorgroei
Les geven is je kennis overdragen en dat doe ik met liefde.

Techniek is mijn passie en ik kan u wel vertellen dat het als vrouw in de techniek best leuk is.

Als dame in de techniek met een werkkleding, Werkschoenen en Laskap door de school te lopen.

Sommige leerlingen hadden het er in het begin erg moeilijk mee om Lassen te leren van een vrouw want, kan je dat wel ?

en laat eens zien dan?

Ze hebben inmiddels wel allemaal een diploma en de meeste een baan.

Daar ben ik enorm trots op.
Pluspunten
Lieve leerlingen.
Minpunten
Geen meisjes in de techniek.
Ik ben heel veel gegroeid door het werken bij het Albeda College, een MBO school die zeker kan worden aangeraden aan elke student die een professionele beroep wilt leren.
Pluspunten
Veel werklocaties
Minpunten
Slechte koffie
Je werkt voornamelijk zelfstandig en van de ene locatie naar de andere locatie on the move en dat vond ik wel prettig.
collegialiteit en gezelligheid. veel mogelijkheden om te leren en door te groeien.
Hier heb ik stage gelopen voor mijn opleiding Facilitaire dienst niveau 2. Een typische werkdag begon om 08:00 uur tot 16:00 uur. Mijn taken waren het oplossen van technisch onderhoud zoals het vervangen van verlichting het bijvullen van printerapparatuur , het legen van papier bakken , brand en sluit ronde, balie werkzaamheden en verhuizing. Mijn directie was een aardige man die me kansen gaf om door te groeien in de vakken die ik uit voerde. Het moeilijkste van die baan was meer in het begin toen alles nog nieuw voor mij was. Het leukste van de baan was dat ik afwisselende werktaken kreeg.
Pluspunten
Behalen van stage opdrachten
Minpunten
Toerisme was niet voor mij. Ik kook graag en daarom ben ik van studie verandered
Minpunten
Het Albeda College is een school waar ik me op mijn gemak voelde.
Ik werd meteen geaccepteerd en werd goed begeleid.

Ik hield me bezig met de administratie van de leerlingen.

Het leukste van mijn baan was de gezellige informele sfeer die er was op mijn afdeling. het moeilijkste was het afscheid nemen van mijn baan.
Mijn afdelingshoofd gaf mij veel vrijheid om zelf de lessen te maken, zelf de toetsingen te regelen. Dit was in het begin erg zwaar, maar ook erg belonend.
iIk heb van meerdere leidinggevende gehoord en meegekregen dat ik een vlotte en nette verkoopster ben.Ik ben altijd goed met mijn collega.s , kan het heel goed vinden met ze en heb het altijd naar mijn zin gehad.Zelf weet ik veel van de producten af, omdat ik zelf ook meerdere producten gebruik en weet een klant altijd goed te informeren over het gebruik en wat het inhoud.Ik ben een gezellige verkoopster doe mijn werk altijd goed ik hou niet van een nare sfeer in de winkel.ik ben altijd vrolijk en behulpzaam.
Ik werk graag in teamverband en ik ben erg leergierig. Ik denk dat ik een goede aanvulling op uw team zou zijn.
Pluspunten
altijd gezellige collega, s en klanten
Minpunten
een nare sfeer
2e geworden met het onderdeel siermetselwerk, en het was een prettige ervaring om verder te komen in de bouw wereld.
Pluspunten
goede leerkrachten die verstand hebben van het vak
Minpunten
klein en kil gebouw
Opzetten van de samenwerking tussen het VMBO en het MBO binnen de economische opleidingen. Centraal staat daarin flexibel onderwijs aanbieden voor studenten.
Door samen te werken met andere leidinggevenden blijkt het mogelijk te zijn om dat te realiseren.

De directie heeft ons altijd gesteund in woord en daad.

We hebben een werksfeer gecreëerd waar docenten en studenten zich thuis voelen met als resultaat betere uitstroomresultaten.

Heel hard werken.

Dat je ziet dat docenten en studenten het naar hun zin hebben. je ziet resultaat van je werk.
ik heb lekker kunnen lassen wat eigenlijk mijn beroep is, en heb verder kunnen groeien.
Pluspunten
gezellig tijdens pauzes, en als je iets niet snapte werd dat uitgelegd.
Minpunten
ik kan er geen bedenken op het ogenblik.