Medewerkersgerichtheid
De managers zouden zich iets meer kunnen focussen op de wensen van de medewerkers, wat meer kunnen discussiëren over hoe vakanties ingepland kunnen worden, en lunchmogelijkheden creëeren. Dat er wat eten te krijgen is, eventueel voor een lage prijs.
Pluspunten
Leuke collega’s, makkelijk te combineren met andere activiteiten buiten werk
Minpunten
Onduidelijkheid over vakantie, management toont niet veel interesse in medewerkers, soms problemen als een medewerker ziek is en niemand kan invallen
Rustige en gezellige werkomgeving
Je verkoopt meer sigaretten dan boeken, maar de collega's op de verschillende locaties zijn behulpzaam en vriendelijk. Tijd om te praten met vaste klanten, en verschillende taken om je bezig te houden. Denk aan boeken uitpakken/beprijzen/wegzetten, tijdschriften wegzetten en oude tijdschriften retourneren, wenskaarten plaatsen, kassawerkzaamheden.

Management is minder betrokken bij de werkvloer. Filiaalmanagers zijn over het algemeen flexibel en communicatief vaardig, maar in het weekend onbereikbaar. Boven het niveau van filiaal geen ondersteuning voor het team op de werkvloer.

Het moeilijkste van de baan is waarschijnlijk dat sommige locaties al om 06.00 of 06.30 opengaan. Weinig doorgroeimogelijkheden.
Voor mij geen ako meer
winkel Heerenveen sluit .geen baan andere filialen
Leukste team
Echt een leuk team om mee te werken. Ze hebben veel voor elkaar over.
Je krijgt veel verantwoordelijkheid, en je mening word gewaardeerd.

Roosters worden op tijd gemaakt en er word rekening gehouden als je een dagje vrij wilt.
Pluspunten
Leuke gezellige collega's
Minpunten
Alleen staan.
Leuke omgeving, hard werken
Heerlijk om tussen boeken en tijdschriften te werken, met veel klanten, die de winkel, het contact, de snelle service duidelijk waarderen. Wel flink aanpoten soms, en op andere momenten is het juist erg stil terwijl je niet weg kunt. Dit geldt voor de winkel waarin ik stond, aan de Noordzijde van Rotterdam CS
Pluspunten
contact met klanten, leuk om met boeken en tijdschriften te werken
Minpunten
aanpoten, veel staan, groot deel van de dag alleen
Gezellige werksfeer met collega's
Over het algemeen een leuke informele sfeer met collega's
Gezellige werksfeer
Filialen Roermond en Venlo zijn er leuk om te werken. Veel zelfstandigheid verwacht van de werknemer en ook veel mogelijkheden tot eigen inbreng. Het team is leuk en je kunt er lekker op je gemak werken. Het is er niet extreem druk maar wel erg gezellig.
Oproepkracht winkel
Werken op basis van een oproepcontract in dit bedrijf betekent werken onder minimale arbeidsvoorwaarden. Dat wil zeggen geen urengarantie, een minimaal salaris, geen betaling bij ziekte want het betreft een 0 uren contract en ook geen promoties en/of doorgroeimogelijkheden. Daarnaast zal dit bedrijf niet twijfelen over het laten gaan van goede, waardevolle arbeidskrachten zodra het laatste contract voor bepaalde tijd afloopt. Geen vaste contracten dus.

Daarentegen wordt het uiterste verwacht van de medewerker inzake klantvriendelijkheid. Hiervoor is zelfs een nieuwe strategie

geïntroduceerd waarin middels diverse punten medewerkers op een kunstmatige manier klantgerichter gemaakt zouden moeten worden.

De condities verschillen per filiaal. In de meest onfortuinlijke situatie betreft het een druk filiaal waarbij de logistiek en coördinatie chaotisch verloopt en het management (filiaalleider) totaal incompetent blijkt te zijn maar dit lijkt te willen compenseren door medewerkers te overvragen. In extreme mate betreft dit filiaal Eindhoven Airport.
Geen aangename werkomgeving
Slechte omgang van management met (nieuwe) werknemers.

Je kunt je uren niet zo flexibel opgeven als ze laten lijken. Vaak ingedeeld in nachtshifts.

Inwerkingsproces is ook slecht.
Minpunten
Pauzes staan niet vast ingedeeld
Leuke winkel, met fijne collega's
Het werk is erg leuk om te doen. Veel klanten, dus je komt steeds mensen tegen. Alleen ik kon niet zoveel uren maken en het loon was laag, dat was minder. Door een verhuizing heb ontslag moeten nemen.
Ik heb geleerd om zelfstandig een winkel met post-service draaiende te houden.
Pluspunten
leuke werksfeer
Minpunten
laag loon
leiding gegeven aan een groep van 7 dames binnen een administratieve afdeling
Leuke baan. Door leeftijd en ervaring behoorlijk pittig om leiding te geven aan vrouwen die veel ouder zijn. Goed gewerkt en flink wat gemoderniseerd.
Leuke bijbaan
De sfeer op Schiphol was helaas niet altijd even leuk, het verschilt per dag en per klant. Ik heb niet met tegenzin hier gewerkt, maar was ook niet heel teleurgesteld toen mijn contract afliep
Pluspunten
Flexibele werktijden
Minpunten
Sfeer was niet altijd even fijn
Erg prettige tijd gehad en zeer flexibel
Fijne collega's
Flexibel