Aethon
Ideale bijbaan voor studenten in de zorg
Aethon is een bedrijf die enorm gegroeid is in de afgelopen jaren, waarvoor ik nu inmiddels 3 jaar werkzaam ben. Doordat de flexmedewerkers zelf hun beschikbaarheid kunnen opgeven, valt het goed te combineren met een studie en/ of een sociaal leven. Er zijn verschillende afdelingen/ zorginstellingen waar we ingezet kunnen worden, wat het werk ook erg gevarieerd maakt.
4 maart 2020
Leuk om te horen dat jij het naar je zin hebt! Bedankt voor je beoordeling.
Heel fijn werken en flexibel
Aethon is een heel fijn bedrijf om te werken, zeker voor studenten. Het werk is flexibel, als je wilt krijg je veel uren en als je een keer verkeerd hebt gepland zijn zij bereid mee te denken.
Ik werk al 2,5 jaar met veel plezier bij Aethon.
Vreselijk!
Wat ik ervaren heb is een slecht bedrijf. Bij je sollicitatiegesprek word je ingepalmd dat alles kan en mag. De cursussen die je moet doen stellen werkelijk niets voor en zijn het geld absoluut niet waard! Ik studeer hbov en de 2 cursussen (900 euro) zijn bizar onder niveau en je zou hiermee niet aan het werk mogen. Hierna willen ze dat je in heel NL werkt dus je hebt geen vaste werkplek. De communicatie is slecht. Ze laten alleen van zich horen als ze je nodig hebben . Zitten constant achter je aan of je meer en meer kan werken. Je hebt geen vrijheid! Ik zou het absoluut niet aanraden. Als en weg wilt kom je erachter dat ze voorwaarden stellen die niet te halen zijn: 65 diensten van minimaal 5 uur moet je gedraaid hebben anders mag je die 900 euro neerkijken! In de thuiszorg word dat nogal lastig 65 diensten van 5 uur dus na 8 maanden trouwe dienst kon ik op nog eens geld terugbetalen!!!
24 maart 2020
Beste baantje ooit
Zorg flexmedewerker. Toen ik bij Aethon was begonnen waren er nog redelijk veel slechte verhalen, maar persoonlijk heb ik nog nooit iets negatiefs meegemaakt. Aethon is erg gegroeid afgelopen jaar. Je hebt een App die super duidelijk is en je kan precies aangeven hoeveel en wanneer je wilt werken. Communicatie gaat goed en je vragen worden serieus behandeld. Zou aan iedereen aanraden om in de zorg te werken, en bij Aethon is dit ideaal
23 maart 2020
Dankjewel voor de positieve reactie! 💪 Mocht je na het lezen van deze top beoordeling geïnteresseerd zijn in een zorg bijbaan bekijk onze vacatures.
Aethon
Goed bedrijf voor studenten. Zorgen ervoor dat er werk is in de zorg naast je opleiding
4 maart 2020
Hi. Bedankt voor je beoordeling. Leuk om te lezen dat je tevreden bent.
Goede werkervaring om te starten in de zorg.
Goede werkervaring om te starten in de zorg. Simpele verzorgende activiteiten verrichten. Doorgroeien was mogelijk.
4 maart 2020
Hi. Dankjewel voor je positieve beoordeling. Ideaal natuurlijk om op deze manier alvast werkervaring op te doen in de sector waarin je straks gaat werken.
Je word gewoon niet serieus genomen
Als werknemer word je er totaal niet serieus behandelt. De systemen werken niet, je word na je eerste week in het diepe gezet en niemand weet wat hij moet doen en kan je ook niet inwerken omdat mensen die er werken ook de helft niet weten. Managers doen net alsof alles zo perfect gaat en zij het helemaal hebben uitgevonden, terwijl ook hen de medewerkers niet inwerken en aan hun lot overlaten. Ze zeggen dat je alles kan vertellen en een idee kan geven voor vebetering maar al maanden gaat er vanalles mis bij medewerkers en klanten en als je daar dan iets voor bedenkt luistert niemand en fout op fout op fout blijft gebeuren. Managers hebben brown paiper sessies en zitten met een etentje aan een aparte managerstafel maar omkijken naar de mensen die het werk moeten doen of je ergens mee helpen zijn ze te goed voor. Ga zo door.
27 februari 2020
Hi. Bedankt dat je de tijd neemt om deze beoordeling te schrijven. We vinden het vervelend om te horen dat je geen goede ervaring hebt. We zijn benieuwd naar jouw verhaal. Zou je misschien een mailtje willen sturen naar marketing@aethon.nl? Dan kunnen we kijken op welke wijze we je kunnen helpen.

Laat je wat van je horen?
Niet aan te raden
Ik heb bijna 4 jaar gewerkt voor Aethon. Er wordt heel veel gevraagd van de werknemer, maar vanuit Aethon komt er weinig tot niks dus er is sprake van veel eenrichtingsverkeer. Continu werd er van alles aan diensten gewijzigd of geannuleerd, waar je als werknemer maar akkoord mee moet gaan. Je moet enorm flexibel zijn, terwijl Aethon dit absoluut niet is. Communicatie is ook een ding. Regelmatig worden dezelfde vragen door meerdere mensen gesteld.
Je werkt uiteindelijk juridisch voor een Payroll bureau. Dit maakt dat zowel Aethon als het Payroll bureau regelmatig naar de ander wijst en niet haar verantwoording neemt. Er gebeuren bij Aethon als het Payroll bureau regelmatig zaken die juridisch niet mogen, maar toch gedaan worden.

Ik ben voor Aethon gaan werken om zo ervaring op te kunnen doen binnen gemeenten, zonder de achtergrond te hebben die normaal vaak wordt gevraagd. Deze ervaring heb ik nu op kunnen doen, ook al stelde de training en voorbereiding vanuit Aethon niets voor. Vanuit Aethon wordt echter een heel ander beeld geschetst naar de gemeenten, wat regelmatig zorgt voor vervelende situaties.
11 maart 2020
Hi. Bedankt dat je de tijd neemt om deze beoordeling te schrijven. We vinden het vervelend om te horen dat je geen goede ervaring hebt. We zijn benieuwd naar jouw verhaal. Zou je een mailtje willen sturen naar marketing@aethon.nl? Dan kunnen we kijken op welke wijze we je kunnen helpen. Groetjes, Aethon.
Bijbaan voornamelijk geschikt voor studenten
Werk bestond alleen uit het up to date maken van het patientenbestand
Top werkgever!
Werk er al bijna 1.5 jaar! Geweldig bedrijf! Zelf uren bepalen en lekker verdienen!!
10 maart 2020
Bedankt voor je beoordeling. Dit vinden wij leuk om te lezen! Hopelijk heb je nog een fijne tijd bij ons.
onmenselijk en slechte communicatie
na 2 dagen (waarbij ik per dag maar 15,- heb verdiend) met een slecht excuus buitengewerkt. Totaal geen feedback wat ik beter kan doen tijdens het werken. Zou het niet aanraden.
10 maart 2020
Hi. Bedankt dat je de tijd neemt om deze beoordeling te schrijven. We vinden het vervelend om te horen dat je geen goede ervaring hebt. We willen dat iedereen het naar zijn zin heeft op zijn/ haar werkplek. Zou je contact met ons op willen nemen door een mailtje te sturen naar marketing@aethon.nl? Dan kunnen we kijken op welke wijze we je kunnen helpen. Groetjes, Aethon.
Leuke bijbaan als student
Ik werk nu ongeveer een jaar voor Aethon en ik vind het een top bedrijf. Ik studeer aan de UvA en dat kan prima gecombineerd worden met het werk.
Ik werk in de zorg sector. Je kan zelf aangeven hoeveel je wilt werken en op welke dagen. Het is ook geen probleem als je een keer een week niet kan werken omdat je tentamens hebt.

Het werk zelf is leuk en uitdagend. Je krijgt van te voren een training en je loopt een aantal keer mee. Daarna kan je zelf aan de slag.

Als wilt kan je meerdere trainingen volgen om bevoegd te worden voor bijvoorbeeld medicijnen uitdelen. Dit is niet verplicht. Ik heb dit zelf niet gedaan.

Ook krijg je een eigen talent manager waar je altijd terecht kunt met problemen of vragen. Er wordt dan een passende oplossing gezocht in overleg met jou. goede samenwerking.

Het werk is iedere keer weer anders, geen dag is hetzelfde. Ik vind dat erg fijn. Ik haal voldoening uit het werk omdat ik mensen kan helpen. Ook verdient het goed.
Pluspunten
160% op zondagen en feestdagen. toeslag in de avond.
10 maart 2020
Bedankt voor je review! Wat fijn om te horen dat je zo'n positieve ervaring hebt met Aethon.
Doorgroeimogelijkheden en ontwikkeling zijn er helemaal niet
Na een half jaar komt iedereen erachter dat het verhaal over ambitie of doorgroeimogelijkheden echt alleen een marketing verhaal is. Aethon weet dat medewerkers tot 30 jaar een bedrijf kiezen op ontwikkelingsmogelijkheden en zetten daar hun marketing op in. Heel hoog verloop en medewerkers die zich niet serieus behandeld voelen zijn in de meerderheid maar de directie lijkt dit niet te willen zien.
gezellige werkomgeving
Aethon is een goeie plek om te werken, je krijgt ook de mogelijkheid om extra te scholen en krijgt na de scholing een certificaat.
10 maart 2020
Leuk om te horen dat jij het naar je zin hebt bij Aethon! Bedankt voor je beoordeling.
Je bent maar een nummertje
Slechtse planning ooit die werkt via nog niet half fatsoenlijk functionerende app.... Je voelt je niets meer of minder dan een nummertje als je voor Aethon werkt. Ze dreigen en misleiden! Sinds ik er heb gewerkt heb ik bijna elke week meerdere malen met de planning aan de telefoon gehangen om niks meer dan slappe excuses te krijgen wanneer zij weer eens de regels breken.
Ongeschikt onprofessioneel management
Je komt binnen met het idee ‘wat een jong energiek bedrijf met volop doorgroeimogelijkheden, wat gaaf!’ Maar als je eenmaal aan het werk bent, blijkt het helemaal niet zo gaaf. Beloftes worden niet nagekomen, de werkdruk is hoog en de druk wordt op een nare manier opgevoerd. Vriendjespolitiek, geroddel en leidinggevenden die zich verheven voelen boven de rest. Het verloop is erg hoog, omdat veel mensen het - terecht - niet pikken. Maar ze leren er niet van, waardoor de nare bedrijfsvoering in stand blijft. Trap er niet in! Vanwege een aantal gezellige collega’s heb ik er even gewerkt, maar ik weet door mijn huidige werk dat Aethon geen goede werkgever was.
Leuke werkgever
Leuker werkgever met jonge mensen die enthousiast samen werken
Veel loze beloften en erg onpersoonlijk
Bij Aethon wordt je naar binnen gelokt met veel mooie praatjes en beloftes die uiteindelijk niet waar worden gemaakt. Zo wordt belooft dat je op zelfde locatie gaat staan, en wordt je uiteindelijk voor een andere locatie gestrikt die totaal niet aansluit bij wat er tijdens de sollicitatie besproken is.

Daarnaast zit je vast aan 65 diensten, tenzij je de cursus van €900 die je van te voren moet doen terug betaald. Die cursus stelde echter niets voor: het was een cursus van 3 halve dagen waarbij je als 'toets' vervolgens door medestudenten werd beoordeeld. Het is bizar dat Aethon je na deze 'cursus' bevoegd acht die handelingen toe te passen in de praktijk. Het terugbetalen van die cursus is dan ook gewoon een reden van Aethon om hun medewerkers zo lang mogelijk aan het lijntje te houden, anders zouden er een hoop werknemers al veel eerder vertrokken zijn.

Van hun medewerkers verwacht Aethon volledige beschikbaarheid voor de 5e van elke maand voor de maand die daarop volgt, en zelf kunnen ze je zelfs dezelfde dag nog inplannen.

Kortom: Aethon weet het allemaal goed naar eigen hand te zetten en behandelt hun werknemers als een nummer niet als een mens.
Niet doen, echt niet
Ze halen mensen binnen met rooskleurige plaatjes maar het is daar echt niet fijn. Ik wilde graag ervaring opdoen in de zorg als HBO-V student maar zou het echt nooit meer doen. Ze blijven je stalken om je beschikbaarheid, het is er slecht geregeld en je zit aan hun vast totdat je 65 diensten hebt gedraaid tenzij je 800 euro voor de cursus terug wil betalen. En als die cursus nou wat voorstelde dan oké. Maar het was 1,5 dag en je groepsgenoten gingen je beoordelen. Ook werd er verwacht dat je daarna bevoegd was voor alles wat je leerde en het gewoon in de praktijk kon toepassen en wel bekwaam werd in 2 inwerkdiensten. Zo werkt het alleen helaas niet in de praktijk en de praktijk verwacht gewoon dat je alles kunt omdat Aethon dat zo gezegd heeft. Ook werk je elke keer ergens anders, wat ontzettend vervelend is. En het is ook als je een keer wat van hún nodig hebt dat er niet of laat word gereageerd en ze zich verschuilen achter hun regels waar je van op de hoogte moet zijn (wat je niet altijd weet). Er is dus totaal geen flexibiliteit van hun kant maar ze verwachten dit wel van jou en wijzen jou daar continu op. Je moet ook erg veel beschikbaar zijn en houden geen rekening met jou persoonlijk (weer het schuilen achter regels).
Studentenbijbaan
Het bedrijf gaf mij nooit het gevoel dat ik echt iets betekende. Ik heb in een periode extra diensten opgepakt voor een vaste locatie, maar toen ik iets had kon er niks worden geregeld.
Het management behandelt je als nummertje.

Geen prettig werkervaring met het bedrijf zelf, wel met de locatie waarop ik voornamelijk stond.
Voldoening door het werk, maar niet door het bedrijf zelf
Ik ben bij aethon gaan werken omdat ik graag iets voor de oudere bevolking wilde betekenen, en op deze manier kon ik meer doen dan alleen helpen bij bijv. koffie schenken. Via aethon heb ik een tweedaagse cursus gedaan, waarbij ik werd opgeleid tot helpende niveau 2. Over deze cursus ben ik echter niet heel erg te spreken. Naar mijn mening moet deze veel uitgebreider zijn, zodat je makkelijker het werkveld in kunt. Voor mij voelde het namelijk alsof ik tijdens en na mijn inwerkdiensten volledig in het diepe werd gegooid. Echter na mijn inwerkdiensten ben ik mezelf steeds meer gaan ontwikkelen; ik weet nu hoe ik de taken uit moet voeren en ik krijg hier steeds meer zelfvertrouwen in. Daarnaast maken de collega's en de waardering van de ouderen mijn werkdag goed. Mijn taken omvatten het helpen van de ouderen met wassen, aankleden en het aantrekken van steunkousen. Daarnaast werk ik met tilliften. Na de algemene dagelijkse verrichtingen is er meer tijd om met de ouderen te praten, koffie te schenken en soms spelletjes te doen. Hier hecht ik de meeste waarde aan omdat ik hierbij meer tijd heb voor de ouderen. Vanuit het verzorgingstehuis zelf word ik in de meeste gevallen goed opgevangen; met name op mijn hoofdlocatie. Het nadeel van mijn baan is echter dat ik een uitzendkracht ben, en daardoor regelmatig naar plekken moet waar ik zelden kom. Dit is zowel voor mij als voor de bewoners en collega's vervelend. Daarnaast ben ik van mening dat het management bij aethon te wensen overlaat. Je moet veel zaken zelf regelen en vaak lang wachten op een reactie. Daarnaast zat de cursus niet - meer...
Pluspunten
Voldoening, goed betaald, leuke collega's
Minpunten
Organisatie en structuur
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Aethon. Onze community staat klaar om te antwoorden.