Aethon Reviews

30 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 31 reviews
Je bent maar een nummertje
Verzorgende (huidige medewerker) –  Arnhem29 september 2019
Slechtse planning ooit die werkt via nog niet half fatsoenlijk functionerende app.... Je voelt je niets meer of minder dan een nummertje als je voor Aethon werkt. Ze dreigen en misleiden! Sinds ik er heb gewerkt heb ik bijna elke week meerdere malen met de planning aan de telefoon gehangen om niks meer dan slappe excuses te krijgen wanneer zij weer eens de regels breken.
Ongeschikt onprofessioneel management
Recruitment (voormalige medewerker) –  -7 september 2019
Je komt binnen met het idee ‘wat een jong energiek bedrijf met volop doorgroeimogelijkheden, wat gaaf!’ Maar als je eenmaal aan het werk bent, blijkt het helemaal niet zo gaaf. Beloftes worden niet nagekomen, de werkdruk is hoog en de druk wordt op een nare manier opgevoerd. Vriendjespolitiek, geroddel en leidinggevenden die zich verheven voelen boven de rest. Het verloop is erg hoog, omdat veel mensen het - terecht - niet pikken. Maar ze leren er niet van, waardoor de nare bedrijfsvoering in stand blijft. Trap er niet in! Vanwege een aantal gezellige collega’s heb ik er even gewerkt, maar ik weet door mijn huidige werk dat Aethon geen goede werkgever was.
Leuke werkgever
Accountmanager (voormalige medewerker) –  Zwolle3 september 2019
Leuker werkgever met jonge mensen die enthousiast samen werken
Veel loze beloften en erg onpersoonlijk
Flexmedewerker (huidige medewerker) –  Den Haag22 augustus 2019
Bij Aethon wordt je naar binnen gelokt met veel mooie praatjes en beloftes die uiteindelijk niet waar worden gemaakt. Zo wordt belooft dat je op zelfde locatie gaat staan, en wordt je uiteindelijk voor een andere locatie gestrikt die totaal niet aansluit bij wat er tijdens de sollicitatie besproken is.

Daarnaast zit je vast aan 65 diensten, tenzij je de cursus van €900 die je van te voren moet doen terug betaald. Die cursus stelde echter niets voor: het was een cursus van 3 halve dagen waarbij je als 'toets' vervolgens door medestudenten werd beoordeeld. Het is bizar dat Aethon je na deze 'cursus' bevoegd acht die handelingen toe te passen in de praktijk. Het terugbetalen van die cursus is dan ook gewoon een reden van Aethon om hun medewerkers zo lang mogelijk aan het lijntje te houden, anders zouden er een hoop werknemers al veel eerder vertrokken zijn.

Van hun medewerkers verwacht Aethon volledige beschikbaarheid voor de 5e van elke maand voor de maand die daarop volgt, en zelf kunnen ze je zelfs dezelfde dag nog inplannen.

Kortom: Aethon weet het allemaal goed naar eigen hand te zetten en behandelt hun werknemers als een nummer niet als een mens.
Niet doen, echt niet
Flexmedewerkerster (huidige medewerker) –  Den Bosch5 juni 2019
Ze halen mensen binnen met rooskleurige plaatjes maar het is daar echt niet fijn. Ik wilde graag ervaring opdoen in de zorg als HBO-V student maar zou het echt nooit meer doen. Ze blijven je stalken om je beschikbaarheid, het is er slecht geregeld en je zit aan hun vast totdat je 65 diensten hebt gedraaid tenzij je 800 euro voor de cursus terug wil betalen. En als die cursus nou wat voorstelde dan oké. Maar het was 1,5 dag en je groepsgenoten gingen je beoordelen. Ook werd er verwacht dat je daarna bevoegd was voor alles wat je leerde en het gewoon in de praktijk kon toepassen en wel bekwaam werd in 2 inwerkdiensten. Zo werkt het alleen helaas niet in de praktijk en de praktijk verwacht gewoon dat je alles kunt omdat Aethon dat zo gezegd heeft. Ook werk je elke keer ergens anders, wat ontzettend vervelend is. En het is ook als je een keer wat van hún nodig hebt dat er niet of laat word gereageerd en ze zich verschuilen achter hun regels waar je van op de hoogte moet zijn (wat je niet altijd weet). Er is dus totaal geen flexibiliteit van hun kant maar ze verwachten dit wel van jou en wijzen jou daar continu op. Je moet ook erg veel beschikbaar zijn en houden geen rekening met jou persoonlijk (weer het schuilen achter regels).
Studentenbijbaan
Zorgverlener Niveau 2 (voormalige medewerker) –  Haarlem29 mei 2019
Het bedrijf gaf mij nooit het gevoel dat ik echt iets betekende. Ik heb in een periode extra diensten opgepakt voor een vaste locatie, maar toen ik iets had kon er niks worden geregeld.
Het management behandelt je als nummertje.
Geen prettig werkervaring met het bedrijf zelf, wel met de locatie waarop ik voornamelijk stond.
Voldoening door het werk, maar niet door het bedrijf zelf
Helpende niveau 2 (huidige medewerker) –  Haarlem15 april 2019
Ik ben bij aethon gaan werken omdat ik graag iets voor de oudere bevolking wilde betekenen, en op deze manier kon ik meer doen dan alleen helpen bij bijv. koffie schenken. Via aethon heb ik een tweedaagse cursus gedaan, waarbij ik werd opgeleid tot helpende niveau 2. Over deze cursus ben ik echter niet heel erg te spreken. Naar mijn mening moet deze veel uitgebreider zijn, zodat je makkelijker het werkveld in kunt. Voor mij voelde het namelijk alsof ik tijdens en na mijn inwerkdiensten volledig in het diepe werd gegooid. Echter na mijn inwerkdiensten ben ik mezelf steeds meer gaan ontwikkelen; ik weet nu hoe ik de taken uit moet voeren en ik krijg hier steeds meer zelfvertrouwen in. Daarnaast maken de collega's en de waardering van de ouderen mijn werkdag goed. Mijn taken omvatten het helpen van de ouderen met wassen, aankleden en het aantrekken van steunkousen. Daarnaast werk ik met tilliften. Na de algemene dagelijkse verrichtingen is er meer tijd om met de ouderen te praten, koffie te schenken en soms spelletjes te doen. Hier hecht ik de meeste waarde aan omdat ik hierbij meer tijd heb voor de ouderen. Vanuit het verzorgingstehuis zelf word ik in de meeste gevallen goed opgevangen; met name op mijn hoofdlocatie. Het nadeel van mijn baan is echter dat ik een uitzendkracht ben, en daardoor regelmatig naar plekken moet waar ik zelden kom. Dit is zowel voor mij als voor de bewoners en collega's vervelend. Daarnaast ben ik van mening dat het management bij aethon te wensen overlaat. Je moet veel zaken zelf regelen en vaak lang wachten op een reactie. Daarnaast zat de cursus niet  meer... op hetzelfde niveau als wat er van mij verwacht werd in het verzorgingstehuis.  minder
Pluspunten
Voldoening, goed betaald, leuke collega's
Minpunten
Organisatie en structuur
Mooi concept en prettige werk-privé balans
Accountmanager zorg (huidige medewerker) –  Rijswijk4 december 2018
Ik werk nu bijna twee jaar bij Aethon, en alleen dat is mij de afgelopen jaren niet eerder gelukt! Dit komt doordat het bedrijf oog heeft voor de ontwikkeling van medewerkers, een goed concept biedt aan zijn klanten en zorgt voor een prettige werk-privé balans.
Tijdens mijn eerste jaar heb ik het niet makkelijk gehad omdat de functie anders was dan ik gewend was. Door de juiste begeleiding en het geloof in de Aethon waarden, is het gelukt om verder te groeien, persoonlijk en in mijn functie.
Doordat het een jong en groeiend bedrijf is, krijg je ruimte om initiatieven te ontplooien. Zo is er in 2018 een bootcamp groep gestart die elke maandag na werktijd gaat sporten. Dit levert goede energie en synergie op tussen de verschillende afdelingen. Als je van sporten of een uitdaging houdt kan je ook 1x per jaar rekenen op een leuke sportieve uitdaging met collega's in de vorm van de Mud Masters, inclusief shirt met bedrijfslogo!
Pluspunten
Goede werksfeer, ruimte voor initiatief, leer-en ontwikkelmogelijkheden
Elke dag met plezier naar kantoor
Medewerker Zorg (huidige medewerker) –  Rijswijk30 november 2018
Ik ben nu bijna een jaar werkzaam bij Aethon en heb het ontzettend naar mijn zin. Vanaf de eerste dag ben ik opgevangen en ingewerkt door enthousiaste en behulpzame collega's. Ik voelde me direct thuis bij Aethon. Het werk is ontzettend leuk en afwisselend en er staat een jong team dat bruist van de energie. Ook is het mogelijk om mee te denken met de organisatie en jezelf te blijven ontwikkelen/door te groeien binnen Aethon. Naast het harde werken is er ook voldoende ruimte voor ontspanning. Zo is er een actieve PV en een wekelijkse vrijdagmiddagborrel. Enorm leuk en gezellig! Ik kan het iedereen aanraden om bij Aethon te solliciteren.
Pluspunten
Flexibiliteit, doorgroei mogelijkheden, waardering, cultuur
Minpunten
Weinig parkeerruimte
Uitdagende opdrachten, mooie doorgroeimogelijkheden en opleiding
Young Professional Wonen (huidige medewerker) –  Amsterdam12 november 2018
Ik werk nu bijna een jaar als Young Professional Wonen bij Aethon en heb al diverse opdrachten bij woningcorporaties opgepakt. Allemaal erg leerzaam en een mooie uitdaging. Daarnaast ben ik net gestart in de Aecademy, zodat ik door de Masterclasses steeds beter wordt in het vak. Samen met mijn accountmanager bepaal ik mijn eigen traject hierin. Ik heb het dan ook erg naar mij zin bij zowel de opdrachtgevers als Aethon zelf.
Pluspunten
Doorgroeimogelijkheden en opleiding, persoonlijk contact met je manager
Minpunten
Soms lange reisafstand naar je opdracht
Fijn bedrijf om voor te werken
Online Marketeer (huidige medewerker) –  Rijswijk12 november 2018
Ik werk nu 2 jaar bij Aethon en mijn ervaring is dat het een fijn bedrijf is om voor te mogen werken. Je krijgt veel ruimte om jezelf te ontwikkelen door middel van trainingen en coaching en je wordt als medewerker continu uitgedaagd. Geen dag is hetzelfde en iedereen gaat op een vriendschappelijke manier met elkaar om. Dat zorgt voor een prettige werksfeer.
Pluspunten
Persoonlijke ontwikkeling, werksfeer
Mooie springplank naar mijn 1e baan
Verpleegkundige (voormalige medewerker) –  Den Haag6 november 2018
Na het afronden van mijn HBO-V ben ik bij Aethon terecht gekomen, via een studiegenootje. Zij had hele goede ervaringen opgedaan en kon mij hier introduceren.

Aethon is een mooie springplank voor mij geweest, in aanloop naar mijn 1e baan. Ik ben eerst tijdelijk bij een klant van Aethon in de Zorg gaan werken en na ongeveer 1,5 jaar werd ik overgenomen door de instelling. Echt super! Ik heb er een hele leuke baan aan overgehouden en ik ga met veel plezier naar mijn werk.

Ik heb heel veel geleerd bij Aethon, onder andere door een uitgebreid aanbod aan cursussen, op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, werkdruk, en dementie.

Een aanrader dus!
Pluspunten
Stimuleert ontwikkeling en opleiding, betaalt goed, fijne persoonlijke begeleiding
Top bijbaan
Medewerker Zorg (huidige medewerker) –  Amsterdam5 november 2018
Bijbaan is goed te combineren met studie, het is super flexibel. Inwerken bij de locatie ging goed, er was iemand van Aethon op de locatie die daarbij heeft geholpen. Salaris is goed.
Ondernemerschap
Manager (huidige medewerker) –  Rijswijk29 oktober 2018
Ik werk nu ruim 5 jaar bij Aethon, waarbij het bedrijf van een startup naar een scaleup gegaan is. Er is zoveel vraag vanuit de markt dat het soms lastig is om dit met de interne organisatie bij te benen. Hetgeen wat mij het meeste aanspreekt in het bedrijf is dat ondernemerschap wordt gestimuleerd en gewaardeerd. Als je een idee hebt, kun je het meteen gaan uitwerken en verder uitzetten in de organisatie. Ik zie nog steeds bepaalde processen en werkwijzen terug die ik zelf een aantal jaren geleden bedacht heb.

Als mensen aan mij vragen waarom ik elke dag met zoveel plezier naar mijn werk ga geef ik altijd aan dat "the sky the limit" is. Hiermee bedoel ik dat je zelf je kansen kunt creëren en dat er nooit in beperkingen, maar puur en alleen in kansen wordt gedacht. En dat op alle vlakken.
Pluspunten
Ondernemerschap
Minpunten
Parkeergelegenheid bij hoofdkantoor
Mooi bedrijf om voor te werken
Accountmanager (huidige medewerker) –  Zwolle25 oktober 2018
Inmiddels een aantal jaren met veel plezier werkzaam bij Aethon. Door de drang om te groeien kun je zelf snel mee ontwikkelen. Je wordt hierin ook aangemoedigd en ondersteund. Verschillende mooie trainingstrajecten voor zowel interne als externe medewerkers. Last but not least, er hangt een goede werksfeer op de kantoren met een mooi evenwicht tussen hard werken en de successen vieren.
Pluspunten
Veel vrijheid, mooie bedrijfscultuur, goede beloning
Minpunten
Veel veranderingen
Goede leuke werkgever die zorgt voor haar mensen
Manager (voormalige medewerker) –  Rijswijk21 oktober 2018
Ik heb er ruim vijf jaar gewerkt. Altijd alle vertrouwen en ondersteuning gekregen. Een fijn bedrijf! Ik kan een ieder aanraden om er aan de slag te gaan.
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden, cultuur
Top bedrijf
Recruiter (huidige medewerker) –  Rijswijk21 oktober 2018
Werk al flink wat jaren met veel plezier voor Aethon. De onderneming groeit extreem hard door de grote behoefte uit de markt en ambities van de onderneming. Ondanks dat het hierdoor af en toe piept en kraakt en de werkdruk hoog kan zijn, is iedereen er van overtuigd dat we belangrijk werk doen en van grote toegevoegde waarde zijn voor de markt.
Pluspunten
Sterke cultuur, prima loon, veel vrijheid in je functie
Minpunten
Bedrijf wordt overvraagd, dus werkdruk is hoog
Uitdagende en snel groeiende werkgever!
Marketing Specialist a.i. (huidige medewerker) –  Rijswijk17 oktober 2018
Aethon koppelt gedreven studenten en young professionals aan opdrachtgevers in de zorg, woningcorporaties en overheid. Hierbij staat persoonlijke ontwikkeling centraal voor kandidaat en gewenste kennis voor de opdrachtgever. Inmiddels al verspreid over vier locaties in het land.

Op het moment dat je binnenloopt bij Aethon voel je meteen de energie. De wil om dingen beter, slimmer en efficiënter te doen. Collega's zijn progressief en enthousiast. De werksfeer is open, gezellig maar productief. Leveren staat voorop.

Gedurende het jaar worden er regelmatig leuke dingen voor werknemers georganiseerd van sportief tot bourgondisch. Ook zijn collega's altijd in voor een borrel.

Door de groei verandert de werkomgeving snel. Het is voor Aethon een uitdaging om deze groei door te maken zonder scheuren te vertonen. Dat levert ook weer veel kansen op. Als dit je goed ligt, ben je zeker op je plek.
Pluspunten
Progressief, ondernemend, innovatief en 100% oog voor klant, werknemer en kandidaat
Minpunten
Parkeergelegenheid
Goeie werkgever, leuke collega's in jong dynamisch team.
. (voormalige medewerker) –  .7 september 2018
Goeie werkgever, veel vrijheid in je baan.
Soepele werkverhouding onderling en gewoon leuk werk.
Wat mensen inde negatieve reviews schrijven kun je met een korreltje zout nemen. Contact met je talentmanager heb je zelf in de hand, zij zijn daar voor je wanneer je ze nodig hebt.
Pluspunten
goed salaris, leuk werk.
Slechter dan verwacht
Flexmedewerker (huidige medewerker) –  Ede22 augustus 2018
Werken bij Aethon is niet zoals beloofd werd. Tijdens de eerste gesprekken hadden ze aangegeven dat alles heel makkelijk en simpel is. Ze hebben heel veel informatie achter gehouden zoals het feit dat je geen dienst kan afzegen en dat ziek melden voor 09:00 uur moet gebeuren. Als je aan geeft dat je 4 uur wilt werken kunnen ze jou alsnog voor 16 uur inplannen. In het begin werd beloofd dat je op zoveel mogelijk op vaste plekken zal werken, maar dat is niet zo er wordt totaal geen rekening daarmee gehouden. Ook al werk je op dezelfde locatie heb je elke keer een andere afdeling. Ook is de contact met je talent manager heel beperkt, namelijk maar twee mails. De eerste is om kennis te maken en de tweede is om aan te geven dat ze een ander baan hebben gekregen en niet meer jouw manager zijn.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Aethon. Onze community staat klaar om te antwoorden.