Aethon
Aethon geeft veel vrijheid en flexibelheid om je rooster te bepalen. Verder zijn ze makkelijk bereikbaar (ook op de rare tijden waarop veel diensten beginnen). De opleiding is goed te doen.
Minpunten
Hard werken
30 juni 2020
Hallo! Dankjewel voor je positieve beoordeling. Dat vinden we erg leuk! Groetjes, Aethon.
Na een flutcursus zonder enige inhoud, geen werk, het volledige bedrag van 900 voor de 'cursus' terug moeten betalen na bedreigingen van Aethon. Ik had meermaals een nieuwe manager. De een zei dit, de ander dat. Na gesprek met m'n manager hoefde ik het bedrag niet terug te betalen en zou de samenwerking ophouden. Maanden later kreeg ik bericht van de volgende manager over werk en dat ik als ik niet voor Aethon ging werken, het geld van de cursus terug moest betalen. Aan de cursus heb je helemaal niks. De tweede dag hoefde ik van de begeleider niet terug te komen omdat ik het al wist - vervolgens moest ik hier ook gewoon voor betalen. Een bedrijf dat gebruik maakt van studenten. Walgelijk bedrijf. Lieve verpleegkunde studenten, ga alsjeblieft gewoon direct bij een werkgever werken.
Pluspunten
Minpunten
geen werk, onzettend veel geld (900 euro) terug moeten betalen
Hoe graag ik ook iets positiefs wil schrijven over Aethon, is dit helaas niet mogelijk. Ik werk nu bijna 3 jaar bij Aethon en heb eigenlijk altijd mijn werk gedaan en verder niets meer en niets minder. Verder heb ik ook weinig te maken gehad met Aethon zelf: geen beoordelingsgesprek, geen telefoontje met de vraag hoe het gaat, helemaal niets.Ik kan niet zeggen dat ik spijt heb dat ik voor Aethon heb gewerkt maar aanraden doe ik het zeker niet.

Op het sollicitatiegesprek wordt een redelijk vertekend beeld gegeven van hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat. Je krijgt het idee dat Aethon en jong en fris bedrijf is die tijd in je wil investeren. Echter, je krijgt een simpele training wat inhoudelijk niet recht doet aan het werk wat je moet doen. Helaas word je in de diepe gegooid (waar ik me prima heb gered) en ik kan me voorstellen dat dat voor velen als vervelend wordt ervaren. Om je een beeld te geven van je leidinggevende: ik heb in 3 jaar tijd 4 talent managers gehad. Het leek in het begin wel persoonlijk te zijn allemaal, maar daar bleef weinig van over.

Ik hoop dat Aethon begrijpt dat dit mijn persoonlijke ervaring is en dat Aethon misschien voor een ander persoon helemaal perfect is.

Kortom: als je graag voor een gemeente of woningbouwvereniging e.d. ervaring wil opdoen zonder daarbij al te veel verwachtingen te hebben van Aethon, dan kan je hier prima werken. Anders dan dat zou ik je het sterk afraden.
Pluspunten
Werkervaring
Minpunten
Geen contact, weinig loon, hoge verwachtingen, geen fijne bedrijfscultuur
1 juli 2020
Hi. Bedankt dat je de tijd neemt om deze beoordeling te schrijven. We vinden het vervelend om te horen dat je geen goede ervaring hebt. We willen dat iedereen het naar zijn zin heeft op zijn/ haar werkplek en de juiste begeleiding krijgt. We zouden graag willen weten wat je precies gemist hebt in het contact en de begeleiding, zodat we er zelf ook iets van kunnen leren en actie ondernemen. Zou je contact met ons op willen nemen door een mailtje te sturen naar marketing@aethon.nl? Dan kunnen we kijken op welke wijze we je kunnen helpen. Groetjes, Aethon.
Veel loze beloftes, 9 maanden na de training eindelijk meer info gekregen over een plek om te werken. Dit werd vervolgens veranderd omdat ik ergens sneller aan het werk kon wat niet klopte uiteindelijk na 10 maanden ergens konden beginnen voor veel te weinig uur. Wou er al lang weg maar zat vast aan een onmenselijk contract. AangebodenBanen afgewezen omdat ze weer met een werkplek kwamen waar uiteindelijk niks van kwam.Uiteindelijk na alle valse beloftes weg gegaan en na een half jaar nog een factuur binnen krijgen van teveel ontvangen salaris.
Minpunten
Loze beloftes, oneerlijk contract, vreselijke communicatie
30 juni 2020
Hi, bedankt voor je beoordeling. We vinden het jammer dat je niet tevreden bent over onze manier van werken. We zouden hier graag wat meer over willen horen zodat we kunnen kijken op welke wijze we je kunnen helpen en er zelf ook wat van te leren. Zou je contact met ons op willen nemen via marketing@aethon.nl? Groetjes, Aethon
Het lijkt allemaal zo mooi en goed. Maar dat is het allemaal niet. Het duurde bij mij een flinke maand voordat ik meer hoorde over een training. Je krijgt dan uiteindelijk een fluttraining wat geen training te noemen is. Ik ging aan het werk bij woningcorporaties en kreeg zeer algemene informatie over wat woningcorporaties doen en hoe ze zijn ontstaan. Ten slotte ga je wat rollenspellen doen en is de training alweer voorbij. Het duurde bij mij 6 uurtjes ongeveer.

Daarna moest ik een aantal weken wachten, omdat ze aan het zoeken waren naar opdrachten (om een beeld te schetsen: ik solliciteerde in februari en had pas in juni werk). Als ze eenmaal een locatie hebben gevonden, merk je dat je niets hebt gehad aan de training. Je wordt soortvan ingewerkt op de locatie (je kijkt mee met een ervaren collega - die niet via Aethon werkt en dus een adequate fulltime training heeft doorlopen). En dan mag je aan het werk, terwijl je niet bekend bent met het systeem en geen antwoorden hebt op de vragen die gesteld worden door de huurders. Dan zeggen ze dat je ze maar in de wacht moet zetten en in het systeem moet gaan zoeken. Persoonlijk vind ik dit geen fijne manier van werken.

Daarbij wil Aethon dat je zo veel mogelijk werkt en zijn ze niet flexibel.

Op grond hiervan ben ik na een paar weken gestopt. Ik had nog mazzel dat ik de waarde van de training niet terug hoefde te betalen, omdat ze bang waren voor negatieve publiciteit. Dat zegt toch genoeg? Als dit niet was gebeurd, was ik serieus naar de rechter gestapt.

Absoluut geen aanrader. Ga hier aub niet werken.
Minpunten
Onredelijk contract
7 april 2020
Hi. Bedankt dat je de tijd neemt om een uitgebreide beoordeling te schrijven. We vinden het vervelend om te horen dat je geen goede ervaring hebt gehad. Helaas ben je niet tevreden over onze werkwijze. De juiste begeleiding is natuurlijk ontzettend belangrijk om jezelf te blijven ontwikkelen. We zouden hier graag wat meer over willen horen zodat we kunnen kijken op welke wijze we je kunnen helpen en er zelf ook wat van te leren. Zou je contact met ons op willen nemen via marketing@aethon.nl? Groetjes, Aethon
Aethon is een heel fijn bedrijf om te werken, zeker voor studenten. Het werk is flexibel, als je wilt krijg je veel uren en als je een keer verkeerd hebt gepland zijn zij bereid mee te denken.
Ik werk al 2,5 jaar met veel plezier bij Aethon.
7 april 2020
Hi. We worden heel blij van jouw beoordeling. Bedankt! Groetjes, Aethon.
Wat ik ervaren heb is een slecht bedrijf. Bij je sollicitatiegesprek word je ingepalmd dat alles kan en mag. De cursussen die je moet doen stellen werkelijk niets voor en zijn het geld absoluut niet waard! Ik studeer hbov en de 2 cursussen (900 euro) zijn bizar onder niveau en je zou hiermee niet aan het werk mogen. Hierna willen ze dat je in heel NL werkt dus je hebt geen vaste werkplek. De communicatie is slecht. Ze laten alleen van zich horen als ze je nodig hebben . Zitten constant achter je aan of je meer en meer kan werken. Je hebt geen vrijheid! Ik zou het absoluut niet aanraden. Als en weg wilt kom je erachter dat ze voorwaarden stellen die niet te halen zijn: 65 diensten van minimaal 5 uur moet je gedraaid hebben anders mag je die 900 euro neerkijken! In de thuiszorg word dat nogal lastig 65 diensten van 5 uur dus na 8 maanden trouwe dienst kon ik op nog eens geld terugbetalen!!!
24 maart 2020
Zorg flexmedewerker. Toen ik bij Aethon was begonnen waren er nog redelijk veel slechte verhalen, maar persoonlijk heb ik nog nooit iets negatiefs meegemaakt. Aethon is erg gegroeid afgelopen jaar. Je hebt een App die super duidelijk is en je kan precies aangeven hoeveel en wanneer je wilt werken. Communicatie gaat goed en je vragen worden serieus behandeld. Zou aan iedereen aanraden om in de zorg te werken, en bij Aethon is dit ideaal
23 maart 2020
Dankjewel voor de positieve reactie! 💪 Mocht je na het lezen van deze top beoordeling geïnteresseerd zijn in een zorg bijbaan bekijk onze vacatures.
Aethon is een bedrijf die enorm gegroeid is in de afgelopen jaren, waarvoor ik nu inmiddels 3 jaar werkzaam ben. Doordat de flexmedewerkers zelf hun beschikbaarheid kunnen opgeven, valt het goed te combineren met een studie en/ of een sociaal leven. Er zijn verschillende afdelingen/ zorginstellingen waar we ingezet kunnen worden, wat het werk ook erg gevarieerd maakt.
4 maart 2020
Leuk om te horen dat jij het naar je zin hebt! Bedankt voor je beoordeling.
Goed bedrijf voor studenten. Zorgen ervoor dat er werk is in de zorg naast je opleiding
4 maart 2020
Hi. Bedankt voor je beoordeling. Leuk om te lezen dat je tevreden bent.
Goede werkervaring om te starten in de zorg. Simpele verzorgende activiteiten verrichten. Doorgroeien was mogelijk.
4 maart 2020
Hi. Dankjewel voor je positieve beoordeling. Ideaal natuurlijk om op deze manier alvast werkervaring op te doen in de sector waarin je straks gaat werken.
Als werknemer word je er totaal niet serieus behandelt. De systemen werken niet, je word na je eerste week in het diepe gezet en niemand weet wat hij moet doen en kan je ook niet inwerken omdat mensen die er werken ook de helft niet weten. Managers doen net alsof alles zo perfect gaat en zij het helemaal hebben uitgevonden, terwijl ook hen de medewerkers niet inwerken en aan hun lot overlaten. Ze zeggen dat je alles kan vertellen en een idee kan geven voor vebetering maar al maanden gaat er vanalles mis bij medewerkers en klanten en als je daar dan iets voor bedenkt luistert niemand en fout op fout op fout blijft gebeuren. Managers hebben brown paiper sessies en zitten met een etentje aan een aparte managerstafel maar omkijken naar de mensen die het werk moeten doen of je ergens mee helpen zijn ze te goed voor. Ga zo door.
27 februari 2020
Hi. Bedankt dat je de tijd neemt om deze beoordeling te schrijven. We vinden het vervelend om te horen dat je geen goede ervaring hebt. We zijn benieuwd naar jouw verhaal. Zou je misschien een mailtje willen sturen naar marketing@aethon.nl? Dan kunnen we kijken op welke wijze we je kunnen helpen.

Laat je wat van je horen?
Ik heb bijna 4 jaar gewerkt voor Aethon. Er wordt heel veel gevraagd van de werknemer, maar vanuit Aethon komt er weinig tot niks dus er is sprake van veel eenrichtingsverkeer. Continu werd er van alles aan diensten gewijzigd of geannuleerd, waar je als werknemer maar akkoord mee moet gaan. Je moet enorm flexibel zijn, terwijl Aethon dit absoluut niet is. Communicatie is ook een ding. Regelmatig worden dezelfde vragen door meerdere mensen gesteld.
Je werkt uiteindelijk juridisch voor een Payroll bureau. Dit maakt dat zowel Aethon als het Payroll bureau regelmatig naar de ander wijst en niet haar verantwoording neemt. Er gebeuren bij Aethon als het Payroll bureau regelmatig zaken die juridisch niet mogen, maar toch gedaan worden.

Ik ben voor Aethon gaan werken om zo ervaring op te kunnen doen binnen gemeenten, zonder de achtergrond te hebben die normaal vaak wordt gevraagd. Deze ervaring heb ik nu op kunnen doen, ook al stelde de training en voorbereiding vanuit Aethon niets voor. Vanuit Aethon wordt echter een heel ander beeld geschetst naar de gemeenten, wat regelmatig zorgt voor vervelende situaties.
11 maart 2020
Hi. Bedankt dat je de tijd neemt om deze beoordeling te schrijven. We vinden het vervelend om te horen dat je geen goede ervaring hebt. We zijn benieuwd naar jouw verhaal. Zou je een mailtje willen sturen naar marketing@aethon.nl? Dan kunnen we kijken op welke wijze we je kunnen helpen. Groetjes, Aethon.
Werk bestond alleen uit het up to date maken van het patientenbestand
Werk er al bijna 1.5 jaar! Geweldig bedrijf! Zelf uren bepalen en lekker verdienen!!
10 maart 2020
Bedankt voor je beoordeling. Dit vinden wij leuk om te lezen! Hopelijk heb je nog een fijne tijd bij ons.
na 2 dagen (waarbij ik per dag maar 15,- heb verdiend) met een slecht excuus buitengewerkt. Totaal geen feedback wat ik beter kan doen tijdens het werken. Zou het niet aanraden.
10 maart 2020
Hi. Bedankt dat je de tijd neemt om deze beoordeling te schrijven. We vinden het vervelend om te horen dat je geen goede ervaring hebt. We willen dat iedereen het naar zijn zin heeft op zijn/ haar werkplek. Zou je contact met ons op willen nemen door een mailtje te sturen naar marketing@aethon.nl? Dan kunnen we kijken op welke wijze we je kunnen helpen. Groetjes, Aethon.
Ik werk nu ongeveer een jaar voor Aethon en ik vind het een top bedrijf. Ik studeer aan de UvA en dat kan prima gecombineerd worden met het werk.
Ik werk in de zorg sector. Je kan zelf aangeven hoeveel je wilt werken en op welke dagen. Het is ook geen probleem als je een keer een week niet kan werken omdat je tentamens hebt.

Het werk zelf is leuk en uitdagend. Je krijgt van te voren een training en je loopt een aantal keer mee. Daarna kan je zelf aan de slag.

Als wilt kan je meerdere trainingen volgen om bevoegd te worden voor bijvoorbeeld medicijnen uitdelen. Dit is niet verplicht. Ik heb dit zelf niet gedaan.

Ook krijg je een eigen talent manager waar je altijd terecht kunt met problemen of vragen. Er wordt dan een passende oplossing gezocht in overleg met jou. goede samenwerking.

Het werk is iedere keer weer anders, geen dag is hetzelfde. Ik vind dat erg fijn. Ik haal voldoening uit het werk omdat ik mensen kan helpen. Ook verdient het goed.
Pluspunten
160% op zondagen en feestdagen. toeslag in de avond.
10 maart 2020
Bedankt voor je review! Wat fijn om te horen dat je zo'n positieve ervaring hebt met Aethon.
Na een half jaar komt iedereen erachter dat het verhaal over ambitie of doorgroeimogelijkheden echt alleen een marketing verhaal is. Aethon weet dat medewerkers tot 30 jaar een bedrijf kiezen op ontwikkelingsmogelijkheden en zetten daar hun marketing op in. Heel hoog verloop en medewerkers die zich niet serieus behandeld voelen zijn in de meerderheid maar de directie lijkt dit niet te willen zien.
Aethon is een goeie plek om te werken, je krijgt ook de mogelijkheid om extra te scholen en krijgt na de scholing een certificaat.
10 maart 2020
Leuk om te horen dat jij het naar je zin hebt bij Aethon! Bedankt voor je beoordeling.
Slechtse planning ooit die werkt via nog niet half fatsoenlijk functionerende app.... Je voelt je niets meer of minder dan een nummertje als je voor Aethon werkt. Ze dreigen en misleiden! Sinds ik er heb gewerkt heb ik bijna elke week meerdere malen met de planning aan de telefoon gehangen om niks meer dan slappe excuses te krijgen wanneer zij weer eens de regels breken.
Je komt binnen met het idee ‘wat een jong energiek bedrijf met volop doorgroeimogelijkheden, wat gaaf!’ Maar als je eenmaal aan het werk bent, blijkt het helemaal niet zo gaaf. Beloftes worden niet nagekomen, de werkdruk is hoog en de druk wordt op een nare manier opgevoerd. Vriendjespolitiek, geroddel en leidinggevenden die zich verheven voelen boven de rest. Het verloop is erg hoog, omdat veel mensen het - terecht - niet pikken. Maar ze leren er niet van, waardoor de nare bedrijfsvoering in stand blijft. Trap er niet in! Vanwege een aantal gezellige collega’s heb ik er even gewerkt, maar ik weet door mijn huidige werk dat Aethon geen goede werkgever was.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Aethon. Onze community staat klaar om te antwoorden.
2,9
2,8