Aethon Reviews

25 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 26 reviews
Niet doen, echt niet
Flexmedewerkerster (huidige medewerker) –  Den Bosch5 juni 2019
Ze halen mensen binnen met rooskleurige plaatjes maar het is daar echt niet fijn. Ik wilde graag ervaring opdoen in de zorg als HBO-V student maar zou het echt nooit meer doen. Ze blijven je stalken om je beschikbaarheid, het is er slecht geregeld en je zit aan hun vast totdat je 65 diensten hebt gedraaid tenzij je 800 euro voor de cursus terug wil betalen. En als die cursus nou wat voorstelde dan oké. Maar het was 1,5 dag en je groepsgenoten gingen je beoordelen. Ook werd er verwacht dat je daarna bevoegd was voor alles wat je leerde en het gewoon in de praktijk kon toepassen en wel bekwaam werd in 2 inwerkdiensten. Zo werkt het alleen helaas niet in de praktijk en de praktijk verwacht gewoon dat je alles kunt omdat Aethon dat zo gezegd heeft. Ook werk je elke keer ergens anders, wat ontzettend vervelend is. En het is ook als je een keer wat van hún nodig hebt dat er niet of laat word gereageerd en ze zich verschuilen achter hun regels waar je van op de hoogte moet zijn (wat je niet altijd weet). Er is dus totaal geen flexibiliteit van hun kant maar ze verwachten dit wel van jou en wijzen jou daar continu op. Je moet ook erg veel beschikbaar zijn en houden geen rekening met jou persoonlijk (weer het schuilen achter regels).
Studentenbijbaan
Zorgverlener Niveau 2 (voormalige medewerker) –  Haarlem29 mei 2019
Het bedrijf gaf mij nooit het gevoel dat ik echt iets betekende. Ik heb in een periode extra diensten opgepakt voor een vaste locatie, maar toen ik iets had kon er niks worden geregeld.
Het management behandelt je als nummertje.
Geen prettig werkervaring met het bedrijf zelf, wel met de locatie waarop ik voornamelijk stond.
Mooi concept en prettige werk-privé balans
Accountmanager zorg (huidige medewerker) –  Rijswijk4 december 2018
Ik werk nu bijna twee jaar bij Aethon, en alleen dat is mij de afgelopen jaren niet eerder gelukt! Dit komt doordat het bedrijf oog heeft voor de ontwikkeling van medewerkers, een goed concept biedt aan zijn klanten en zorgt voor een prettige werk-privé balans.
Tijdens mijn eerste jaar heb ik het niet makkelijk gehad omdat de functie anders was dan ik gewend was. Door de juiste begeleiding en het geloof in de Aethon waarden, is het gelukt om verder te groeien, persoonlijk en in mijn functie.
Doordat het een jong en groeiend bedrijf is, krijg je ruimte om initiatieven te ontplooien. Zo is er in 2018 een bootcamp groep gestart die elke maandag na werktijd gaat sporten. Dit levert goede energie en synergie op tussen de verschillende afdelingen. Als je van sporten of een uitdaging houdt kan je ook 1x per jaar rekenen op een leuke sportieve uitdaging met collega's in de vorm van de Mud Masters, inclusief shirt met bedrijfslogo!
Pluspunten
Goede werksfeer, ruimte voor initiatief, leer-en ontwikkelmogelijkheden
Elke dag met plezier naar kantoor
Medewerker Zorg (huidige medewerker) –  Rijswijk30 november 2018
Ik ben nu bijna een jaar werkzaam bij Aethon en heb het ontzettend naar mijn zin. Vanaf de eerste dag ben ik opgevangen en ingewerkt door enthousiaste en behulpzame collega's. Ik voelde me direct thuis bij Aethon. Het werk is ontzettend leuk en afwisselend en er staat een jong team dat bruist van de energie. Ook is het mogelijk om mee te denken met de organisatie en jezelf te blijven ontwikkelen/door te groeien binnen Aethon. Naast het harde werken is er ook voldoende ruimte voor ontspanning. Zo is er een actieve PV en een wekelijkse vrijdagmiddagborrel. Enorm leuk en gezellig! Ik kan het iedereen aanraden om bij Aethon te solliciteren.
Pluspunten
Flexibiliteit, doorgroei mogelijkheden, waardering, cultuur
Minpunten
Weinig parkeerruimte
Uitdagende opdrachten, mooie doorgroeimogelijkheden en opleiding
Young Professional Wonen (huidige medewerker) –  Amsterdam12 november 2018
Ik werk nu bijna een jaar als Young Professional Wonen bij Aethon en heb al diverse opdrachten bij woningcorporaties opgepakt. Allemaal erg leerzaam en een mooie uitdaging. Daarnaast ben ik net gestart in de Aecademy, zodat ik door de Masterclasses steeds beter wordt in het vak. Samen met mijn accountmanager bepaal ik mijn eigen traject hierin. Ik heb het dan ook erg naar mij zin bij zowel de opdrachtgevers als Aethon zelf.
Pluspunten
Doorgroeimogelijkheden en opleiding, persoonlijk contact met je manager
Minpunten
Soms lange reisafstand naar je opdracht
Fijn bedrijf om voor te werken
Online Marketeer (huidige medewerker) –  Rijswijk12 november 2018
Ik werk nu 2 jaar bij Aethon en mijn ervaring is dat het een fijn bedrijf is om voor te mogen werken. Je krijgt veel ruimte om jezelf te ontwikkelen door middel van trainingen en coaching en je wordt als medewerker continu uitgedaagd. Geen dag is hetzelfde en iedereen gaat op een vriendschappelijke manier met elkaar om. Dat zorgt voor een prettige werksfeer.
Pluspunten
Persoonlijke ontwikkeling, werksfeer
Mooie springplank naar mijn 1e baan
Verpleegkundige (voormalige medewerker) –  Den Haag6 november 2018
Na het afronden van mijn HBO-V ben ik bij Aethon terecht gekomen, via een studiegenootje. Zij had hele goede ervaringen opgedaan en kon mij hier introduceren.

Aethon is een mooie springplank voor mij geweest, in aanloop naar mijn 1e baan. Ik ben eerst tijdelijk bij een klant van Aethon in de Zorg gaan werken en na ongeveer 1,5 jaar werd ik overgenomen door de instelling. Echt super! Ik heb er een hele leuke baan aan overgehouden en ik ga met veel plezier naar mijn werk.

Ik heb heel veel geleerd bij Aethon, onder andere door een uitgebreid aanbod aan cursussen, op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, werkdruk, en dementie.

Een aanrader dus!
Pluspunten
Stimuleert ontwikkeling en opleiding, betaalt goed, fijne persoonlijke begeleiding
Top bijbaan
Medewerker Zorg (huidige medewerker) –  Amsterdam5 november 2018
Bijbaan is goed te combineren met studie, het is super flexibel. Inwerken bij de locatie ging goed, er was iemand van Aethon op de locatie die daarbij heeft geholpen. Salaris is goed.
Ondernemerschap
Manager (huidige medewerker) –  Rijswijk29 oktober 2018
Ik werk nu ruim 5 jaar bij Aethon, waarbij het bedrijf van een startup naar een scaleup gegaan is. Er is zoveel vraag vanuit de markt dat het soms lastig is om dit met de interne organisatie bij te benen. Hetgeen wat mij het meeste aanspreekt in het bedrijf is dat ondernemerschap wordt gestimuleerd en gewaardeerd. Als je een idee hebt, kun je het meteen gaan uitwerken en verder uitzetten in de organisatie. Ik zie nog steeds bepaalde processen en werkwijzen terug die ik zelf een aantal jaren geleden bedacht heb.

Als mensen aan mij vragen waarom ik elke dag met zoveel plezier naar mijn werk ga geef ik altijd aan dat "the sky the limit" is. Hiermee bedoel ik dat je zelf je kansen kunt creëren en dat er nooit in beperkingen, maar puur en alleen in kansen wordt gedacht. En dat op alle vlakken.
Pluspunten
Ondernemerschap
Minpunten
Parkeergelegenheid bij hoofdkantoor
Mooi bedrijf om voor te werken
Accountmanager (huidige medewerker) –  Zwolle25 oktober 2018
Inmiddels een aantal jaren met veel plezier werkzaam bij Aethon. Door de drang om te groeien kun je zelf snel mee ontwikkelen. Je wordt hierin ook aangemoedigd en ondersteund. Verschillende mooie trainingstrajecten voor zowel interne als externe medewerkers. Last but not least, er hangt een goede werksfeer op de kantoren met een mooi evenwicht tussen hard werken en de successen vieren.
Pluspunten
Veel vrijheid, mooie bedrijfscultuur, goede beloning
Minpunten
Veel veranderingen
Goede leuke werkgever die zorgt voor haar mensen
Manager (voormalige medewerker) –  Rijswijk21 oktober 2018
Ik heb er ruim vijf jaar gewerkt. Altijd alle vertrouwen en ondersteuning gekregen. Een fijn bedrijf! Ik kan een ieder aanraden om er aan de slag te gaan.
Pluspunten
Doorgroei mogelijkheden, cultuur
Top bedrijf
Recruiter (huidige medewerker) –  Rijswijk21 oktober 2018
Werk al flink wat jaren met veel plezier voor Aethon. De onderneming groeit extreem hard door de grote behoefte uit de markt en ambities van de onderneming. Ondanks dat het hierdoor af en toe piept en kraakt en de werkdruk hoog kan zijn, is iedereen er van overtuigd dat we belangrijk werk doen en van grote toegevoegde waarde zijn voor de markt.
Pluspunten
Sterke cultuur, prima loon, veel vrijheid in je functie
Minpunten
Bedrijf wordt overvraagd, dus werkdruk is hoog
Uitdagende en snel groeiende werkgever!
Marketing Specialist a.i. (huidige medewerker) –  Rijswijk17 oktober 2018
Aethon koppelt gedreven studenten en young professionals aan opdrachtgevers in de zorg, woningcorporaties en overheid. Hierbij staat persoonlijke ontwikkeling centraal voor kandidaat en gewenste kennis voor de opdrachtgever. Inmiddels al verspreid over vier locaties in het land.

Op het moment dat je binnenloopt bij Aethon voel je meteen de energie. De wil om dingen beter, slimmer en efficiënter te doen. Collega's zijn progressief en enthousiast. De werksfeer is open, gezellig maar productief. Leveren staat voorop.

Gedurende het jaar worden er regelmatig leuke dingen voor werknemers georganiseerd van sportief tot bourgondisch. Ook zijn collega's altijd in voor een borrel.

Door de groei verandert de werkomgeving snel. Het is voor Aethon een uitdaging om deze groei door te maken zonder scheuren te vertonen. Dat levert ook weer veel kansen op. Als dit je goed ligt, ben je zeker op je plek.
Pluspunten
Progressief, ondernemend, innovatief en 100% oog voor klant, werknemer en kandidaat
Minpunten
Parkeergelegenheid
Goeie werkgever, leuke collega's in jong dynamisch team.
. (voormalige medewerker) –  .7 september 2018
Goeie werkgever, veel vrijheid in je baan.
Soepele werkverhouding onderling en gewoon leuk werk.
Wat mensen inde negatieve reviews schrijven kun je met een korreltje zout nemen. Contact met je talentmanager heb je zelf in de hand, zij zijn daar voor je wanneer je ze nodig hebt.
Pluspunten
goed salaris, leuk werk.
Slechter dan verwacht
Flexmedewerker (huidige medewerker) –  Ede22 augustus 2018
Werken bij Aethon is niet zoals beloofd werd. Tijdens de eerste gesprekken hadden ze aangegeven dat alles heel makkelijk en simpel is. Ze hebben heel veel informatie achter gehouden zoals het feit dat je geen dienst kan afzegen en dat ziek melden voor 09:00 uur moet gebeuren. Als je aan geeft dat je 4 uur wilt werken kunnen ze jou alsnog voor 16 uur inplannen. In het begin werd beloofd dat je op zoveel mogelijk op vaste plekken zal werken, maar dat is niet zo er wordt totaal geen rekening daarmee gehouden. Ook al werk je op dezelfde locatie heb je elke keer een andere afdeling. Ook is de contact met je talent manager heel beperkt, namelijk maar twee mails. De eerste is om kennis te maken en de tweede is om aan te geven dat ze een ander baan hebben gekregen en niet meer jouw manager zijn.
Heel slecht georganiseerd met slechte planning
Zorgmedewerker niveau 2 (huidige medewerker) –  Leiden4 juli 2018
Binnen dit bedrijf is een eenzijdige werkgever-werknemer relatie, waarbij van de werknemer wordt verwacht dat hij de beschikbaarheid voor het begin van de maand invult voor de hele maand, terwijl de planners tot 2 dagen van te voren een dienst kunnen inplannen. Communicatie is er nauwelijks en als dit er is is het bot.
Na een "opleiding" van 3 avonden en 4 onbetaalde inwerkdiensten wordt de werknemer in het diepe gegooid zonder enige verdere begeleiding. Je wordt van afdeling naar afdeling gegooid en kan elke week op een andere locatie worden ingezet, waardoor je nooit leert wat de clienten nodig hebben.
Daarnaast moeten de medewerkers minstens 60 diensten werken voordat zij kunnen stoppen zonder hun opleiding terug te betalen (ter waarde van maar liefst €900 voor drie avondjes)
Pluspunten
Betaalt goed
Minpunten
Planning komt laat, Slechte communicatie, geen vaste afdeling, slechte opleiding
Ik raad Aethon af als werkgever
Recruitment (voormalige medewerker) –  Rijswijk16 juni 2018
Ik heb ruim een jaar bij Aethon gewerkt. Het is niet wat het lijkt als je er voor het eerst komt. Het is er mooi verzorgd en je wordt gastvrij ontvangen maar als je in dienst bent kan er ineens heel veel niet meer.

Aethon verdient veel geld aan de zorginstellingen die blij zijn met hun hulp. Er is geen andere partij die zo snel mensen kan leveren dus betalen ze de hoofdprijs maar, het is pure commercie.
Dat geld komt in de zakken van het groepje managers binnen de organisatie. De salarissen zijn betreurenswaardig voor het normale personeel, voor hen zijn er geen aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden

Er zijn regelmatig zoethoudertjes voor de medewerkers (dure bedrijfsuitjes, personeels vereniging). Het bedrijf is immers niets zonder personeel en er wordt ingezet op een flinke groei. Trap er niet in.
Pluspunten
Personeelsuitjes en vereniging
Minpunten
Laag salaris, lange werktijden, hoge werkdruk
Slechte Feedback en valse beloftes.
KCC medewerker (voormalige medewerker) –  Eindhoven24 april 2018
erg lang en groot traject voordat je eenmaal ergens aan t werk kan. Met minimale inwerktijd en slechte feedback alweer klaar na 2 werkdagen. Zou beter zijn als ze je al beter op de praktijk voorbereiden in het traject voor je uiteindelijke inwerk dagen omdat er dan al van je verwacht word dat je alles kan. Kosten die gemaakt moeten worden voor het opleidingstraject worden niet verteld. Ook de planning word slecht en niet op tijd doorgegeven.
Pluspunten
flexibel werken.
Minpunten
slecht beeld van de praktijk
Werkgever met loze beloftes
Verzorgende 2+ / Verzorgende niveau 3 (voormalige medewerker) –  Den haag26 maart 2018
Aethon is een werkgever die alleen maar loze beloftes maakt.
Ik verdiende bruto 10,56 en toen ik de advertentie zag waarin stond 12 euro ex. ORT en ik vroeg hoe dit zat, vertelde zij mij dat ik alles verkeerd had begrepen en dat die 12 euro incl ORT was. Meerdere malen aangegeven dat ik 24 uur stage liep en (volgens de arbeidsovereenkomst dus maar 8 uur beschikbaar hoefde te zijn), maar ik werd continu (soms 6x op een dag) dat mijn beschikbaarheid toch maar 16 uur moest zijn, want 24 uur (onregelmatige) stage in de week was niet zo veel, en ik kon hier makkelijk nog 16 uur bij werken. Bij zelf aangeven (en rekening houden met) dat ik door t OV pas 8 uur kon starten bij mijn werkgever (die daarmee akkoord was) toch om 7 uur worden ingepland en dan vervolgens doorleuk suggereren dat ik dan maar op eigen kosten een taxi moet regelen. Ook slaat de zorgopleiding die ik als 3e jaars hbo-v’er (!!) verplicht moest doen nergens op, ik leerde hier steunkousen aandoen etc aandoen en ik kon de docent die de cursus was verbeteren omdat ze niet wist hoe de tilliften werkten. Dat je de opleiding moest terug betalen met 60 diensten (kosten opleiding: 750,- voor 3 halve daagjes) werd ook niet verteld bij het sollicitatie gesprek.

Blij dat ik nu bij een andere werkgever zit.
Pluspunten
Zorglocatie waar ik werkte was fijn
Minpunten
Zorg opleiding slaat nergens op, Salaris 10, 56 ipv +12 euro (zoals wordt beweerd), blijven je stalken bij een beschikbaarheid van minder dan 16 uur, houden geen rekening met reistijd/persoonlijke leven, geen vast aanspreekpunt
afstandelijk en nauwelijks communicatief
Taxichauffeur (voormalige medewerker) –  Utrecht16 oktober 2017
Helaas een slechte ervaring.
Vragen blijven onbeantwoord, geen duidelijke bedrijfsstructuur.
Communicatie is eenzijdig en nogal bot.
salarisafrekeningen zijn onduidelijk
Pluspunten
Minpunten
nauwelijks contact te krijgen

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Aethon. Onze community staat klaar om te antwoorden.