AEGON
Zelfstandig werken staat hoog in het vaandel bij Aegon. Je hebt veel vrijheid en wordt ondersteund bij het uitvoeren van (goede) eigen ideeën en projecten te initiëren. Aegon is volop bezig met een Agile transitie en beweegt weg van de traditionele manager-medewerker relaties. Volop kansen in nieuwe functies en regelmatig thuiswerken is bijna verplicht in verband met flexplekken in het hele bedrijf.
Zeer groot bedrijf, veel doorgroeimogelijkheden bij Aegon, indien je WFT's opleidingen volgt/in bezit bent van. Meerdere afdelingen, Vermogen, webcare, hypotheken enz.... Bedrijf is altijd op zoek naar verbeteringen, nieuwe mogelijkheden.
Veel vrijheid binnen een politieke werkomgeving, waar netwerken zeer belangrijk is.
Bedrijfscultuur is nog rond begin van de eeuw, maar het is ook een supertanker en duurt even voordat de tranformatie succesvol zal plaats vinden
top bedrijf met een zeer familiaire werksfeer waar loei hard gewerkt wordt
Een typische werkdag bestaat uit administratief productiewerk. Het verwerken van verzekeringsaanvragen, het behandelen van schadeclaims, en het te woord staan van tussenpersonen. Ik ben lange tijd kwaliteitsmedewerker geweest. In deze rol ontwikkelde ik opleidingen, gaf ik opleidingen en trainingen. Begeleidde ik mensen in hun nieuwe baan. Ik heb geleerd om planmatig, gestructureerd te werk te gaan. Ik heb ook didactische trainingen gevolgd en haalde energie en passie uit het geven van opleidingen.
Fijne werktijd gehad, met zelf gecreeerde mogelijkheden tot doorgroei. Veel mogelijkheden en laatste jaren meer oog en gebruik van diversiteit en daardoor groei.
Fijne werkgever met werk-prive balans. Voor je eigen ontwikkeling moet je zelf regie nemen. Maar omdat de managementlagen blijven zitten waar ze zitten is doorgroeien tot senior ook meteen het plafond.
Pluspunten
secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
doorgroei moet je echt hard forceren
Informele werksfeer op de werkvloer waar ruimte is voor een grapje en een lach.
Pluspunten
veel ondersteuning
Minpunten
Heel veel rennen en stilstaan, wat leid tot veel verschil in het aantal uren dat je wordt ingepland.
Alle collega's staan voor elkaar klaar en zijn bereid samen te werken voor het beste resultaat voor zowel het bedrijf als voor de klant.
Pluspunten
Fijne sfeer, leuke collega's
Bij Aegon is er voldoende ruimte om je te ontwikkelen. De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed. De schalen zijn redelijk en vergelijkbaar met andere verzekeraars en banken.
Pluspunten
fantastische collega's op locatie leeuwarden
Minpunten
slecht HR beleid
Sociaal en fijn bedrijf met een open cultuur Mogelijkheden voor je eigen ontwikkeling
Pluspunten
Sociaal en open
Minpunten
lastig te kantelen naar echte vernieuwing
Bij Aegon heb ik meegeholpen aan een reorganisatie, waarbij mij de grote mate van betrokkenheid van de afdeling HR opviel. Echt een intern/extern klantgerichte approach!
Pluspunten
Prima werkomgeving
Prima bedrijf om bij te werken. Fijne collega's en voldoende zelfstandigheid om werkzaamheden uit te voeren
Er is veel ruimte voor je eigen ontwikkeling. De werksfeer is goed. Leuke collega's.
Er wordt best gedaan om het zo perfect mogelijk te doen, zodat de organisatie goed verloop. Goede communicatie staat centraal en onderlinge vertrouwen om een zo goed mogelijk resultaat te behalen.
Pluspunten
goed bedrijf
Minpunten
jammer dat eruit moest ivm reorganisatie
Never met so many dedicated professionals as in this organisation.
Werken bij Aegon heb ik positief ervaren. Vriendelijke leidinggevenden en collega's. Medewerkers worden kansen geboden zich te ontwikkelen en er is ruimte voor initiatief. Bedrijfsprocessen kunnen wel efficiënter ingericht worden naar mijn idee.
Uitdagende branche die rigoreuze vernieuwers nodig heeft met aandacht voor de mens
Pluspunten
secundaire arbeidsvoorwaarden
Minpunten
bedrijfscultuur erg hierarchisch en ik-gericht
zelfontwikkeling, coach, fijne collega's, pensioen materie erg interessant
Pluspunten
pensioenklas
Minpunten
teveel mensen op 1 afdeling
TKP is een snel gegroeide onderneming, waarbij aandacht voor de mens voorop staat