ActiVite Reviews

10 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 11 reviews
Hoge werkdruk, te weinig personeel voor deze doelgroep
Verzorgende IG (voormalige medewerker) –  Alphen aan den Rijn14 september 2018
Rietveld is een mooi verpleeghuis, de mensen die er wonen kunnen in de binnentuin wandelen wanneer zij willen. Er worden genoeg activiteiten aangeboden waar de bewoners naar toe zouden kunnen.
Helaas is er veel te weinig personeel. Je staat in je eentje op een groep van 8 bewoners met gevorderde dementie. Je kan hulp krijgen, vaak zijn die ook druk als zij aanwezig zijn, een uurtje hulp is al veel. Hierdoor is de werkdruk voor een ig'er erg hoog: bij iedereen adl verlenen, ontbijt/koken en de medicatie niet vergeten.
Hiernaast komt natuurlijk ook het begeleiden van de bewoners, er speelt vaak veel gedragproblematiek.

Activite biedt veel aan qua opleidingen, helaas zijn die eisen om een opleiding te doen hoog en onaantrekkelijk, hierdoor zijn al veel goede collega's weg gegaan, omdat elders de eisen niet zo hoog zijn.
Zeer gemiste kans van activite, veel te ouderwets. Ze moeten een proberen de eisen wat minder streng te doen en op een hippe manier nieuwe (jonge) collega's te werven, zoals speeddaten en het inzetten van social media.
Pluspunten
De mooie binnentuin en lieve collega's, zelf koken voor de bewoners.
Minpunten
8uur lang op een groep staan, zonder pauze
Betrokken thuiszorg organisatie
Verpleegkundige in de wijk (huidige medewerker) –  Alphen aan den Rijn14 september 2017
Een vrij grote thuiszorgorganisatie. Maar daarentegen is het niet zo dat je een nummer bent als personeel.Je wordt gekend. Er is altijd veel scholing op verpleegkundig gebied.
Vaste werkdagen is lastig. Maar als je in een leuk team werkt in de wijk, dan kun je dat goed samen oplossen!
Je moet wel hart voor je werk hebben!
Minpunten
Altijd tijdsdruk en niet alles wordt vergoed.
Gezellig betrouwbaar thuiszorg
Helpende niveau 2 (voormalige medewerker) –  Verzorgende16 april 2017
Weinig door groei mogelijkheden
En kon weinig uren krijgen
Pluspunten
Groot thuiszorg org
Minpunten
Te weinig uren
Ik zeg niets
Verpleegkundige in de wijk/id (voormalige medewerker) –  Voorhout27 maart 2017
Ik heb 10 jaar met plezier gewerkt en denk nog vaak aan de cliënten, Over het werkgerelateerde mbt collega"s etc. ben ik niet vrolijk.Dat is de reden ook, dat ik weg ben gegaan. Meer wil ik er niet over kwijt .
Goede werkgever
HBH Medewerker - specialisatie 'Categorie 2 en 3 (huidige medewerker) –  Uithoorn11 april 2016
Een leuke werkgever!
Het werken bij de mensen thuis in de zorg is leuk, maar ik ben nu toe aan een nieuwe uitdaging.
Ik vind het jammer in dit beroep dat je wel collega's hebt maar niet samen met ze werkt.
Prettig gewerkt met fijne collega's
Verzorgende Helpende twee Rietveld (voormalige medewerker) –  Alphen aan den Rijn31 maart 2016
Fijne werkkring en collega,s.
Met plezier ging ik naar het werk en het is mijn passie om te werken met de doelgroep/ Mensen met Alzheimer/ Somatiek.
Pluspunten
Passie voor de Doelgroep
Minpunten
Communicatie cq transparantie kon beter
goede organisatie met leuke collega's
Activiteitenbegeleider ontmoetingscentrum dementie (voormalige medewerker) –  Voorhout, ZH22 december 2015
Zeer prettige organisatie om te werken. Helaas hebben ze al enige jaren een personeelstop waardoor ik geen vast contract kan krijgen.

De medewerkers van de planning zijn zeer vriendelijk en begripvol. Ook de medewerkers van de ontmoetingscentra waar ik inval zijn heel aardig.

Voor mij is het frustrerend dat ik geen vaste uren heb. Elke week moet ik weer afwachten of ik wel werk heb en hoeveel. Daarnaast kan een dag van tevoren je hele planning gewijzigd worden.

Het leuke aan deze baan is de omgang met mensen. Ik help graag anderen. Dit kan in de thuiszorg prima.
Pluspunten
leuke collega's
Minpunten
geen vaste contracten
Gezellige werksfeer
Hulp bij het huishouden (huidige medewerker) –  Alphen aan den Rijn, ZH24 november 2015
Activite is een fijne werkgever waar je de mogelijkheid hebt om jezelf te leren kennen en jezelf soms ook tegen komt.

Het jaar dat ik hier gewerkt heb, heb ik hele fijne momenten gehad maar ook moeilijke momenten gehad bijvoorbeeld wanneer je te horen krijgt dat een cliënt waar je toch wel een band mee hebt opgebouwd ongeneeslijk ziek blijkt te zijn.
Dan is het goed om professioneel te blijven maar ook menselijk te wezen, want je werkt tenslotte met mensen .

Het fijne van deze baan is dat je de mensen als je plezier in je werk hebt, dat je de mensen met een glimlach achter kan laten wanneer je je werkzaamheden gedaan hebt. En tenslotte met een tevreden gevoel naar huis kan gaan
Pluspunten
zelfstandigheid.
Minpunten
door weer en wind heen fietsen om bij de mensen te komen
Een uitdagende baan met veel waardering
Verzorgende niveau 2 (huidige medewerker) –  Leiderdorp, ZH13 oktober 2015
Typische dag op het werk:

Na de overdracht kom ik de woning binnen begroet Mevrouw, en begin aan mijn taken:
-checken van de agenda voor de gemaakte afspraken voor die dag
-kijk op de looplijst voor de werkzaamheden van die dag
-ga beginnen met de ADL van bewoners die al wakker zijn
-zorg voor ontbijt en lunch, smeer brood voor bewoners die graag uitslapen
-schoonmaaktaken voor die dag inclusief de bestellingen van de voorraad

Wat ik geleerd heb:

Leer dat het heel belangrijk is om nar de bewoners te luisteren en ze goed te observeren. Dit kan soms veel complicaties voorkomen.

Directie:

Moet op de hoogte zijn wat er op de werkvloer gebeurt. Personeel informeren over lopende ontwikkelingen

-Mijn collega's:

Heel belangrijk! samen moeten we het doen, goede samenwerking is belangrijk voor het leefklimaat van de bewoners. Elkaar steunen, helpen en feedback geven

-Moeilijkste van mijn baan:

Ik werk met mensen die gediagnosticeerd zijn met dementie, dit vergt veel aanpassingen en geduld ,inleving van het specifieke persoon

-Het leukste van mijn baan:

De bewoners kunnen begeleiden in alle voorkomende gebeurtenissen van de dag, zorgen dat ze kwaliteit van leven hebben. hoop dat ik kan bijdragen aan een stukje geluk

Zie meer reviews over ActiVite

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ActiVite. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over ActiVite gesorteerd op locatie