Video afspelen via YouTube-knop

Action Reviews

490 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 948 reviews
Action heeft deze review geselecteerd als representatief voor het bedrijf
Uitdagende werkomgeving met ruimte voor eigen inbreng.
Bedrijfsleider (voormalige medewerker) –  Roermond11 maart 2019
Action biedt een uitdagende werkomgeving. Geen dag is hetzelfde en je moet snel kunnen schakelen. Anders dan in de meeste winkels kun je bij Action als leidinggevende zelf nog je steentje bijdragen door met bestellingen en artikelpresentatie te spelen. Dit is natuurlijk interessanter dan voorgekauwde materie.

Verder werkt Action er hard aan om een goede werkgever te zijn. Dit is duidelijk merkbaar m.b.t. alle vergoedingen, cursussen, flexibele omgang met medewerkers. De informele werksfeer zorgt voor een goede verstandhouding tussen de collega's en afdelingen.

Kortom; een goede werkgever met leuke collega's.
Pluspunten
Alle mogelijke vergoedingen, cursussen en workshops, flexibel werken
Minpunten
Groeipijnen, door het grote succes is het merkbaar dat sommige processen niet op norm zijn
Een bedrijf dat groeit over de rug van de medewerkers
Bedrijfsleider (voormalige medewerker) –  Verschillende filialen4 december 2019
Action is onder andere zo goedkoop omdat de werkdruk bij het personeel hoog ligt
Pluspunten
Nvt
Minpunten
Weimig persoonlijke aandacht
Het is een leuke baan
Heel mooi (voormalige medewerker) –  Rijssen1 december 2019
Het is een mooie baan en een geweldige werk alles is netje en mooi uitziend
Pluspunten
Niks
Minpunten
Lange werkdagen
Het was een leuke ervaring.
Vakkenvuller (huidige medewerker) –  Rotterdam30 november 2019
Leuke samenwerking met collega’s. Ik heb geleerd hoe je het beste kunt vakkenvullen en spiegelen. Ik heb mezelf beter ontwikkeld en vond het een leuke ervaring bij de action.
Op zich wel gezellig vulploeg, alleen leidinggevende zijn niet sympathiek en hebben oa geen begrip voor wennen en schoolroosters
Vulploegmedewerker (voormalige medewerker) –  Papendrecht18 november 2019
Ik heb hier een maand gewerkt. Leidinggevend bleef vaak 'gezellig' napraten bij de deur met andere collega. Nadeel is dat wij erop moesten wachten tot ze uitgepraat waren, daarna mochten we pas weg. Liep soms op tot een half uur na werktijd.
Ik deed het werk te goed, omdat ik te precies ben en soms ook met klanten meeliep. Hierdoor was de kar niet altijd in 20 minuten leeg. Daarom mocht ik niet langer blijven.
Geen aanrader om bij Action Papendrecht te gaan werken.
Zeker niet de ideale baan
Verkoopmedewerkster (voormalige medewerker) –  Rotterdam5 november 2019
veels te hard werken voor weinig. Altijd te weinig mensen in de winkel
Goedkoop voor de klant winst voor het bedrijf slecht voor de flexpersoneel.
Winkelmedewerkster (huidige medewerker) –  Alround5 november 2019
Begin er niet aan, ze kunnen ervaren medewerkers alleen een flex contract aan bieden en dan houden het op 16 uur terwijl je 16/30 flexcontract heb.
Leiding denken puur aan hun bonus, ze zijn niet human tegen eigen personeel, ze werken in ploegen dienst om pauzes te ontwijken, ze werken graag met BBL en staigepersoneel die krijgen 0.25 per uur betaald.
Overleven in een Action distributiecentrum...
Orderpicker/magazijnmedewerker (voormalige medewerker) –  Echt31 oktober 2019
Werken bij een distributiecentrum van Action als orderpicker is een uitputtingsrace met geen enkele baanzekerheid. Dit bedrijf zou geen enkel bestaansrecht hebben zonder zijn orderpickers, maar behandelt deze wel zeer mensonwaardig. Emoties als vernedering, minderwaardigheidsgevoel en stress met betrekking tot geen enkele baanzekerheid is voor een orderpicker niet vreemd.

Het personeelsverloop door toe doen van incompetente managers en leidinggevende is zo groot. Dat men steeds grotere moeite heeft om personeel te vinden. In Limburg en Polen heeft Action al een zodanige negatieve reputatie dat zij nu gedwongen is om in andere balkanlanden naar personeel te zoeken.
Managers en leidinggevende voelen zich koning te rijk, maar realiseren zich niet dat zij niets anders doen dan een overbetaalde administratieve functie uitvoeren. Zij realiseren zich niet dat zij qua kunde en kennis niets toevoegen aan de organisatie. Triester nog is dat zij zich niet realiseren dat zij alleen maar problemen creeeren die zij dan oplossen, of eigenlijk niet oplossen door deze door te schuiven naar "beneden" en zodoende een nog grotere negatieve sfeer creeert.
Iedereen die functioneert onder de teamleiders moet continu de emotionele en ook fysieke last dragen van hun en management falen. Deze lasten komen dus nog eens bovenop de andere lasten zoals hoge werkdruk, slecht salaris etc.

Men presteert het zelfs om bij een ontslaggesprek de reden van ontslag zo te beargumenteren dat ze niet door hebben dat de reden dat ze jou ontslaan een reden of probleem is die zij zelf hebben gecreeerd.
Daarnaast
  meer... word er aan het einde van het ontslaggesprek dood leuk gezegd dat je over 3 maanden weer terug mag komen om het nog eens te proberen.

Om de prestaties van de orderpickers te kunnen monitoren maakt men gebruik van de welbekende "colli per uur" of te wel de CPU. Als orderpicker betekend dit dat er van je verwacht word dat je 120 colli per uur "picked". Wat men er niet bij verteld is dat het niet voor iedere orderpicker mogelijk is om aan deze eis te voldoen, aangezien het ordersysteem dit niet toe laat.
Dit betekend dus dat er al een groot aantal mensen hun baan hebben verloren. Terwijl zij in hun beleving niets fout hebben gedaan. Zij hebben alles van hun zelf gegeven en toch was het niet goed genoeg. Op deze manier beschadig je dus mensen onnodig. Bedenk daarbij dat we het hier niet hebben over enkele werknemers, maar over honderden al dan niet ondertussen een duizendtal.

Action is een bedrijf dat op papier financieel gezond is. Dit bedrijf maakt gemiddeld zo een honderd miljoen of meer per jaar winst. Opmerkelijk is natuurlijk dat deze riante winsten terecht komt bij enkele mensen. En dat het overige personeel zoals, magazijnmedewerkers, winkelbedienden, vrachtwagenchauffeurs etc. degene die daadwerkelijk het bedrijf dragen en zorgen dat het bedrijf deze winsten kan maken. Hier niets van terugzien. Zowel qua emotioneele ontwikkeling of qua persoonlijke financieen worden zij hier niet beter van.
Als men wel besluit om het salaris te verhogen met luttele procenten, dan weegt dit niet op tegen de inflatie of ander prijsstijgingen waar het personeel als consument mee te maken heeft.
En uiteraard opmerkelijk genoeg zorgen teamleiders en managers wel goed voor zichzelf door hun eigen salaris wel met flinke procenten ieder jaar te verhogen.

Zo zijn er eigenlijk nog veel meer dingen die ik op zou kunnen schrijven, na bevalling tijdens zwangerschapsverlof gebeld worden om je aan het werk te krijgen, familieleden wel binnen 23 maanden een vastcontract geven, bij ziekmelding iedere dag bellen of bij je aan de deur komen, werktijden van het een op het andere moment veranderen, overwerken zonder het je te vragen.
Alle mensen die wellicht potentie hebben om door te groeien en ook daadwerkelijk wel kennis van zaken hebben, binnen het bedrijf zo snel mogelijk er uit werken en valse beloften betreft uren en diensten die gemaakt worden bij het sollicitatiegesprek..etc....etc...

Dan wil ik er nog aan toevoegen dat al deze problemen worden veroorzaakt door maar enkele mensen zoals teamleiders en managers. En dat de orderpickers, laders en lossers etc. op sociaal vlak wel erg leuk contact met elkaar hebben. Gelukkig maar anders was werken bij dit bedrijf helemaal ondragelijk..

Heeft u nog vragen of zegt u kritiek leveren is makkelijk, maar kan je de problemen ook oplossen en / of doodsbedreigingen...
Dan mag u mailen naar; pavelplangaAPENSTAARTJEgmail.com
goeie bijbaantje om in te groeien
Vulploegmedewerker (huidige medewerker) –  Amsterdam31 oktober 2019
goeie bijbaantje om in te groeien, veel verschillende werkzaamheden
Stressful and busy
All Rounder (voormalige medewerker) –  Gemeente Haarlem30 oktober 2019
The work that I have done here is very stressful. You have to run about the whole day since the managers cannot seem to do their job well on their own (not that you get paid for it) and the employees seem to always get the blame if things don't work out in our store.

My colleagues however were great people and were the only thing that still kept me there. The pay is not great, I was not even able to rent anything near the city I worked in.

The work I did was not bad; service desk, cash register, stocking shelves. It's just that the management was poorly executed.
Te rommelig
Assistent bedrijfsleider (voormalige medewerker) –  Midden Nederland26 oktober 2019
Resultaatgericht bedrijf, wat goed is maar er werken ook nog mensen! Wordt veel heen en weer geschoven met medewerkers. Onduidelijke structuur.
Leuk team maar erg zwaar werk voor weinig geld
Cassiere (voormalige medewerker) –  Heerlerheide21 oktober 2019
Het is een heel leuk team bij de action, met team uitjes om de zoveel tijd. niet altijd even serieus maar ook eens in voor een geintje.
alleen het werk is echt zwaar, en het salaris is zwaar onderbetaald
goede werksfeer
winkel medelwerker (voormalige medewerker) –  hoofddorp8 oktober 2019
jaren geleden ben ik begonnen als vakantie medewerker, doorgegroeit naar assistent. het is een leuke bedrijf, wel hard werken maar dat doe je met gezellige en goed samenwerkende collega's !
Keihard werken voor een schijntje
Verkoopmedewerker (voormalige medewerker) –  Amstelveen1 oktober 2019
Leuk als scholier maar niet als vaste medewerker. Tijdsdruk, je kar moet binnen een bepaalde tijd af zijn. Klanten mag je eigenlijk niet echt te woord staan, je moet ze de weg wijzen zonder mee te lopen.
Als het tijd wordt voor een vast contract word je of weggepest of ontslagen maar na 3 maanden mag je wel weer komen werken. En dan begin je weer met het minimum van het minimum.
Sfeer
Winkelmedewerker (voormalige medewerker) –  Amsterdam28 september 2019
Slechte sfeer, leidinggevenden die niet vriendelijk is en het draait alleen maar om geld . Kort door de bocht ik heb letterlijk een dag gewerkt en heb gelijk ontslag genomen
Leuk bedrijf
Assistent bedrijfsleider (huidige medewerker) –  Amersfoort27 september 2019
Het is altijd een uitdaging om alles voor elkaar te regelen met alle regels en procedure. Hier moeten we constant rekening mee houden met d de kosten en uren dat aan elke winkel woest besteden. We leren een hoop en natuurlijk kunnen we ook doorgroeien naar een hoge niveau. Ik ben nu aan toe om iets nieuws uit proberen.
gezellige werkomgeving
Winkelmedewerker (huidige medewerker) –  Hoorn19 september 2019
verschillende taken zoals kassa en vulploeg. Klanten helpen
Fun and everchanging
Shop assistant/cashier (voormalige medewerker) –  Wijchen15 september 2019
Working at the Action there is a range of jobs you can do throughout the day. Whether it's sitting behind the cash register or helping people ordering large amount of items. You'll also mostly make sure the store is stocked.
Praca w action zwaagdijk
order picker (voormalige medewerker) –  Zwaagdijk11 september 2019
Dobrze sie pracowało polecam dobra pickerka ,dobry magazyn w nl
Moeilijke leidinggevenden
Weekend- en vakantiehulp (voormalige medewerker) –  Dedemsvaart9 september 2019
Toen ik 16 werd mocht ik bij Action beginnen. Net na sinterklaas zat mn proeftijd er op, de afspraak was ''als je voor die tijd je gegeven tijd behaald mag je blijven.'' In het begin was het erg wennen om zo snel te werken (vooral in het kledingpad waar alles overhoop ligt en je dan alles opgevouwen, netjes en gevuld moet achterlaten) maar ik haalde de laatste paar keer prima mijn tijd. Ik kreeg complimenten van mijn collega's.

Kom ik op kantoor. ''Ja je krijgt geen contract want je haalt je tijden niet''. Ehm hallo, dat was niet de afspraak? Nog even goed navragen later, kwam dit antwoord er uit: ''Ja ligt aan ons, niet aan jou. Maar je mag van het zomer wel weer terug komen als je wilt.'' Ja doei. Na Sinterklaas heb je me niet meer nodig, maar als t zomerdrukte wordt wel?

De collega's waren wel super gezellig, maar hoe ik behandeld ben vind ik ronduit schandalig.
Vreselijke mensen
Vakkenvuller (voormalige medewerker) –  Amersfoort3 september 2019
De leidinggevenden zijn echt vreselijk. Ze zitten iedereen uit te buiten en af te zeiken.
Pluspunten
Minpunten
Vreselijke leidinggevenden

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Action. Onze community staat klaar om te antwoorden.