Achmea
Prima werkgever en fijne atmosfeer
Fijne collega's

Fijne werkomgeving
Leuk bedrijf, studie en doorgroeimogelijkheden.
Word veel van je gevraagd maar je krijgt er ook veel voor terug.

Een bedrijf wat echt aan zijn klanten

en medewerkers denkt.
Heb er 15 jaar met veel plezier gewerkt. Je kunt veel leren, absoluut doorgroeien, wél zelf regie pakken als je dat wil.
Informele bedrijfscultuur, prettige en collegiale werksfeer.
als uitzendkracht weinig mogelijkheden om in dienst te komen.
Het was heerlijk om daar te werken.
Heb genoten van de tijd en sta open voor nieuwe Achmea vacatures.
In mijn tijd was er spanning en concurentie intern.
Werken bij Achmea is goed. Ik werd heel snel opgenomen binnen de afdeling. Iedereen wilde zijn kennis delen en was behulpzaam bij vragen over het werk. Geen dag is hetzelfde, er gebeurt altijd wel iets.
De mogelijkheden om cursussen te volgen en jezelf te ontwikkelen, vind ik een heel positief punt.

Wat ik jammer vind, is dat er eigenlijk alleen gebruik wordt gemaakt van payroll partners.

Een prima werkgever als je vast in dienst kan komen.
Van de 22 jaar heb ik met name de eerste 17 jaar als zeer prettig ervaren en de laatste 5 jaar mede door mens volgt werk als mindere periode ervaren.
Helaas ging mijn afdeling weg uit Zwolle. De afdeling is naar Leeuwarden gegaan. Dat is voor mij te ver qua reistijd.
jammer dat ze geen rekening houden met externen. Iets te laat het nieuws gekregen dat er geen budget meer voor mij was
positief is de goede sfeer, en dat het niet competitief is, en leidinggevenden op locatie zijn gelijkwaardig, je kan jezelf zijn.
Gesprekken die je krijgt met klant zijn service gericht, en je krijgt training en goede begeleiding voordat je alles zelfstandig kan doen, service is belangrijk.

Nadeel is dat ze op sommige locaties die zijn uitbesteed, te veel nadruk leggen op kwantiteit ipv kwaliteit van gesprekken, zo heb je goede klanttevredenheid score en klantvraag naar tevredenheid klant beantwoord, maar wordt er nadruk op tijd en volgorde(Quality Monitoring) van gesprekken gehouden. (heb je juiste volgorde gehanteerd, ipv kijken of klantvraag beantwoord is.)

Vind dat zelf best jammer, er zijn dan genoeg mensen die geen contract verlening gaan krijgen terwijl ze dit wel degelijk verdienen.

Ook de eventuele extra skills hangt te veel af van die kwantiteit beoordeling ipv kwaliteit van gesprek, als iemand binnen de tijd gesprek heeft, maar klant niet tevreden is, wordt de werknemer wel 'beloond' door extra skills/specialiteit te geven, zoals budget verzekering of mailing, of dat ze door kunnen groeien naar de vraagbaak.

Daarnaast werk je voor dat bedrijf, en niet voor achmea zelf, en je hebt dezelfde extra specialiteit als degene die bij Achmea of zilveren kruis zelf werkt is het verschil wat uurloon soms wel 2 euro. Dat kan demotiverend werken.

Maar meeste zaken neem je eigenlijk voor lief, omdat het voor de rest een goede sfeer, en goede leidinggevende op de vloer daar heeft, en is er iets aan de hand in privé situatie wordt er zo goed als wel rekening mee
 - meer...
De beste en de grootste van Nederland, dat is hun doelstelling. Een bedrijf dat constant in beweging is.
Pluspunten
Prettige omgeving
Minpunten
Werkdruk te hoog
Binnen Achmea wordt alle ruimte gegeven voor het volgen van werk gerelateerde opleidingen, kosten worden volledig vergoed.
Wel is het bedrijf zeer intern gericht, met name het management
Er heerst een informele sfeer en je komt binnen in een warm bad. Verder is er ruimte voor groei en als je een idee hebt ben jij ook degene die dit verder uitwerkt. Ook worden er Koersdagen georganiseerd om de hele organisatie op de hoogte te houden van alles wat er in het bedrijf gebeurd.
Slecht senior management. Afbrokkelende arbeidsvoorwaarden en bezuinigingen
Prima bedrijf, elke dag vers fruit op de afdeling en fijne collega's
Leerzame en mooie werkervaring opgedaan binnen Achmea
Heb hier een tijdje gewerkt en vanaf het begin word je door de grote groep externe medewerkers negatief beïnvloed en slecht ingewerkt.
Daarnaast is het financieel een puinhoop. Dit wordt door de externen natuurlijk in stand gehouden, want zo behoudt men daar als externe medewerker een werkplek. Op een gegeven moment kom je erachter dat deze kliek parasieten hier een machtspositie hebben opgebouwd.

Het management met oogkleppen op ziet niets en is bijzonder naïef. Alleen op een zieke hond leven veel parasieten en dat zie je hier terug. Was bijzonder blij hier te vertrekken. Geen aanrader. Zoek verder als je een leuke ploeg collega’s zoekt of een prettige werkomgeving!
Pluspunten
Leuke kantine
het is wel gezellig als je de collega's leert kennen het jammere is wel dat de collega's veel veranderen je moet dus vaak opnieuw contact leggen
Pluspunten
werksfeer
Minpunten
avond/ weekend werk
Een groot bedrijf brengt veel uitdaging en mogelijkheden.
Stel een vraag over solliciteren of werken bij Achmea. Onze community staat klaar om te antwoorden.