Academisch Medisch Centrum Reviews

Te hoge werkdruk en het management heeft geen contact met de werkvloer
AIOS (voormalige medewerker) –  Amsterdam20 juli 2018
In het AMC gestudeerd, gepromoveerd en vervolgens de opleiding tot medisch specialist afgemaakt. De werkdruk is in al die jaren alleen maar toegenomen. Als arts houd je jezelf vooral bezig met administratie. Er is geen verandercultuur en een duidelijk top-down aansturingsbeleid. De JCI-accreditatie (kwaliteitskeurmerk) moest en zou geimplementeerd worden, ondanks dat de grote meerderheid van het personeel er niet achter stond. Ook het digitale patientendossier is een drama om mee te werken. Je moet zelfs de maaltijden voor de patient orderen in het systeem, anders krijgt de patient geen eten (en ja, dit is blijkbaar een taak voor de arts). In het afgelopen jaar eist de hoge werkdruk haar tol, medewerkers zijn kortaf, niemand neemt verantwoordelijkheid voor een probleem. Er zijn veel mooie praatjes over de technische mogelijkheden en open cultuur, maar als je er eenmaal werkt wordt er vooral teveel van je gevraagd tegen een magere beloning, maar nog erger: een totaal gebrek aan waardering. De enigen die mij op de been hielden waren mijn patienten die wel blij waren met mijn werk. Uiteindelijk na de opleiding direct voor een andere werkgever gekozen. Met de recente fusie is er ook veel onduidelijkheid over de toekomst en over wat dit voor de werkgelegenheid betekent wordt amper gecommuniceerd (maar we kunnen denk ik allemaal wel bedenken dat dit banen, en daarmee handen aan het bed, gaat kosten)
Pluspunten
Medisch-technische mogelijkheden
Minpunten
gebrek aan waardering vanuit werkgever, zeer hoge werkdruk, veel uitval door burn-out collega's
Voor leerlingen ook een fijne leer- en werkomgeving.
Leerling radiodiagnostisch laborant (huidige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost8 april 2018
Ik rond bijna mijn 3-jarige opleiding af in het ziekenhuis en mag hierna ook blijven werken.

Het AMC is voor mij een zeer prettige leeromgeving geweest en nog steeds leer ik elke dag bij.

Ik begrijp dat het punt hiërarchie als negatief punt wordt genoemd, maar ik heb daar afgelopen 3 jaar totaal geen last van gehad. Als je je best doet en goed meedraait in het team word je zeker als gelijke gezien. Zowel op mijn eigen afdeling, radiologie als door andere afdelingen waar wij veelvuldig mee samenwerken.

Ik vind dit ziekenhuis zo prettig omdat dit een veilige en fijne omgeving is waar iedereen elkaar ook feedback durft te geven. Verder zie je in dit ziekenhuis ook de meest complexe gevallen en dat zorgt ervoor dat mijn werk elke dag uitdagend is.

Ik heb hier met plezier mijn opleiding gedaan en ik ben ook van plan om lang te blijven werken hier!
Pluspunten
Complexe en diverse zorgverlening.
Minpunten
Af en toe hoge werkdruk
leuk
soreteren (voormalige medewerker) –  Amsterdam13 september 2017
was heel leuk op daar te werken en zou daar graag nog een keer weken
Pluspunten
gratis koffie
Minpunten
overwerken
Waardering
Stagiaire voedingsassistent (voormalige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost13 juli 2017
Het is fijn om waardering te krijgen voor werk wat je met liefde doet.
Fijne werkomgeving & goede sfeer
Radiodiagnostisch laborant (huidige medewerker) –  Amsterdam21 juni 2017
Werkzaam als Radiodiagnostisch laborant in het AMC. Mijn stage is op de afdeling radiologie 10 jaar geleden begonnen. Inmiddels 9 jaar gediplomeerd laborant en zou niet meer weg willen uit het AMC; leuke sfeer, veel diversiteit(elke werkdag andere werkzaamheden en andere onderzoeken), veel nieuwe apparatuur, prettige samenwerking met collega's, artsen en andere afdelingen waar wij als radiologie mee samenwerken, veel research/wetenschappelijke onderzoeken en collega's met veel ervaring zodat overleg onderling altijd mogelijk is.
Nog meer voordelen: gratis parkeren, erg blij met het kinderdagverblijf de Kinderkeet bij het AMC, leuke sfeer en gezellige collega's waarbij ook buiten de werkvloer veel wordt georganiseerd(etentjes etc.)

Ik ervaar juist geen hiërarchie, AMC staat erom bekend dat je de artsen bij voornaam kan aanspreken en voel zeker geen status/verschil in 'lagen' bij collega's. Grote afdeling met veel diversiteit onder de collega's: iedereen is welkom, waar je ook vandaan komt.
Zeer veel uitdaging
Verpleegkundige (huidige medewerker) –  Amsterdam11 april 2017
Op een verpleegafdeling in dit ziekenhuis vind je zeker werkdruk en moet je snel kunnen handelen. Ook omgaan met ethische problematiek en acute situaties is wel een vereiste.
Als team is een goed onderling vertrouwen erg belangrijk. De sfeer tussen collega's is op mijn afdeling hartstikke goed, met de juiste sturing zorgt dit voor hoge kwaliteit. Klinische lessen worden gegeven, vele symposiums en congressen in eigen ziekenhuis.
Absoluut géén sprake van hierarchie: zeer toegankelijke artsen en samen sparren om het beste voor de patiënt te zorgen.
Het AMC is een groot bedrijf met vele subculturen maar waarin je zeker kan groeien als je hier zelf mee komt en het juiste netwerk weet te vinden.
Pluspunten
Ontwikkel mogelijkheden
Minpunten
Groot bedrijf, veel lagen
Negatieve werkomgeving
Verpleegkundige (voormalige medewerker) –  Amsterdam25 december 2016
Slechte ervaringen met het ziekenhuis. Hoge werkdruk, waardoor er twijfels ontstaan over de veiligheid, Hiërarchie is zeker aanwezig. Daar moet je tegen kunnen.
De leidinggevenden zijn managers geworden. Ze denken alleen maar aan waar zij beter van worden, en wat het personeel betreft: ze laten mensen aantobben tot het te laat is. Er ontstaat wrijving tussen personeelsleden door ongelijke behandelingen. Je moet leuk doen tegen een manager en niet perse goed zijn in je werk.
Pluspunten
Werken buiten het beddenhuis
Minpunten
Werken in het beddenhuis
Werkzaam in het gehele traject van patienten op de Zorglijn Vroege Psychose, als ook Stemming, Angst en Accute Psychiatrie
Stagiaire (voormalige medewerker) –  Amsterdam22 december 2016
35 uur in de week werkzaam op de Zorglijn Vroege Psychose. Indicatiestelling, diagnostiek en behandeling. Tevens werkzaam op de afdelingen Stemming en Angststoornissen, Acute Stoornissen en Persoonlijkheidsstoornissen.

Het zelfstandig geven van groeps- en individuele therapie; Cognitieve Gedrags Therapie, Psycho-Educatie, G-training, Zowel de inzet als uitvoering ongeveer 40 keer zelfstandig en het begeleiden van andere stagiaires

Assisteren bij Mindfullness, Ergotherapie en verscheidene dagactiviteiten.

Zelfstandig afnemen van intakes/ hetero anamnese/ Diagnostisch Onderzoek; deze presenteren aan (afdelings-) Klinisch Psycholoog en Psychiater. Tevens bevindingen en vervolg traject delen met patiënt.
Niet leuk!
Doktersassistente AMC (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NH3 februari 2016
Niet capabele werkgever.
Agressie en seksuele intimidatie waren schering en inslag door patiënten.
Leidinggevende konden zelf niet tegen kritiek, maar konden wel onterechte kritiek geven. De werksfeer op de afdeling waar ik werkte was totaal verziekt.
De patiënt werd altijd in het gelijk gesteld en de werknemer had het maar te accepteren. Zo niet dan werd er alles aan gedaan om je weg te treiteren.
Pluspunten
Minpunten
rasisme op de werkvloer door allochtonen werknemers. Werkdruk werd bewust verhoogd.
Hoge werkdruk
doktersassistente (voormalige medewerker) –  Amsterdam-Zuidoost21 januari 2016
Ik heb op de afdeling radiologie gewerkt als doktersassistente. De collega's waren leuk, maar er heerst een uiterst hiërarchische sfeer dat is aan de ene kant logisch want het gaat vaak om ingewikkelde procedures. Maar aan de andere kant veel bemoeienis met onze agenda's. Verder is de werkdruk ontiegelijk hoog, met soms onaardig commando's van de artsen en laboranten die soms snauwden- ''dat je er bent om uit te voeren en verder je mond te houden''?

Plus: ik had er graag willen blijven voor de collega doktersassistente
Min: de hiërarchie en neerbuigendheid naar doktersassistentes.
Min: Te weining salaris voor de hoge werkdruk en uit je schoenen lopen
hoge werkdruk
Verpleegkundige A (voormalige medewerker) –  Amsterdam, NH22 december 2014
Er is een hoge werkdruk.
Dynamische baan als verpleegkundige.
Zoals mijn cv laat zien veel geleerd.
Pluspunten
arbeidsvoorwaarden
Minpunten
werkdruk
Behulpzaam en proactief
Salarisadministrateur (voormalige medewerker) –  Salarisadministrateur7 augustus 2013
Ik werkte 36 uur per week verdeeld over vier dagen.
Het was een drukke periode omdat AMC van salarissysteem Gemal naar SAP is overgestapt.
Pluspunten
Fietsplan
Minpunten
Bezoek aan huisarts in eigen tijd
Leuke baan.
Medisch secretaaresse (voormalige medewerker) –  Amsterdam5 april 2013
Het uitdraaien van output en mail.Controle op verzekeringen.
De verloskunde en eerste hulp controleren of alles goed is ingevoerd.Anders kan er niet gefactureerd worden.
Koppelvoorstellen autoriseren,dat zijn patienten met dubbele nummers.dsan bekijk je of het om een en dezelfde persoon gaat.
Opnames autoriseren,zonder verpleegdagen kan er ook niet gefatureerd worden.
Heel veel telefoon.van uit het beddenhuis,artsen,dagcenta en van buitenaf.Zoals GGD,zorginstellingen en huisartsen.
Overleg met medische directie betreffende niet-verzekerden of VIP's
Alle aanpassingen in NAW gegevens.
De veelzijdigheid is super leuk.
Helaas wordt onze afdeling opgedoekt.
Pluspunten
veelzijdig
Minpunten
je kunt niet doorsstomen.

Stel een vraag over solliciteren of werken bij Academisch Medisch Centrum. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over Academisch Medisch Centrum gesorteerd op vacaturetitel

Reviews over Academisch Medisch Centrum gesorteerd op locatie