Werken bij ABN AMRO

Werken bij ABN AMRO betekent werken aan projecten die ertoe doen. Werk dat impact heeft op miljoenen klanten. Je werkt samen met mensen met verschillende achtergronden, meningen en ideeën. In Nederland of in ons internationale netwerk. Als starter of als ervaren (interim) professional. We bieden een omgeving waar je dagelijks wordt uitgedaagd in je werk en op persoonlijk vlak. Zodat jij kunt uitgroeien tot de professional die jij wilt zijn.

Dat is werken bij ABN AMRO

ABN AMRO digitaliseert. Weet jij hoe je dat slim aanpakt?

We hebben grote ambities voor de toekomst. In 2020 willen we een volledig digitale bank zijn. Het complexe, online banklandschap verandert namelijk in een rap tempo. De rol van IT wordt daarbij steeds belangrijker; het moet foutloos, sneller en efficiënter. Denk aan cloudoplossingen, Agile, Scrum of het steeds grotere belang van de veiligheid van onze bankdata. Bij IT anticipeer je op die veranderingen en werk je mee aan toekomst vaste oplossingen. Voor onze klanten, maar ook voor onze medewerkers. Er zijn uitdagende mogelijkheden voor o.a. Developer Engineers, Solution Architects, Solution Designers en Information Security Specialist.

Agile werken zoals bij team Tikkie

In een markt die in een hoog tempo aan het digitaliseren en innoveren is, moeten en willen we snel op de wensen van de klant kunnen inspelen. We willen minder overlegstructuren, minder bureaucratie en meer vrijheid en samenwerking. Om dit voor elkaar te krijgen en zo sneller, wendbaarder en productiever te zijn voor onze klanten, zijn we op verschillende plekken in de bank op een andere manier aan het werken: agile.

Tikkie laat zien hoe we bij ABN AMRO door agile te werken snel resultaat hebben geboekt en elke dag bezig zijn met de optimalisatie van de app.

FD-onderzoek: ABN AMRO koploper in digitale transformatie

Op de foto links Michel van Drie, Managing Director IT Solutions en rechts Frank Verkerk, Chief Digital Officer

ABN AMRO is klaar voor de digitale transformatie. Dat blijkt uit een omvangrijk en onderzoek van het Financieele Dagblad en Vlerick Business School naar digitale transformatie bij de 200 grootste Nederlandse bedrijven. Uitkomst: ABN AMRO loopt op kop.

Afgelopen weekend verscheen bij het FD een grote bijlage waarin het onderzoek uitgebreid werd uit de doeken werd gedaan. ABN AMRO eindigde als koploper in Nederland op het gebied van digitale transformatie. In de divers samengestelde lijst wordt de bank gevolgd door achtereenvolgens KPN, Vopak, Wolters Kluwer en GrandVision.

Op de deelterreinen van digitale transformatie scoort de bank ook goed. In de categorie Managementpraktijk wordt een tweede plaats behaald, net als bij de categorieën Talent en bij Bedrijfsprocessen. Op het gebied van Cultuur pakt ABN AMRO weer de eerste plaats. Met cultuur wordt bedoeld dat er ruimte wordt gemaakt om te experimenteren en dat de klant centraal staat in het proces. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ABN AMRO in de categorie Financiële Dienstverlening als hoogste scoort.

Vlerick hanteert zes hoofdcriteria bij haar beoordeling. Op alle zes de criteria wordt goed gescoord door ABN AMRO. "Tegelijkertijd zijn er een paar veranderingen ingezet die ook een grote bijdrage leveren aan deze uitverkiezing", stelt Frank Verkerk. Chief Digital Officer bij ABN AMRO. "Bijvoorbeeld de draai die een paar jaar geleden is ingezet naar agile-werken. Daarnaast is belangrijk dat we bij de ontwikkeling van onze innovaties de klant aan tafel hebben, zodat we altijd zeker weten dat we het voor hen ontwikkelen en niet voor onszelf."

Michel van Drie, managing director IT Solutions bij ABN AMRO, valt bij. "We hebben de link weten te leggen tussen IT en de business. En we benutten meer ontwikkelmogelijkheden; we ontwikkelen in huis, buiten de deur, of samen met een partner. We kijken per project naar de beste oplossing."

Reviews

Algehele waardering

4,1
Gebaseerd op 935 reviews
5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster
Werk-Privé Balans
3,9
Compensatie/Arbeidsvoorwaarden
4,0
Doorgroeimogelijkheden
3,9
Management
3,7
Bedrijfscultuur
4,0

Salarissen

42 salarissen doorgegeven
€ 1.678 per maand (bruto)
  • Meest gerapporteerd
€ 100
€ 6.700
22 salarissen doorgegeven
€ 2.181 per maand (bruto)
€ 100
€ 6.700
15 salarissen doorgegeven
€ 3.657 per maand (bruto)
€ 100
€ 6.700

Over ABN AMRO

ABN AMRO Group N.V. is de houdstermaatschappij van de Nederlandse bankgroep ABN AMRO, opgericht tijdens de kredietcrisis door samenvoeging van de Nederlandse takken van het voormalige Fortis en ABN AMRO. Eind 2013 had de bank circa 7 miljoen klanten en 22.289 medewerkers.

Ons profiel en onze strategie
We zijn een relatiegedreven bank. Met kennis
 – meer... 

  • Foto 1: Verjaardag vieren met vrienden in Amsterdam
Foto 2: Inspiratie opdoen! Kennissessie bij #blockchain-startup IOTA
Foto 3: Teampresentatie over ontwikkelingen en successen het afgelopen jaar
Foto 4: Donker buiten, tijd om naar huis te gaan
Foto 5: Kwartaalbijeenkomst van de Young #IT Academy
Foto 6: Met de trein naar mijn huis in Delft. Overstap op station Amsterdam Zuid.
Foto 7: Borrel met Young #Bankers en IT’ers.
Foto 8: Mijn #scrumteam en werkplek
  • Dit moet wel een van de coolste stages van het moment zijn. Binnen ons employer branding team de content voor social media en de community managen. Link in bio. #vacature #boo #marketing #communicatie #stage #sm #social #community #fomo #video #vlog #blog
  • #DeWeekVan Elise, Relatiemanager bij ABN AMRO. Genoeg afwisseling zou je zo denken! Iets voor jou? Check de link de de bio. 
Foto 2: Op klantbezoek bij Krijn Verwijs in Yerseke
Foto 3: Thuis werken aan een kredietvoorstel 
Foto 4: Weekstart  met het team via videogesprek
Foto 5: Donderdagavond sporten met een vriendin 🏋️‍♀️🧘‍♀️
Foto 6: Aan het werk op kantoor Rotterdam Coolsingel 
Foto 7: Op de Seafood-beurs in Brussel 
Foto 8: Teammeeting bij klant Goedhart Motoren 🏍🏍
Foto 9: Sustainable Business Challenge: presentatie geven met collega Huseyin
  • 🎙: ‘In de rol van Junior Relatiemanager krijg ik enorm veel ruimte om te groeien’ Elise, Jr Relatiemanager Food en Retail. Lees haar verhaal (link in bio) en kijk gelijk of ons talentprogramma iets voor je is 🤔! .
#talent #commercieel #relatiemanager  #klant #klanttevredenheid #trainee #starter #abnamro #🔰 #ambitie #leukejobdoorhetheleland #🇳🇱
Profiel geclaimd
Hoofdkantoor
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP, Amsterdam
Medewerkers
Meer dan 10.000
Industrie-sector
Links
ABN AMRO website
ABN AMRO op Instagram

Twitter

Facebook