ABAB Reviews

Ambitieuze, informele en professionele organisatie
Manager Accountancy & Senior Accountant (huidige medewerker) –  Goes16 april 2019
Uitdagende professionele omgeving. Ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling. Voor Young Professionals is er een speciaal opleidingstraject waarin naast vaktechnische ontwikkeling ook de soft skill ontwikkeling veel aandacht krijgt.

Informele bedrijfscultuur en korte lijnen met de directie.
Eigen verantwoordelijkheid voor iedereen.
Prettige werkomgeving met uitstekende doorgroeimogelijkheden
Aankomend accountant (huidige medewerker) –  Weert16 april 2019
Het kantoor waar ik werk betreft een agro kantoor. De sfeer is informeel en erg goed, collega's zijn bereid om elkaar te helpen. Ook erg prettig dat alle specialisten binnen ABAB aanwezig zijn, die je kunt inschakelen waar nodig.
Als je in de loopbaan wilt groeien is ABAB hier uitstekend voor. Het zogenoemde YPP (Young Professionals Program) is ingericht voor assistent-accountant die willen doorgroeien naar accountant. De theorieopleiding en praktijkopleiding zijn hierin opgenomen en daarnaast zijn hier trainingen e.d. in opgenomen om ervoor te zorgen dat je de groei kunt doormaken die je wilt.
In bepaalde periodes is er wel sprake van werkdruk en overwerk, maar dit hoort ook gewoon bij het accountancy vak.
Pluspunten
Opleidingsprogramma en werksfeer
Minpunten
Werkdruk in de accountancy
Niet echt leuk
Administratief medewerkerster (voormalige medewerker) –  Valkenswaard, NB7 juli 2015
Heel lang geleden.
Onze baas was een dictator.
Niet leuk om voor te werken. Als er iets fout ging blafte hij je af totdat je huilend weg ging. Dat was bij alle dames het geval.
Accountancy is noodzakelijk, maar niet mijn wereld.
Pluimvee specialist (voormalige medewerker) –  Best, NB7 mei 2014
Ik heb de accountancy wereld leren kennen bij één bedrijf. Natuurlijk kan dat een verkeerd beeld hebben gegeven, maar het is wel het beeld dat ik nog op mijn netvlies heb nu. De uurtje factuurtje mentaliteit werkt in de pluimvee sector averechts. Ten eerste omdat de cijfers waarop ik mijn advies moest baseren, niet klopten en ten tweede omdat pluimveehouders geen grote bedragen gaan uitgeven voor adviezen, waarvan de uitgangsgegevens niet kloppen.

Wel heb ik veel geleerd over de bouw van een applicatie voor boeren om online hun economische cijfers bij te houden. Dit was bij mijn komst nog heel primitief georganiseerd, maar ik heb bijgedragen tot een professionalisering van dit proces.
Pluspunten
inzicht in financiele boekhoudings wereld
Minpunten
anti collegiale houding dankzij uurtje factuurtje
dynamische en vooruitstrevende organisatie
Secretaresse (voormalige medewerker) –  Groningen, GR14 februari 2014
Zeer gevarieerde en leuke werkzaamheden in een prettige werksfeer.
Veel van het accountancy geleerd. Met veel ondersteunende collega's.
Soms erg hectisch en dan weer rustig.
Pluspunten
goede werksfeer

Stel een vraag over solliciteren of werken bij ABAB. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over ABAB gesorteerd op locatie