ABAB
ABAB is gewoon een erg fijn bedrijf om te werken, mede door de informele sfeer tussen collega's onderling (ook met leidinggevenden). Vanaf het moment van binnenkomst krijg je direct de kans om veel klantcontact te maken en uitdagende casusposities te verwerken. Als junior belastingadviseur blijf je dus niet puur hangen in het aangiftewerk.

Daarnaast zijn er voldoende en realistische doorgroeimogelijkheden, goede arbeidsvoorwaarden en is het bovenal gezellig. Ook heeft ABAB veel soorten disciplines, waardoor je voor de meeste vragen bij collega's terecht kunt (accountancy, juristen, specialisten, pensioenadvies etc.)
Pluspunten
Informele werksfeer, veel disciplines, vanaf dag één klantcontact
Minpunten
Uitdagende professionele omgeving. Ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling. Voor Young Professionals is er een speciaal opleidingstraject waarin naast vaktechnische ontwikkeling ook de soft skill ontwikkeling veel aandacht krijgt.

Informele bedrijfscultuur en korte lijnen met de directie.

Eigen verantwoordelijkheid voor iedereen.
Het kantoor waar ik werk betreft een agro kantoor. De sfeer is informeel en erg goed, collega's zijn bereid om elkaar te helpen. Ook erg prettig dat alle specialisten binnen ABAB aanwezig zijn, die je kunt inschakelen waar nodig.
Als je in de loopbaan wilt groeien is ABAB hier uitstekend voor. Het zogenoemde YPP (Young Professionals Program) is ingericht voor assistent-accountant die willen doorgroeien naar accountant. De theorieopleiding en praktijkopleiding zijn hierin opgenomen en daarnaast zijn hier trainingen e.d. in opgenomen om ervoor te zorgen dat je de groei kunt doormaken die je wilt.

In bepaalde periodes is er wel sprake van werkdruk en overwerk, maar dit hoort ook gewoon bij het accountancy vak.
Pluspunten
Opleidingsprogramma en werksfeer
Minpunten
Werkdruk in de accountancy
Heel lang geleden.
Onze baas was een dictator.

Niet leuk om voor te werken. Als er iets fout ging blafte hij je af totdat je huilend weg ging. Dat was bij alle dames het geval.
Ik heb de accountancy wereld leren kennen bij één bedrijf. Natuurlijk kan dat een verkeerd beeld hebben gegeven, maar het is wel het beeld dat ik nog op mijn netvlies heb nu. De uurtje factuurtje mentaliteit werkt in de pluimvee sector averechts. Ten eerste omdat de cijfers waarop ik mijn advies moest baseren, niet klopten en ten tweede omdat pluimveehouders geen grote bedragen gaan uitgeven voor adviezen, waarvan de uitgangsgegevens niet kloppen.

Wel heb ik veel geleerd over de bouw van een applicatie voor boeren om online hun economische cijfers bij te houden. Dit was bij mijn komst nog heel primitief georganiseerd, maar ik heb bijgedragen tot een professionalisering van dit proces.
Pluspunten
inzicht in financiele boekhoudings wereld
Minpunten
anti collegiale houding dankzij uurtje factuurtje
Zeer gevarieerde en leuke werkzaamheden in een prettige werksfeer.
Veel van het accountancy geleerd. Met veel ondersteunende collega's.

Soms erg hectisch en dan weer rustig.
Pluspunten
goede werksfeer
Stel een vraag over solliciteren of werken bij ABAB. Onze community staat klaar om te antwoorden.
Reviews over ABAB gesorteerd op locatie