Video afspelen via YouTube-knop

a.s.r. Reviews

59 reviews gevonden voor deze zoekopdracht Bekijk alle 89 reviews
Niet mijn cutuur.
Medewerker Contractbeheer (voormalige medewerker) –  Utrecht10 september 2019
Sterk productiegerichte cultuur. Als uitzendkrachten ben je op elkaar aangewezen want de vaste medewerkers werken veel thuis. Ze geven alleen korte klussen dus geen enkele zekerheid. Reiskosten voor uitzendkrachten worden maar deels vergoed. Laag uurloon ook. Voor mij, oudere uitzendkracht, niet prettig.
Productieve en prettige werkomgeving
Claimbehandelaar AOV (voormalige medewerker) –  Utrect5 juli 2019
Een fijn bedrijf waar je de mogelijkheid krijgt om jezelf te ontwikkelen.
Leuke werkomgeving in een inspirerend gebouw.
Teamleider (voormalige medewerker) –  Utrecht24 juni 2019
Werken bij a.s.r. geeft veel moeglijkheden tot persoonlijke ontwikkeling. Er is een goede balans tussen werk en privé mogelijk.
Pluspunten
Informele sfeer
Minpunten
De verzekeringsmarkt krimpt nog.
Een unieke werkomgeving, met flexibel werken en vriendelijke collega's olv een benaderbaar bestuur.
Woordvoerder (huidige medewerker) –  Utrecht18 januari 2019
De kracht van het bedrijf

Het management, de mensen en de bedrijfscultuur. Waarom? Het management is er (naar mijn mening) goed in geslaagd een veilige cultuur te creëren, waarin de deur altijd openstaat, fouten gemaakt mogen worden, mensen elkaar versterken en er sprake is van wederzijds vertrouwen. Dit heeft top-down een positieve uitwerking.

Tijd- en plaatsonafhankelijk werken

Het stukje 'vertrouwen' is met name te merken aan de manier waarop mensen hun werktijden indelen. Het tijd- en plaatsonafhankelijk werken wordt hier echt nageleefd, en met succes; er worden geen grappen gemaakt als mensen een uurtje later beginnen of een uurtje eerder weggaan. Het is voor mij de eerste keer dat ik me in zo'n werkomgeving bevind.
Ook wordt er veel gebruik gemaakt van de optie om buiten kantoor (thuis of elders) te mogen werken. En dit levert, zoals ik het om mij heen ervaar, blije werknemers op, die het vertrouwen krijgen/ervaren van hun leidinggevende en hun verantwoordelijkheid nemen. Ik krijg de indruk dat dit ervoor zorgt dat mensen zich bewuster zijn van hun effectiviteit binnen de uren dat zij aan het werk zijn, en van hetgeen ervan ze verwacht wordt.

Het a.s.r. gebouw

Iets dat ik niet onbenoemd kan laten is natuurlijk het fantastische gebouw. Het is zeker geen straf om hier te mogen werken. Het kantoor is van alle gemakken voorzien; naast het feit er geen vaste werkplekken zijn, zijn er veel ruimtes om je even af te zonderen, is er een groot aanbod aan vergaderzalen, een sportschool, hotspot voor lekkere koffie, groot opgezet restaurant etc. Maar ook aan de
  meer... kleine extra's is gedacht; zo vind je op iedere afdeling schalen met fruit en hangen er zelfs pleisters verspreid door het pand. Er wordt met deze kleine dingen dus extra zorg besteed aan de veiligheid en gezondheid van werknemers.

Vrijwilligerswerk - Helpen door te doen

De organisatie heeft zich naast financiele doelstellingen ook niet-financiele doelstellingen gesteld. Deze zijn openbaar en terug te vinden in het jaarverslag van a.s.r. Dit is bijvoorbeeld gericht op het stimuleren van financiele zelfredzaamheid onder mensen. a.s.r. neemt deze doelstellingen heel serieus en zorgt er ook voor dat deze meetbaar zijn. Volgende week mag ik al mijn steentje bijdrage tijdens de Nationale Voorleesdagen 2019. Onwijs gaaf om vanuit werk ook gestimuleerd te worden zulke zaken op te pakken.

Eerste werkdagen

Dan, iets waar ik eigenlijk mee had moeten beginnen; mijn ontvangst en eerste werkdag. Nog voordat ik in januari 2019 zou starten werd ik al uitgenodigd door mijn toekomstige leidinggevende en directe collega voor een etentje in Leiden. Even elkaar wat beter leren kennen om zo mijn echte start wat soepeler te laten verlopen. Dit werd direct gevolgd door een uitnodiging voor de kerstborrel van 2018. Een goede zet! Dit bood mij de gelegenheid om mijn toekomstige collega's op een informele manier te leren kennen. Toen ik eenmaal op mijn eerste werkdag de afdeling opliep was het gelijk een prettig weerzien. Iedereen is hartelijk en bereid kennis te delen. Ik werd direct meegevraagd voor de lunch en opgenomen in de dagelijkse koffiemachine-gepsrekjes. Leuk!

Als kers op de taart had ik op mijn tweede dag gelijk een officiele introductiedag, met alle andere werknemers die die maand waren gestart. Slim en nuttig.

Inhoudelijk: veel afdelingen en producten

De baan biedt genoeg uitdaging; voornamelijk op het gebied van productkennis. Er wordt veel aangeboden door a.s.r., denk alleen al aan de verschillende afdelingen (schade, leven, zorg), bedrijfsonderdelen (vastgoed, vermogensbeheer) en merken (ardanta, Europeesche, Ditzo etc.). Ook het feit dat het bedrijf een grote groep retail klanten heeft en daarnaast werkt met intermediair, zorgt voor interessante communicatievraagstukken waar ik mij over mag buigen. Maar eerst maar eens kennismaken met alle directeuren ;-)

Of ik iemand zou adviseren voor a.s.r. te komen werken?
Zonder twijfel, ja!
Pluspunten
Tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Sportschool faciliteiten. Georganiseerd vrijwilligerswerk.
Minpunten
OV-kosten wordt niet (volledig) vergoed.
Slecht tijdsmanagement
Process Engineer (huidige medewerker) –  Rotterdam10 november 2018
Er hangt een goede sfeer, maar er valt genoeg te verbeteren op het gebied van tijdsmanagement. Er wordt niet ver genoeg vooruit gedacht met het projectmatig werken, hierdoor loopt de planning altijd in de war.
Pluspunten
Goede sfeer
Minpunten
Onbetrouwbaar door slechte planning
een bijzonder prettige werkgever!
Human Resources (huidige medewerker) –  Utrecht23 juli 2018
asr is een werkgever, waarin eigen initiatief en eigen regie wordt gestimuleerd. Door tijds- en plaats onafhankelijk te kunnen werken ben je prima in staat om een goede balans tussen prive en werk te regelen. ontwikkeling staat hoog in het vaandel en er is een enorm aanbod aan opleidingen, die je kunt volgen
Pluspunten
aanbod opleidingen, tijds- en plaats onafhankelijk werken, eigen regie, eigen verantwoordelijkheid, met oog voor duurzaamheid
Zeer prettige werkgever
Consultant / Projectmanager (huidige medewerker) –  Utrecht23 juli 2018
Een bedrijf met oog voor mens en natuur:
veel opleidingsmogelijkheden, eigen initiatief wordt gestimuleerd, prettige werksfeer met vriendelijke collega's, managen op output, flexwerken wordt verwacht (indien je functie dit toelaat), leuke initiatieven zoals een bbq, duurzaamheid staat hoog in het vaandel, prachtig duurzaam kantoorpand voorzien van super faciliteiten waaronder een sportschool en goede koffie.
Een bedrijf dat veel mogelijkheden biedt mits je ervoor open staat.
Pluspunten
Al het bovenstaande
Minpunten
Af en toe wat corporate
Het gras is hier groener.
Informatiemanager (huidige medewerker) –  Utrecht20 juli 2018
Zeer fijne werkgever in een zeer fijne omgeving. Het is natuurlijk wat je er zelf van maakt, de omgeving is echter ideaal om er iets leuks en uitdagends van te maken.
Er wordt wel wat van je verwacht en dit mag je doen in de door jou te bepalen tijd en ruimte.
Sturing vindt plaats op output en resultaat.
Er is genoeg ruimte om te experimenteren zoals met vormen van Agile werken.
Fouten maken mag, nee, moet. Zolang je er maar van leert en het geleerde toepast in de toekomst.
Mensen zijn aanspreekbaar en je wordt zelf ook aangesproken.
MVO is een visie die hier ook wordt beleefd en niet alleen op papier staat.
Er is meer dan voldoende ruimte voor opleiding en de doorgroeimogelijkheden zijn plenty.
Pluspunten
Werkomgeving, verantwoordelijkheid, ruimte (waar & wanneer je werkt), fouten mogen maken, leren, salariëring, zeer prettige collegae, visie bedrijf (MVO), borrels op donderdag e/o vrijdag.
Minpunten
Eigenlijk alleen de parkeerbeperkingen, verder eigenlijk niets.
Gezellige sfeer, goede thuiswerk- en ontwikkelmogelijkheden
Communicatieadviseur (huidige medewerker) –  Utrecht10 juli 2018
Ondanks dat het een groot bedrijf is, heerst er een gezellige sfeer en is iedereen heel toegankelijk. Er is weinig hiërarchie en eigen verantwoordelijkheid nemen wordt gestimuleerd. Persoonlijk vind ik vooral de flexibiliteit erg fijn: ik kan zelf bepalen wanneer ik werk en thuis werken is geen probleem. Je krijgt dus veel vrijheid in je werk. Ten slotte is er ook veel aandacht voor ontwikkeling en krijgt iedereen een persoonlijk opleidingsbudget. Hierdoor kun je jezelf blijven uitdagen en verder groeien in je carriere.
Pluspunten
Veel flexibiliteit in waar en wanneer je werkt
Minpunten
Goede werkgever met oog voor menselijk welzijn
Senior Projectmanager/Management Consultant (huidige medewerker) –  Utrecht23 juni 2018
Goede werkgever met oog voor menselijk welzijn. Veel mogelijkheden voor zelfontplooiing
prima
In de zomer werk ik administratief (voormalige medewerker) –  Utrecht23 mei 2018
Prima werk omgeving met prima salaris, soms wel weinig uitleg bij de nodige opdrachten.
Werk en prive zijn hier makkelijk te combineren
Relatiebeheerder (voormalige medewerker) –  Utrecht2 april 2018
Groot bedrijf met goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Je hebt de mogelijkheid om veel thuis te werken.
Pluspunten
Thuiswerken
Minpunten
Groot bedrijf
Stage
Stagiaire (voormalige medewerker) –  Utrecht7 januari 2018
Zeer leuke en interessante kijk mogen nemen in het bedrijfsleven.
Een verzekeringsbedrijf met groeimogelijkheden. Je wordt als medewerker gestimuleerd om het beste uit je zelf te halen.
Functioneel beheerder (voormalige medewerker) –  Utrecht27 november 2017
Pluspunten
wordt gestimuleerd om "in beweging"'tye blijven om je waarde op de arbeidsmarkt te vergroten
Minpunten
groot bedrijf met meer dan 3000 mederwerkers; kan voor sommigen een verloren gevoel opleveen
Medewerkersgerichte werkgever die meedenkt in persoonlijke ontwikkeling
Projectmanager (huidige medewerker) –  Utrecht26 september 2017
Flexibiliteit biedt en verwacht a.s.r. Flexibiele werkplekken, werktijden, thuiswerkdagen en focus op vitaliteit van de werknemers.

Stimulans op zelfontwikkeling en biedt actief begeleiding hierin. Erg fijne werkgever om voor te werken.
Pluspunten
Flexibiliteit en openheid van MT
Dynamisch met oog voor mensen
Ontwikkelaar (voormalige medewerker) –  Utrecht-Oost: Rijnsweerd29 augustus 2017
In de tien jaar dat ik hier gewerkt heb heeft het bedrijf zich op een hele knappe manier veranderd.
Minpunten
Krimpende markt
Een moderne en prettige werkgever met zeer goede voorwaarden
Senior beheerder leven (huidige medewerker) –  Utrecht21 augustus 2017
Goede werksfeer, technisch tot in de puntjes verzorgd, prima locatie, veel goede teambuilding, gezonde focus op werk en leven. Prima vooraarden en mogelijkheden tot ontwikkeling.
Pluspunten
De mogelijkheid tot thuiswerken.
Je weet waar je aan toe bent.
Mederwerker zorgverzekeringen (voormalige medewerker) –  Woudsend19 juni 2017
Bij ASR werk je met plezier, krijg je goede begeleiding en leer je veel. Ook zijn de arbeidsvoorwaarden goed.
Dit zorgt er voor dat het verloop van personeel laag is. Wanneer klanten dan contact zoeken weten ze naar wie zij kunnen vragen om een deskundig antwoord of advies te krijgen.
Pluspunten
Persoonlijk
Hier wil iedereen wel werken.
Debiteurenbeheer/medewerker betalingsverkeer (voormalige medewerker) –  Utrecht-Oost: Rijnsweerd13 juni 2017
Een bedrijf wat zowel lichamelijke als geestelijke gezondheid van de werknemers hoog in het vaandel heeft. Vandaar ook dat er veel thuisgewerkt mag worden.

Ik heb alle dagen veel telefonisch contact gehad met klanten die achterstand van betaling hadden en heb samen met de klant een oplossing gezocht. Soms was dat erg moeilijk omdat er niet zomaar betalingsachterstand is bij de mensen dus is het best moeilijk om wat strenger te zijn, tenslotte moet mijn werkgever ook tevreden zijn met de onderhandeling.

Als collega's konden we elkaar goed advies geven en overleggen bij moeilijkheden.

Ik heb bij dit bedrijf een hoop mensenkennis opgedaan en heb met leidinggevenden ook altijd goed contact gehad en begrip over mijn privé leven.
Pluspunten
Iedere week stond er vers fruit voor iedereen op de afdeling
Drukke baan met veel klantcontact
Front office medewerkster (voormalige medewerker) –  Utrecht9 juni 2017
Mijn studie pedagogiek kwam goed van pas tijdens mijn werk als frontoffice medewerker doordat ik veel gesprekstechnieken heb geleerd tijdens mijn studie. Leren multitasken en onder hoge druk te presteren. Helaas kon ik het niet goed combineren met mijn studie aangezien ik fulltime werkte en heb er voor gekozen de focus te leggen op mijn studie omdat ik uiteindelijk verder wil als pedagoog. Met veel plezier gewerkt bij ASR.
Pluspunten
Leuke bedrijfssfeer
Minpunten
niet te combineren met een studie

Stel een vraag over solliciteren of werken bij a.s.r.. Onze community staat klaar om te antwoorden.

Reviews over a.s.r. gesorteerd op locatie