's Heeren Loo Reviews

Bij Groot Emaus, vreselijke werkgever
Groepsleider Groot Emaus (voormalige medewerker) –  Ermelo27 december 2018
Je wordt aangenomen als flexwerker, en dat zul je voelen ook. Straal genegeerd door de vaste collega’s, je wordt behandeld als stagiaire en Plan & Flex wil je vooral zelf “houden” en er alles aan doen om je geen vaste groep te geven omdat ze een sterk tekort hebben aan personeel in de flexgroep. Door egotripperij van collega’s én slechte scholing ontstaan er gevaarlijke, agressieve situaties met cliënten. Meer dan eens ben ik doodsbang geweest, vooral toen ik door een agressieve cliënt opgesloten werd in de wc.

Bijscholing via Good Habits is erg summier: weinig aanbod.

Slachtoffers én daders van seksueel geweld zitten soms in één groep. Ook zijn sommige bewoners erg agressief en plegen geweldspraktijken tegen de gehandicapte inwoners van ‘s Heeren Loo, maar dit wordt in de doofpot gestopt omdat dit niet naar buiten gebracht mag worden. Personeel neemt veel emotioneel afstand van de - toch al liefdeloos opgegroeide - cliëntjes. Daardoor raken ze steeds hechtingsgestoorder en agressiever.

Je wordt zwáár onderbetaald omdat je in de CAO Gehandicaptenzorg FWG 35 zit, terwijl je gewoonweg in de jeugdzorg zit.

Door deze organisatie wil ik niet meer in de zorg werken. Zonde.
Pluspunten
Sommige mooie woonkamers voor cliënten
Minpunten
Gekke roosters, zwáár onderbetaald, onhygiënisch (vaak eten over de datum), ondergewaardeerd door vaste groepsbegeleiders
Onpersoonlijk
Begeleider B (voormalige medewerker) –  Midden Nederland22 december 2018
Fijn team, fijne werkplek en fijne cliënten.
Helaas wel een management van niets, geen doorgroei mogelijkheden. Geen vertrouwen of inzicht in de medewerkers en ook geen mogelijkheid tot vaste contracten.
Pluspunten
Makkelijk aan je uren komen door 8 uurs diensten.
Minpunten
Slecht management
Organisatie met slecht management
Begeleider (voormalige medewerker) –  Midden Nederland18 december 2018
Grote organisatie met slechte communicatie tussen verschilende rayons. Wanneer je solliciteert als begeleider A krijg je werk van een begeleider C toegeschoven en ben je begeleider B kun je taken van een Pb-er doen. Management heeft er een handje van om extra werk bij je functie op te zetten. Onder het mom van "gedelegeerde" taken.
Voordeel is wel dat je managers niet veel op de werkvloer zult tegenkomen.

Daarnaast veel verloop van personeel wat niet goed is voor cliënten met autisme. Blijkbaar is deze organisatie niet in staat om personeel te binden. Ik heb er heel lang gewerkt en er wordt ongeveer 1 keer in de 5 jaar een scholing of een cursus aangeboden.

Scholing is slecht en e-learning via Good Habits een lachertje.

Ik zou zeggen ga fijn bij een kleinschalig project zorg verlenen.
Pluspunten
De cliënten die er wonen.
Minpunten
Organisatie die niet luistert naar wat personeel nodig heeft. Laten je aan je lot over.
Commerciele business en zeer slecht beleid
woonbegeleider verstandelijk gehandicapten (voormalige medewerker) –  ede22 november 2018
Je zult je familie de zorg aan hen toe moeten vertrouwen. Aan het personeel ligt het niet, maar het beleid is slecht. De clienten zijn melkkoetjes en het personeel wordt aan gevaren bloot gesteld. Onpersoonlijke, koude en kille benadering. Logge instantie, slechte communicatie, vriendjespolitiek. Als je s,Heerenloo tegen de haren instrijkt zal men alles in het werk stellen om je eruit te werken. Ik heb er heel lang gewerkt en niet alles was negatief. Ook een fijne tijd gehad waar ik met plezier aan terug denk. Helaas overschaduwen minder fijne dingen aan s,Heerenloo.
Pluspunten
fijne collega, s
Minpunten
zie boven
fijne werkgever
secretaresse (voormalige medewerker) –  Apeldoorn30 juli 2018
Ik heb hier in 18 jaar diverse secretariële functies vervuld. Het is een erg fijne werkgever.
stagaire
Stagiaire (voormalige medewerker) –  Druten16 juli 2018
leerzame werkplaats met cliënten met een ernstig verstandelijke beperking met gedragsproblemen. echter is de salaris aan de lage kant en sta je er soms als begeleiders alleen voor.
Gezellig, interessant en leerzaam
Ik loop hier op dit moment stage (huidige medewerker) –  Julianadorp11 juli 2018
Ik heb hier met veel plezier stage gelopen. En veel geleerd over het werk in de hulpverlening.
Pluspunten
leermomenten
Minpunten
late avonden
Betrouwbaar en behoudend
Manager Zorg (huidige medewerker) –  Apeldoorn5 juni 2018
's Heeren Loo is een betrouwbare werkgever voor zijn medewerkers. Er wordt veel gedaan aan scholing/training en ondersteuning aan de medewerkers mbt. het werken met clienten.

's Heeren Loo is een grote organisatie. Deze omvang heeft voordelen voor de clienten als het gaat om het organiseren van zaken.
's Heeren Loo is instaat om goede en complexe zorg/dienstverlening te bieden aan clienten met verschillende hulpvragen.

Het management staat ver af van de teams waardoor er weinig aandacht is voor medewerkers en teams. Teams worden niet aangestuurd en minimaal gecoached op het organiseren van de zorg en samenwerken.
Er is een hoge administratieve werkdruk binnen de organisatie.

's Heeren Loo geeft zijn medewerkers in alle lagen van de organisatie weiing regelruimte. Dit beïnvloed het stimuleren van meer zelforgansatie en persoonlijk leiderschap negatief.
Pluspunten
Veel scholing en training
Minpunten
Weinig veranderkracht
Goeie sfeer met collega's, wel logge organisatie
Medewerker innovatieruimte/ bewegingsagoog (huidige medewerker) –  Apeldoorn16 april 2018
Locatie Apeldoorn. Eigen bedrijfsculuur. Je kan met de stroom mee, maar als je goede ideeën hebt, dan zijn daar mogelijkheden mee. Je moet dan wel je echt je best doen om dit dan voor mekaar te krijgen.
De organisatie is vrij log.
Veel verschillende cliënten, van heel laag diep verstandelijk beperkt tot licht verstandlijk beperkt. Moeilijk verstaanbaar gedrag, autisme, hechtingsproblematiek, dementie, niet aangeboren hersenletsel... Uitdaging genoeg.
Professionele zorgorganisatie met hart voor cliënten
Communicatieadviseur (huidige medewerker) –  Amersfoort13 april 2018
In het verleden heb ik mijn zorgopleiding afgerond binnen ‘s Heeren Loo in Ermelo. Tijdens de opleiding heb ik gewerkt op diverse woningen en binnen dagbesteding. Na het afronden van mijn opleiding heb ik nog 6 jaar met veel plezier gewerkt bij ‘s Heeren Loo. Ik ben er destijds weggegaan omdat ik een andere studie ging doen en dit niet kon combineren met mijn toenmalige functie. Het is echter altijd mijn wens en verlangen geweest om terug te keren.
Begin dit jaar lukte dat en vond ik een vacature die bij mij paste. Dit keer niet in een zorg-, maar in een communicatie-functie. De organisatie is flink gegroeid in de jaren dat ik weg ben geweest, maar de mentaliteit is onveranderd gebleven; het is nog steeds de prettige, betrouwbare en professionele werkgever waar je kan groeien, leren en ontwikkelen. Een werkgever die hart heeft voor de cliënt en waar zorg en expertise voorop staan.
Als flexer wordt je niet gewaardeerd
Flexmedewerker (huidige medewerker) –  Monster5 maart 2018
Aan het begin wordt je echt in het diepe gegooid. Weinig tot geen begeleiding. De trainingen zijn te algemeen en heb je weinig aan op de werkvloer.
Knelpunten die je ervaart daar moet je zelf een oplossing voor zien te bedenken.

De woongroepen zijn goed georganiseerd. Meeste groepen hebben alles tot in details gepland en omschreven. De doelgroep is geweldig. De colllega”s zijn super en samen kom je er wel uit!

Het flexbureau is een zootje. Men heeft letterlijk de maling aan je. Plannen je helemaal vol, op vrije dagen wordt je doodgebelt om te komen werken. Wil je vrije dagen, ben je ziek of heb je een voorkeur voor dag of groep, dan kom je in de problemen. Je wordt dan benaderd op een dreigende en dwingende toon er wordt veel gelogen en gesjoemeld met de planning en wettelijke regels. Regels lappen ze aan hun laars en als medewerker heb je geen poot om op te staan.
Intern problemen aankaarten heeft geen nut, alles wordt ontkend of verdraaid.
Pluspunten
Leuke, betrokken collega”s (vaste krachten zowel de flexmedewerkers)
Minpunten
Sjoemelen met de planning, Recht ontnomen op vrije zieke dagen, Agressieve dwingende benadering, Plannen je vol ondanks aangegeven vrije dagen, Geen begeleiding, Geen overleg, Interne problemen worden niet aangepakt, Liegen verdraaien regels in hun voordeel, Managers nemen geen verantwoordelijkheid
Uitdagend en leerzaam
Begeleider gehandicaptenzorg (voormalige medewerker) –  Appingedam10 januari 2018
Samen met leuke collega's begeleid je mensen met een handicap. Geen dag is hetzelfde en niet alleen de doelgroep leert van jou maar ook jij van hun.
Pluspunten
Leuke collega's en doelgroep, veel variatie in het werk.
Minpunten
Geen behalve dat de communicatie soms beter kon
Werk Ervaring
Intergraal begeleider (voormalige medewerker) –  Apeldoorn8 december 2017
Ik heb binnen de organisatie s Heerenloo leuk kunnen werken op de dagbesteding van de rayon ouderen. ik heb voornamelijk overdag gewerkt van 9 tot 4. Over de gehele dag activiteiten doen met de bewoners. Ik heb er veel geleerd in de periode van 5 maanden. Met het management heb ik weinig mee te doen gehad, alleen voor ziek melding.

Aan dit werk is niks moeilijks aan. Het verschonen van de bewoners vraag wel het enige veer energie, maar verder niks moeilijks aan.

Dit werk is een ideale baan als je schoolgaande kinderen, dan kun je lekker overdag werken. Je ben gezellig met de bewoners bezig.
Pluspunten
Onder schooltijd van kinderen kunnen werken
Minpunten
Geen ORT krijgen, omdat je van maandag tot vrijdag werkt
Stage
Bedrijfsadministrateur (stage) (voormalige medewerker) –  Amersfoort17 juli 2017
Een leuke stageplek waar je veel kan leren en veel ziet van hoe het eruitziet bij een groot kantoor.
Fijne werkgever, goede arbeidsvoorwaarden
Polikliniek coördinator op de behandelafdeling (huidige medewerker) –  Julianadorp10 juni 2017
Heb alle jaren met veel plezier gewerkt! Nu tijd voor iets nieuws!
Een logge organisatie met veel te veel schijven
Administratie medewerkster (voormalige medewerker) –  Apeldoorn8 april 2017
Helaas een te grote organisatie. Door de vele schijven wordt er niet efficiënt gewerkt. Daarom gaat er te weinig geld naar de zorg voor cliënten.
Communicatiemedewerker (voormalige medewerker) –  Julianadorp14 maart 2017
.- Verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie in heel Noord-Holland
Gezellig en leerzaam omstandigheden.
Huishoudelijk hulp (voormalige medewerker) –  Apeldoorn6 oktober 2016
Je leert meer over mensen daar en kom je erachter of je de opleiding wilt volgen of niet. En dat vond ik heel fijn.
Pluspunten
Vriendelijk
professionele zorginstelling
Beleidsadviseur (voormalige medewerker) –  Amersfoort27 januari 2016
Prettig om te mogen werken voor een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking.
Fijne werkgever
Medewerkster personeelsadministratie (voormalige medewerker) –  Amersfoort13 januari 2016
goedewerkgever, leuke collega's
helaas verhuist naar amersfoort

Stel een vraag over solliciteren of werken bij 's Heeren Loo. Onze community staat klaar om te antwoorden.