TNO Reviews

22 reviews gevonden voor deze zoekopdracht
Veel innovatie
Business Development Manager (voormalige medewerker) –  Delft21 mei 2017
Op veel verschillende gebieden vindt er hoogwaardige innovatie plaats. De bedrijfsvoering is wat matig en zou veel commercieler kunnen
Pluspunten
Veel technische uitdagingen
Minpunten
Kan de kennis maar weinig commercieel maken.
fun workplace
Intern (voormalige medewerker) –  Delft22 maart 2017
people are really nice.
working environment is good.
It respects employees and treasures working quality much more than working hour.
Supervisor really guides you.
Werk-Privé Balans
Ruimte voor technische en persoonlijke ontwikkeling van een junior
Junior onderzoeker (voormalige medewerker) –  Delft20 maart 2017
Toen ik bij TNO werkte waren er voor een junior onderzoeker genoeg interessante projecten om aan te mogen werken. Oudere collega's en mijn leidinggevende gaven mij de ruimte om me te ontwikkelen. In het laatste jaar dat ik bij TNO werkte daalde het aanbod aan projecten en was het lastig de dagen te vullen met declarabele uren.
wetenschappeljk omgeving
Elektronicus / senior research engineer (voormalige medewerker) –  Eindhoven7 november 2016
uitdagend, leerzaam, gevarieerd, complex
een bedrijf waarin je je blijft ontwikkelen
Pluspunten
wetenschappelijk
Werk-Privé Balans
Papieren tijger en slecht leiderschap.
Medewerker operationele inkoop (voormalige medewerker) –  Den Haag3 november 2016
Inwerktijd was kort want bij TNO werkte men met SAP en daar had ik 5 jaar daarvoor bij het Albert Schweitzer Ziekenhuis ook meegewerkt. Wat betreft inkooporganisatie was het een papieren tijger. Alle inkooporders (zo'n 150 per dag) moesten geprint, getekend, gefaxt of per post worden verzonden. Kopie werd niet digitaal opgeslagen maar nog in mappen gearchiveerd. Orderbevestigingen werden geprint, geparafeerd en opgeborgen in de mappen. Niets digitaal. Er heerste een sfeer van onderdrukking. Tegenspreken werd niet gewaardeerd dus men zweeg maar. De helft van de inkoop was ontslagen en de andere helft moest de kar gaan trekken. Gevolg: burn-out van 2 personen. Tevens bepaalde de budgethouder waar alles gekocht werd. De inkoopafdeling moest alleen nog een punt en een komma aanpassen. Niets onderhandelen, niets bellen. Kortom een voorgekauwd verhaal.
Ik werd voor 10 maanden binnengehaald i.v.m. langdurige ziekte van een collega van 27 jaar. Ik heb mij aangepast en gewoon gedaan wat mij opgedragen werd. Was een tijdelijke baan dus dit veranderd veel.
Pluspunten
Lange lunch tijd en men deed niet moeilijk als je later of iets vroeger wegging.
Minpunten
Geen discussie mogelijk en veel haat en nijd onder elkaar.
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 2Rapporteren
Fun place to work
Graduate Research Intern (voormalige medewerker) –  Helmond6 oktober 2016
TNO is a very encouraging environment for research scientists to come together and work in different domains. There are different departments located in different parts of the Netherlands.
Actieve en productieve sfeer
Marketing & Communication Intern (voormalige medewerker) –  Den Haag8 juli 2016
Leuke sfeer waar je als stagiaire veel kan leren tijden de hedendaagse werk taken en hoe je met verantwoordelijkheid kan handelen.
Hoog kennis niveau werknemers
Materiaalkundige/schade expert (huidige medewerker) –  Den Helder30 mei 2016
Afwisselend werk, altijd weer nieuwe uitdagingen.
Het team is heel divers, hierdoor is er een brede kennis aanwezig.
Het nadeel hiervan is echter dat door de specifieke kennis van de personen, overdracht van werkzaamheden moeilijk is. Levertijden zijn hier door moeilijk te halen.
Pluspunten
Goede mogelijkheden om jezelf te verbreeden
Minpunten
Logge organisatie, overdaad aan bestuurlijke burocratie
Werk-Privé Balans
Nice and flexible working environment
Junior Advisor (voormalige medewerker) –  Den Haag3 mei 2016
Nice and flexible working environment. Good opportunity to make new contacts both national and international.
Pluspunten
Free commuting
Minpunten
The lack of projects to work on
Alround medewerkster
Secretaresse Management (voormalige medewerker) –  Leiden, ZH10 november 2015
Iedere dag was een verrassing, waarbij snel en flexibel handelen een must was. Ik houd van afwisseling, en een uitdagingen dus deze baan was op mijn lijf geschreven.
Directie wisselde snel af, waardoor je een rol binnen het bedrijf kreeg van adviseur omdat je van de hoed en de rand wist.
Ik heb daar geweldige collega's gehad. Kan goed zelfstandig werken, maar vind het ook heerlijk om onderdeel van een team te zijn. Dit kon heel goed bij deze baan.
Helaas is hier door een reorganisatie een eind gekomen, en ik neem het TNO niet kwalijk. Heb een geweldige tijd gehad, ontzettend veel geleerd, en heel veel kansen gehad. Ben nu op zoek naar de volgende uitdaging.
Ottimo ambiente
Student Intern (voormalige medewerker) –  Utrecht, UT26 oktober 2015
Ambiente molto stimolante per il contatto con varie figure professionali.
Minpunten
Nessuno
Was deze review nuttig?JaNee 4Rapporteren
Werk-Privé Balans
Compleet gebrek aan visie en leiderschap binnen het grootste deel van de top van het bedrijf
Legal Counsel (voormalige medewerker) –  Delft21 juli 2015
Deze organisatie gaat kapot aan interne politiek gevoerd door grotendeels incompetente ego-gedreven bestuurders en zeer incompetente stafmedewerkers. De cultuur aan de top en in de staf is ziek.

Hierdoor wordt goed werk dat binnen de organisatie wordt uitgevoerd continue belemmerd en kapot gemaakt.

Deze organisatie dient al jaren vernieuwd te worden, maar gebrek aan kwaliteit op sleutelposities houdt dat tegen. Dit wordt erger en erger doordat zwakke bestuurders zich omringen met vriendjes en ja-knikkers. Men is continue aan het reorganiseren en processen aan het verzinnen. Het probleem is echter dat de kwaliteit aan de top en de cultuur in de organisatie beiden ver onder de maar zijn
Was deze review nuttig?Ja 22NeeRapporteren
Werk-Privé Balans
Interessante werkomgeving met veel mogelijkheden voor samenwerking en veel autonomie
Senior scientist (huidige medewerker) –  Leiden, ZH20 mei 2015
Interessante werkomgeving door de grote hoeveelheid aan disciplines en door de combinatie van kennisontwikkeling en toepasbaar maken van deze kennis in de praktijk.
Veel autonomie in de uitvoering van het werk, binnen de kaders van de protocollen die worden gehanteerd.
Veel leuke en deskundige collega's die met elkaar mooie projecten uitvoeren. Lastig is soms de grote hoeveelheid projecten die gelijktijdig lopen, terwijl daarnaast ook nieuwe opdrachten moeten worden binnengehaald. Maar dit maakt het werk ook afwisselend.
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 1Rapporteren
Veelzijdige werkomgeving
Projectmedewerker (voormalige medewerker) –  Rijswijk en Hoofddorp22 januari 2015
Een werkomgeving met heel veel mogelijkheden tot ontwikkeling en veel diverse klanten. Ook kun je deelnemen aan internationale projecten.
Pluspunten
Ontwikkelingsmogelijkheden
Minpunten
Veel reorganisaties
Was deze review nuttig?Ja 4NeeRapporteren
productive
Internship (voormalige medewerker) –  Utrecht, UT7 oktober 2014
doing analysis on gc/ms trying to pass deadlines for analysis helping colleagues
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 2Rapporteren
Werk-Privé Balans
Gevarieerde en diepgaande onderzoeken en dagen
Projectassistente (huidige medewerker) –  Leiden, ZH4 juni 2014
Iedere dag is anders. Een typische dag op het werk is dus niet te beschrijven. Ik heb heel veel geleerd op het gebied van sport, bewegen, gezondheid, chronisch zieken, ouderen, werknemers en heb veel computerprogramma's geleerd. De collega's zijn vriendelijk, informeel en vinden het fijn dat ik meedenk in de projecten en onderzoeken.
Pluspunten
Elke 3 jaar een nieuwe fiets
Minpunten
weinig doorgroei mogelijkheden vanuit mijn functie
Werk-Privé Balans
gezelligheid en toch weten waar je mee bezig ben
Catering medewerker (voormalige medewerker) –  Den Haag, ZH18 februari 2014
ik hou van aanpakken ,kan heel goed in n groep werken.
hou van eerlijkheid en goed communiceren.
ben flexibel als t netjes aangegeven word op tijd zodat ik wat kan regelen.

ben n ooit te oud om te leren. maar wil gewoon n leuke werksfeer en een leuke baan zodat ik ook n goede moeder kan zijn.

wil graag partime werken, graag woensdag middag vrij
Pluspunten
sociaal
Minpunten
kan niet tegen onrecht
Was deze review nuttig?Ja 4Nee 8Rapporteren
Afstudeerstage (voormalige medewerker) –  Rijswijk, ZH29 november 2013
Ik had hele leuke, slimme collega's. Zij stimuleren jou om alles uit jezelf te halen en dat je goed nadenkt over wat je gaat doen, doet en hebt gedaan.
Was deze review nuttig?Ja 2Nee 1Rapporteren
leuke secretaresse baan voor 2 afdelingen
afdelingssecretaresse FCRA (voormalige medewerker) –  Zeist, UT27 augustus 2013
leuke collega's met een gezellig sfeer. Samenwerking ging prima met andere secretaresses.
Was deze review nuttig?Ja 3NeeRapporteren
Werk-Privé Balans
prettig bedrijf met goede ontplooiingsmogelijkheden
Afdelingshoofd (voormalige medewerker) –  Utrecht, Zeist, Delft, Haarlem, Apeldoorn, Utrecht1 mei 2013
Internationaal werkend R&D instituut dat R&D en andere diensten biedt aan Nederlandse bedrijven en overheden. Goede ontplooiingsmogelijkehden voor HBO-ers en academici. Veel internationale contacten via EU-projecten. Competitieve beloning.
Pluspunten
creative atmosfeer, samenwerking met andere disciplines
Minpunten
hoofdkantoor levert wat veel overhead
Was deze review nuttig?Ja 3NeeRapporteren

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Waarderingen op categorie

4,3

Reviews over TNO gesorteerd op locatie